atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowy RECOIL v3.5.0

RECOIL (Retro Computer Image Library) jest projektem umożliwiającym oglądanie grafiki zapisanej w oryginalnych formatach komputerów: Amiga, Amstrad CPC, Apple II, Atari 8-bitowe, Atari Portfolio, Atari ST, Atari Falcon, BBC Micro, Commodore 16, Commodore 64, Commodore 128, Macintosh 128K, MSX, Oric, SAM Coupe, TRS-80, TRS-80 Color Computer, ZX81, ZX Spectrum oraz (począwszy od właśnie wydanej wersji) NEC PC-88, NEC PC-98, Sharp X68000.

Program działa na platformach Android, Windows, macOS, Linux oraz w przeglądarkach obsługujących HTML 5.

Formaty dodane w wersji 3.5.0:
• Amiga: TVPaint (DEEP)
• Atari Falcon: TIMG
• MSX: Maki-chan Graphics (MAG, MAX)
• NEC PC-88: Maki-chan Graphics (MAG)
• NEC PC-98: Maki-chan Graphics (MAG, MKI), XLD4 (Q4)
• PlayStation: TIM
• Sharp X68000: PIC
• ZX Spectrum: ULAplus (SCR)

Poza tym obsłużono nowe warianty formatów BEAM, IFF, SC2, SC5, SC7, SCA, SR5, SR7, XIMG.

Program można pobrać ze strony http://recoil.sourceforge.net/ lub ze sklepów Android i... Windows. Właśnie w tej wersji została dodana aplikacja dla Windows 10 – proszę o komentarze.

2016-12-03 22:40 by Piotr "0xF" Fusik
komentarzy: 52
ała @2016-12-04 00:15:57
jeśli chodzi o technikę, różne formaty i inne takle to ok, tylko poco?
Philsan @2016-12-04 00:39:56
Awesome software, thanks!
ała @2016-12-04 01:50:08
Philan nie posikaj się, żal
ała @2016-12-04 02:36:57
masz buty czerwone, czy masz dzisiaj czas- siewiór trzym
pigula @2016-12-04 14:08:09
Świetna robota 0xF
xeen @2016-12-04 14:47:49
zastanawiam się, czy ogólnie środowisko zaakceptowało by "player" oparty o Recoila na parties. Chodzi mi o platformę do prezentacji obrazków na gfx compo - tytuł pracy / autor / komentarz - potem praca i tak dla kaźdej pracy. To by mocno przyspieszyło, można by ustawić dokładnie taki sam czas trwania każdego obrazka i zrobic podkład. STe gfx compo z SV2014 fajnie wyszło - zresztą jest to ogólna praktyka. No ale wiadomo że to nie jest real HW i nie znam sie na tych paletach / różnicach miedzy nimi. Ale może to jest jakiś kierunek bo na RV pewnie konwertuja obrazki do PNG czy coś tam.
wieczór @2016-12-04 14:51:14
Real hardware sprawia różnicę, jeśli mowa np. o muzyce, demach - no wiadomo, że jakaś zawsze jest. A co do grafiki - w przypadku ST/STe/Falcona sprawa jest o tyle uproszczona, że kolory są dokładnie zdefiniowane w przestrzeni RGB, więc wątpliwości nie ma. W przypadku XL/XE nie wiem czy ostatecznie ktoś doszedł jakie te kolory naprawdę są ;)
0xF @2016-12-04 15:03:28
Doszliśmy, że kolory bywają różne, stąd możliwość ich regulacji w emulatorach.
wieczór @2016-12-04 15:31:23
Czyli nie :)

Mi się wydaje jednak, że to kwestia odbiorników. Czy na podstawie tego co wychodzi z GTIA nie da się jednak ustalić jak to miało wyglądać?
0xF @2016-12-04 16:45:20
A wiesz, że Atari ma od spodu pokrętło do regulacji koloru?
wieczór @2016-12-04 17:26:00
@0xF: wiem, ale ono już działa chyba po "analogowej" stronie sygnału? Ciekawe czy istnieje choć egzemplarz, w którym nie było ruszone i trzyma oryginalne ustawienie :) Na którymś poziomie jakiś wspólny bezwzględny mianownik musi być, problem też polega na tym, ze PAL i NTSC miały inne GTIA i chyba w PALowskim zrobiono błędy.
0xF @2016-12-04 18:28:19
Raczej mało jest egzemplarzy, gdzie było ruszane, tym bardziej że czasami nie ma otworu w obudowie. Temat kolorów, które oczywiście znacznie różnią się między PAL i NTSC, był mocno zgłębiany przez parę osób, ekspertem jest Krótki. Do RECOIL wziąłem paletę PAL z Altirry.
xxl @2016-12-04 18:47:24
przeciez do vbxe tez jest wgrana paleta z emulca. a na czym prezentujecie prace? i juz masz odpowiedz Wieczor.

podoba mi sie pomysl Xeena, skonczyly by sie tez problemy z niesprawnym sprzetem, bledami emulacji gtia w vbxe, problemami ze zgraniem rzutnika i atari itp.itd. organizator kompo jest od weryfikacji ze to co widac jest tym co autor dostarczyl.

i to samo tyczy sie dzwieku, jeden kanal nie idzie, nie ten plajer itp. autorom w to graj i "już nikt nigdy przez tego pana skrzywdzony podczas prezentacji nie bedzie" ;-)
wieczór @2016-12-04 19:59:26
Jeśli o mnie chodzi, to prace na pokeya mogą spokojnie iść z peceta - bo ja różnic nie dostrzegam. Widać jestem przygłuchy, bo są tacy co twierdzą, że są :)

Co do YM to niestety niestety, ale na PC jeszcze nic nie gra dokładnie jak PC i z emulacją jest cieniutko, różnice i braki są wyraźne.
wieczór @2016-12-04 20:00:51
A co do sprzętu to również nie jest to żaden problem, pod warunkiem że wszystko jest przygotowane i sprawdzone odpowiednio wcześniej. Jeśli nie to i z emulacją będą problemy.
xxl @2016-12-04 20:23:47
blad. autor dostarcza takze empe3 a organizator weryfikuje czy to jest to co dostal w wersji .xex.
wieczór @2016-12-04 20:49:26
Oczywiście. Z tym, że jeśli xex da się zweryfikować, w sensie odpalić, to i na compo nie ma z tym problemu :)

A autorzy powinni dostarczyć pakiet w komplecie i w terminie i dobrze opisany... I pobożne życzenia :)
xxl @2016-12-04 20:50:35
jak pokazuje praktyka... jest problem :-)
wieczór @2016-12-05 10:49:22
Zapewne tylko i wyłącznie z braku zachowania powyższych kroków :) Yolk się przygotował bardzo dokładnie - tam gdzie mógł.
xxl @2016-12-05 10:58:32
czyli tylko teoretycznie mozliwe :-) bo praktycznie nikomu sie jeszcze nie udalo :D

moze zamiast "a noz tym razem sie uda" rozwiazac problem definitywnie ... profesjonalista tak by zrobil ;-)
wieczór @2016-12-05 11:06:23
I uważasz, że emulacja rozwiązała by ten problem? Bo on chyba polegał na czymś innym.
xxl @2016-12-05 11:54:34
a kto mowi o emulacji?
0xF @2016-12-05 17:09:26
xeen
xxl @2016-12-05 18:38:11
jesli wyswietlam obrazek w .bmp to emuluje?
wieczór @2016-12-05 18:48:17
Jeśli odtworzy jakiekolwiek dzieło - obrazek, demo, muzykę - przy użyciu czegoś innego niż oryginalny hardware - to tak, emuluje :)
xxl @2016-12-05 19:01:01
to paint tez jest emulatorem :D

a jak wyswietlasz na vbxe to... emulujesz?
wieczór @2016-12-05 19:17:02
Emulujesz GTIA. No chyba, że to obrazek dla VBXE.
xxl @2016-12-05 19:37:07
czyli emulacja ( skoro tak to nazywasz :D ) podczas prezentacji jest akceptowalna to w czym problem?
wieczór @2016-12-05 20:06:34
A ktoś ma problem? :) Emulacja jest akceptowalna jeśli jest dostatecznie wierna. Niestety dotyczy to nielicznych przypadków.
xxl @2016-12-05 21:42:02
chcesz powiedziec ze " emulacja " obrazu z vbxe jest akceptowalna bo jest dostatecznie wierna natomiast " emulacja " np. z bmp nie jest dostatecznie wierna?
wieczór @2016-12-05 22:30:13
Nie, nie chcę. Na temat grafiki wypowiedziałem się powyżej. Chodzi mi o emulację innych rzeczy - głównie 16-bitowych (poza grafiką).
Xxl @2016-12-05 23:11:03
Czyli z prezentacja grafiki i muzyki w sposob gwarantujacy komfort nie bedzie juz problemu
wieczór @2016-12-06 00:50:53
A na to pytanie to ja Ci nie odpowiem :) Nie organizuję żadnego party, raptem ciut w jednym pomagam i nie podejmuję takich decyzji :)
xxl @2016-12-06 08:37:30
ale to nie bylo pytanie :-) wyluzuj, to tylko luzna dyskusja bez konsekwencji :D
wieczór @2016-12-06 11:48:11
A jakież mogłyby być konsekwencje z postowania na forum? Raczej i tak będzie tak jak było, pogadać sobie można. A największym problemem przy prezentacji grafiki jest nie komputer tylko projektor. A przy muzyce nagłośnienie i akustyka pomieszczenia.
xxl @2016-12-06 12:18:53
no wlasnie, to po co sie tlumaczysz z tego ze nic nie mozesz :D

a poza tym. po pierwszem, nie masz racji (co pokazuje praktyka) to komputer byl problemem przy prezentacji grafiki - ze wspomne tylko ostatnie party :-)
po drugie, nie masz racji, to nie rzutnik jest winny tego ze non stop trzeba go przelaczac miedzy roznmi komputerami :-)
wieczór @2016-12-06 12:30:45
Tłumaczyć się? Komu? Odpowiedziałem na Twoje śmiałe założenie, które moim zdaniem jest zbyt optymistyczne. Zrozumiałem, że na podstawie moich opinii założyłeś, że problem jest rozwiązany :)

Moim zdaniem nie komputer był problemem na ostatnim party - mogę się oczywiście mylić, ale problem z przeplotem wynikał z tego, jak rzutnik interpretował sygnał.

Przełączenie rzutnika pomiędzy komputerami trwa chwilę, zresztą są rozwiązania przy których nie trzeba tego robić, na pewno rzutnik nowszej generacji by tu pomógł. No i oczywiście test całości we wszystkich wariantach przed kompotami.
xxl @2016-12-06 12:46:13
badz powazny, nie mozna na podstawie Twoich opinii niczego zakladac :D
czyli jak zwykle teoretycznie problem jest do rozwiazania :D tylko nikomu nie udalo sie tego jeszcze zrobic :D i trzeba probowac do skutku ;-)
czyli to przez rzutnik musialo byc wymienione atari gdy okazalo sie ze jeden z obrazkow jest blednie wyswietlany...

interesujace :-)
wieczór @2016-12-06 14:13:59
Atari chyba zostało wymienione podczas procesu eleminacji problemu metodą prób i błędów :) Jaka była faktyczna przyczyna tego do końca sami kompo dje nie wiedzą, natomiast to że projektory mają problem z przeplotem to od dawna wiadomo. Ktoś coś wspominał o przegrzaniu Antica bądź GTIA.
the fender @2016-12-06 14:35:00
Panowie, ja tam scenowcem nie jestem ale wiem że copy-party bez problemów technicznych ... to nie jest copy-party :D
xxl @2016-12-06 14:49:18
Wieczor :-) moze Ty nie wiedziales... kompo didzeje dobrze wiedzieli co jest nie tak.

pisales wyzej, ze problemem nie byl komp tylko rzutnik... teraz przegrzewajace sie "antic badz gtia"... znaczy za przegrzewajacy sie "antic badz gtia" oczywiscie odpowiedzialny jest rzutnik
AdamK @2016-12-06 14:55:06
xxl, bądź poważny, z twoich gdybań nie można wyciągać żadnych wniosków.

Jeśli masz zastrzeżenia do problemu z jedną graficzką na XL/XE, to problemem było przegrzanie maszyny

Jeśli masz zastrzeżenia do problemu z demami na Falcona - to problemem był rzutnik.
vdl @2016-12-06 15:01:19
a mozecie powiedziec o ktora grafike chodzi?
xxl @2016-12-06 15:01:25
no i o to chodzi, a nie owijanie w bawelne :-) rozmowa zaczela sie od tego, ze byc moze jest lepszy sposob (zaproponowany przez xeena) na prezentacje grafiki na atari (male atari) ktory wyeliminuje nieuniknione (jak do tej pory) problemy podczas prezentacji :)
wieczór @2016-12-06 15:19:00
Niczego nie eliminuje bo po pierwsze tego obrazka na pececie nie wyświetlisz w sposób, jaki to robi atari żadnym programem graficznym - ewentualnie emulatorem. Po drugie za chwilę będzie trzeba przełączać projektor, bo zacznie się prezentacja muzyki albo dem. Usprawnienie jak cholera :)

Właściwym rozwiązaniem jest zapewnienie chłodzenia. I testy.
xxl @2016-12-06 15:42:23
z litosci nie skomentuje.
bocianu @2016-12-06 19:02:02
Cała ta dyskusja to majstersztyk. Powinniście to umieścić w Sevres pod Paryżem, jako wzorzec bicia piany z gówna :)

Brakuje jeszcze na koniec podsumowującego "a weź się nie zesraj", chociaz xxl ze swoim "z litości..." był już blisko. Ubawiłem się setnie chłopaki :D
0xF @2016-12-06 20:48:53
Nigdy nie prowadziłem konkursów, ale mam duży szacunek dla ludzi, którzy to robią i nie widzę powodu, aby się czepiać każdego szczegółu. Problemy techniczne, to jak napisał the fender, jeden z uroków party.
voy @2016-12-07 10:12:15
Najlepsze wyjście i sposób na problemy techniczne: następnym razem niech xxl poprowadzi compoty. :)
xxl @2016-12-07 11:48:58
voy :-) nie umiem :-) podobnie jak nie umiem zaprojektowac lazienki ale wiem, ze jak w lazience w standardzie jest wybijanie g. to zglaszam poprawke do wykonawcy, a wykonawca jak mi odpowie zebym sam sobie zaprojektowal to wiem, ze ten wykonawca umie tylko zamontowac wybijajace g. kible i mojej potrzeby dobrze dzialajacego kibla nie zaspokoi ;-)
xeen @2016-12-07 13:28:14
Nie rozumiem tego "tradycyjnego" zaostrzenia sytuacji. Mi chodziło tylko o to, że może warto rozważyć nieco inny sposób prezentacji prac na kompo niż na real hw - prezentacje tak jak na Revision (i gfx kompo na STe na SV14). Doceniam ogromny wkład i chylę czoła dla prowadzących obecne kompoty i nie krytykuje problemów z tym związanych które są dla mnie zrozumiałe. I tak zgadzam się, że takie coś tylko kosztem deadlineu o który zresztą walczyłem na SV aby był późny zatem jeżeli mam wybierać "problemy" i więcej prac to wolę "problemy" i więcej prac niż odrzucanie prac i super sprawne kompoty z mniejszą ich ilością.

BTW - uważam, że funkcja prowadzącego kompoty powinna być opłacana przynajmniej (!) w zakresie zwrotu kasy za dowiezienie sprzętu (transport i paliwo) co zresztą w ten czy inny sposób było już realizowane w przeszłości.
bocianu @2016-12-08 09:10:13
i dodatek specjalny - za szkodliwe warunki pracy :D
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (56)
ostatni: 28-03-2024 14:45, lexx
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
Atari 400 mini (2)
ostatni: 28-03-2024 14:29, mono
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (196)
ostatni: 28-03-2024 12:23, xbx
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 16

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»