atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Relacja z KWAS 13 z 2018-02-14 14:22 (11)
Grawitacja 2018! z 2018-02-06 16:36 (8)
KWAS 13 w Sopocie z 2018-01-29 18:46 (27)
Zbierajmy papiery! z 2018-01-28 02:52 (25)
Reedycja kolejnej klasycznej książki: „Atari Basic” z 2018-01-24 23:30 (9)
Wykład o demoscenie z 2018-01-16 17:54 (33)
Różności z ostatnich tygodni z 2018-01-14 19:21 (21)
Pismo "Astronomia" z nami z 2018-01-12 16:12 (9)
Odkurzone gry Gandalfa – część II z 2018-01-09 23:47 (5)
Boulder Dash Mugen – nowe zestawy plansz z 2018-01-05 00:05 (18)
Wykłady o retro z 2018-01-04 02:14 (4)
NYD 2018 z 2018-01-01 14:50 (24)
Jack the Nipper na małe Atari z 2017-12-31 14:32 (28)
Wyniki Kaz Kompo 2016 z 2017-12-29 21:37 (53)
Last Party 2017 - stuff, wyniki z 2017-12-28 23:59 (55)
Last Party rozpoczęte! z 2017-12-27 22:35 (24)
Święta, Skool Daze i Bosconian z 2017-12-24 15:01 (12)
Atari Last Party już za kilka dni! z 2017-12-22 08:03 (68)
"Atari Fan" powrócił! z 2017-12-22 01:52 (4)
Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry z 2017-12-19 14:17 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał (0)
Choplifter! opisał (0)
Joust opisał (16)
Commando opisał (35)
Mario Bros opisał (13)
Xenophobe opisał (34)
Robbo Forever opisał (16)
Kolony 2106 opisał (0)
Archon II: Adept opisał (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał (7)
Wyspa opisał (9)
Archon opisał (16)
The Last Starfighter opisał (30)
Dwie Wieże opisał (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał (121)
Inny Świat opisał (17)
Inspektor opisał (19)
Grand Prix Simulator opisał (16)
Rescue On Fractalus opisał (18)
Stranded opisał (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64!

No i stało się! :) Na odbywającym się w ten weekend demoparty "Deadline" w Berlinie została zaprezentowana czwarta już invitka na zbliżające się wielkimi krokami atarowskie Silly Venture 2k17!


Dlaczego akurat platforma Commodore? Pomijając wątki związane z konstruktorami C-64 i Atari ST (wspólny "ojciec" obu platform – Shiraz Shivji), chcieliśmy w ten sposób uhonorować kolegów ze sceny C-64, którzy od lat i tak w mniejszej czy większej grupie przyjeżdżają na nasze party, a nawet biorą udział w compo wystawiając prace na naszą platformę. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że invitkę zakodował atarowski koder – Gorgh.

Za grafikę (oprócz logo Atari na pierwszym screenie) odpowiada płeć piękna, znana na scenie C-64 jako Mermaid z Norwegii, natomiast za muzykę MCH (muzyk z Polski, wystawiający swoje prace na wielu platformach, w tym XL/XE oraz ST/STe).



Bezpośredni download do invitki: link
Serwis POUET.NET: link

Organizator SV2k17 zwraca się z prośbą o dopisywanie się do listy obecności oraz o wysłanie drogą mailową (lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na FB) informacji odnośnie planowanych prac na compo.

Strona eventu: www.sillyventure.eu

Kolejne invitki jeszcze w tym miesiącu!

2017-10-01 12:48 by Grey
komentarzy: 13
CePumpkin @2017-10-01 15:24:48
Yeah! Fajne róló, chapeau bas.
Nasza szkoła! :D
tdc @2017-10-02 01:41:43
Fajna robota Gorgh! ;)
xeen @2017-10-02 07:08:07
brawo, Gorgh :)
grey / mystic bytes @2017-10-02 08:28:48
Gorgh dał radę, to prawda :) Z jednej strony się cieszę, z drugiej... nie chciałbym żeby to był stały trend jeśli chodzi o platformę :D Ale doświadczenie z C-64 bezcenne!
mono @2017-10-02 11:08:34
Ładne, ładne :) Bardzo inaczej się programuje C=?
gorgh @2017-10-02 12:09:57
mono: to dziwne doświadczenie...assembler ten sam, więc pisze się tak jak na atari z tą różnicą, że trzeba tak organizować plik aby wszystko w pamięci było po kolei, bo c64 ładuje cały plik w jedno miejsce
szeryf @2017-10-02 15:29:25
gorgh: tak z ciekawości, możesz napisać ogólnie jak sie multiplikuje sprajty na C64?
gorgh @2017-10-02 15:39:20
szeryf:
robisz procedurę sortującą sprite'y- po prostu po tablicy wysokości sprajtów sprawdzasz czy kolejność jest od najwyżej położonego do najniżej położonego- wystarczy wywołać 1-2 na ramkę.
Potem wywołujesz przerwanie IRQ $d012 (które odpowiada przerwaniu DLI na Atari) , wywołujesz je tyle razy ile razy więcej chcesz mieć sprajtów. Bierzesz z tablicy pozycji Y wysokość 9 sprajta, odejmujesz kilka linii i wpisujesz do $D012. W przerwaniu stawiasz 8 sprajtów w kolejności tak jak były posortowane.
Ja zastosowałem metodę wywoływania przerwania co 4 duszki, bo inaczej mi one bardziej mrygały.
Ot i cała filozofia :)
mgr_inz_rafal @2017-10-02 22:33:56
Trzeci od prawej (w tle) to chyba Konop.
xeen @2017-10-03 06:39:04
a drugi to aceman, tuz obok Fox'a :)
gorgh @2017-10-03 13:03:05
Mermaid przygotowała obrazek w 2 wieczory, mega szybkie tempo
szeryf @2017-10-03 14:54:00
Dzięki gorgh, muza i obrazki też fajne.
MKM/Lamers @2017-10-03 21:48:10
Kawał dobrej roboty. Podoba mi się.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
trzeci kolor łącznych spritów 1 i... (6)
ostatni: 17-02-2018 23:09, Wolfen
Atari ST hicolor video (4)
ostatni: 17-02-2018 22:02, rosomak
ATARI.PL i inne takie - BARDZO WA... (9)
ostatni: 17-02-2018 19:40, IRATA4
Wywiad z Yolkiem (3)
ostatni: 17-02-2018 17:26, Yolk (xmgatz)
Wykład o Atari w Krakowie (19)
ostatni: 17-02-2018 16:29, jesionen
Kontakt do Voyagera potrzebny . (13)
ostatni: 17-02-2018 04:50, IRATA4
Radio Aktywne (12)
ostatni: 16-02-2018 19:47, Kaz
Atari Font Creator (22)
ostatni: 16-02-2018 09:18, xxl
Zmiany / usprawnienia na AOL (126)
ostatni: 16-02-2018 09:00, wieczor
Update, update i czeski film ;) (27)
ostatni: 15-02-2018 15:44, wieczor
Reedycja gier (391)
ostatni: 15-02-2018 15:26, Duddie
Game Maker ... nadchodzi (120)
ostatni: 15-02-2018 13:04, xxl
Wywiad z Jesionenem (8)
ostatni: 14-02-2018 23:00, jesionen
Podziękowania dla Zenona (16)
ostatni: 14-02-2018 13:34, Peri Noid
Wykład Krolla o Atari 16/32-bit (... (13)
ostatni: 14-02-2018 13:17, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1799
Ostatnio zarejestrowany: kski
Postów ostatniej doby: 17

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał (17)
SIO2PC-USB napisał (45)
Nowe SIO2SD napisał (0)
SIO2SD w CA12 napisał (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał (12)
Projektowanie cartów napisał (12)
Joystick do Atari napisał (54)
Tygrys Turbo napisał (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał (3)
Rozszerzenie 1MB napisał (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał (26)
Rozszerzenie 576kB napisał (13)
Soczyste kolory napisał (29)
XEGS Box napisał (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał (5)
Atari steruje tokarką napisał (14)
DarkMouse napisał (7)
«« nowszestarsze »»