atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Ironia 2017 – wyniki z 2017-08-15 18:51 (8)
Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry z 2017-08-12 23:53 (41)
Silly Venture 2k17 – and the beat goes on! z 2017-08-06 19:46 (14)
Sklep retro we Wrocławiu z 2017-08-05 23:12 (10)
Lista gier zgłoszonych do konkursu ABBUC 2017 z 2017-08-02 00:11 (7)
Silly Venture 2k17 – invitka na Atari XL/XE! z 2017-07-28 07:43 (24)
Jeszcze o konkursie ABBUC 2017 z 2017-07-27 17:47 (3)
Zapowiedź gry SuperFly XL (Lite) z 2017-07-24 20:57 (9)
Nowe demo na VBXE z 2017-07-23 18:35 (8)
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha z 2017-07-18 00:18 (12)
Tre Robbo 51 z 2017-07-16 12:06 (4)
Yerzmyey i Pinokio na WAP-niaku 2017 z 2017-07-12 19:57 (6)
Sommarhack 2017 - wyniki z 2017-07-09 23:06 (15)
Twórczość Yerza na BandCamp z 2017-07-07 18:17 (12)
Silly Venture 2k17 – oficjalna strona i pierwsza invitka! z 2017-07-04 22:52 (12)
Reedycje książkowe Retronics – aktualne wieści z 2017-07-01 19:16 (0)
Ironia 2k17 już wkrótce! z 2017-06-27 19:48 (12)
Vladimir Zúñiga – ilustracje inspirowane Atari z 2017-06-24 20:54 (28)
Gry w Mad-Pascalu z 2017-06-20 22:48 (23)
Rain of Terror – edycja kolekcjonerska z 2017-06-16 22:46 (3)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
GRAWITACJA – to przyciąga! :)





Już niebawem, 7 kwietnia w Krakowie, rozpocznie się GRAWITACJA, jedyny w Polsce maraton programistyczny dla ośmiobitowych komputerów. Trzydzieści osób z całego kraju stanie w szranki i w czasie 36 godzin podejmie próbę napisania gry na nieznany wcześniej temat. Jedynym ograniczeniem będzie czas i wyobraźnia oraz to, że gra musi uruchomić się na oryginalnym sprzęcie, często mającym ponad 30 lat.

Miłośnicy zabytkowych maszyn takich jak: Atari, Commodore, Spectrum, Amstrad i wielu innych, mniej popularnych platform opartych na procesorach ośmiobitowych, nadal nie odeszli do lamusa. Mimo że ich skronie często już pokrył szron, to maszyny na ich biurkach nadal lśnią niegdysiejszym blaskiem, oświetlone światłem kineskopowych ekranów. W kątach dogorywają połamane joysticki, a rekordy “wykręcone” w Moon Patrol nieustannie czekają na pobicie. To właśnie dla takich retromaniaków do dziś powstają gry na te - wydawałoby się - zapomniane platformy. Dowodem niech będzie “KAZ Kompo” - konkurs, w którym co roku oceniane są gry powstające tylko na jedną z platform: Atari. W dziesiątej edycji tego konkursu, która odbyła się w grudniu zeszłego roku, brało udział ponad 80 produkcji na małe Atari. Wszystkie z nich zostały wydane w ciągu jednego roku. Wniosek? Dinozaury jeszcze żyją i mają się dobrze.

Imprezy game jamowe są popularne w naszym kraju już od kilku lat, ale jeszcze żadna nie dotyczyła wyłącznie ośmiobitowych platform. Pomysł zrodził się w głowach organizatorów, kiedy to po kolejnym scenowym retro party, na jednym z forów rozpoczęło się narzekanie na temat tego, że nie wszyscy chcą pisać tylko dema i że wciąż brak na tych imprezach miejsca dla developerów gier. Padło więc hasło: “spróbujmy zrobić coś właśnie dla nich!”

Siódmego kwietnia bieżącego roku, o godzinie 18:00, nowoczesne przestrzenie krakowskiego HUB:RAUM wypełnią się spragnionymi emocji i wyzwań programistami, grafikami, muzykami oraz miłośnikami retro gier. Będzie to pierwszy w Polsce hackaton 8 bit. Około godziny 19:00 wylosowany zostanie główny temat gry, który połączy zmagania wszystkich drużyn. Chwilę później każdy z zespołów wylosuje dla siebie temat dodatkowy. Obydwa z nich trzeba będzie zgrabnie połączyć w grywalną całość w czasie 36 godzin. Poza limitem czasu nie ma ograniczenia co do języka programowania, użytych narzędzi lub emulatorów. Jedynym warunkiem jest to, że gra podczas finałowej prezentacji musi się uruchomić na oryginalnym sprzęcie. Prezentacja i ocena prac odbędzie się w niedzielne popołudnie. Jurorami zostaną wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wyłonią zwycięzców drogą głosowania. Autorzy najlepszych prac, oprócz sławy i okrzyków zachwytu publiki otrzymają również ciekawe nagrody rzeczowe.

Jeżeli nie boisz się wyzwań i czujesz się na siłach wesprzeć naszą imprezę swoim udziałem, zarejestruj się już dziś na stronie konkursu. Od uczestników oczekujemy przede wszystkim kreatywności, zaangażowania i ochoty na dobrą zabawę. Mamy świadomość, że w 36 godzin nie powstanie Knight Lore 2, ani kolejna część przygód Donkey Konga, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano! Każda dobra gra zaczęła się od prototypu i od pomysłu, zatem nie bójmy się wyzwań!


Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Start: godz. 18:00, piątek 7 kwietnia 2017 r.
Koniec: godz. 17:00, niedziela 9 kwietnia 2017 r.
Miejsce: HUB:RAUM, ul. Przemysłowa 12, Kraków
Wejściówka: 20 PLN, opłata będzie uiszczana w gotówce przy wejściu

Liczba miejsc: 30. W tej chwili zapisało się już kilkanaście osób chcących uczestniczyć w konkursie (i kilku kibiców).

Rejestracja i szczegóły wydarzenia na stronie www.grawitacja.eu.

Regulamin
Strona wydarzenia na Facebooku
Wątek na AtariOnline.pl

2017-02-01 22:33 by Organizatorzy
komentarzy: 20
pin @2017-02-01 22:58:39
.. :)- sprzęt ponoć dostarczam ja.

Kriss - Panie księgowy, jak tam nasze rozliczenia? :D
tdc @2017-02-01 23:49:39
Super, dzięki za zorganizowanie takiej imprezy!
bocianu @2017-02-02 08:37:55
@pin: nie przyznawaj się, bo zaraz się dowiesz, że nie masz prawdziwego Atari ;)

@tdc: nie ma za co - podziękujesz jak wszystko wypali :)
xxl @2017-02-02 08:46:12
mozna pisac na dowolnym sprzecie, nawet 16bit jak w przypadku Pina :D wazne zeby praca dzialala na 8bit platformie :)
the fender @2017-02-02 09:03:28
A to nie jest tak, że jak w komputerze jest procesor 8-bit i 16-bit to one się sumują w platformę 24-bit ? :)
bocianu @2017-02-02 09:10:58
@the_fender: chyba trzeba średnią wyciągnąć, czyli 12 ;)
xxl @2017-02-02 09:25:22
trzeba uwazac z ocena, jesli mowimy o transplantacji to jednak 16 bit ale istnieja mutacje z mozliwosc pracy na dwoch procesorach jednoczenie. w obecnych czasach odpowiedz moze byc niejednoznaczna - podobnie jak pytanie o plec ;-)
pin @2017-02-02 10:11:55
.. przynajmniej już wiemy kogo nie będzie ;)
tdc @2017-02-02 20:15:34
@bocianu - z przyjemnością podziękuję ;)
tdc @2017-02-03 04:55:35
Właśnie rozesłałem wieści na fejsie po różnych środowiskach, mam nadzieję że będzie odzew ;)
kris3d @2017-02-03 06:18:34
@pin, tak jesteś compo-hardware-majster i bardzo się z tego cieszymy, ktoś musi puszczać Numena longiem na każdej możliwej konfiguracji "Atari";)

@tdc, dzieki za zaangażowanie!:-)

@xxl, można tez napisać gre na ZX Spectrum i odpalić ją na emulatorze ZX-a na Atari, wtedy masz full wypas: 8x8=64;)
xxl @2017-02-03 07:25:16
nie ma emulatora zx na atari :D
kris3d @2017-02-03 08:14:32
No to może jest na srAtari?:)
xxl @2017-02-03 08:31:29
nie wiem co to jest, kojarzy sie z jakims rodzajem kolonoskopu?
pin @2017-02-03 17:57:13
spokojnie XXL - możemy Cię nim przebadać.
kris3d @2017-02-03 19:38:03
8 bitowo;)
xxl @2017-02-03 20:17:10
@Pin: "mozemy"? jest was, bawiacych sie w ten sposob, wiecej? badajcie sie miedzy soba:-) ciesze sie ze nie naleze do tej "sceny" :D
pin @2017-02-03 22:51:22
Spokojnie. Ale jak byś zmienił zdanie to wiesz gdzie mnie szukać :)
Gość @2017-02-04 19:13:32
Propozycja - Civilization w wersji na Atari :-) Pewna konkurencyjna platforma 8 bitowa już podobno ma.
tdc @2017-02-08 04:04:20
Do Cywilizacji to musielibyśmy działać w jednym teamie równocześnie ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari mniej poważnie (11)
ostatni: 17-08-2017 14:45, z80
Ironia 2k17 (121)
ostatni: 17-08-2017 13:09, mav
Gry ukończone bez cheatowania (34)
ostatni: 17-08-2017 10:34, atariki50
Filmy z Atari (42)
ostatni: 16-08-2017 23:38, IRATA4
ast multi cardridge (92)
ostatni: 16-08-2017 22:16, xtrem007
Tensor Trzaskowskiego (24)
ostatni: 16-08-2017 17:54, anonymus
PAC-MAD (16)
ostatni: 15-08-2017 23:19, bocianu
czy ktoś wie jak nazywa się specy... (5)
ostatni: 15-08-2017 17:22, kosa1013
Martwe 800XE - naprawa/diagnoza (12)
ostatni: 15-08-2017 17:01, miki1406
Piekiełeczko (6)
ostatni: 15-08-2017 15:43, xeen
Jestem forumowiczem niższego sort... (12)
ostatni: 15-08-2017 14:10, wieczor
transformacja plików str, xex na ... (11)
ostatni: 14-08-2017 21:21, QTZ
Padnięta stacja Atari 810 (3)
ostatni: 14-08-2017 20:22, Yolk (xmgatz)
Basic XE bez cartridge'a (10)
ostatni: 14-08-2017 18:30, pin
flinstones (6)
ostatni: 13-08-2017 23:10, Gonzo

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1708
Ostatnio zarejestrowany: nprpmeal
Postów ostatniej doby: 23

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»