atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
RetroKomp 5/2017 z 2017-04-21 17:55 (6)
Wieści książkowe z Retronics z 2017-04-18 20:36 (8)
Zapowiedzi imprezowe Atari z 2017-04-16 17:50 (7)
Trwa Revision 2017 z 2017-04-15 17:48 (26)
Gry na Atari z Grawitacji 2017 z 2017-04-14 23:00 (9)
Grawitacja 2017 - relacja z 2017-04-11 16:33 (28)
Konkurs rebusowy 2017 – wyniki z 2017-04-07 23:21 (31)
GRAWITACJA już w piątek! z 2017-04-04 19:50 (12)
Konkurs rebusowy 2017 z 2017-04-01 21:59 (45)
Videocast Loading... z 2017-03-25 18:10 (9)
Forever 2017 - wyniki z 2017-03-19 12:21 (61)
Demo „Bad Apple” z 2017-03-15 22:59 (52)
Larek pokazuje z 2017-03-11 17:18 (40)
Przed nami Forever 2017 z 2017-03-02 19:04 (54)
Imprezy retro 4-5 marca z 2017-02-25 23:53 (17)
Wywiad z Danielem „Arctusem” Kowalskim z 2017-02-19 23:36 (25)
Odkurzone gry Gandalfa z 2017-02-16 23:33 (3)
Jak zostałem atarowcem z 2017-02-12 00:16 (96)
10 linijek kodu – konkurs BASIC Tenliners 2017 z 2017-02-08 23:45 (3)
Nowe gierki: Kaverns of Kfest, Robbo SWS-14 z 2017-02-05 23:46 (1)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (60)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Seria "Secretum Labyrinth" i zapowiedzi kolejnych gier Video 61
Jest jeszcze jedna interesująca gra, a raczej para gier z 2015 roku, o których nie pisaliśmy dotychczas. Chodzi o pierwsze dwie części całej planowanej serii przygodowych gier RPG o nazwie Secretum Labyrinth.

To chyba najambitniejszy projekt Petera J. Meyera, mający w założeniu wypełnić lukę w produkcjach na małe Atari, ponieważ gatunek gier spopularyzowany m.in. przez The Legend of Zelda na NES nie ma zbyt wielu reprezentantów na XL/XE.


  • Secretum Labyrinth Kings Gold

  • Pierwsza gra została stworzona jako darmowa prezentacja możliwości silnika i demonstracja pełniejszej rozgrywki w kolejnych częściach, dostępnych wyłącznie na kartridżach sprzedawanych przez firmę Video 61 / Atari Sales.



    Fabuła pierwszej części jest następująca: niedawno odkryłeś wejście do podziemnego labiryntu – niegdyś na tym terenie istniało królestwo (Kingdom of Najora), a jego władca ukrył w tych lochach sześć złotych przedmiotów i zadbał o to, aby skarby były dobrze strzeżone przez całe zastępy magicznych stworzeń.

    Tak więc mamy wiele potworów do zabicia, eksplorujemy lochy, zdobywamy punkty doświadczenia, możemy podnieść swój poziom zaawansowania. Wszystko toczy się w dość dużym tempie. Zbieramy klucze i różne rodzaje broni bliskiego i dalekiego zasięgu – pierwszy miecz znajduje się już na planszy startowej. Klucze są w różnych kolorach i pozwalają na otwarcie pasujących kolorystycznie barier. Na swojej drodze napotykamy też manuskrypty, które odsłaniają nam kolejne fragmenty historii.

    (filmik z wczesnej wersji roboczej)

    Jeszcze kilka podpowiedzi:
    - Buteleczki z eliksirami mogą nas uleczyć, możemy też napotkać obiekt, który wielokrotnie przywraca nam punkty zdrowia.
    - Piramidka w jednym z pomieszczeń pozwala zwiększać poziom gracza, jeśli zdobyło się odpowiednio dużo punktów doświadczenia.
    - Niektóre ściany znikają w wyniku akcji naszego bohatera, przykładowo zabicie meduzy na jednej z plansz powoduje taki efekt, również odpowiednie naciśnięcie jednego z prostokątnych zielonych elementów umieszczonych planszy daje czasem taki efekt.



    Na górnym panelu widzimy następujące informacje:

    Po lewej stronie:
    Ep (experience points) - punkty doświadczenia
    Hp (health points) - punkty zdrowia
    Lv (level) - poziom bohatera (zaczynamy od 1, możemy osiągnąć maksymalnie 7)
    Tr (treasures) - liczba pozostałych skarbów do znalezienia

    Po prawej stronie mamy ikonki dostępnych broni (od 1 do 5) oraz zebrane klucze (literki oznaczające poszczególne kolory). Pojawiają się tam również komunikaty dotyczące rozgrywki.

    Sterowanie odbywa się za pomocą dżojstika i przycisku FIRE. Broń zmieniamy poprzez wybór klawiszy 1 - 5.



    Gra zrealizowana jest w migoczącym trybie Super IRG, uzyskiwanym przez ciągłe szybkie przełączanie dwóch zestawów fontów, więc nie na wszystkich monitorach efekt jest odpowiedni. Jeśli chce się grać na emulatorze, to najlepiej ustawić tryb przenikania się klatek (w Altirrze: System -> Video -> Frame Blending).

    Meyer intensywnie wykorzystuje tutaj również własny multiplekser sprajtów, co z jednej strony pozwala na wyświetlenie wielu kolorowych przeciwników jednocześnie, z drugiej powoduje wyraźne migotanie sprajtów umieszczonych w jednej linii.

    Plik z ostatnią wersją gry można pobrać stąd.


  • Secretum Labyrinth: The Legend



  • Druga część już jest czysto komercyjną produkcją, kosztuje 39.95 USD. Jest bardzo podobna realizacyjnie do "Kings Gold", jednak różni się fabułą, a przede wszystkim skalą.

    Przykładowo w The Legend bohater może osiągnąć maksymalnie poziom 21 (w pierwszej części 7), komnat jest 256 zamiast 95. Zamiast sześciu skarbów (po 3 złote monety i gwiazdy), w drugiej części musimy odnaleźć 16 różnych drogocennych przedmiotów.

    Promocyjna zapowiedź wersji kartridżowej:



    Filmik z The Legend z prawdziwymi dźwiękami z gry:



    Poprosiłem o opinię Nosty'ego, który jest jedną z nielicznych osób w Polsce posiadających kartridż z tą grą: odpisał, że grał na razie bardzo krótko i ma mieszane uczucia – z jednej strony sporo radości dawała mu dynamika walk, z drugiej przeszkadzało mu "mruganie" sprajtów i w miarę częste przypadki, gdy psuła się obsługa sprajtów i przeciwnicy ciągnęli za sobą "śmieci" wynikające z braku odpowiedniego wyczyszczenia obszaru pamięci.



    Kartridż można zamawiać poprzez stronę Video 61 / Atari Sales.




  • Zapowiedzi kolejnych gier

  • Peter nie zmniejsza tempa i pokazuje stan prac nad kolejnymi komercyjnymi grami – w ostatnich tygodniach zaprezentował filmiki zapowiadające swoje nowe produkcje.


    Tempest Elite

    Pamiętacie Tempest Xtreem, komercyjną grę wydaną w 2009 roku, która zajęła piąte miejsce w ówczesnym Kaz Kompo? Otóż wygląda na to, że przygotowywana jest nowsza edycja, wzbogacona o obsługę karty VBXE oraz stereo POKEY-a (jeśli zostaną one znalezione na danej maszynie). Zerknijcie na filmik:



    HeliCommander

    Poruszamy się helikopterem, a niszczymy cele naziemne i powietrzne. Zwraca uwagę efekt paralaksy przy scrollu.



    2016-12-28 13:54 by "Adam"
    komentarzy: 1
    IRATA4 @2017-01-01 16:56:47
    ten Secretum Labyrinth ma fenomenalną muzykę ... szkoda że zapożyczoną na potrzeby filmu co nie zmienia faktu że pasuje .
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Laura rusyfikacja (17)
    ostatni: 24-04-2017 04:15, QTZ
    Retroage (82)
    ostatni: 24-04-2017 00:54, QTZ
    WiFi Prime (31)
    ostatni: 24-04-2017 00:44, pin
    Książki SOETO (108)
    ostatni: 23-04-2017 21:31, Rastan
    A.D. 2044 - problem z załadowaniem (22)
    ostatni: 23-04-2017 17:13, QTZ
    Blogi o retro i atari (10)
    ostatni: 23-04-2017 15:34, basmarcin
    Silly Venture 2k17 - uniting the ... (11)
    ostatni: 23-04-2017 12:52, Adam
    15 kHz (227)
    ostatni: 22-04-2017 19:35, makary
    gry/programy na ST (1)
    ostatni: 22-04-2017 17:10, szary
    Stacja 3'5 cała dla Atari 8 bit (27)
    ostatni: 22-04-2017 01:30, atariki50
    Archiwizacja zabezpieczonych dysk... (25)
    ostatni: 22-04-2017 01:14, atariki50
    Bosconian (218)
    ostatni: 21-04-2017 23:50, Gonzo
    Aplikacja mobilna iOS, Android, W... (1)
    ostatni: 21-04-2017 21:48, maly_swd
    Atari 1040STe wyjście RF (5)
    ostatni: 21-04-2017 16:59, pin
    Konkurs dla graczy (1)
    ostatni: 21-04-2017 13:32, QTZ

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1670
    Ostatnio zarejestrowany: constricto
    Postów ostatniej doby: 25

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
    SIO2PC-USB napisał Larek (44)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
    Soczyste kolory napisał scalak (28)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»