Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Demo „Bad Apple” |
Zaczęło się od instrumentalnego utworu stworzonego do jednej z gier z japońskiej serii Touhou (Lotus Land Story, rok 1998). W 2007 wydany został jego dance-popowy remiks Bad Apple!! z udziałem piosenkarki Nomico i wkrótce fani tej serii zaczęli dodawać do muzyki swoje animowane filmiki, wykorzystując w nich wiele postaci – głównie żeńskich – występujących w Touhou. Najbardziej znany stał się pewien fanowski klip z 2009 roku, który zawierał tylko czarno-białe sylwetki bohaterek, a wyglądał on tak: Prosta, ale efektowna forma graficzna zainspirowała nie tylko pojawienie się kolejnych filmików, remiksów i coverów, ale również dem na różne platformy retro, m.in. na C64, Atari 2600 czy Sega Mega Drive. W końcu Bad Apple zawitało też na 8-bitowe Atari z rozszerzeniem pamięci. Kod opracował Paul „Playsoft” Lay, a do kompresji obrazu użył algorytmu LZ4. Najpierw powstała wersja na konsolę Atari 5200, ale Michał „Miker” Szpilowski zaproponował Paulowi, aby przeniósł demo na 8-bitowe Atari i użył jako muzyki coveru Dhora wystawionego w konkursie na zeszłorocznym warszawskim WAP-niaku. Tak też się stało i teraz do pobrania są 4 wersje tego dema w różnej rozdzielczości. UWAGA: osoby cierpiące na epilepsję powinny oglądać wersję z wyłączonymi efektami stroboskopowymi (klawisz SELECT na ekranie startowym). (wersja w niższej rozdzielczości) Pliki do pobrania: - wersja na rozszerzenie pamięci 1088kB RAMBO: pliki XEX - wersja na kartridż AtariMax 8 mbit: pliki BIN lub pliki CAR 2017-03-15 22:59 by "Adam"
komentarzy: 53 |
Hospes @2017-03-15 23:50:42 |
Na Atari STe też chyba wyszło https://www.youtube.com/watch?v=8pMSqfWi... Wersja z Youtuba - nie obadałem źródeł. |
Feedbacker @2017-03-16 00:36:14 |
mono @2017-03-16 00:40:19 |
A mnie się bardzo podoba ta wersja: https://www.youtube.com/watch?v=6pAeWf3N... :) |
mono @2017-03-16 08:48:32 |
bob_er @2017-03-16 13:27:43 |
0xF @2017-03-16 13:29:52 |
mono: Dekompresja. Zostawiając LZ4 trzebaby jeszcze zmniejszyć framerate ze względu na czas dekompresji ramki i to, aby całość weszła w 1 MB. Lepiej od uniwersalnego LZ4 poradziłaby sobie kompresja specjalnie przystosowana do tego rodzaju contentu. Na https://github.com/piotr-wiszowaty/atari... Bad Apple chodzi w 320x200 50fps. |
mono @2017-03-16 14:42:34 |
0xF @2017-03-16 15:51:20 |
Tenchi/Modern Crusaders @2017-03-16 16:13:47 |
Aż się chce powiedzieć "nareszcie"! A przy okazji dwie uwagi techniczne. nomico zapisujemy mała literą - jest to jeden z wielu udokumentowanych przypadków bezsensownych i utrudniających niepotrzebnie życie, ale tak kochanych przez Japończyków zabaw wielkością liter w nazwach własnych oraz tytułach (inne przykłady dziwnego zapisu: "s"peEd, INFANiTy world, fripSide). Zaś odnośnie postaci, Touhou to porządna seria dla prawdziwych facetów i występują w niej WYŁĄCZNIE panienki, zatem mówienie o wyborze "głównie" tej płci jest zupełnie zbyteczne. |
Anon @2017-03-16 16:45:05 |
Adam @2017-03-16 17:29:16 |
No niezupełnie. Męskich postaci jest rzeczywiście niewiele i są mało ważne, ale nie powiedziałbym, że w ogóle ich nie ma - piszę to opierając się na takich stronach jak: https://en.touhouwiki.net/wiki/Category:... |
Tenchi/Modern Crusaders @2017-03-16 17:44:25 |
Niech tam będzie po waszemu, aczkolwiek pozwolę sobie zauważyć, iż pierwsza połowa tych postaci pochodzi z konkurencyjnego projektu Seihou, który z Touhou ma niewiele wspólnego (w założeniu miał być jego swoistą konkurencją), druga zaś głównie z fanowskich doujinów, czyli nie została stworzona przez samego ZUNa, ergo nie może być uważana za kanoniczną. |
erOS @2017-03-16 22:24:13 |
@Hospes Niestety ta wersja na STE to straszny syf :/ 1) napisana na 16mhz, na 8 nie ma synchro dźwięk kończy się znacznie szybciej niż wideo, a koniec grania sampla oznacza wyjście do dekstopu :> 2) nie dość, że napisane na 16mhz to jeszcze chyba tylko pod emulatorem, nigdy nie testowane na realmachine.. bo: a) są problemy z uruchomieniem.. chyba trzeba odpalać w med-resie a pliki mieć w głównym katalogu b) na STe + ultrasatan transfer tak beznadziejny, że w ogóle tnie i nie idzie oglądać.. sampel kończy grać a na ekranie masz nadal pierwsze sceny ;) Fajnie wygląda to tylko na YT albo pod emulatorem... szkoda czasu.. |
cacodemon666 @2017-03-16 22:50:48 |
bob_er @2017-03-16 23:40:07 |
wieczór @2017-03-17 00:50:26 |
Tenchi/Modern Crusaders @2017-03-17 01:50:55 |
wieczór, mówisz może o tym? https://www.youtube.com/watch?v=OsDy-4L6... Obraz flopa do pobrania np. tutaj. Właśnie mi leci na emulatorze w tle. http://csdb.dk/release/?id=131628 Wersja na POKEY-a wypadła nieco gorzej moim zdaniem - momentami gubi niektóre nutki (pół biedy) bądź zahacza lekko o kakofonię (cała bieda). Ale mimo wszystko naprawdę dobrze, że jest. |
Bad Apple @2017-03-17 03:05:57 |
Hospes @2017-03-17 08:26:32 |
@erOS No to kibel z tą wersją. Poczytałem więcej i faktycznie napisane, że na 8Mhz kiepsko chodzi. Chciałem na MegaSTe +UltraSatan potestować ale chyba nie ma sensu. Może ktoś skoduje to lepiej plus fajna muzyka na YM. Taka z samplami na DMA np linia basu i perkusja. Wieczór tylko nie pisz, że fajna muzyka i YM sie nawzajem wykluczają :P |
the fender @2017-03-17 08:31:58 |
erOS @2017-03-17 10:58:59 |
@Hospes Pod emulatorem na 8MHz jeszcze nie jest tragicznie, poza brakiem synchro i tym, że się kończy/przerywa zbyt szybko zanim animacja dojdzie do końca.. bo koniec programu wyznacza koniec grania sampla, ale sama prędkość jest jeszcze znośna.. natomiast na realnym sprzęcie 8MHz to jest gorzej niż dno :( |
wieczór @2017-03-17 11:09:58 |
Tenchi: a widzisz nie wiedziałem, ze ktoś jednak wzial i zrobił. Ja się z tym zetknalem w 2012, 2 lata przed tym releasem. Była zrobiona muzyka w goat trackerze (nawet do pobrania) a film na yt obrobiony aftereffects zeby wygladal z 8 bitowca :) do czego autor otwarcie sie przyznawał. Czy dobrze, że jest? Nie wiem, wersja dla małego atari w tej formie to dla mnie tez jakieś nieporozumienie :) |
komodorowiec @2017-03-17 11:18:19 |
mono @2017-03-17 11:41:00 |
Niezłe, ale Panowie... 80x50? Przecież cały smaczek leży właśnie w wysokorozdzielczej animacji i płynnych ruchach tych panienek. Po drastycznym ograniczeniu rozdzielczości nie zostało z tego nic (dlatego też pytałem co stanęło na przeszkodzie, żeby na Atari zrobić to w hiresie i dlatego linkowałem do wersji z TI). Rozumiem, że samplowana muzyka zajmuje miejsce i stąd decyzja o ograniczeniu rozdzielczości, ale może sensowniej byłoby zrobić dobrego chiptuna na SID-dzie? |
wieczór @2017-03-17 12:29:37 |
the fender @2017-03-17 13:40:21 |
mono @2017-03-17 14:57:10 |
tebe @2017-03-17 16:30:38 |
Konop @2017-03-17 17:14:35 |
emkay @2017-03-17 17:57:36 |
Well, the tune isn't really my taste, but I did a own conversion... https://www.youtube.com/edit?o=U&video_i... |
emkay @2017-03-17 18:00:05 |
mrroman @2017-03-17 21:03:38 |
gonzo @2017-03-17 22:02:37 |
gonzo @2017-03-17 22:05:56 |
Anon @2017-03-17 22:34:04 |
gonzo @2017-03-18 01:35:11 |
gonzo @2017-03-18 02:31:25 |
mono @2017-03-18 23:16:57 |
@komodorowiec: Tu jest muzyka z SID-a: https://www.youtube.com/watch?v=fu7rRYkW... Komodor daje radę, Atari ssie ;P |
mono @2017-03-18 23:29:03 |
the fender @2017-03-18 23:33:38 |
mono @2017-03-19 00:26:36 |
@defender: Śliczności! A popatrz na to: https://www.youtube.com/watch?v=UkJ_9bBn... |
mono @2017-03-19 00:27:18 |
mono @2017-03-19 00:38:18 |
the fender @2017-03-19 08:30:03 |
@mono: laser show w kolorze wymiata, też to oglądałem :) Co do vocaloida, kiedyś się tym bawiłem (to jest zdaje się wynalazek Sony) a było to z 12 lat temu i śpiewało gorzej i tylko po angielsku. Najlepiej wychodziły na tym chórki, bo jako głos prowadzący brzmiało strasznie sztucznie (pamiętasz Believe Sher? - coś w ten deseń tylko gorzej). No to tutaj brzmi już całkiem sensownie . I to po polsku, wow - ciekawe czy wersja natywna czy ktoś składał słowa tak aby polsko brzmiały. |
wieczór @2017-03-19 11:47:13 |
Naturalną syntezę przeprowadza się nawet nie na poziomie fonemów a symulacji toru głosowego, więc teoretycznie język nie ma znaczenia - da się wygenerować wszystko i z naturalną wymową :) Problem polega tylko na bazie definicji fonemów dla danego języka, no ale profesjonalny produkt powinien mieć to ogarnięte. |
the fender @2017-03-19 13:23:49 |
B. RETURN SELECT START @2017-03-19 19:10:09 |
j.w. @2017-03-19 19:16:48 |
wieczór @2017-03-19 22:17:50 |
@the fender: w zamierzchłych czasach jak jeszcze studiowałem na PG, mieliśmy jedno laboratorium na inżynierii dźwięku, właśnie z syntezy mowy. Do zabawy z tym był jakiś kosmiczny soft na Nextach - modelowało się przekrój krtani, napięcie strun głosowych, a opcji było jak na panelu w elektrowni atomowej :) Chętnie bym to jeszcze dzisiaj zobaczył. Ćwiczenie polegało na wygenerowaniu określonej głoski. I to był koniec lat 90-ych. |
B. RETURN SELECT START @2017-03-19 23:39:12 |
Poison @2017-03-20 07:48:34 |
zoltan @2017-03-22 08:50:34 |
AdiCom @2020-11-29 17:33:14 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |