Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
nowsze | starsze |
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry |
Trwa trzecia edycja party Ironia w Wysokiej obok Góry Świętej Anny, w sobotę wieczór odbyły się "kompoty". Podobno w konkursach wystartowały 4 grafiki i 4 gry na małe Atari (te ostatnie autorstwa magistra inż. Rafała, Bocianu, Koali i Sikora). Na razie zaprezentujemy to, co zostało już upublicznione. 1. Tensor Trzaskowskiego (175 pkt.) Pierwsze miejsce zajęła gra logiczna autorstwa magistra inżyniera Rafała. Naszym bohaterem jest naukowiec, docent Ireneusz Trzaskowski, który odwiedza kolejne pieczary na Jowiszu w poszukiwaniu "mistycznych Migdałów X4", a w poszukiwaniach ważną rolę odgrywa Tensor Miotu Grawitacyjnego. Mamy więc kolejne plansze, po których chodzimy, a dodatkowo za pomocą wspomnianego tensora zmieniamy kierunek grawitacji. Tzn. przez skierowanie dżojstika lewo-prawo z wciśniętym FIRE przewracamy na wskazany bok całą planszę i następuje przemieszczenie wszystkich tych ruchomych elementów, które znalazły się teraz "w powietrzu". Nie możemy niczego przesuwać bez zmiany grawitacji, nie możemy też zginąć (nawet jeśli na głowę spadnie nam cała kupa kamieni). Tak długo przerzucamy planszę w różnych kierunkach i chodzimy, aż zbierzemy wszystkie poszukiwane Migdały X4. Gra się bardzo fajnie. W pierwszej chwili gracz może być nieco zagubiony, ale potem przychodzi biegłość w tej ciągłej reorganizacji przestrzeni. Gra ozdobiona jest ładną grafiką Vidola (który również stworzył poziomy) i muzyką Makarego, debiutującego w grze na Atari. Pieczary mają piękne nazwy wymyślone chyba przez magistra inżyniera, takie jak na przykład: "Starożytne Kościepiecho", "Wieloraka grota poszanowania kota", "Przepompownia okrutnego zła", czy "Wydrapane miejsce eliminacji sera" :) Oto filmik z gry, jak widać duże problemy sprawił jego autorowi drugi level: Z drobnych wad wymieniłbym: - trochę zbyt małą liczbę leveli, gra niestety szybko się kończy. - brak zakończenia – po przejściu wszystkich poziomów po prostu wracamy do tytułowego obrazka, nie ma nawet specjalnego komunikatu. - tempo: elementy ruchome trochę zbyt wolno spadają – na planszach z dużą liczbą kamieni wyraźnie odczuwa się fakt, że trzeba poczekać na możliwość wykonania kolejnego ruchu. Sterowanie: - prawo-lewo: ruch postacią, - prawo-lewo + FIRE: zmiana kierunku grawitacji, - ESC – wyjście do ekranu głównego. Autorzy: Kod: Mgr inż. Rafał Chabowski Grafika i poziomy: Kamil "Vidol" Walaszek Muzyka: Makary Brauner Grę można pobrać stąd. Jeśli kogoś interesuje kod gry, to niech zerknie tutaj. 2. Pac-Mad (164 pkt.) Drugie miejsca zajęła gra autorstwa Bocianu. Jak wskazuje jej tytuł, jest to klon Pac-Mana napisany w Mad-Pascalu, a charakteryzuje się on różnymi kształtami plansz i scrollowaniem w pionie. Zasad nie trzeba chyba wyjaśniać. Jest kilka różnic w gameplayu w porównaniu z oryginałem – np. aby przejść do następnego levelu, trzeba po zebraniu kropek pójść do migającego wyjścia. Po każdej rozgrywce wyświetlany jest obrazek pozwalający na przesłanie swojego wyniku do High Score Cafe poprzez smartphone. Poziomów jest 10, ale w wersji finalnej ma być ich więcej. Kod i grafika: Wojtek "Bocianu" Bociański Muzyka: LiSU Grę pobieramy stąd. A tu są źródła. Bocianu udostępnił też edytor poziomów do gry. Jak napisał na naszym forum: "Potrzebna jest w miarę współczesna przeglądarka i można generować nawet pliki wykonywalne xex, ze swoim levelem i testować ;)" 3. Piekiełeczko (129 pkt.) Trzecie miejsce zajęła gra zręcznościowa Koali i Acemana pod tytułem Piekiełeczko. Zadaniem gracza jest przeprowadzenie kuleczki przez tytułowe miejsce naszpikowane wszelakimi pułapkami. Wymaga to precyzji i opanowania. Grę ściągamy stąd. 2017-08-12 23:53 by "Adam"
komentarzy: 41 |
tebe @2017-08-13 06:32:05 |
Vdl @2017-08-13 10:55:25 |
raphis @2017-08-13 11:13:04 |
bocianu @2017-08-13 11:16:27 |
xxl @2017-08-13 11:17:29 |
xeen @2017-08-13 11:50:46 |
wieczór @2017-08-13 12:04:24 |
wieczór @2017-08-13 12:06:05 |
PG @2017-08-13 12:12:06 |
Grey / Mystic Bytes @2017-08-13 13:02:32 |
xeen @2017-08-13 13:09:54 |
zbylu @2017-08-13 14:15:31 |
as... @2017-08-13 14:55:30 |
larek @2017-08-13 15:36:43 |
wieczór @2017-08-13 15:58:39 |
koala @2017-08-13 19:24:45 |
Dziękuje wszystkim za udane party:) Podziękowania przede wszystkim dla Irona i jego wspaniałej i wyrozumiałej żony Ewy:D Oraz dla Pina za sprawne przeprowadzenie kompotów. Pierwszy raz miałem wrażenie że muza na sali jest za cicho:P:P:P Do zobaczenia za rok! Ja się wybawiłem, pokodowałem i odpocząłem:) Plan wykonany w 100%:D |
anon @2017-08-13 21:33:23 |
mono @2017-08-13 21:48:02 |
gonzo @2017-08-13 21:57:12 |
Blasph @2017-08-13 22:56:50 |
alias @2017-08-14 09:17:26 |
Dzięki za fajnie spędzony czas. Ironia to bardzo przyjemny zlot, fajne produkcje, atmosfera, ludzie bez spiny, na relaksie, można odpocząć od dnia codziennego. Miejscówka mająca duży potencjał przyjęcia większej liczby osób oraz fajnie ulokowana jeśli chodzi o dojazd. Życzę organizatorom dalszego rozwoju tego przedsięwzięcia! |
Adam @2017-08-14 11:54:40 |
kris3d @2017-08-14 12:05:54 |
Ewa i Iron ogarnęli zlot w sposób nadzwyczajny, tworząc retro atmosferę na wielu poziomach:) Zdjęcia potwierdzają przybycie ciekawych osobowości, w tym nagle znikniętego s0nara oraz Ryszarda z Głuchołazów:) Klimat pinikowo-rodzinny, grille, piwko, wycieczki na Orlen, luz i mega dobre produkcje growe i graficzne;) Z punktu widzenia "młodego Partyzanta" który bierze udział w imprezach zaledwie od 3 lat wolę imprezy w stylu Ironii, Wapniaka czy Głuchołazów, brak na nich tłumów, straconego czasu na rejestracje (Ewa na Ironii ogarnia każdego niechętnego do płacenia;)) a compo Majser bierze pod uwagę że sleeping room jest na sali;) jest tak jak powinno być:) Potencjał imprezy duży, klimat niesamowity, a Partyzanci zmotywowani do tworzenia wiekopomnych dzieł:) Poziom gier i grafik (choć ilościowo skromnie), pokazuje że warto nawet na "kiełbasiany piknik z Polakami" tworzyć produkcje o jakości rodem z wielkich studiów produkcyjnych:) Przybywajcie za rok! Rysujcie, twórzcie muzę i gry! "Make retro! Not problems!" |
Pytajnik @2017-08-14 15:36:50 |
twoja stara @2017-08-14 18:08:05 |
Cytacik @2017-08-14 19:25:01 |
raphis @2017-08-14 19:57:57 |
bocianu @2017-08-14 20:01:54 |
kris3d @2017-08-14 20:05:22 |
xeen @2017-08-14 20:07:43 |
kris3d @2017-08-14 20:10:10 |
Odyn1ec @2017-08-14 21:56:16 |
mav @2017-08-14 22:38:25 |
bocianu @2017-08-14 22:44:46 |
QTZ @2017-08-15 02:42:17 |
vdl @2017-08-15 06:34:48 |
miker @2017-08-15 10:05:44 |
kris3d @2017-08-15 10:29:25 |
@mav, licytuje QuickShotaTurbo nówkę sztukę, odpalimy Decathlon na srATARI Pinokia z Rapidusem;) Zapraszamy za rok;) @QTZ, można napisać grę w dwa tygodnie, patrzyłem Bocianowi przez ramię wielokrotnie:) poza tym bardzo pomaga bycie multi-kulti czyli programista, grafik i muzyk w jednym, Bocian taki jest:) Oczywiście współpraca MgrIR z Vidolem to inna bajka, przetwarzanie rownolegle;) graficzne i koderskie:) |
bocianu @2017-08-15 10:29:39 |
wieczór @2017-08-15 10:53:46 |
voy @2017-08-15 13:18:50 |
Jak coś, to muzyczki z gier z Ironii (prócz tej od Pina i Sikora, bo nie mam) można zassać z SVN-u ASMA: http://asma.scene.pl/ASMA/timeline - właśnie je dodałem. :) |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |