atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Giełda retro w Sopocie z 2018-04-26 17:59 (5)
Wyniki konkursu z 2018-04-26 00:08 (7)
Technonostalgia pod lupą naukowców z 2018-04-23 14:32 (11)
Wywiad z Wojciechem Zientarą z 2018-04-20 22:23 (35)
Urodziny AtariOnline.pl z 2018-04-20 08:06 (50)
Wkrótce mega-wywiad z 2018-04-18 08:45 (33)
Wyniki Grawitacji 2018 z 2018-04-15 20:42 (38)
Kwietniowe imprezy z 2018-04-11 23:23 (19)
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2018 z 2018-04-07 23:33 (36)
Wywiad z Kyą z 2018-04-03 11:29 (15)
Silly Venture nadchodzi! z 2018-04-01 05:32 (47)
Konkurs na paski nostalgii z 2018-03-30 03:56 (10)
Spotkanie z "Astronomią" z 2018-03-28 15:49 (9)
Wykład o kulturze cyfrowej z 2018-03-27 10:35 (4)
Prezentacja rozszerzeń Atari z 2018-03-26 11:15 (25)
Premiera książki o Robbo i konkurs! z 2018-03-24 10:14 (34)
Wywiad z Drygolem z 2018-03-23 02:14 (20)
"Gramy" na Nie-Atari we Wrocławiu z 2018-03-22 13:03 (24)
Wyniki Forever 2018 z 2018-03-19 17:38 (24)
Zaproszenie na JagNES z 2018-03-17 19:55 (14)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
GRAWITACJA – to przyciąga! :)





Już niebawem, 7 kwietnia w Krakowie, rozpocznie się GRAWITACJA, jedyny w Polsce maraton programistyczny dla ośmiobitowych komputerów. Trzydzieści osób z całego kraju stanie w szranki i w czasie 36 godzin podejmie próbę napisania gry na nieznany wcześniej temat. Jedynym ograniczeniem będzie czas i wyobraźnia oraz to, że gra musi uruchomić się na oryginalnym sprzęcie, często mającym ponad 30 lat.

Miłośnicy zabytkowych maszyn takich jak: Atari, Commodore, Spectrum, Amstrad i wielu innych, mniej popularnych platform opartych na procesorach ośmiobitowych, nadal nie odeszli do lamusa. Mimo że ich skronie często już pokrył szron, to maszyny na ich biurkach nadal lśnią niegdysiejszym blaskiem, oświetlone światłem kineskopowych ekranów. W kątach dogorywają połamane joysticki, a rekordy “wykręcone” w Moon Patrol nieustannie czekają na pobicie. To właśnie dla takich retromaniaków do dziś powstają gry na te - wydawałoby się - zapomniane platformy. Dowodem niech będzie “KAZ Kompo” - konkurs, w którym co roku oceniane są gry powstające tylko na jedną z platform: Atari. W dziesiątej edycji tego konkursu, która odbyła się w grudniu zeszłego roku, brało udział ponad 80 produkcji na małe Atari. Wszystkie z nich zostały wydane w ciągu jednego roku. Wniosek? Dinozaury jeszcze żyją i mają się dobrze.

Imprezy game jamowe są popularne w naszym kraju już od kilku lat, ale jeszcze żadna nie dotyczyła wyłącznie ośmiobitowych platform. Pomysł zrodził się w głowach organizatorów, kiedy to po kolejnym scenowym retro party, na jednym z forów rozpoczęło się narzekanie na temat tego, że nie wszyscy chcą pisać tylko dema i że wciąż brak na tych imprezach miejsca dla developerów gier. Padło więc hasło: “spróbujmy zrobić coś właśnie dla nich!”

Siódmego kwietnia bieżącego roku, o godzinie 18:00, nowoczesne przestrzenie krakowskiego HUB:RAUM wypełnią się spragnionymi emocji i wyzwań programistami, grafikami, muzykami oraz miłośnikami retro gier. Będzie to pierwszy w Polsce hackaton 8 bit. Około godziny 19:00 wylosowany zostanie główny temat gry, który połączy zmagania wszystkich drużyn. Chwilę później każdy z zespołów wylosuje dla siebie temat dodatkowy. Obydwa z nich trzeba będzie zgrabnie połączyć w grywalną całość w czasie 36 godzin. Poza limitem czasu nie ma ograniczenia co do języka programowania, użytych narzędzi lub emulatorów. Jedynym warunkiem jest to, że gra podczas finałowej prezentacji musi się uruchomić na oryginalnym sprzęcie. Prezentacja i ocena prac odbędzie się w niedzielne popołudnie. Jurorami zostaną wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wyłonią zwycięzców drogą głosowania. Autorzy najlepszych prac, oprócz sławy i okrzyków zachwytu publiki otrzymają również ciekawe nagrody rzeczowe.

Jeżeli nie boisz się wyzwań i czujesz się na siłach wesprzeć naszą imprezę swoim udziałem, zarejestruj się już dziś na stronie konkursu. Od uczestników oczekujemy przede wszystkim kreatywności, zaangażowania i ochoty na dobrą zabawę. Mamy świadomość, że w 36 godzin nie powstanie Knight Lore 2, ani kolejna część przygód Donkey Konga, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano! Każda dobra gra zaczęła się od prototypu i od pomysłu, zatem nie bójmy się wyzwań!


Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Start: godz. 18:00, piątek 7 kwietnia 2017 r.
Koniec: godz. 17:00, niedziela 9 kwietnia 2017 r.
Miejsce: HUB:RAUM, ul. Przemysłowa 12, Kraków
Wejściówka: 20 PLN, opłata będzie uiszczana w gotówce przy wejściu

Liczba miejsc: 30. W tej chwili zapisało się już kilkanaście osób chcących uczestniczyć w konkursie (i kilku kibiców).

Rejestracja i szczegóły wydarzenia na stronie www.grawitacja.eu.

Regulamin
Strona wydarzenia na Facebooku
Wątek na AtariOnline.pl

2017-02-01 22:33 by Organizatorzy
komentarzy: 20
pin @2017-02-01 22:58:39
.. :)- sprzęt ponoć dostarczam ja.

Kriss - Panie księgowy, jak tam nasze rozliczenia? :D
tdc @2017-02-01 23:49:39
Super, dzięki za zorganizowanie takiej imprezy!
bocianu @2017-02-02 08:37:55
@pin: nie przyznawaj się, bo zaraz się dowiesz, że nie masz prawdziwego Atari ;)

@tdc: nie ma za co - podziękujesz jak wszystko wypali :)
xxl @2017-02-02 08:46:12
mozna pisac na dowolnym sprzecie, nawet 16bit jak w przypadku Pina :D wazne zeby praca dzialala na 8bit platformie :)
the fender @2017-02-02 09:03:28
A to nie jest tak, że jak w komputerze jest procesor 8-bit i 16-bit to one się sumują w platformę 24-bit ? :)
bocianu @2017-02-02 09:10:58
@the_fender: chyba trzeba średnią wyciągnąć, czyli 12 ;)
xxl @2017-02-02 09:25:22
trzeba uwazac z ocena, jesli mowimy o transplantacji to jednak 16 bit ale istnieja mutacje z mozliwosc pracy na dwoch procesorach jednoczenie. w obecnych czasach odpowiedz moze byc niejednoznaczna - podobnie jak pytanie o plec ;-)
pin @2017-02-02 10:11:55
.. przynajmniej już wiemy kogo nie będzie ;)
tdc @2017-02-02 20:15:34
@bocianu - z przyjemnością podziękuję ;)
tdc @2017-02-03 04:55:35
Właśnie rozesłałem wieści na fejsie po różnych środowiskach, mam nadzieję że będzie odzew ;)
kris3d @2017-02-03 06:18:34
@pin, tak jesteś compo-hardware-majster i bardzo się z tego cieszymy, ktoś musi puszczać Numena longiem na każdej możliwej konfiguracji "Atari";)

@tdc, dzieki za zaangażowanie!:-)

@xxl, można tez napisać gre na ZX Spectrum i odpalić ją na emulatorze ZX-a na Atari, wtedy masz full wypas: 8x8=64;)
xxl @2017-02-03 07:25:16
nie ma emulatora zx na atari :D
kris3d @2017-02-03 08:14:32
No to może jest na srAtari?:)
xxl @2017-02-03 08:31:29
nie wiem co to jest, kojarzy sie z jakims rodzajem kolonoskopu?
pin @2017-02-03 17:57:13
spokojnie XXL - możemy Cię nim przebadać.
kris3d @2017-02-03 19:38:03
8 bitowo;)
xxl @2017-02-03 20:17:10
@Pin: "mozemy"? jest was, bawiacych sie w ten sposob, wiecej? badajcie sie miedzy soba:-) ciesze sie ze nie naleze do tej "sceny" :D
pin @2017-02-03 22:51:22
Spokojnie. Ale jak byś zmienił zdanie to wiesz gdzie mnie szukać :)
Gość @2017-02-04 19:13:32
Propozycja - Civilization w wersji na Atari :-) Pewna konkurencyjna platforma 8 bitowa już podobno ma.
tdc @2017-02-08 04:04:20
Do Cywilizacji to musielibyśmy działać w jednym teamie równocześnie ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
"Kręgi zagłady" dla Atari XL/XE (... (10)
ostatni: 27-04-2018 08:23, Kaz
JAG NES takie tam (2)
ostatni: 27-04-2018 08:21, Kaz
RGB dla Atari? (25)
ostatni: 27-04-2018 08:14, atariki50
Dodatkowy RAM z Atari 130XE pod T... (9)
ostatni: 27-04-2018 06:57, mgr_inz_rafal
20-05-2018 BYŁO grane - retromeet... (4)
ostatni: 27-04-2018 05:06, tdc
Turbo Basic Compiler (95)
ostatni: 26-04-2018 23:18, Mater
Kopiowanie całodyskowych (18)
ostatni: 26-04-2018 23:07, CharlieChaplin
RELOAD (4)
ostatni: 26-04-2018 21:07, tooloudtoowide
Stunt Car Racer (79)
ostatni: 26-04-2018 18:39, CharlieChaplin
Robbo Solucja (44)
ostatni: 26-04-2018 16:45, tdc
"Loading..." - vidoecast o tematy... (53)
ostatni: 26-04-2018 14:48, Kaz
Zamiast pracować, włączyłem RMT.. (26)
ostatni: 26-04-2018 14:45, Kaz
Czy to jeszcze Atari? (341)
ostatni: 26-04-2018 14:36, atariki50
Grafika w Turbo Basic XL (17)
ostatni: 26-04-2018 14:36, Kaz
Naprawa Atari (3)
ostatni: 26-04-2018 13:53, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1828
Ostatnio zarejestrowany: Mater
Postów ostatniej doby: 90

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»