atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (8)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (30)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Bad Apple na małe Atari – kolejne wersje


Jak pamiętacie, w marcu pisaliśmy o demie Bad Apple!! na 8-bitowe Atari (w wersji Paula Laya) i krótko wspomnieliśmy o historii tego fenomenu popkulturowego.

Podczas niedawnego czeskiego party PLatariáda ukazał się nie tylko nowy numer magazynu FLOP, ale też to demo w nowej wersji, tym razem autorem jest Antonín „R0ger” Holík, który jest wielkim fanem Japonii i japońskiej kultury.



Demo wygląda tak:



Jak widać, tym razem dostępny jest „tryb karaoke” (wyłączany i włączany klawiszem L), w którym prezentowane są napisy z japońskim tekstem piosenki i podświetleniem odpowiedniej sylaby.
Z kolei klawisz F pozwala na przełączanie się między trybem z liniami skanowania (scan lines) i trybem bez nich.

R0ger zaadaptował muzykę na małe Atari (wersja mono i stereo), jest także autorem kodu i grafiki. Wsparciem służyli: Bob!k i PG.

Tu znajduje się odpowiedni wątek na Atari Age.

Plik pobieramy stąd. Miłego oglądania!

(EDIT 2017-06-15: pojawiła się jeszcze wersja NTSC, którą można ściągnąć stąd)




Ale to nie koniec – Paweł „Pirx” Kalinowski przy okazji pisania gry „Headache” na Wapniaka stworzył skrypty konwertujące dowolną grafikę na kody zestawu znaków ATASCII i postanowił zaprząc je do pracy nad kolejnymi klatkami animacji Bad Apple. Rezultat możecie pobrać stąd. 6-megabajtowy plik trzeba ładować spod jakiegoś loadera lub DOS-u.

Jak przyznał Pirx, był to rodzaj eksperymentu, w którym chciał sprawdzić, czy da się zrobić taką animację w ATASCII. Eksperyment powiódł się, ale nic w tym zaskakującego – jeśli ktoś widział Bad Apple zrealizowane jako plansze w popularnej grze Saper (link), to wie, że efekt można uzyskać nawet za pomocą skromnych środków ;)



Na koniec jeszcze dwa filmiki. Na kwietniowej Atariádzie R0ger opowiadał (po czesku) o historii całego zjawiska związanego z Bad Apple – poniżej dwie części tej prezentacji:




2017-06-11 23:21 by "Adam"
komentarzy: 26
wieczór @2017-06-12 02:17:07
W końcu jest normalna muzyka.
vdl @2017-06-12 07:03:58
i kolorowy hires :)
cacodemon666 @2017-06-12 07:44:23
super wersja !
Peri Noid @2017-06-12 09:20:54
Szkoda, że wersja ROM. Nie mogę tego odpalić na mojej maszynie (RAM-u mam wystarczająco). Ale na emulatorze wygląda świetnie.
gorgh @2017-06-12 13:08:34
mnie bardzo cieszy to, że Pirx się ostatnio uaktywnił, oraz, że u południowych sąsiadów dużo się dzieje
R0ger @2017-06-12 14:28:22
There will be RAM version, and I'm trying to make it work at NTSC machines too, just be patient.

Thanks for sharing !
Adam @2017-06-12 14:48:12
@R0ger: You're welcome. Very nice demo, congratulations! :)

@Gorgh: Cieszy, że scena w Czechach jest aktywna, ale nie wyciągałbym pochopnych wniosków z tej chwilowej kulminacji. Raczej będzie tak, że niewiele się już wydarzy aż do wiosny 2018, tzn. do następnego Forevera i Atariady ;) Obym się mylił.
tebe @2017-06-12 15:20:32
ok, ale gdzie te skrypty Pirx-a do zamiany na ATASCII ? :)
grey / mystic bytes @2017-06-12 19:29:38
Rewelacyjna wersja :) Pomysł z Karaoke to strzał w dziesiątkę. Brawa dla autorów.
pirx @2017-06-13 08:36:37
piękne!
tesuto @2017-06-14 01:54:24
test
pirx @2017-06-14 01:54:55
test
Adam @2017-06-14 06:58:53
Ponieważ Pirxowi nie udaje się dodać wiadomości z linkiem jako komentarza (patrz dyskusja w wątku "Forum help"), więc zamieszczam jego odpowiedź na pytanie Tebego:
quote (pirx):

Hi Tebe! http://atariage.com/forums/topic/265579-...
plik source.zip, skrypt gfx2atascii.py
do tego filmiku zmieniłem na gfx2internal i jakoś prosto zoptymalizowałem, bo jednak przetworzenie >5000 obrazków trwałoby za długo.

Adam @2017-06-14 07:08:10
Mi zresztą też nie udaje się dodać komentarza z linkiem :/ Musiałem dodać bez, a potem przeedytować jako admin.
tebe @2017-06-14 20:46:46
dziękuję :)
pin @2017-06-14 21:43:15
Ponawiam kwestię, której nie udało się dodać do tematu - @Pirx - na Atari ten XEX zrywa synchronizację obrazu.
tebe @2017-06-15 06:56:30
jeśli zrywa synchro tzn. że w 30 wierszu powinien być ustawiony VSCROL i przesunąć ten wiersz o 1 linię, wtedy nie zerwie, tak omija ten problem G2F
wieczór @2017-06-15 09:21:00
@tebe a z ciekawości - z czego ten problem wynika?
Adam @2017-06-15 19:21:59
Dodałem link do nowo powstałej wersji NTSC dema R0gera.
tebe @2017-06-15 21:41:37
wieczór, w HiRes mamy tylko 239 linii obrazu zamiast 240 jak w LoRes, temat był wielokrotnie poruszany, Rybags wykorzystał to nawet do stworzenia 'prawilnego' interlacu
seban @2017-06-16 14:21:25
@zrywanie synchro w 240 linii obrazu... ja to po prostu czekałem do końca tej linii (sta $d40a) i wyłączałem DMA obrazu obraz (np. #0 do $d400). To wystarczało z tego co pamiętam aby nie było rwania synchro.
tebe @2017-06-16 19:47:07
zapisane, ku pamięci :)
pirx @2017-06-16 22:56:00
dzięki dzięki, tego konkretnego filmiku nie poprawię, bo mi wcięło źródła, ale na przyszłość tyle linii nie będę pakować. ciekawe, że na ntsc działa OK
pgru @2017-06-19 19:26:22
Demo dziala na 65XE z Ultimate :-). Podoba mi sie. Natomiast czekam na Numena w wersji kartridzowej(chyba, ze gdzies jest a nie moge znalezc) :-) .
A4 @2017-06-20 19:05:16
Pinkne ,brawissimo
Dracon @2017-06-21 00:32:20
1...2...3.. test ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (31)
ostatni: 18-07-2018 13:32, tooloudtoowide
Atari STe a kompatybilne pady. (5)
ostatni: 18-07-2018 10:00, greymsb
RETROnizacja (59)
ostatni: 18-07-2018 08:22, RetroBorsuk
Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (136)
ostatni: 18-07-2018 07:34, RetroBorsuk
Poszukuje klawisza "ESC" do Atari... (5)
ostatni: 18-07-2018 00:38, tooloudtoowide
Retro Na Gazie (143)
ostatni: 17-07-2018 08:07, RetroBorsuk
Magnetofony-Gry co robię nie tak? (62)
ostatni: 17-07-2018 07:32, IRATA4
Sprzedam Kartę SD i programator S... (1)
ostatni: 17-07-2018 07:29, IRATA4
Yes Atari can (?) (72)
ostatni: 17-07-2018 07:22, IRATA4
Garażówka 02 - 15 lipca Warszawa (10)
ostatni: 17-07-2018 03:25, tdc
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (41)
ostatni: 16-07-2018 23:10, Rocky
gra na weekend (48)
ostatni: 16-07-2018 22:51, Mq
Błędy na stronie? (3)
ostatni: 15-07-2018 12:02, QTZ
Sprzedam (1)
ostatni: 15-07-2018 11:16, Ender
RetroAge.net (95)
ostatni: 15-07-2018 09:30, tbxx

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1861
Ostatnio zarejestrowany: gwinter
Postów ostatniej doby: 34

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)