atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wykład o demoscenie z 2018-01-16 17:54 (27)
Różności z ostatnich tygodni z 2018-01-14 19:21 (21)
Pismo "Astronomia" z nami z 2018-01-12 16:12 (9)
Odkurzone gry Gandalfa – część II z 2018-01-09 23:47 (5)
Boulder Dash Mugen – nowe zestawy plansz z 2018-01-05 00:05 (18)
Wykłady o retro z 2018-01-04 02:14 (2)
NYD 2018 z 2018-01-01 14:50 (24)
Jack the Nipper na małe Atari z 2017-12-31 14:32 (27)
Wyniki Kaz Kompo 2016 z 2017-12-29 21:37 (53)
Last Party 2017 - stuff, wyniki z 2017-12-28 23:59 (55)
Last Party rozpoczęte! z 2017-12-27 22:35 (24)
Święta, Skool Daze i Bosconian z 2017-12-24 15:01 (12)
Atari Last Party już za kilka dni! z 2017-12-22 08:03 (68)
"Atari Fan" powrócił! z 2017-12-22 01:52 (4)
Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry z 2017-12-19 14:17 (10)
Kaz Kompo 2016 – aktualizacja z 2017-12-16 23:56 (29)
Uwolnienie Topornego z 2017-12-11 12:59 (40)
SV2017 - prace, wyniki z 2017-12-10 22:27 (108)
SV2017 – krótka relacja z 2017-12-10 11:07 (81)
Silly Venture 2k17 – relacja na żywo z 2017-12-08 16:08 (80)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Magazyn FLOP nr 60

Każdego roku Czesi przygotowują swój magazyn dyskowy FLOP przeznaczony na 8-bitowe Atari. Tradycją stało się, że premiera przypada w kwietniu, tym razem jednak przygotowaniom jubileuszowego sześćdziesiątego numeru towarzyszyły pewne perturbacje. Ostatecznie zamiast na kwietniowej Atariádzie nowy numer ujrzał światło dzienne na zeszłoweekendowej imprezie PLatariáda w Czeskich Budziejowicach. Paczkę z dwoma plikami ATR pobrać możecie stąd, a teraz krótko przedstawię zawartość świeżo opublikowanego numeru.

  • Strona A


  • Po odpaleniu strony A wita nas proste intro.

    Kod: Antonín „R0ger” Holík,
    muzyka (stereo): Marek „Poison” Pesout,
    tekst: Frantisek „Fandal” Houra.


    Resztę strony A wypełniają różne teksty w języku czeskim:
    - artykuł wstępny Zdenka Buriana,
    - opis zawartości magazynu,
    - sprawozdanie roczne ołomunieckiego „Atari klubu”,
    - kalendarz atarowych imprez na rok 2017 (autor: Jan Křupka),
    - informacja o organizowanych od roku 2013 interaktywnych wystawach komputerów Atari (8-bit, ST, 7800, Jaguar) w szkole w Ołomuńcu, w której odbywa się ostatnimi laty Atariáda. Dzięki takim grom jak Jezkovy voči Fandala grać mogą również niewidomi uczniowie (autor artykułu: Zdeněk Burian),
    - reportaż z Forevera 2017 (autorstwa R0gera),
    - wywiad z R0gerem przeprowadzony przez Fandala,
    - Bohdan Milar bardzo szczegółowo porównuje system operacyjny QMEG w wersji 3 i 4,
    - Wyjście S-Video z Atari 800XL (autor: Petr Kouřil),
    - Jak na PC przygotowywać dwukolorowe dane graficzne na 8-bitowe Atari – opowiada Zdeněk „PG” Eisenhammer,
    - realtime text z Atariady 2016.


  • Strona B

  • Osoby, które nie posługują się czeszczyzną, będą raczej zainteresowane tylko zawartością strony B zawierającej gry.

  • Spellbinder


  • Najciekawszą propozycją z zestawu wydaje się Spellbinder, skonwertowany przez Fandala z BBC Micro. Akcja gry toczy się na zamku w fikcyjnej krainie Lorraine pod koniec XIII wieku. Wcielamy się w postać maga o imieniu Eldon, a naszym celem jest odnalezienie i pokonanie złego czarownika Zorna, który ukrył się w tym miejscu.

    To typowa gra przygodowa, w której eksplorujemy kolejne pomieszczenia, zbieramy przedmioty i używamy ich, zbieramy też składniki czarów i rzucamy zaklęcia.


    Na panelu gry po lewej stronie widzimy zbiór ikon odpowiadających akcjom, które możemy wykonywać. Przypisane są do nich kolejne klawisze z cyframi 1-6:
    1 - tryb poruszania się,
    2 - przyglądanie się / przeszukiwanie,
    3 - sprawdzenie zawartości naszych kieszeni (oraz naszego poziomu energii),
    4 - zmieszanie składników zaklęcia (trzeba wcześniej poznać odpowiednią formułę magiczną – uwaga, kolejność składników jest istotna!),
    5 - rzucenie zaklęcia,
    6 - użycie przedmiotu.

    Aby wyjść z gry, naciskamy Shift+ESC.


    Do przygotowania danego czaru potrzebne jest znalezienie magicznej formuły, odpowiednie składniki oraz moździerz i tłuczek (mortar & pestle).

    Lista składników zaklęć:

    ASH - Burned ashes (popioły)
    SUL - Sulphur (siarka)
    TOA - Toad legs (ropusze nogi)
    ROO - Dried roots (suszone korzonki)
    LEA - Leaves (liście)
    FLE - Fleas (pchły)
    WIN - Wine (wino)
    MUS - Blue mushroom (niebieski grzyb)
    FRU - Golden fruit (złoty owoc)
    PEA - Black pearl (czarna perła)
    WOR - Worms (robaki)

    Zaklęcia:

    „Uzdrowienie”Heal:
    SUL, ROO (+FLE: uzyskujemy „Pełne uzdrowienie”Full heal)
    „Zamrożenie”Freeze:
    TOA, ASH (+FLE: uzyskujemy „Głębokie zamrożenie”Deep freeze)
    „Tarcza powietrzna”Air shield:
    WIN, ASH (+FLE: uzyskujemy czar „Tarcza wiatru”Wind shield)
    „Bańka powietrzna”Air bubble:
    LEA, ROO (+FLE: uzyskujemy czar „Bańka cielesna”Body bubble)
    „Uderzenie burzy”Storm hit:
    MUS, ASH, ASH, FLE
    „Uderzenie pioruna”Thunder hit:
    FRU, TOA, TOA, FLE
    „Uderzenie słońca”Sun hit:
    PEA, ASH, FLE, FLE
    „Zatrute robale”Poisoned worms:
    WOR, SUL


    Opis gry można pobrać np. stąd. Przydatna może być też szczegółowa mapka z podpowiedziami.

    Twórcy oryginału z 1987 roku: Etan Shirron, Dan Shirron.
    Wersja na Atari:
    Kod: Frantisek „Fandal” Houra,
    muzyka: Zdeněk „PG” Eisenhammer,
    kolory, adaptacja ekranu tytułowego: José Pereira,
    testowanie: Lukas Bezdek.



  • Multiloops



  • Nowa gra podobna do Loops of Zen XXL-a, tyle że tutaj dzięki multijoyowi dostępny jest tryb kooperacji (do 5 graczy jednocześnie).

    Kod: Rudolf Kudla,
    muzyka: Antonín „R0ger” Holík.



  • Diamondz 2


  • Reedycja starszej gry logicznej Fandala z nowymi levelami. Musimy wyczyścić każdy poziom ze wszystkich diamentów i dostać się do wyjścia.

    Kod: Frantisek „Fandal” Houra,
    grafika, muzyka: Zdeněk „PG” Eisenhammer.



  • Ate'em All



  • Ate'em All, czyli zjadłem je wszystkie – rywalizujemy z innymi graczami próbując zjeść jak najwięcej smakołyków pojawiających się losowo na planszy. Niektóre mają specyficzne właściwości, np. przyspieszają nasze ruchy albo wpływają negatywnie na pozostałych graczy.

    Uwaga: w tej grze Multijoy16 umożliwia rozgrywkę maksymalnie 16 jednoczesnym graczom!

    Kod: Fandal, muzyka: Irgendwer.



  • Boulders and Bombs M4


  • Mniej znana gra z 1982 roku, przerobiona przez Fandala pod kątem obsługi multijoya. Jeden gracz próbuje przedostać się swoimi ludźmi pod ziemią z lewej na prawą stronę ekranu, a 3 pozostałych graczy może mu przeszkadzać, sterując niebezpiecznymi kosmicznymi ptakami u góry ekranu.



  • Snakes and Ladders M4


  • Multijoyowa przeróbka gry z 1991 roku. Jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z adaptacją klasycznej planszówki „Węże i drabiny”. Każdy gracz w swoje turze przesuwa się o tyle pól, ile wskazała mu kostka. Jeśli zakończy ruch u stóp drabiny, to jest przenoszony w górę na jej drugi koniec, a jeśli zakończy ruch na głowie węża – analogicznie, tyle że spada w dół. Dzięki multijoyowi grać może od 1 do 4 graczy.



    2017-06-07 23:47 by "Adam"
    komentarzy: 14
    Poison @2017-06-08 07:56:57
    Yeah! FLOP on the floor, but we dont need more, Army of FLOPcore !Cool Intro, obsessive music, great texts ! Just read it!
    larek @2017-06-08 11:07:58
    Spellbinder lepiej wygląda niż na BBC Micro.
    pgru @2017-06-08 12:51:36
    Nie mogę się doczekać :-) aż ktoś zaprojektuje kartridża z wbudowanym tłumaczem(nawet takim bardzo prostackim), który automatycznie by tłumaczył na Atari te magazyny np. włożone do (nie tylko wirtualnej) stacji dyskietek. Być może ktoś to przeczyta i w ramach nadmiaru wolnego czasu ;-) to zrobic.
    pirx @2017-06-08 13:37:19
    tego nie potrzeba do języka czeskiego - wiem o co chodzi - człowiek patrzy i nic nierozumie, bo generalnie widzimy cały wyraz jako 1 znak graficzny a te znaki nie mają swoich przegródek w mózgu. ale zapewniam Cię, wystarczy przełamać opór umysłu, zacząć czytać po literkach i po chwili rozumiesz (prawie) wszystko.
    Adam @2017-06-08 17:06:58
    Podpiąłem filmik ze Spellbindera.
    Xxl @2017-06-08 19:06:36
    Dzieki WiFiPrime tlumaczenie staje sie banalnie proste... mamy nawe stipa ktory umozliwia tlumaczenie tekstu z i na jezyk obslugiwany przez gógle translatora... online. READY []
    Anon @2017-06-08 20:18:26
    Warszawiacy zrozumieją tłumaczenie, czy będzie tylko dla wybranych?
    xxl @2017-06-08 21:20:54
    sugerujesz ze rozumienie tekstu zalezy od miejsca zamieszkania?
    zbylu @2017-06-09 00:43:04
    Piękna gra :) Spellbinder.
    krupkaj @2017-06-09 01:18:42
    Fix me beautiful: The article about Q-MEG wrote Bohdan, not me.
    Adam @2017-06-09 07:38:48
    @krupkaj: Fixed. Thanks!
    Rastan @2017-06-09 10:25:40
    @Adam: a będzie można liczyć na KazKompo 2016 przed wakacjami?
    Adam @2017-06-09 22:43:55
    @Rastan: przygotowujemy coś specjalnego a propos KK :)
    Adam @2017-06-11 21:40:46
    Dopisałem listę zaklęć w Spellbinderze i ich składników.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (239)
    ostatni: 23-01-2018 18:44, IRATA4
    SID i POKEY (324)
    ostatni: 23-01-2018 18:17, TheFender
    Laura Konstruktor (19)
    ostatni: 23-01-2018 13:23, QTZ
    Laura Edit (11)
    ostatni: 22-01-2018 19:27, larek
    edytor do gry (13)
    ostatni: 22-01-2018 14:01, tebe
    Książki SOETO (188)
    ostatni: 22-01-2018 12:48, mgr_inz_rafal
    Laura Konstruktor 2 (6)
    ostatni: 22-01-2018 00:57, QTZ
    Gra "07 zgłoś się" - premiera na ... (16)
    ostatni: 22-01-2018 00:29, Kaz
    Atari ST + Cortex i kabel FDD (2)
    ostatni: 21-01-2018 22:36, Mq
    15 kHz (306)
    ostatni: 21-01-2018 15:12, xxl
    HI SCORE (198)
    ostatni: 21-01-2018 12:26, xxl
    Update, update i czeski film ;) (16)
    ostatni: 21-01-2018 12:02, wieczor
    Cartridge do CP/M, kilka pytań (23)
    ostatni: 20-01-2018 22:39, artax4
    Pomysł na turbo na magnetofonie b... (7)
    ostatni: 20-01-2018 02:12, CharlieChaplin
    Nieaktualne (1)
    ostatni: 20-01-2018 00:00, mav

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1783
    Ostatnio zarejestrowany: Szafir
    Postów ostatniej doby: 12

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»