atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2017 z 2017-04-26 23:35 (7)
RetroKomp 5/2017 z 2017-04-21 17:55 (7)
Wieści książkowe z Retronics z 2017-04-18 20:36 (8)
Zapowiedzi imprezowe Atari z 2017-04-16 17:50 (7)
Trwa Revision 2017 z 2017-04-15 17:48 (26)
Gry na Atari z Grawitacji 2017 z 2017-04-14 23:00 (9)
Grawitacja 2017 - relacja z 2017-04-11 16:33 (28)
Konkurs rebusowy 2017 – wyniki z 2017-04-07 23:21 (31)
GRAWITACJA już w piątek! z 2017-04-04 19:50 (12)
Konkurs rebusowy 2017 z 2017-04-01 21:59 (45)
Videocast Loading... z 2017-03-25 18:10 (9)
Forever 2017 - wyniki z 2017-03-19 12:21 (61)
Demo „Bad Apple” z 2017-03-15 22:59 (52)
Larek pokazuje z 2017-03-11 17:18 (40)
Przed nami Forever 2017 z 2017-03-02 19:04 (54)
Imprezy retro 4-5 marca z 2017-02-25 23:53 (17)
Wywiad z Danielem „Arctusem” Kowalskim z 2017-02-19 23:36 (25)
Odkurzone gry Gandalfa z 2017-02-16 23:33 (3)
Jak zostałem atarowcem z 2017-02-12 00:16 (96)
10 linijek kodu – konkurs BASIC Tenliners 2017 z 2017-02-08 23:45 (3)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (63)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Kaz Kompo 2015 – aktualizacja
W dotychczasowej paczce gier kandydujących do tytułu najlepszej gry 2015 roku podmieniamy jedną pozycję. Dodatkowo kilka słów o grach, których wcześniej bliżej nie omawialiśmy.


  • Dimo's Quest - Lurch Edition


  • Skontaktował się z nami Thomas "8bitjunkie" Schulz, autor Dimo's Quest. Wiedzieliśmy, że w marcu 2016 pojawiła się na AtariAge nowsza wersja Dimo, nazwana Dimo's Quest - Setz Dich Durch Und Sei Kein Lurch!

    Ale, jak się okazuje, wersja ta swoją premierę miała jednak pół roku wcześniej, na corocznym walnym zgromadzeniu klubu ABBUC, czyli w październiku 2015. Tak więc włączamy ją do naszej paczki za rok 2015.

    A ponieważ zawiera ona w sobie wszystkie levele z noworocznej edycji Dimo (NYD 2015 Edition), więc na prośbę Thomasa zastępujemy nią tamtą świąteczną wersję. Uwaga: wszystkie dotychczasowe głosy oddane na NYD Edition przechodzą na Lurch Edition.

    A skąd się wziął taki tytuł? W rymowanym podtytule Setz Dich Durch Und Sei Kein Lurch! autor zachęca, aby nie być "Lurch", co po niemiecku jednocześnie oznacza i "płaza", i – w przenośni – "mięczaka".


    Zmiany w stosunku do wcześniejszych wersji:

    • nieco poprawiona grafika ekranu tytułowego
    • gra i wszystkie levele znajdują się teraz na jednej stronie dysku
    • razem mamy zebrane 32 poziomy z Dimo's Quest oraz NYD 2015 Edition.
    • w menu głównym można sobie wybrać dowolnie poziom od którego zaczynamy
    • dla każdej planszy przechowywany jest highscore, mamy też łączną sumę wszystkich najlepszych wyników
    • możliwość wyjścia z levelu (ESC), zatrzymania gry (pauza).


    Twórcy:
    • kod i design gry - Thomas „8Bitjunkie” Schulz
    • grafika - Tobias Prinz
    • muzyka - Hilton Theissen

    Autorzy leveli: 8Bitjunkie, Dirk „Yellowman” Troeger, Holger „Wizard” Hinterschitt, Gunnar „Bunsen” Kanold, Milan Hinterschitt, T0bey


    Gra jest dostępna w dwóch wersjach językowych: angielskiej i niemieckiej. Tak jak i inne gry z serii Dimo nie działa ona w NTSC, obsługuje tylko wersję PAL.


    Nową wersję paczki z grami Kaz Kompo 2015 uwzględniającą wersję Lurch Edition pobieramy STĄD.



    A co jeszcze ciągle można znaleźć w tej paczce?


  • Popeye Arcade



  • W styczniu 2015 roku na forum Atari Age użytkownik Aking zebrał różne drobne modyfikacje, które były robione dla klasycznej wersji na konsolę Atari 5200, ostatnie poprawki pojawiły się w lipcu. W sierpniu Mike „Homesoft” Langer przeportował plik na 8-bitowe Atari i kolejnymi usprawnieniami zajęli się już Darryl „darryl1970” Guenther (grafika) oraz Paul „Playsoft” Lay (kod). A pod koniec roku nastąpiło przeportowanie w drugą stronę, z powrotem na 5200...


    Nowa wersja została nazwana Popeye Arcade, bo celem było zbliżenie się do wersji z salonów gier. W porównaniu ze znanym nam od wielu lat Popeye z małego Atari:

    • Przerobiona została grafika w całej grze, m.in. wygląd i fazy ruchu postaci (Popeye, Oliwia, Brutus, Wiedźma Morska, Wimpy, Groszek) oraz wiele elementów tła, w tym worek bokserski, butelki, woda. Niektóre zmiany są dużym postępem w stosunku do oryginału (spójrzcie np. na Brutusa).
    • Mamy ekran tytułowy z animacją wypuszczania dymu z fajki.
    • Poprawiono obsługę kolizji.
    • Dodano animację wody w drugim i trzecim poziomie.

    Ostatnia wersja została opublikowana w listopadzie 2015 roku, a poniższy filmik pokazuje rozgrywkę z prawie bliźniaczej wersji z Atari 5200 (różniącej się od naszej animacją ciosu Popeye, u nas sprajt jest nadal rozszerzany do podwójnej szerokości). Autor filmiku prezentuje też, jak zmieniał się wygląd głównych postaci:



    Wątek na Atari Age znajdziecie tutaj.


    Silent Service hack



    Modyfikacja klasycznego Silent Service z kwietnia 2015, autor zmian Binarygeek opisywał je jako lepsze zbalansowanie rozgrywki, co tak naprawdę oznaczało: „teraz jest o wiele łatwiej”.

    Co pojawiło się w nowej wersji:

    • Możliwość używania peryskopu w nocy, a także pod wodą do 250 stóp (zamiast 46).
    • Gracz ma do dyspozycji około 500 torped, bez żadnej pauzy na przeładowanie. Przy czym program jest w stanie śledzić maksymalnie jednocześnie 4 z nich.
    • Nieograniczona liczba pocisków działa pokładowego
    • Działo pokładowe może strzelać pod wodą do głębokości 250 stóp.
    • Maksymalna szybkość łodzi podwodnej została zwiększona z 20/10 węzłów do 60/30 węzłów.

    Wątek na Atari Age

    2016-12-20 23:55 by "Adam"
    komentarzy: 3
    Nie chce mi sie logowac Irat. @2016-12-21 19:02:26
    Ja rozumiem że każdy wkład w tytuł wymaga wysiłku jednakże dla mnie poprawienie pozycji z iluś tam lat wstecz nie wpływa na jego ocenę w stopniu znacznym choć doceniam .Do tej pory pamiętam spory z kolegą który na każdym kroku wytykal wszystkie potknięcia Atarowskich wersji znanych gier ,i po tylu latach gdybym się z nim spotkal i zaprezentował wersje poprawione to tym samym przyznal bym sie do tego iz tamte wersje ktorych zawzięcie bronilem były nic nie wartymi namiastkami ... a przecież sie grało i tak nie było, w kazdym razie czekam na nowosci :Projekt M,Rick,Prince of Persja ,i inne ktorych zapowiedzi czytalem bądź dema odpalalem, wiec sory no bonus.
    rudi @2016-12-22 09:22:26
    Zgadzam się z Irata, zwłaszcza że nowa wersja nie oferuje w żadnym stopniu lepszego gameplay-u - a różnice prócz lepszego kontrastu kolorów (ale kto w latach 90-tych miał własny kolorowy monitor) są wręcz symboliczne.
    urborg @2016-12-22 17:02:47
    Przyznam że przeróbka Popeye bardzo podoba. W tej grze bohater wyglądał jak bezładna kupka pikseli, a teraz w końcu przypomina postać jaką znamy z kreskówki. Bluto i Olive też wyglądają dużo lepiej. No i tło jest w końcu czarne zamiast szare. Niby tylko zmiany w wyglądzie, ale całość robi dużo lepsze wrażenie.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Xenophobe na cartridge, ktoś chęt... (8)
    ostatni: 30-04-2017 01:52, micromax
    Pokey'owe różności (5)
    ostatni: 29-04-2017 23:32, makary
    Książki SOETO (139)
    ostatni: 29-04-2017 22:27, larek
    Atarowe i nieatarowe newsy scenowe (308)
    ostatni: 29-04-2017 20:01, xeen
    Laura rusyfikacja (33)
    ostatni: 29-04-2017 18:28, QTZ
    Wylutowanie pokeya (8)
    ostatni: 29-04-2017 18:21, piomet
    Silly Venture 2k17 - uniting the ... (15)
    ostatni: 29-04-2017 14:21, greymsb
    Kody zrodlowe do m.in Robbo,Misji... (5)
    ostatni: 29-04-2017 07:36, bolo
    Zasilacz do Atari 800 xl - zanim ... (2)
    ostatni: 29-04-2017 00:44, ors0n
    emulator atari 65 a linux (21)
    ostatni: 28-04-2017 18:27, rr_800xe
    WiFi Prime (42)
    ostatni: 28-04-2017 14:03, xxl
    Najbardziej pokręcone teorie (512)
    ostatni: 28-04-2017 10:06, marok
    Otwieranie AtariOnline (2)
    ostatni: 28-04-2017 10:00, anonymus
    Z innej beczki (2)
    ostatni: 28-04-2017 06:12, martinez
    Kabel SIO a kilka urzadzen (XCA12... (7)
    ostatni: 28-04-2017 00:35, pin

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1673
    Ostatnio zarejestrowany: Phil
    Postów ostatniej doby: 18

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
    SIO2PC-USB napisał Larek (44)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
    Soczyste kolory napisał scalak (28)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»