Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Gry w Mad-Pascalu |
Tomasz „Tebe” Biela od 2015 roku rozwija Mad-Pascala, stworzony przez siebie 32-bitowy kompilator Turbo Pascala na małe Atari. Coraz bogatsze możliwości tego języka i niezła szybkość skompilowanego kodu przyciągają kolejnych programistów. Stopniowo powiększa się więc zbiór powstałych gier, z których jak na razie najbardziej ambitną pozycją wydaje się Vox Regis Wojtka „Bocianu” Bociańskiego z ostatniego WAP-niaka. Przedstawię tutaj kilka gier, o których jeszcze nie pisaliśmy. Większość z nich jest bardzo prosta i ma służyć nauce kodowania w Mad-Pascalu. Zwykle gry te udostępniane są w jednym z kilku powiązanych z tematem wątków na AtariAge, a następnie dołączane do oficjalnej dystrybucji języka (podkatalog /example/games ).Tebe sam przenosi do Mad-Pascala gry z lat 80. napisane oryginalnie w języku Action dla magazynu ANALOG: - R.O.T.O. z bohaterem przypominającym postać z H.E.R.O. Plik pobieramy stąd. - Sneak Attack – fajna, dynamiczna strzelanka, w której możemy naraz sterować kierunkiem lotu wszystkich widocznych na ekranie pocisków. Tak jak w Rain of Terror musimy zapobiegać lądowaniu spadochroniarzy. Wersja oryginalna jest w naszej bazie gier: Tebe przepisuje też niektóre tytuły znane z konkursu na 10-linijkowiec w Basicu: - Duck Hunt autorstwa magistra inż. Rafała, - Invaders autorstwa Victora „Vitoco” Parady, - Jump Xuela, - NUTS Jeffa Piepmeiera. Tak wyglądała oryginalna wersja: Pojawiają się też oczywiście gierki, których wcześniej nie widzieliśmy na 8-bitowym Atari: Pasjans, którego autorem jest Daniel „dmsc” Serpell. Plik z grą można znaleźć tutaj, a źródła pobieramy stąd. W wątkach Mad-Pascalowych aktywny jest też m.in. Bostjan „Gury” Gorisek – o jego pierwszych próbach pisaliśmy rok temu. Gury kontynuuje swoją naukę kodowania i nadal przenosi co jakiś czas na małe Atari kolejne proste gry z klasycznej jugosłowiańskiej książki „Mirko Tipka Na Radirko” (oryginalne programy były napisane w Sinclair BASIC-u na ZX Spectrum). Skoki spadochronowe. Naciskamy FIRE dwa razy: pierwsze naciśnięcie powoduje wyskoczenie z samolotu, drugie otwarcie czaszy spadochronu. Kiedy czasza jest otwarta, możemy sterować położeniem skoczka (lewo-prawo) – musimy trafić dokładnie w centralne miejsce wysepki oznaczonej trzema iksami, inaczej tracimy życie. Po każdej serii 5 skoków samolot obniża swoją wysokość. Autor oryginału: Bostjan Jerko Adaptacja na Atari: Bostjan „Gury” Gorisek Ciekawostka językowa: w oryginale na ZX Spectrum gra nazywała się... Padalec, co po słoweńsku oznacza skoczka spadochronowego (od „padalo” = spadochron). Plik z grą pobieramy stąd, a źródła z tego miejsca. Gra bardzo podobna do niedawno publikowanej Kaverns of Kfest, tyle że od niej słabsza. Niezbyt zrozumiałe jest dla mnie, czemu nasz pojazd wygląda dokładnie tak samo jak przeszkody (nawet jeśli zamysł był taki, że na torze wszystkie pojazdy wyglądają podobnie, to można było nasz jakoś wyróżnić). Autor oryginału: Branislav Milosavljević Adaptacja na Atari: Gury Plik z grą pobieramy stąd, a źródła znajdziecie tutaj. Gra opublikowana kilka dni temu. Pomysł prosty, ale w miarę ciekawy: naszym celem jest zestrzelenie wszystkich gwiazdek u góry ekranu w jak najmniejszej liczbie tur. Nie strzelamy jednak bezpośrednio, tylko poprzez uruchomienie prawego i lewego statku u dołu ekranu (aktywacja: dżojstik prawo / dżojstik lewo). Strzał następuje w momencie spotkania się tych dwóch obiektów. Trzeba więc mieć dobry timing, aby nie marnować pocisków. Oryginalny tytuł: Zvezdostrel (Gwiazdostrzał?) Autor oryginału: Stanislav Ogrinc Adaptacja na Atari: Gury Plik z grą pobieramy stąd, a źródła można pobrać stąd. 2017-06-20 22:48 by "Adam"
komentarzy: 23 |
tebe @2017-06-21 06:24:48 |
bocianu @2017-06-21 09:15:30 |
Rastan @2017-06-21 10:24:16 |
tebe @2017-06-21 13:26:56 |
gorgh @2017-06-21 18:35:57 |
mgr_inz_rafal @2017-06-21 18:56:44 |
pgru @2017-06-21 20:57:35 |
Dawno temu pisałem bardzo proste gry w Pascalu, ale nie na Atari, w sumie ciekawe czy po jakiś przeróbkach by się skompilowały... Jak ktoś zastanawia się jaki kompilator na Atari stworzyć to ja proszę o taki który zamienia kod programu na Androida na wynikowy dla Atari :-), nawet( ;-) ) gdyby trzeba było ręcznie zmniejszać obrazki... Swoją drogą jakby dodać też Scratcha(kompilator w stylu kompilatora Scratcha na Androida) to mogłoby nam wyrosnąć nowe pokolenie programistów Atari :-) |
Sim_Piko @2017-06-21 21:48:38 |
gorgh @2017-06-21 22:36:07 |
pirx @2017-06-21 23:02:44 |
Adam @2017-06-21 23:18:09 |
kade @2017-06-21 23:23:06 |
NIE DZIAŁA @2017-06-22 07:19:34 |
wieczór @2017-06-22 08:40:40 |
Gury @2017-06-22 10:34:38 |
tebe @2017-06-22 12:58:23 |
hellboy @2017-06-22 13:55:39 |
wieczór @2017-06-22 14:51:41 |
Adam @2017-06-22 22:35:13 |
Gury @2017-06-23 09:26:38 |
Axi0maT @2017-06-23 10:23:42 |
hellboy @2017-06-23 14:47:49 |
Adam @2017-06-24 11:00:18 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |