atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wznowienie produkcji RAM-CART z 2019-12-11 04:15 (12)
Po Silly Venture z 2019-12-08 16:11 (102)
Powrót Robbo z 2019-12-08 02:29 (4)
F#READY z 2019-12-02 00:30 (20)
Pokwasiliśmy w Warszawie z 2019-11-29 01:07 (19)
Nowe programy od 0xF z 2019-11-24 10:27 (9)
W sobotę KWAS #17 z 2019-11-22 02:11 (30)
Premiera "The Last Disk +" z 2019-11-20 22:03 (20)
Poprawki gier w Basicu z 2019-11-14 18:04 (22)
Nasi grają u dra Albana z 2019-11-13 23:54 (25)
Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach! z 2019-11-10 16:11 (44)
Nowy FLOP i nowe gry z 2019-11-02 07:05 (190)
Wyniki konkursu ABBUC 2019 z 2019-10-26 20:34 (52)
Silly Venture 2k19 - garść informacji i nowa invitka! z 2019-10-21 21:33 (17)
Klan Atari na Retrospekcji z 2019-10-18 00:03 (19)
Duddie's Goodies z 2019-10-16 15:41 (1)
W sklepie u Gwintera z 2019-10-12 00:08 (14)
Relacja z KWAS #16 z 2019-10-10 19:55 (7)
Silly Venture 2k19 - święto atarowcow coraz bliżej! z 2019-10-07 13:12 (19)
Premiera "Deszczownika" z 2019-10-06 18:13 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Magazyn FLOP 59
Od wielu lat kwiecień przynosi nam kolejne edycje czeskiego magazynu dyskowego FLOP i nie inaczej jest w tym roku. Oto, co znajdziemy w najnowszym numerze:



Strona A:

Pierwszą stronę otwiera intro ze źródłem światła krążącym wokół tytułowego loga oraz twarzy.

Kod: Antonín „Roger” Holík,
muzyka: Marek „Poison” Pesout,
tekst: Frantisek „Fandal” Houra.





Poza tym strona A zawiera dużo materiałów w języku czeskim:
- artykuł wstępny Zdenka Buriana,
- opis zawartości magazynu,
- sprawozdanie roczne ołomunieckiego „Atari klubu”,
- kalendarz atarowych imprez na rok 2016 (autor: Jan Křupka),
- reportaże: z Forevera 2016 (autorstwa Zdenka Buriana) i z Głuchołaz 2015 (autor: Bohdan Milar) z ciekawą wzmianką o przygotowywanej grze Zorro 2,
- historia Atari klubu – część II (kontynuacja zeszłorocznego artykułu B. Milara),
- długi wywiad z Bohdanem Milarem,
- Jan Křupka pisze o używaniu multijoya z konsolą Atari 7800,
- Petr Postava, jeden z najmłodszych czeskich atarowców, opowiada o swej drodze do Atari,
- realtime text z Atariady 2015.




Strona B:

Na drugiej stronie znajdziemy 4 nowe gry i 2 multijoyowe modyfikacje starych produkcji.

Belegost


Miłośnicy tekstówek przygodowych na pewno pamiętają grę Exoter sprzed dwóch lat. Na tym samym silniku stworzona teraz została kolejna konwersja: Belegost. Oryginał ukazał się tylko po czesku na ZX Spectrum w 1989 roku i jest to jedna z najbardziej znanych rodzimych tekstówek u naszych południowych sąsiadów. Gra doczekała się wersji na kilka innych platform, m.in. na Atari ST, a w 2010 roku powstała darmowa wersja czeska i angielska na iPhone'a.


Fabuła oparta jest na motywach mitologii J.R.R. Tolkiena – brzmiący nieco słowiańsko Belegost to nazwa jednej z podziemnych siedzib krasnoludów, gracz ma za zadanie udać się tam i zdobyć drogocenny kamień Alqualamir.


Kod, grafika: Rudolf Kudla,
scenariusz: Miroslav Fídler,
muzyka: Frantisek Fuka,
efekty muzyczne i dźwiękowe: Antonín „Roger” Holík,
tłumaczenie angielskie: Ondřej Čaba.




Same Game


Gra logiczna, celem jest oczyszczenie całej planszy w ograniczonym czasie (po prawej stronie mamy pasek sygnalizujący jego upływ). Nieco podobnie jak w Nemezyro z 2014 roku po wskazaniu klocka i kliknięciu FIRE znika cała grupa sąsiadujących ze sobą elementów tego samego typu. Natomiast pojedynczy klocek może być zniszczony tylko za pomocą bomby (klawisz B).



Zaczynamy od elementów w 3 kolorach, a w kolejnych poziomach dochodzą klocki o specjalnych właściwościach. Klikając w specjalny klocek pojawiający się czasem na planszy (wygląda jak migoczący diament) przechodzimy do bonusowego ekranu, na którym kolekcjonujemy premie (typu: bomby, dodatkowy czas).


Klawiszologia:
B - bomba,
P - pauza,
SELECT - informacje,
OPTION - wynik.

Autor gry: Milan Zelenay.


Muxeso – gra dla 2-4 osób (z możliwością użycia multijoya).


To wariant popularnej gry karcianej ćwiczącej pamięć, znanej w Czechach pod nazwą Pexeso, w której trzeba wyszukiwać pasujące do siebie pary. Pomysł jest znany od lat, więc na Atari istnieje już spory zbiór mniej lub bardziej podobnych gier (m.in. Concentration, Memory Match, Matchbox). W tym przypadku na kartach są litery, a temperaturę rozgrywki bardzo podnosi fakt równoległego wykonywania ruchów przez konkurujących graczy (maksymalnie 4).


Opcje na planszy tytułowej pozwalają na wybór multijoya, liczby graczy, rozmiaru planszy oraz istotnej opcji widoczności kart (mogą być zasłonięte, widoczne tylko na początku lub przez całą grę).

START - rozpoczęcie gry,
Escape - wyjście z gry.

Kod: Frantisek „Fandal” Houra.
Grę ozdobił muzycznie Marek „Poison” Pesout.


Jezkovy voči


Prosta gra na pistolet świetlny, w którą, co ciekawe, mogą też zagrać niewidomi gracze. Tytuł jest czeskim idiomem, wyrazem zaskoczenia czy zadziwienia typu „rany Julek” (a dosłownie: „oczy jeża”).
Autor gry: Frantisek „Fandal” Houra.




Następne dwa hacki Fandala na pewno dają dużo frajdy, ale trzeba mieć multijoya i zespół chętny do gry:


Hockey M8


Gra z 1981 roku, oryginalnie dla 2 osób, przerobiona przez Fandala na multijoy i teraz każdą z 8 postaci w grze sterować może inny gracz.




Tank M4 Battle


Ostatnia gra to Tank Battle (1983) Haralda Siegmunda z drobnymi poprawkami, umożliwiająca grę 4 graczom.

SELECT - wybór poziomu,
OPTION - czy czołg porusza się po wodzie czy nie.



Magazyn FLOP 59 można pobrać stąd. Strona ze wszystkimi edycjami magazynu znajduje się tutaj.

2016-04-22 12:01 by "Adam"
komentarzy: 35
pin @2016-04-22 20:06:43
.... Przy próbie odczytu: Error 139.
larek @2016-04-22 20:08:57
"(...) z ciekawą wzmianką o przygotowywanej grze Zorro 2"
Projekt został przez twórcę skasowany.
pin @2016-04-22 20:17:26
Po skopiowaniu na dysk, mag wstał ale nie potrafi doczytać niczego i czyta krzaki. Nic się nie zmieniło widzę. Czy poza stacją dyskietek to w Czechosłowacji nikt nie dysponuje jakimś innowacyjnym nośnikiem obsługiwanym przez OS Atari??
larek @2016-04-22 20:21:57
Pin, bo to jest na Atari!
O ile wiem, to produkcje, które możesz uruchomić muszą mieć specjalny certyfikat "PIN Ready", co jest kosztowne i czasochłonne, więc mało komu się chce robić to dla jednego odbiorcy na świecie ;)
xxl @2016-04-22 20:31:55
Pin zacznie trollowac braci Czechów jak maja pisać programy żeby działały na neoAtari ;-)
as... @2016-04-22 20:41:53
@Larek, ja to chętnie kupował bym takie "produkcje" na dyskietkach 5 i 1/4 cala....
xeen @2016-04-22 21:12:54
mi się interko podoba
nosty @2016-04-22 22:44:30
Belegost wygląda świetnie, tyle że gra joyem to koszmar. Ale i tak powalczę, grzechem byłoby nie zagrać dłużej w ten tytuł :)
Wielkie dzięki za wersję angielską.
Adam @2016-04-22 22:58:30
Nosty, na szczęście nie jest tak źle - można w dużej mierze grać za pomocą klawiatury, np. naciskasz E (examine), od razu pojawia się lista (grass, flowers), naciskasz G i masz zbadaną trawę. Nie trzeba wszędzie jeździć joyem.
kris3d @2016-04-22 23:39:04
@larek, jak to Zorro2 skasowane?! WhyLeo? "Kto za tym wszystkim stoi?":)
pin @2016-04-23 17:48:09
@XXL - dziwne, bo na neoAtari 98% produkcji działa. To w tych 2 procentach szukał bym defektów ;)
as..... @2016-04-23 19:30:46
Czasami trzeba odpalić, te wiadro Tomsów..
Wczoraj odkryłem ze 3 moje tomsy 720kb.... tylko jeden jest na teac-u...

Stach się bać!!!
xxl @2016-04-23 20:05:02
skoro na atari dziala 100% a na neoAtari 98% to problemem tkwi w tym, że neoAtari nie jest wystarczajaco kompatybilne ze standardem ;-)
pin @2016-04-23 20:11:03
.. problemem jest tylko zamykanie umysłu na rozwój.

;-) ;-) ;-)
xxl @2016-04-23 20:25:48
na kompie ubogaconym sprzetowo w duchu jakim Atari by to widzialo :D problemow nie ma. Problem to neoAtari, problem to złamana kompatybilność ze standardem :-)
bob_er @2016-04-23 20:47:02
@pin, @xxl - macie ze sobą konflikt niczym Antygona sama ze sobą :).
pin @2016-04-23 23:36:54
Nie wiem co to neo atari i nie mogę się doszukać jakiegoś "złamania"... ;)

Dobra, nie mam czasu. Miłego wieczoru.
xxl @2016-04-24 14:04:08
sam napisales ze na neoatari 98% dziala. to za ktorym razem nie wiesz co piszesz?
tebe @2016-04-24 17:59:23
od jakiegoś czasu chodzi mi taki pomysł po głowie, aby na party obdarować Pin-a i XXL-a rękawicami bokserskimi i pozwolić im w wyznaczonym do tego miejscu upuścić negatywnych emocji, takie crazy compo
pin @2016-04-24 18:58:25
@tebe - ale czy ciosy poniżej pasa są dozwolone?? ;)
poison @2016-04-24 19:10:49
wow, it is amasing intro music:)
the fender @2016-04-24 20:53:18
No cóż, taki sparing mógłby być ciekawy. Przypuszczam, że:
- pin do rękawic starałby się dobrać jak najwięcej osłon/dodatkowych warstw (patrz krwawy sport/hot shots 2 ;)) a na sobie mieć jak najwięcej nowoczesnych ochraniaczy,
- pin przed walką zjadłby słoik sterydów i popiłby wodą z lodowca,
- pin miałby najgłośniejsze wejście na ring, z najładniejszymi laskami a zapowiedź trwałaby min. 10 min.
------ -------- --- - -
- xxl wystartowałby z gołymi pięściami,
- xxl już teraz zacząłby trenować, tak aby przed walką być w szczytowej formie,
- podczas gdy pin wkraczałby na ring w asyście lasek i przy głośnej muzyce oraz zapowiedziach - xxl podszedłby i powalił go prostym sprawdzonym prawym sierpowym
- pin protestowałby, że to nielegalne, wsteczne i że xxl nie potrafił dojrzeć do nowoczesnej walki.
- po walce xxl zastanawiałby się jak następnym razem położyć pina skuteczniej i szybciej.
------ -------- --- - -
EOL :D
the fender @2016-04-24 20:55:17
Proszę traktować powyższą wypowiedź przez pryzma humorystyczny :)
the fender @2016-04-24 20:58:18
Jeszcze jedno (brak edita sucks): xxl oprotestowałby regulamin twierdząc, że użycie rękawic oraz przerwy w walce nie mają nic wspólnego z pierwotną ideą walki dwóch osób mającej na celu wyłonienie lepszego :)
Vasco/Tristesse @2016-04-24 21:47:56
XXL: mógłbyś odpowiedzieć na pytanie pod newsem o Revision?
xxl @2016-04-24 21:56:41
Vasco: oczywiscie: zadales pytanie a odpowiedz miales post wczesniej.

pytaj autora :-)
Dracon @2016-04-25 09:44:58
Jak się dokładnie nazywa ta "darmową wersję czeską i angielską na iPhone'a" gry Belegost? Pod oryginalną nazwą niczego w Appstore nie znajduję. :(
Adam @2016-04-25 11:07:43
Grę "Belegost" w grudniu 2010 wydała firma Lacrima Software. Link był taki: http://itunes.apple.com/us/app/belegost/...
Artykuł: https://www.letemsvetemapplem.eu/2010/12.../
Bardzo możliwe, że ta firma wkrótce upadła, ale trudno znaleźć informację na ten temat. Zmieniłem treść odpowiedniego zdania w artykule.
nosty @2016-04-25 22:26:33
Kombinujecie z tym pojedynkiem. A walka byłaby krótka. Bo wprawdzie Pinek ruszałby się 10x szybciej i zadawał ciosy obiema rękami równolegle, ale za to XXL waląc seryjnie użyłby nielegali, a Pin by nie mógł.
Proste ;)
the fender @2016-04-26 08:24:29
Zadawanie ciosów dwiema rękami równolegle jest nielegalne również. Można zadawać na przemian i nie synchronizować z ramką, efekt zbliżony ;)
xxl @2016-04-26 08:58:30
niesynchronizowane z ramka ciosy zadawane odpowiednio szybko nie beda widoczne, nie beda rowniez wywolywaly kolizji z graczami.

wedlug "nowoczesnego" regulaminu ring musi miec dwie sekcje przeznaczone dla zespolu prasowania recznikow a zawodnicy musza poruszac sie po wyznaczonych sciezkach i wykonywac ruchy w okreslonej kolejnosci... w smokingu
pin @2016-04-26 21:50:04
... ale ring musi mieć rozmiar 16-bitowy...
Polak Mały @2016-04-28 02:52:48
Zróbcie Panowie gry dwie na Atari w ramach pojedynku :)
Będzie wiecej pożytku dla wszystkich i mniej kupy, która tylko śmiedzi nie mając nic wspólnego z rozrywką jakie daje orginalna maszyna. Wyniki jak zmienimy nazwe strony na:
plansze_robbo_dla_atari_online_powrót_do_1989.pl
Ready
[]
xxl @2016-04-28 08:29:23
ale tylko jedna z tych gier bedzie dla atari :D
Adam @2016-05-03 12:01:52
Podpiąłem do artykułu filmiki z gier Belegost i Same Game.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
"Kręgi zagłady" dla Atari XL/XE (... (26)
ostatni: 11-12-2019 13:36, duncan
Co definiuje "to jeszcze Atari"? (203)
ostatni: 11-12-2019 13:36, mono
Nowa gra "Albert" (100)
ostatni: 11-12-2019 12:58, Kaz
Kompresja YouTube (12)
ostatni: 11-12-2019 12:39, Kaz
KARDRIDŻ WEEKEND 3+ (30)
ostatni: 11-12-2019 12:36, Kaz
SV19 - biuro rzeczy znalezionych (5)
ostatni: 11-12-2019 12:18, Creonix
Gry w szachy na Atari (1142)
ostatni: 11-12-2019 11:15, zbyti
Nowa gra "Star Vagrant" (60)
ostatni: 11-12-2019 10:29, MADRAFi
SV 2k19 - podziękowania (50)
ostatni: 10-12-2019 22:06, yamahalodz
Silly Venture 2k19 - keeping the ... (169)
ostatni: 10-12-2019 20:33, IRATA4
Pomysł na demo. (2)
ostatni: 09-12-2019 21:59, astrofor
Niedokończone gry (98)
ostatni: 09-12-2019 20:55, IRATA4
Zakończenia gier Atari (134)
ostatni: 09-12-2019 01:27, odislaw
Muzeum Historii Komputerów i Info... (15)
ostatni: 09-12-2019 00:54, Kaz
Wydawnictwo Fusion Retro Books (4)
ostatni: 09-12-2019 00:00, zbyti

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2063
Ostatnio zarejestrowany: plinius
Postów ostatniej doby: 87

Społeczność/Community


Rozmawiali
F#READY i Dracon (20)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
Marcin Długosz i Kaz (16)
«« nowszestarsze »»

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»