atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (32)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (19)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (16)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (20)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
Robbo na festiwalu nauki i sztuki z 2018-05-29 02:54 (1)
Atari 2600 zaprasza na SV z 2018-05-28 10:19 (7)
Pendrive plug&play z 2018-05-27 12:49 (12)
WAP-niak 2018 Invitka z 2018-05-25 22:14 (11)
O demoscenie z 2018-05-22 07:09 (19)
Recenzja "Aces of Aces" z 2018-05-20 22:29 (28)
Robbo na festiwalu nauki z 2018-05-18 12:32 (27)
Premiera "Time Pilot" z 2018-05-17 10:14 (32)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha

Jeszcze tylko do końca tego miesiąca można zgłaszać swoje prace w konkursie programistycznym klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club).

W porównaniu z poprzednim rokiem wprowadzono następujące zmiany:

• możliwość wykorzystania przez program dowolnych rozszerzeń Atari, takich jak np. karta VBXE (trzeba jednak pamiętać, że część głosujących członków klubu może mieć problem z uruchomieniem danego tytułu),

• dozwolone jest upublicznienie dodatkowych plików (w przypadku gdyby grafika czy poziomy wymagały więcej miejsca) – jednak główny program nie może być udostępniony publicznie do czasu głosowania,

• została uruchomiona nowa specjalna strona, na której można zgłaszać swoje prace, a także głosować.

Przez lata konkursem opiekował się ze strony klubu Sascha Kriegel, teraz pałeczkę przejął Frederik „Freetz” Holst, znany m.in. z zeszłorocznej 1-kilobajtowej gry ATASCII Blaster.

Przypomnę jeszcze, że w ostatnich latach wprowadzono bardziej restrykcyjne podejście do kwestii praw autorskich (np. w przypadku konwersji trzeba mieć zgodę właścicieli praw do tytułu) oraz podział na dwie kategorie: gry i aplikacje – teraz w każdej z nich niezależnie można zdobyć główną nagrodę 500 euro.

Pełną treść reguł w języku angielskim znajdziecie tutaj.

UWAGA: jak już wiele razy pisaliśmy, konkursowe prace są najpierw udostępniane członkom klubu, którzy mają czas na ocenę zgłoszeń, a wyniki głosowania są publikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu ABBUC-a (odbywającym się tradycyjnie w ostatni weekend października). Dopiero potem autorzy – jeśli chcą – mogą pochwalić się swoim programem przed całym światem.


A co z oczekiwanymi grami? Jak na razie w tym roku mamy bardzo mało deklaracji zgłoszeń – biorąc pod uwagę fakt, że pozostały tylko dwa tygodnie do ostatecznego terminu przesyłania prac. Właściwie na forach zauważyłem tylko jedną oficjalnie zapowiedzianą grę.

Kamil „Gorgh” Trzaska nie zmniejsza tempa w tym roku i po Hot & Cold Adventure z WAP-niaka intensywnie pracuje nad nową grą N. A. G., czyli „New Atari Game”, z grafiką w trybie najwyższej rozdzielczości.

W grze sterujemy postacią zjeżdżającą w dół stoku na deskorolce, przyspieszamy i zwalniamy, unikamy przeszkód, a celem jest pokonanie trasy w określonym czasie i przy odpowiedniej liczbie zebranych gwiazdek.


W poniższym filmiku widać postępy prac pomiędzy 20 maja a 8 lipca. Zaczęło się od przygotowania silnika scrollowania ekranu, a potem dodawane były kolejne elementy, w tym podkolorowanie za pomocą PMG postaci bohatera i gwiazdek. Niestety czasu procesora zabrakło na planowane początkowo animowane elementy trasy.



W połowie czerwca Gorgh opisał na swym blogu techniczne aspekty kodowania silnika z wczesnego etapu prac nad grą (link). A postępy zainteresowani mogą prześledzić w tym wątku na naszym forum.

2017-07-18 00:18 by "Adam"
komentarzy: 12
Gorgh @2017-07-18 00:26:34
Dziękuję Adam za newsa. Mam nadzieję, że nie zanudziłem czytelników swoimi update'ami postępów gry.
larek @2017-07-18 09:08:31
Zgłaszanie prac przez stronę internetową to krok w dobrym kierunku. Ciekawe, ile finalnie gier powstanie na konkurs. Przy małej konkurencji szanse na wygraną są spore ;)
ralf @2017-07-19 00:00:56
Tyle że radocha marna z takiej wygranej ale 500 Euro piechotą nie chodzi ;)
0xF @2017-07-19 20:42:37
Bardzo fajny filmik pokazujący postęp prac Gorgha!
Adam @2017-07-21 13:00:17
Nadal cisza w eterze - jest to o tyle zaskakujące, że rok temu, gdy pod koniec lipca napisałem na AtariOnline o zgłoszeniach do poprzedniej edycji konkursu, mogłem wymienić 8 zapowiedzianych gier (z których ostatecznie 6 udało się skończyć na czas).
http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=n...
gorgh @2017-07-21 14:30:08
tak jak już Adamowi wspominałem mam informację o drugiej grze, która startuje w konkursie,ale żadnych szczegółów nie znam
Adam @2017-07-21 14:43:40
Gier będzie pewnie jeszcze kilka, ale dziwi mnie tegoroczna posucha jeśli chodzi o oficjalne zapowiedzi.
10 GOSUB 10 @2017-07-22 22:24:15
A tymczasem na Nordlicht poleciało fajne demko Desire.
JSR * @2017-07-23 09:17:13
Raczej słabe to demko i nie jest na Atari.
José Pereira @2017-07-23 17:10:50
Hi.
Indeed all is too quiet this year and none other(s) than Gorgh.
From me and my this year coder partner things seems too difficult to be ready untill the deadline :(.
What happens if there isn't at least 6 entries in one of the contest category like the games one?
Adam @2017-07-23 17:26:20
@José: "4.2 The ABBUC reserves the right to (...) cancel the contest in case of less than three submissions by different authors."

So three games is a minimum.
gorgh @2017-07-23 19:56:51
jest info, że są 3 gry razem z moją
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari ST vs Amiga co było lepsze ... (46)
ostatni: 25-06-2018 13:43, tooloudtoowide
Ataribox - informacje zebrane. (32)
ostatni: 25-06-2018 12:08, atariki50
sprzedam zamienię duble (20)
ostatni: 25-06-2018 10:58, tooloudtoowide
Atari 65XE - czarnobiały obraz (21)
ostatni: 24-06-2018 23:32, RealGusi
[Sprzedam] Retro-literatura kompu... (1)
ostatni: 24-06-2018 22:58, Dracon
Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (569)
ostatni: 24-06-2018 09:34, Adam
Nowa gra na Atarie STE - Escape 2... (8)
ostatni: 24-06-2018 00:16, rbej1977
Słynne zniszczone Atari (33)
ostatni: 23-06-2018 22:04, drygol
Nie samym Atari człowiek żyje, cz... (2467)
ostatni: 23-06-2018 13:50, IRATA4
Pomoc jak zwykle potrzebna i przy... (22)
ostatni: 22-06-2018 06:13, QTZ
Laura - wydanie II (angielska wer... (40)
ostatni: 22-06-2018 00:53, QTZ
Laura - Wszystkie drogi prowadzą ... (10)
ostatni: 22-06-2018 00:34, QTZ
Laura (580)
ostatni: 21-06-2018 22:49, QTZ
Mój konwerter obrazków z Atari do... (35)
ostatni: 21-06-2018 14:50, Prawdziwy
Minotaur16K (33)
ostatni: 21-06-2018 14:50, xxl

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1854
Ostatnio zarejestrowany: RealGusi
Postów ostatniej doby: 21

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»