atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Relacja z KWAS 13 z 2018-02-14 14:22 (11)
Grawitacja 2018! z 2018-02-06 16:36 (8)
KWAS 13 w Sopocie z 2018-01-29 18:46 (27)
Zbierajmy papiery! z 2018-01-28 02:52 (25)
Reedycja kolejnej klasycznej książki: „Atari Basic” z 2018-01-24 23:30 (9)
Wykład o demoscenie z 2018-01-16 17:54 (33)
Różności z ostatnich tygodni z 2018-01-14 19:21 (21)
Pismo "Astronomia" z nami z 2018-01-12 16:12 (9)
Odkurzone gry Gandalfa – część II z 2018-01-09 23:47 (5)
Boulder Dash Mugen – nowe zestawy plansz z 2018-01-05 00:05 (18)
Wykłady o retro z 2018-01-04 02:14 (4)
NYD 2018 z 2018-01-01 14:50 (24)
Jack the Nipper na małe Atari z 2017-12-31 14:32 (28)
Wyniki Kaz Kompo 2016 z 2017-12-29 21:37 (53)
Last Party 2017 - stuff, wyniki z 2017-12-28 23:59 (55)
Last Party rozpoczęte! z 2017-12-27 22:35 (24)
Święta, Skool Daze i Bosconian z 2017-12-24 15:01 (12)
Atari Last Party już za kilka dni! z 2017-12-22 08:03 (68)
"Atari Fan" powrócił! z 2017-12-22 01:52 (4)
Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry z 2017-12-19 14:17 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał (0)
Choplifter! opisał (0)
Joust opisał (16)
Commando opisał (35)
Mario Bros opisał (13)
Xenophobe opisał (34)
Robbo Forever opisał (16)
Kolony 2106 opisał (0)
Archon II: Adept opisał (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał (7)
Wyspa opisał (9)
Archon opisał (16)
The Last Starfighter opisał (30)
Dwie Wieże opisał (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał (121)
Inny Świat opisał (17)
Inspektor opisał (19)
Grand Prix Simulator opisał (16)
Rescue On Fractalus opisał (18)
Stranded opisał (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha

Jeszcze tylko do końca tego miesiąca można zgłaszać swoje prace w konkursie programistycznym klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club).

W porównaniu z poprzednim rokiem wprowadzono następujące zmiany:

• możliwość wykorzystania przez program dowolnych rozszerzeń Atari, takich jak np. karta VBXE (trzeba jednak pamiętać, że część głosujących członków klubu może mieć problem z uruchomieniem danego tytułu),

• dozwolone jest upublicznienie dodatkowych plików (w przypadku gdyby grafika czy poziomy wymagały więcej miejsca) – jednak główny program nie może być udostępniony publicznie do czasu głosowania,

• została uruchomiona nowa specjalna strona, na której można zgłaszać swoje prace, a także głosować.

Przez lata konkursem opiekował się ze strony klubu Sascha Kriegel, teraz pałeczkę przejął Frederik „Freetz” Holst, znany m.in. z zeszłorocznej 1-kilobajtowej gry ATASCII Blaster.

Przypomnę jeszcze, że w ostatnich latach wprowadzono bardziej restrykcyjne podejście do kwestii praw autorskich (np. w przypadku konwersji trzeba mieć zgodę właścicieli praw do tytułu) oraz podział na dwie kategorie: gry i aplikacje – teraz w każdej z nich niezależnie można zdobyć główną nagrodę 500 euro.

Pełną treść reguł w języku angielskim znajdziecie tutaj.

UWAGA: jak już wiele razy pisaliśmy, konkursowe prace są najpierw udostępniane członkom klubu, którzy mają czas na ocenę zgłoszeń, a wyniki głosowania są publikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu ABBUC-a (odbywającym się tradycyjnie w ostatni weekend października). Dopiero potem autorzy – jeśli chcą – mogą pochwalić się swoim programem przed całym światem.


A co z oczekiwanymi grami? Jak na razie w tym roku mamy bardzo mało deklaracji zgłoszeń – biorąc pod uwagę fakt, że pozostały tylko dwa tygodnie do ostatecznego terminu przesyłania prac. Właściwie na forach zauważyłem tylko jedną oficjalnie zapowiedzianą grę.

Kamil „Gorgh” Trzaska nie zmniejsza tempa w tym roku i po Hot & Cold Adventure z WAP-niaka intensywnie pracuje nad nową grą N. A. G., czyli „New Atari Game”, z grafiką w trybie najwyższej rozdzielczości.

W grze sterujemy postacią zjeżdżającą w dół stoku na deskorolce, przyspieszamy i zwalniamy, unikamy przeszkód, a celem jest pokonanie trasy w określonym czasie i przy odpowiedniej liczbie zebranych gwiazdek.


W poniższym filmiku widać postępy prac pomiędzy 20 maja a 8 lipca. Zaczęło się od przygotowania silnika scrollowania ekranu, a potem dodawane były kolejne elementy, w tym podkolorowanie za pomocą PMG postaci bohatera i gwiazdek. Niestety czasu procesora zabrakło na planowane początkowo animowane elementy trasy.



W połowie czerwca Gorgh opisał na swym blogu techniczne aspekty kodowania silnika z wczesnego etapu prac nad grą (link). A postępy zainteresowani mogą prześledzić w tym wątku na naszym forum.

2017-07-18 00:18 by Adam Wachowski
komentarzy: 12
Gorgh @2017-07-18 00:26:34
Dziękuję Adam za newsa. Mam nadzieję, że nie zanudziłem czytelników swoimi update'ami postępów gry.
larek @2017-07-18 09:08:31
Zgłaszanie prac przez stronę internetową to krok w dobrym kierunku. Ciekawe, ile finalnie gier powstanie na konkurs. Przy małej konkurencji szanse na wygraną są spore ;)
ralf @2017-07-19 00:00:56
Tyle że radocha marna z takiej wygranej ale 500 Euro piechotą nie chodzi ;)
0xF @2017-07-19 20:42:37
Bardzo fajny filmik pokazujący postęp prac Gorgha!
Adam @2017-07-21 13:00:17
Nadal cisza w eterze - jest to o tyle zaskakujące, że rok temu, gdy pod koniec lipca napisałem na AtariOnline o zgłoszeniach do poprzedniej edycji konkursu, mogłem wymienić 8 zapowiedzianych gier (z których ostatecznie 6 udało się skończyć na czas).
http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=n...
gorgh @2017-07-21 14:30:08
tak jak już Adamowi wspominałem mam informację o drugiej grze, która startuje w konkursie,ale żadnych szczegółów nie znam
Adam @2017-07-21 14:43:40
Gier będzie pewnie jeszcze kilka, ale dziwi mnie tegoroczna posucha jeśli chodzi o oficjalne zapowiedzi.
10 GOSUB 10 @2017-07-22 22:24:15
A tymczasem na Nordlicht poleciało fajne demko Desire.
JSR * @2017-07-23 09:17:13
Raczej słabe to demko i nie jest na Atari.
José Pereira @2017-07-23 17:10:50
Hi.
Indeed all is too quiet this year and none other(s) than Gorgh.
From me and my this year coder partner things seems too difficult to be ready untill the deadline :(.
What happens if there isn't at least 6 entries in one of the contest category like the games one?
Adam @2017-07-23 17:26:20
@José: "4.2 The ABBUC reserves the right to (...) cancel the contest in case of less than three submissions by different authors."

So three games is a minimum.
gorgh @2017-07-23 19:56:51
jest info, że są 3 gry razem z moją
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Game Maker ... nadchodzi (122)
ostatni: 18-02-2018 08:51, TheFender
trzeci kolor łącznych spritów 1 i... (8)
ostatni: 18-02-2018 08:41, tebe
Atari ST hicolor video (4)
ostatni: 17-02-2018 22:02, rosomak
ATARI.PL i inne takie - BARDZO WA... (9)
ostatni: 17-02-2018 19:40, IRATA4
Wywiad z Yolkiem (3)
ostatni: 17-02-2018 17:26, Yolk (xmgatz)
Wykład o Atari w Krakowie (19)
ostatni: 17-02-2018 16:29, jesionen
Kontakt do Voyagera potrzebny . (13)
ostatni: 17-02-2018 04:50, IRATA4
Radio Aktywne (12)
ostatni: 16-02-2018 19:47, Kaz
Atari Font Creator (22)
ostatni: 16-02-2018 09:18, xxl
Zmiany / usprawnienia na AOL (126)
ostatni: 16-02-2018 09:00, wieczor
Update, update i czeski film ;) (27)
ostatni: 15-02-2018 15:44, wieczor
Reedycja gier (391)
ostatni: 15-02-2018 15:26, Duddie
Wywiad z Jesionenem (8)
ostatni: 14-02-2018 23:00, jesionen
Podziękowania dla Zenona (16)
ostatni: 14-02-2018 13:34, Peri Noid
Wykład Krolla o Atari 16/32-bit (... (13)
ostatni: 14-02-2018 13:17, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1799
Ostatnio zarejestrowany: kski
Postów ostatniej doby: 13

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał (17)
SIO2PC-USB napisał (45)
Nowe SIO2SD napisał (0)
SIO2SD w CA12 napisał (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał (12)
Projektowanie cartów napisał (12)
Joystick do Atari napisał (54)
Tygrys Turbo napisał (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał (3)
Rozszerzenie 1MB napisał (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał (26)
Rozszerzenie 576kB napisał (13)
Soczyste kolory napisał (29)
XEGS Box napisał (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał (5)
Atari steruje tokarką napisał (14)
DarkMouse napisał (7)
«« nowszestarsze »»