atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy RECOIL v4.1.0 z 2017-10-19 22:10 (1)
RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy! z 2017-10-18 20:01 (3)
Robimy plakaty z 2017-10-11 23:56 (20)
Festiwal retro już za chwilę z 2017-10-10 12:26 (0)
Beyond the Borders – zbiórka na Kickstarterze z 2017-10-08 23:46 (42)
Remanent growy – ACTris! 2.1 z 2017-10-03 22:22 (6)
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64! z 2017-10-01 12:48 (13)
Relacja z KWAS-a 12 z 2017-09-30 02:03 (15)
Remanent growy – mini-Slots z 2017-09-28 00:25 (8)
Gry na Atari w IPN z 2017-09-26 08:18 (3)
Nowa polska gra na Atari ST z 2017-09-23 01:49 (25)
07 się zgłasza... z 2017-09-21 10:36 (26)
Czeskie gry multijoyowe z BAHA Software z 2017-09-18 23:20 (4)
Krakowskie Retrospekcje #6 z 2017-09-15 00:26 (4)
Atari 2600 – 40 lat minęło... z 2017-09-11 23:51 (19)
Remanent growy – Tag! M4 z 2017-09-10 12:48 (4)
Remanent growy – Bored of Floppy z 2017-09-07 21:49 (8)
Festiwal retro w Krakowie z 2017-09-04 15:27 (1)
Riverwash 2017 i KWAS #12 z 2017-09-02 13:56 (12)
NRV i jego silnik do gier platformowych z 2017-08-31 21:43 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Jeszcze o konkursie ABBUC 2017

Na 4 dni przed deadline'em mamy w konkursie programistycznym ABBUC trzy zgłoszenia:

Superfly XL (Lite) – Patjomki, Irgendwer, Miker
Bomb Square Duel – Jan-Sören „VD TONIC” Haas
New Atari Game (N.A.G.) – Gorgh, Caruso


Patjomki zdradził nam kilka szczegółów dotyczących swojej gry SuperFly XL (Lite):


• Gra została napisana całkowicie w asemblerze, przy użyciu środowiska WUDSN.
• To jego pierwsza gra na 8-bitowe Atari, jaką pokazał światu. Kilka dekad temu pisał gry w Basicu, ale żadna z nich nie jest na tyle ciekawa, aby ją zaprezentować. Natomiast przed kilkoma laty stworzył i opublikował pewien program narzędziowy na Atari ST.
• W oryginalnej wersji Superfly na Atari ST zawartych jest więcej różnych leveli z odmienną grafiką (m.in. latamy helikopterem). W tej wersji mamy tylko jeden rodzaj grafiki i właśnie stąd wziął się dopisek „Lite” w tytule. Początkowo celem było stworzenie pełnej konwersji na małym Atari, ze wszystkimi bonusami, ale development gry trwał bardzo długo i ostatecznie Patjomki zrezygnował z inicjalnego pomysłu. A tworzenie tej gry zajęło mu sporo lat, bo nie był w stanie poświęcić na prace nad nią więcej niż tydzień-dwa rocznie.


Z kolei Gorgh wczoraj zakończył development i na swoim blogu podsumował prace nad New Atari Game, pisząc m.in. tak:


    Gra zajmuje 32419 bajtów, kod i niektóre dane (bez muzyki) zawarte są w 10509 liniach tekstu. Grę pisałem pod Linuxem, kompilując ją z konsoli Windowsa pod Wine za pomocą crosskompilatora MADS. Do testów służył mi emulator Altirra w wersji 2.80, również uruchamiany poprzez Wine. (...)

    Jak nigdy dotąd udało mi się zaoszczędzić około 5 kb pamięci, które są wolne po załadowaniu programu. Udało się to między innymi dzięki rozsądnemu zorganizowaniu danych graficznych – a dokładniej danych animacji głównego bohatera. Klatki animacji mają przesunięcie co 2 piksele, więc zamiast 8 obrazków danej klatki animacji głównego bohatera potrzebowałem tylko 4 (dla wyjaśnienia – kilka wersji tej samej klatki animacji jest potrzebne dla płynnego ruchu bohatera po ekranie – przesuwa się po prostu bity w bajcie).
    Ponadto pierwszy raz zastosowałem pewien trick zmniejszający potrzebną ilość grafiki głównego bohatera o 1/5 – puste bajty klatek animacji nie są przechowywane w pamięci.

    (...) parę technikaliów odnośnie zapełnienia pamięci.
    $500,$600,$700 – dane dla rysowanej trasy
    $800-$1000, $c000-$d000, $d800-$fb00 – 15 kilobajtów przeznaczonych na zestawy znaków.
    $1000-$2000 – pamięć ekranu (4 kb)
    $2000-$2e00, $3100-$5800 – kod programu (kilkanaście kilobajtów)
    $a000-$bf00 – dane grafiki
    $6b00-$8200, $9400-$9b00 – dane muzyki i player muzyki.

    Na koniec chciałbym podziękować wszystkim, którzy swoimi uwagami przyczynili się do powstania tej gry. Trzymajcie kciuki za powodzenie tej gry w konkursie!


2017-07-27 17:47 by "Adam"
komentarzy: 3
Shanti77 @2017-07-27 18:43:25
Nie zapominajmy o pamięci RAM która jest pod ROM (+14kB)
anon @2017-07-27 23:27:26
Niezbyt imponująca liczba zgłoszeń
Adam @2017-08-01 21:24:16
Ostatecznie do konkursu zgłoszono jeszcze 3 gry:
- Eric Henneke - "The Bounty Hunter vs. Skarg Slick" (tekstówka)
- Martin "Matosimi" Simecek - "Citron 3kg" (podobno gra arcade)
- Rob Schlortt, Eric Henneke - "War Room"
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
RetroKomp / LOAD ERROR 2017 (35)
ostatni: 20-10-2017 08:26, greymsb
Plakaty (15)
ostatni: 20-10-2017 08:21, jerzyw
Softsynth na Wap-niaku 2013 (49)
ostatni: 20-10-2017 07:13, tdc
Krakowskie Retrospekcje #6 (1)
ostatni: 19-10-2017 23:35, pin
Kraków, GK, DKIG fotek kilka. (6)
ostatni: 19-10-2017 22:04, pgru
Mousetari (8)
ostatni: 19-10-2017 17:41, Mq
SV2k17 - rejestracja, koszulki i ... (3)
ostatni: 19-10-2017 15:34, greymsb
Zestawy gier na kasetach od ATAREX (6)
ostatni: 19-10-2017 13:54, raphis
Silly Venture 2k17 - uniting the ... (111)
ostatni: 19-10-2017 09:07, greymsb
Problem with one of the archived ... (1)
ostatni: 18-10-2017 23:08, bodkinz
The Goonies - wersja Turbo Blizza... (84)
ostatni: 18-10-2017 00:59, QTZ
4 listopada - Inscenizacja Giełdy... (11)
ostatni: 18-10-2017 00:45, Creonix
AY-3-8910 music player (12)
ostatni: 17-10-2017 20:41, mariuszw
[S] 5 kartridży z grą NAG (19)
ostatni: 17-10-2017 16:03, pgru
Arabic cartridges (7)
ostatni: 17-10-2017 12:49, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1733
Ostatnio zarejestrowany: wjakobczyk
Postów ostatniej doby: 14

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»