atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Robbo na festiwalu nauki z 2018-05-18 12:32 (21)
Premiera "Time Pilot" z 2018-05-17 10:14 (30)
Łukasz kwestuje z 2018-05-17 06:09 (3)
Noc Muzeów w Retrokompie z 2018-05-16 22:10 (7)
Nachodzi nowa gra z 2018-05-15 19:25 (27)
Atari w czasopismach z 2018-05-14 12:08 (16)
Wyniki konkursu rebusowego 2018 z 2018-05-11 23:42 (48)
Robbo wędruje na salony z 2018-05-07 10:38 (28)
Gra „Train” z 2018-05-05 12:40 (9)
Konkurs rebusowy 2018 z 2018-05-04 11:59 (27)
Magazyn FLOP 61 z 2018-04-30 15:41 (12)
JagNES rozpoczęty! z 2018-04-28 19:34 (17)
Wykłady w UBU Lab z 2018-04-28 14:06 (4)
Giełda retro w Sopocie z 2018-04-26 17:59 (7)
Wyniki konkursu z 2018-04-26 00:08 (7)
Technonostalgia pod lupą naukowców z 2018-04-23 14:32 (11)
Wywiad z Wojciechem Zientarą z 2018-04-20 22:23 (45)
Urodziny AtariOnline.pl z 2018-04-20 08:06 (53)
Wkrótce mega-wywiad z 2018-04-18 08:45 (33)
Wyniki Grawitacji 2018 z 2018-04-15 20:42 (38)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Jeszcze o konkursie ABBUC 2017

Na 4 dni przed deadline'em mamy w konkursie programistycznym ABBUC trzy zgłoszenia:

Superfly XL (Lite) – Patjomki, Irgendwer, Miker
Bomb Square Duel – Jan-Sören „VD TONIC” Haas
New Atari Game (N.A.G.) – Gorgh, Caruso


Patjomki zdradził nam kilka szczegółów dotyczących swojej gry SuperFly XL (Lite):


• Gra została napisana całkowicie w asemblerze, przy użyciu środowiska WUDSN.
• To jego pierwsza gra na 8-bitowe Atari, jaką pokazał światu. Kilka dekad temu pisał gry w Basicu, ale żadna z nich nie jest na tyle ciekawa, aby ją zaprezentować. Natomiast przed kilkoma laty stworzył i opublikował pewien program narzędziowy na Atari ST.
• W oryginalnej wersji Superfly na Atari ST zawartych jest więcej różnych leveli z odmienną grafiką (m.in. latamy helikopterem). W tej wersji mamy tylko jeden rodzaj grafiki i właśnie stąd wziął się dopisek „Lite” w tytule. Początkowo celem było stworzenie pełnej konwersji na małym Atari, ze wszystkimi bonusami, ale development gry trwał bardzo długo i ostatecznie Patjomki zrezygnował z inicjalnego pomysłu. A tworzenie tej gry zajęło mu sporo lat, bo nie był w stanie poświęcić na prace nad nią więcej niż tydzień-dwa rocznie.


Z kolei Gorgh wczoraj zakończył development i na swoim blogu podsumował prace nad New Atari Game, pisząc m.in. tak:


    Gra zajmuje 32419 bajtów, kod i niektóre dane (bez muzyki) zawarte są w 10509 liniach tekstu. Grę pisałem pod Linuxem, kompilując ją z konsoli Windowsa pod Wine za pomocą crosskompilatora MADS. Do testów służył mi emulator Altirra w wersji 2.80, również uruchamiany poprzez Wine. (...)

    Jak nigdy dotąd udało mi się zaoszczędzić około 5 kb pamięci, które są wolne po załadowaniu programu. Udało się to między innymi dzięki rozsądnemu zorganizowaniu danych graficznych – a dokładniej danych animacji głównego bohatera. Klatki animacji mają przesunięcie co 2 piksele, więc zamiast 8 obrazków danej klatki animacji głównego bohatera potrzebowałem tylko 4 (dla wyjaśnienia – kilka wersji tej samej klatki animacji jest potrzebne dla płynnego ruchu bohatera po ekranie – przesuwa się po prostu bity w bajcie).
    Ponadto pierwszy raz zastosowałem pewien trick zmniejszający potrzebną ilość grafiki głównego bohatera o 1/5 – puste bajty klatek animacji nie są przechowywane w pamięci.

    (...) parę technikaliów odnośnie zapełnienia pamięci.
    $500,$600,$700 – dane dla rysowanej trasy
    $800-$1000, $c000-$d000, $d800-$fb00 – 15 kilobajtów przeznaczonych na zestawy znaków.
    $1000-$2000 – pamięć ekranu (4 kb)
    $2000-$2e00, $3100-$5800 – kod programu (kilkanaście kilobajtów)
    $a000-$bf00 – dane grafiki
    $6b00-$8200, $9400-$9b00 – dane muzyki i player muzyki.

    Na koniec chciałbym podziękować wszystkim, którzy swoimi uwagami przyczynili się do powstania tej gry. Trzymajcie kciuki za powodzenie tej gry w konkursie!


2017-07-27 17:47 by "Adam"
komentarzy: 3
Shanti77 @2017-07-27 18:43:25
Nie zapominajmy o pamięci RAM która jest pod ROM (+14kB)
anon @2017-07-27 23:27:26
Niezbyt imponująca liczba zgłoszeń
Adam @2017-08-01 21:24:16
Ostatecznie do konkursu zgłoszono jeszcze 3 gry:
- Eric Henneke - "The Bounty Hunter vs. Skarg Slick" (tekstówka)
- Martin "Matosimi" Simecek - "Citron 3kg" (podobno gra arcade)
- Rob Schlortt, Eric Henneke - "War Room"
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Noc muzeów w Gdańsku (23)
ostatni: 20-05-2018 21:04, mgr_inz_rafal
Edytor Tekstu do ST z PL (3)
ostatni: 20-05-2018 20:02, Kroll
Konkurs na Recenzję Gry 8-bit z M... (4)
ostatni: 20-05-2018 17:57, nowy80
Karton STFM/STE kupie (1)
ostatni: 20-05-2018 17:17, micromax
Wapniak 2018 (74)
ostatni: 20-05-2018 16:34, Alex
Retro Na Gazie (105)
ostatni: 20-05-2018 11:09, RetroBorsuk
Time Pilot (20)
ostatni: 20-05-2018 10:48, RetroBorsuk
Atari na Pyrkonie 2018 (3)
ostatni: 20-05-2018 10:36, sun
Recenzje Symulatorów na 8bitowe A... (18)
ostatni: 20-05-2018 10:33, nowy80
Monitory 8' na sprzedaż okazja. (40)
ostatni: 20-05-2018 02:21, falcon030
20-05-2018 BYŁO grane - retromeet... (7)
ostatni: 20-05-2018 00:52, tooloudtoowide
Minotaur16K (16)
ostatni: 20-05-2018 00:14, IRATA4
prince of persia (449)
ostatni: 19-05-2018 21:25, tooloudtoowide
Mad Age & This Guy (4)
ostatni: 19-05-2018 20:36, IRATA4
Laura (579)
ostatni: 19-05-2018 19:55, IRATA4

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1840
Ostatnio zarejestrowany: traq
Postów ostatniej doby: 48

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»