Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Atari 2600 – 40 lat minęło... |
Dzisiaj mija równe 40 lat od dnia, w którym na rynek została wypuszczona konsola Atari VCS, znana później również pod nazwą Atari 2600. 11 września 1977 rozpoczął nową erę dla firmy Atari i zapoczątkował karierę jednej z najlepiej sprzedających się konsol w historii gier wideo – pierwszej, która masowo zawładnęła wyobraźnią mieszkańców USA. Do dziś nazwa "Atari" jest tam kojarzona właśnie przede wszystkim z tą maszyną (a nie innymi modelami konsol i komputerów ozdobionych logiem z górą Fuji) i to na nią każdego roku powstają obecnie w Stanach dziesiątki nowych gier. W Polsce nie była zbyt popularna, dopiero na początku lat 90. pojawiły się w sprzedaży jej klony (te chińskie z targowisk nazywano "Rambo" od zdjęcia na pudełku). Ale do dziś potrafi zainteresować programistów pomimo swych ogromnych ograniczeń – a może właśnie dzięki nim? Kreatywność koderów zadziwia, jeśli ktoś widział chociażby dema podczas ostatnich edycji Silly Venture, to wie, o czym mówię. I pomyśleć, że już 40 lat temu, kiedy rozpoczynała się sprzedaż pierwszych egzemplarzy, Nolan Bushnell uważał Atari VCS za konstrukcję przestarzałą... Tak więc wszystkiego najlepszego, Atari VCS/2600! Życzymy kolejnych produkcji wyciskających wszystkie programistyczne soki! ;) 2017-09-11 23:51 by "Adam"
komentarzy: 19 |
larek @2017-09-12 01:37:53 |
ccwrc @2017-09-12 08:48:53 |
Andrzej z Ustronia @2017-09-12 09:43:54 |
mono @2017-09-12 10:02:50 |
mono @2017-09-12 10:06:08 |
z80 @2017-09-12 11:30:29 |
piękne demka, nie zmienia to jednak faktu, że duch ograniczenia pamięci RAM na grafikę widoczny jest też w Antic i CTIA/GTIA (brak trybu z pamięcią atrybutów kolorów) Te układy graficzne IMO to największa słabość Atari wynikła może z kosztów pamięci w latach 70-tych? Tak jak TIA był projektowany dla 128 bajtów, tak Antic/CTIA raczej dla 4/8 KB przez co wyświetlanie ładnych pełnoekranowych obrazków stało się praktycznie niemożliwe albo bardzo trudne (ograniczenie do 3 kolorów + tło). |
Jesionen @2017-09-12 20:24:55 |
the fender @2017-09-12 21:28:21 |
urborg @2017-09-13 06:38:57 |
voy @2017-09-13 08:07:27 |
the fender @2017-09-13 10:01:01 |
c.d. @2017-09-13 10:01:42 |
Zenobiusz Furman @2017-09-13 19:54:40 |
anon @2017-09-13 21:12:07 |
Nolan Sorrento @2017-09-14 11:11:18 |
_pin_ @2017-09-14 22:45:06 |
tdc @2017-09-15 04:47:13 |
ctd @2017-09-15 06:55:43 |
voy @2017-09-15 17:32:44 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |