atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wykład o demoscenie z 2018-01-16 17:54 (25)
Różności z ostatnich tygodni z 2018-01-14 19:21 (21)
Pismo "Astronomia" z nami z 2018-01-12 16:12 (9)
Odkurzone gry Gandalfa – część II z 2018-01-09 23:47 (5)
Boulder Dash Mugen – nowe zestawy plansz z 2018-01-05 00:05 (18)
Wykłady o retro z 2018-01-04 02:14 (2)
NYD 2018 z 2018-01-01 14:50 (24)
Jack the Nipper na małe Atari z 2017-12-31 14:32 (27)
Wyniki Kaz Kompo 2016 z 2017-12-29 21:37 (53)
Last Party 2017 - stuff, wyniki z 2017-12-28 23:59 (55)
Last Party rozpoczęte! z 2017-12-27 22:35 (24)
Święta, Skool Daze i Bosconian z 2017-12-24 15:01 (12)
Atari Last Party już za kilka dni! z 2017-12-22 08:03 (68)
"Atari Fan" powrócił! z 2017-12-22 01:52 (4)
Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry z 2017-12-19 14:17 (10)
Kaz Kompo 2016 – aktualizacja z 2017-12-16 23:56 (29)
Uwolnienie Topornego z 2017-12-11 12:59 (40)
SV2017 - prace, wyniki z 2017-12-10 22:27 (108)
SV2017 – krótka relacja z 2017-12-10 11:07 (81)
Silly Venture 2k17 – relacja na żywo z 2017-12-08 16:08 (80)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Jeszcze o konkursie ABBUC 2017

Na 4 dni przed deadline'em mamy w konkursie programistycznym ABBUC trzy zgłoszenia:

Superfly XL (Lite) – Patjomki, Irgendwer, Miker
Bomb Square Duel – Jan-Sören „VD TONIC” Haas
New Atari Game (N.A.G.) – Gorgh, Caruso


Patjomki zdradził nam kilka szczegółów dotyczących swojej gry SuperFly XL (Lite):


• Gra została napisana całkowicie w asemblerze, przy użyciu środowiska WUDSN.
• To jego pierwsza gra na 8-bitowe Atari, jaką pokazał światu. Kilka dekad temu pisał gry w Basicu, ale żadna z nich nie jest na tyle ciekawa, aby ją zaprezentować. Natomiast przed kilkoma laty stworzył i opublikował pewien program narzędziowy na Atari ST.
• W oryginalnej wersji Superfly na Atari ST zawartych jest więcej różnych leveli z odmienną grafiką (m.in. latamy helikopterem). W tej wersji mamy tylko jeden rodzaj grafiki i właśnie stąd wziął się dopisek „Lite” w tytule. Początkowo celem było stworzenie pełnej konwersji na małym Atari, ze wszystkimi bonusami, ale development gry trwał bardzo długo i ostatecznie Patjomki zrezygnował z inicjalnego pomysłu. A tworzenie tej gry zajęło mu sporo lat, bo nie był w stanie poświęcić na prace nad nią więcej niż tydzień-dwa rocznie.


Z kolei Gorgh wczoraj zakończył development i na swoim blogu podsumował prace nad New Atari Game, pisząc m.in. tak:


    Gra zajmuje 32419 bajtów, kod i niektóre dane (bez muzyki) zawarte są w 10509 liniach tekstu. Grę pisałem pod Linuxem, kompilując ją z konsoli Windowsa pod Wine za pomocą crosskompilatora MADS. Do testów służył mi emulator Altirra w wersji 2.80, również uruchamiany poprzez Wine. (...)

    Jak nigdy dotąd udało mi się zaoszczędzić około 5 kb pamięci, które są wolne po załadowaniu programu. Udało się to między innymi dzięki rozsądnemu zorganizowaniu danych graficznych – a dokładniej danych animacji głównego bohatera. Klatki animacji mają przesunięcie co 2 piksele, więc zamiast 8 obrazków danej klatki animacji głównego bohatera potrzebowałem tylko 4 (dla wyjaśnienia – kilka wersji tej samej klatki animacji jest potrzebne dla płynnego ruchu bohatera po ekranie – przesuwa się po prostu bity w bajcie).
    Ponadto pierwszy raz zastosowałem pewien trick zmniejszający potrzebną ilość grafiki głównego bohatera o 1/5 – puste bajty klatek animacji nie są przechowywane w pamięci.

    (...) parę technikaliów odnośnie zapełnienia pamięci.
    $500,$600,$700 – dane dla rysowanej trasy
    $800-$1000, $c000-$d000, $d800-$fb00 – 15 kilobajtów przeznaczonych na zestawy znaków.
    $1000-$2000 – pamięć ekranu (4 kb)
    $2000-$2e00, $3100-$5800 – kod programu (kilkanaście kilobajtów)
    $a000-$bf00 – dane grafiki
    $6b00-$8200, $9400-$9b00 – dane muzyki i player muzyki.

    Na koniec chciałbym podziękować wszystkim, którzy swoimi uwagami przyczynili się do powstania tej gry. Trzymajcie kciuki za powodzenie tej gry w konkursie!


2017-07-27 17:47 by "Adam"
komentarzy: 3
Shanti77 @2017-07-27 18:43:25
Nie zapominajmy o pamięci RAM która jest pod ROM (+14kB)
anon @2017-07-27 23:27:26
Niezbyt imponująca liczba zgłoszeń
Adam @2017-08-01 21:24:16
Ostatecznie do konkursu zgłoszono jeszcze 3 gry:
- Eric Henneke - "The Bounty Hunter vs. Skarg Slick" (tekstówka)
- Martin "Matosimi" Simecek - "Citron 3kg" (podobno gra arcade)
- Rob Schlortt, Eric Henneke - "War Room"
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (231)
ostatni: 23-01-2018 00:44, Rocky
SID i POKEY (323)
ostatni: 22-01-2018 21:43, rosomak
Laura Edit (11)
ostatni: 22-01-2018 19:27, larek
edytor do gry (13)
ostatni: 22-01-2018 14:01, tebe
Książki SOETO (188)
ostatni: 22-01-2018 12:48, mgr_inz_rafal
Laura Konstruktor 2 (6)
ostatni: 22-01-2018 00:57, QTZ
Gra "07 zgłoś się" - premiera na ... (16)
ostatni: 22-01-2018 00:29, Kaz
Atari ST + Cortex i kabel FDD (2)
ostatni: 21-01-2018 22:36, Mq
15 kHz (306)
ostatni: 21-01-2018 15:12, xxl
HI SCORE (198)
ostatni: 21-01-2018 12:26, xxl
Update, update i czeski film ;) (16)
ostatni: 21-01-2018 12:02, wieczor
Cartridge do CP/M, kilka pytań (23)
ostatni: 20-01-2018 22:39, artax4
Pomysł na turbo na magnetofonie b... (7)
ostatni: 20-01-2018 02:12, CharlieChaplin
Nieaktualne (1)
ostatni: 20-01-2018 00:00, mav
Zasilacz Atari 65 XE (3)
ostatni: 19-01-2018 22:44, Pudens

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1783
Ostatnio zarejestrowany: Szafir
Postów ostatniej doby: 23

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»