Przed nami kolejne Kaz Kompo. Serdecznie zapraszamy do głosowania na najlepszą grę na Atari 8 bit w 2016 roku. To już 11 edycja konkursu, w którym tak naprawdę nie ma przegranych, a zwycięzcy (trzy pierwsze miejsca) mogą posługiwać się znaczkiem konkursowym zaprojektowanym przez 5ebę.
Tak jak w latach poprzednich nie przewidujemy nagród dla samych autorów gier, największą gratyfikacją jest zajęcie dobrego miejsca, względnie otrzymanie punktów od głosujących. To zawsze budujące i pokazuje, że warto było przysiąść nad dowolnym szczegółem produkcji, który spodobał się graczom.
Dla samych oddających głosy (co biorąc pod uwagę ilość pozycji jest konkretnym wysiłkiem) jak zwykle przewidzieliśmy nagrody niespodzianki, które rozlosujemy po zakończeniu konkursu. A będą to: pudełkowa wersja gry Laura, oraz gra NAG. Obie pozycje na kartridżach, obie to prawdziwe rarytasy, wręcz białe kruki :) Mamy nadzieję, że to zachęci do oddania głosów.
Konkurs przebiega w tradycyjnej, dobrze znanej formule regulaminu, dokładnie takiej samej jak w edycji 2015:
Regulamin konkursu
1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2016. Nieważne, czy są to gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1. stycznia a 31. grudnia zeszłego roku, a ich autorzy opublikowali je jako programy gotowe.
2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres email (mcora@tlen.pl) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego albo ksywę, jeśli jest to osoba dobrze znana na Forum Atarum, forum Atari Area czy forum Atari Age. Głosy od osób nieznanych będziemy próbowali potwierdzić, a jeśli to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Wyniki głosowania (ksywa, oddane punkty) będą jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych krętactw, przekrętów czy niejasności.
3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą głosować na gry przez siebie wydane.
4. Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym, że należy podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób: za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10 miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier. Należy podkreślić, że 10 gier to maksymalna punktowana ilość. Można głosować na mniej niż 10 tytułów przy zachowaniu tych samych reguł punktacji (1 - 10 pkt, 2 - 9 pkt itd.).
5. Głosowanie zostanie zakończone o północy z 21 na 22 grudnia 2017 roku. Chodzi o północ tej strefy czasowej, w której znajduje się głosujący.
6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca - tytułu najlepszej gry roku 2016 i możliwość posługiwania się "złotym" logo konkursu. Także druga i trzecia gra może posługiwać się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo - odpowiednio o kolorze srebrnym i brązowym.
7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody. Tradycyjnie losował będzie
program Arka Lubaszki:
10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH 20 REM KAZ KOMPO 2010 30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE 40 REM -------------------------- 50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:? 60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: "; 70 INPUT IG 80 ? 90 REM ROZGRZANIE GENERATORA 100 X=RND(0) 110 REM MIESZANIE, MIESZANIE 120 Y=INT(RND(0)*500)+500 130 FOR Z=0 TO Y 140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30); 150 NEXT Z 160 REM LOSOWANIE 170 X=INT(RND(0)*IG+1) 180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X 190 END
8. Jeżeli zdarzy się, że jakaś gra z 2016 roku nie jest uwzględniona na liście i tak można oddać na nią głos, przy czym należy jawnie to wskazać celem uzupełnienia listy i weryfikacji, czy głos jest zasadny.
9. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam autorytarnie ja. Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku prosimy o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie ma co tworzyć nadmiernie ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.
Lista gier z 2016 roku
• 1K ATASCII Blaster – Frederik „Freetz” Holst, Ulf Petersen Gra zajmująca 1KB z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• 5 Dots – Wojciech „Bocianu” Bociański, Krzysztof „Kris3D” Kuc Gra logiczna z WAP-niaka 2016.
• ACTris! 2.1 – Hayden „atx4us” Doan Klon Tetrisa napisany w ACTION.
• Amok Bots – Peter J. Meyer Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales)
• Antic Picross II – Tomasz „Tbxx” Boksa, Krzysztof „KAZ” Ziembik, Andrzej „Andy” Kidaj Gra logiczna, wersje językowe: PL, EN, DE, CZ.
• At Arion Line: Mission Zero – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „MCH” Brzeski Strzelanka wystawiona na Silly Venture 2016
• AtariBlast! – Paul „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin, Mario „Emkay” Krix Wersja finalna, z nową muzyką zmieniającą się z levelu na level. UWAGA: wymaga 1MB pamięci!
• Belegost – Rudolf Kudla, Miroslav Fídler, Frantisek Fuka, Antonín „Roger” Holík, Ondřej Čaba. Gra tekstowa z magazynu Flop 59, konwersja z ZX Spectrum.
• Big Mess – Holger „Rockford” Bommer Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Blowsub – Paul „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin Gra z New Year's Disk 2016.
• Bobby Bearing – C64 (1986): Robert&Trevor Figgins, Trevor Inns, Toby Egglesfield, Ben Daglish / A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, José Pereira, Marek „Poison” Pesout Konwersja z C64
• Bored of Floppy – Berthold Fritz Klon Flappy Birda z 2014 roku, o którym dowiedzieliśmy się w 2017.
• Codeman – Holger „Rockford” Bommer Wariant gry Mastermind, gra z New Year's Disk 2016.
• Cyctriks – Marek „Koala” Ogłodek, Piotr „Insert” Kosmala, Marcin „Cedyń” Czartyński Odmiana Tetrisa („widok w głąb studni”) z WAP-niaka 2016.
• Dimo's Dungeon – Thomas „8BitJunkie” Schulz, Mario „Mario130XE” Henning, Dirk „Yellowman” Troeger, Marc „Sleepy” Brings, Holger „Wizard” Hinterschitt, Milan Hinterschitt, Erhard „Floppydoc” Puetz, Fabian Puetz, Gunnar „Bunsen” Kanold, Ingo „1NG” Boller Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Dye – Christian „Irgendwer” Krueger Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Eist – Piotr „nwg” Miller Niepublikowana wcześniej gra, która była pisana dla LK Avalon w 1992 roku.
• Fairlight – A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, José Pereira, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, ZX Spectrum (1985): Bo Jangeborg, Jack Wilkes, Stuart Hughes, C64 (1986): Trevor Inns, Mike Alsop Konwersja z C64, klasyczna izometryczna gra zręcznościowo-przygodowa.
• Get Up! – Thomas „8BitJunkie” Schulz, Jan-Soeren „VD TONIC” Hass Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Gridrunner – Jeff Minter (1982), Karolj „Heaven” Nadj, Michał „Miker” Szpilowski, Terrence „Tezz” Derby Konwersja z VIC-20
• Grim Ritual – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Klaudia „Cherryl” Wiśniewska, Bartek „V0yager” Dramczyk, Paweł „QTZ” Kuczmański Gra z Global Game Jam 2016.
• Jezkovy voči – Frantisek „Fandal” Houra Gra z magazynu Flop 59, wymaga pistoletu świetlnego.
• Jim Slide XL – Ingo „1NG” Boller, Marek „Poison” Pesout, Mario „Mario130XE” Henning, Darcy, Riley, Linda11, 8Bitjunkie, Bunsen, Ghaland, Sleepy, Yellowman, Valli, Florigold Mocno rozbudowana wersja gry Jim Slide.
• LaserBlast X – Peter J. Meyer Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales).
• Laura – Arkadiusz „Larek” Lubaszka, Paweł „Ripek” Szewczyk, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, cpt. Misumaru Tenchi, DE: Karolina Sochacka, RU: Valentyn Chefranov, Paweł „QTZ” Kuczmański, EN: Bartłomiej Wieczorkowski, Nir Dary, Toshiba-3, QTZ Wersje językowe: PL, EN, DE, RU, wersja rozszerzona z dodatkowymi levelami dostępna tylko na kartridżu.
• Manic Miner – Matthew Smith (1983), Terrence „Tezz” Derby, Michał „Miker” Szpilowski Konwersja z ZX Spectrum.
• Megaoids – Peter J. Meyer Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales).
• mini-Slots – Paul „MrFish” Fisher Symulacja jednorękiego bandyty.
• The Monk – Vladimir „Popmilo” Janković, Michał „Miker” Szpilowski Zainspirowana grą Minicraft (2011) propozycja z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Muchblastesz – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Krzysztof „Kris3D” Kuc, Bartek „V0yager” Dramczyk Strzelanka w kosmosie z samplowanymi dźwiękami (WAP-niak 2016).
• Muxeso – Frantisek „Fandal” Houra, Marek „Poison” Pesout Gra na zapamiętywanie dla 2-4 graczy. Opublikowana w magazynie Flop 59.
• Name This Game – Robert „Bob The Bug” Stuart, Michał „Miker” Szpilowski Gra-quiz z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• NYD 2016 Nessie – Paweł „Sikor” Sikorski, Michał „Miker” Szpilowski Gra z New Year's Disk 2016.
• Pang – Tomasz „Tebe” Biela, Kamil „Vidol” Walaszek (Vidol), Adam „Ooz” Powroźnik, Maciej „Rocky” Hauke, Michał „stRing” Radecki Gra wystawiona na Silly Venture 2016. Uwaga: gra wymaga rozszerzenia pamięci 256KB.
• Parachute – Bostjan Jerko, Bostjan „Gury” Gorisek Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu z książki 'Mirko tipka na radirko'.
• Pentagram – Ultimate Play the Game, Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Michał „Miker” Szpilowski, José Pereira Konwersja z ZX Spectrum
• Rain of Terror – Eric Henneke, Rob Schlortt Gra zręcznościowa z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Ratcatcher / Ratcatcher M4 – Ryan Witmer (A5200), Mike „Homesoft” Langer Konwersja z Atari 5200 + wersja multijoyowa
• Saboteur – Clive Townsend (ZX Spectrum), Branko Spoljarić (C64), Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Terrence „Tezz” Derby, Adam „Ooz” Powroźnik, Michał „Miker” Szpilowski Konwersja z C64
• Same Game – Milan Zelenay Gra z magazynu Flop 59.
• Sarepska. The Game – Arek „Nosty” Staworzyński, Jakub Husak Gra z WAP-niaka 2016.
• Simon! (v1.2) – Hayden „atx4us” Doan
• Skyscraper – Martin „MatoSimi” Simeček, José Pereira, Michał „stRing” Radecki Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.
• Skyscrapers – Marcin „Borek” Borkowski, Paweł „Pirx” Kalinowski Gra z listingu ze specjalnego numeru Bajtka wydanego na Pixel Heaven 2016. Ostateczna wersja została przepisana na Mad Pascala.
• Space Fortress Omega (ABBUC version) – Jason „TheRealBountyBob” Kendall Gra udostępniona tylko członkom klubu ABBUC, w najbliższych tygodniach planowana jest premiera wersji finalnej.
• Spycat – Peter Scott (1988), Frantisek „Fandal” Houra, Michał „Miker” Szpilowski Konwersja z BBC Micro
• Stupid Kangaroo – Marjan Musič, Bostjan „Gury” Gorisek Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu z książki 'Mirko tipka na radirko'.
• Twin Cars – Jakub „LewiS” Kosiec, Daniel „Dely” Koźmiński, Michał „Miker” Szpilowski Gra z WAP-niaka 2016.
• Wolves – Primoz Petrlin, Bostjan „Gury” Gorisek Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu z książki 'Mirko tipka na radirko'.
• Wytyczne rybne / Fishy Guidelines – Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski, WnZ („Wykwity na Zwieraczu”) Gra z WAP-niaka 2016.
Gry z konkursu na 10-linijkowiec w BASIC-u: Wszystkie te gry zebrane są w jednym pliku wewnątrz paczki.
• Alpha vs Numeric: The Front Line – Victor „Vitoco” Parada
• AntEat – Bill Kendrick
• A-V-O-I-D – Björn Lenz
• Cabbage – Kevin Savetz
• Connect4 – Kevin Savetz
• DuckHunt – Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski
• Equilibrium – Abel „ascrnet” Carrasco
• Fleas! – Victor „Vitoco” Parada
• Fort Knox – Kevin Savetz
• Graviten – Jeff „jeffpiep” Piepmeier
• Gravity X – Jason „TheRealBountyBob” Kendall
• Invaders – Victor „Vitoco” Parada
• Jump – Jason „8BIT1337” Gruetzmacher
• M*N Puzzle – Victor „Vitoco” Parada
• Nailrace – Holger „Rockford” Bommer
• Nuts! – Jeff „jeffpiep” Piepmeier
• Pipeliners Micro – Marc „Sleepy” Brings
• Steinkraft – Siegfried „slx” Lenz
• Tenpest – Bill Kendrick
• Traffic – Kevin Savetz
• Where's my Cheese? – Victor „Vitoco” Parada
Przeróbki, mniejsze modyfikacje, nowe levele:
• Chcete být milionářem II – Petr „HardCore” Postava Druga część wcześniejszej o rok gry (czescy Milionerzy)
• Donkey Kong Junior Arcade – Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman Modyfikacja klasycznej gry (głównie grafika)
• Donkey Kong Junior Enhanced – Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman Modyfikacja klasycznej gry (głównie grafika)
• ECKN+ (2015) – Christian „Irgendwer” Krueger Gra logiczna
• Hockey M8 – Gamma Software (1981), Frantisek „Fandal” Houra Hack multijoyowy z magazynu Flop 59.
• Robbo SWS-11 – Sebastian Wolany nowe plansze Robbo
• Robbo SWS-12 – Sebastian Wolany nowe plansze Robbo
• Robbo SWS-13 – Sebastian Wolany nowe plansze Robbo
• Tag! M4 – Richard Gore (1997), Frantisek „Fandal” Houra Hack multijoyowy.
• Tank M4 Battle – Harald Siegmund (1983), Frantisek „Fandal” Houra Hack multijoyowy z magazynu Flop 59.
• Tre Robbo 48 - Kraina Wielu Klocków 2 – Michał Kowalski nowe plansze Robbo
• Tre Robbo 49 – Michał Kowalski nowe plansze Robbo
• Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2 – Michał Kowalski nowe plansze Robbo
• Warsaw City+ – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „Miker” Szpilowski Gra z WAP-niaka 2016.
• Yahtzee M4 – Gary L. Born, Thom Heinz, Frantisek „Fandal” Houra Gra karciana, hack multijoyowy
Paczka z grami dla przypomnienia sobie niektórych tytułów, jeżeli jest taka potrzeba, znajduje się pod tym linkiem. Głosujemy!
2017-12-06 00:45 by Xeen
komentarzy: 72
xeen @2017-12-06 01:09:41
10 pkt - Laura (za całokształt, wydanie, świetną prezentację na SV, klimat intra, klimat gry, tematykę, za wszystko). Dla mnie zwycięzca może być tylko jeden. Z Czystym sumieniem i podziękowaniem daje max. 9 pkt - Pang - za oprawę, dałem mniej niż Laura bo ma inne wymagania, ale to świetna gra, pokazuje co Atari potrafi i dobrze się gra 8 pkt - Saboteur - zawsze o tym marzyłem, aby ta gra była na Atari, najlepsza wg mnie konwersja mariuszaw do tej pory 7 pt - Manic Miner - brawo, ile lat trzeba było czekać ale warto było 6 pkt Blowsub - za realizację i grywalność, dobra gra, znacznie lepsza pd Sea Wolf - idealna dla Atari 5 pkt 5 dots - oryginalny pomysł, ciekawe puzzle, bywały czasy jak Atari było kojarzone z grami logicznymi, ale jeżeli ma być kojarzone z takimi jak 5 dots - nie widzę przeciwwskazań :) 4 pkt - Fairlight 3 pkt - Cyctriks - Koala i jego wykony to jest dla mnie wzór. Niby tetris a pograłem i nawet jestem na topie w hiscore :) 2 pkt - At Arion Line - dobra Tedec, ta gra Ci się udała :) 1 pkt - Pentagram
Dobry rok!
larek @2017-12-06 08:55:45
Oj, to był bardzo dobry rok. Wyszło sporo bardzo dopracowanych i udanych gier. Trudno będzie się zdecydować :)
bocianu @2017-12-06 10:09:09
larek, właśnie miałem to samo napisać :) To był bardzo owocny rok i dużo świetnych pozycji. Będzie trudno wybrać pierwszą dziesiątkę, chociaż faworyta akurat mam zdecydowanego. A raczej faworytkę ;)
Rastan @2017-12-06 10:21:42
1. Manic Miner - gra mojego dzieciństwa w rewelacyjnym wykonaniu. (10 pkt.) 2. Pang - świetne! Szkoda jednak, że trochę odbiega od oryginału. 3. Fairlight - brakowało mi tego typu gier "3D" na małe Atari. 4. Pentagram - jak wyżej. 5. Laura - gruba produkcja: super grafika, wykład o powstaniu tej gry no i wydanie na karcie. 6. Saboteur - kolejny duży tytuł, którego brakowało na Atari. 7. Bobby Bearing - jak w punktach 3 i 4. 8. Dimo's Dungeon - ładne wykonanie. 9. Spycat - całkiem sympatyczna konwersja z BBC. 10. Wytyczne rybne - jak zwykle ciekawe klimaty proponowane przez magistra. :)
5 dots śmieci wyświetla, bo autor zapomniał wyzerować pamięć.
Adam @2017-12-06 11:03:11
@Rastan: z uzasadnienia moim zdaniem wynika, że Xeen miał na myśli Blowsub. U mnie też powinien być w pierwszej dziesiątce :)
stRing @2017-12-06 11:08:00
Pewnie xeenowi chodziło o Blowsub.
pgru @2017-12-06 11:08:33
Jak ja mam wystawić ocenę Laurze, jak zazwyczaj oceniam tylko te gry na Atari które uruchamiają się na moim 65XE, a kartridża nie da się kupić(co gorsza wersji plikowej do Ultimate też) :-(. Przynajmniej mnie się nie udało :-(
Adam @2017-12-06 11:13:09
Uwaga: do listy gier i do paczki zostanie jeszcze dodany Gridrunner w wersji beta, Heaven poprosił dzisiaj o dodanie tej gry, chociaż formalnie został jeszcze jeden drobiazg do poprawienia.
Generalnie jednak przy kompletowaniu listy gier do paczki rezygnowałem z tytułów "w produkcji" (np. ciekawie zapowiadające się gry Jacobusa czy "Ms. Pac-Man Enhanced").
.. co za różnica, czy na stockowym. Na każdym powinno działać :)
bocianu @2017-12-06 17:45:12
@pin: czekałem na to :D żadna różnica skoro na Twoim działało :D
bocianu @2017-12-06 17:45:55
1. laura - świetne wykonanie, wciągneła mnie na parę dobrych dni, jestem gdzieś za połową i z pewnością do niej wrócę
2. pang - dynamiczna, bardzo ładnie wykonana, miałaby pierwsze, ale troche za szybko się nudzi/irytuje :)
3. the monk - bardzo grywialny tytuł, mimo że szybko da się ją skończyć, to ma duże replayability
4. manic miner - porwała mi kawał życia, nigdy nie grałem w oryginał i nie wiedziałem jakie to wciągające (i irytujace)
5. cyctrix - dobry tytuł, wymaga skila
6. dye - znakomity pomysł, na wyższych poziomach trzeba się zdrowo nagłówkować
7. rain of terror - za pomysł i grywialność
8. skyscrapers - mimo braku grafiki i muzyki, gra mocno wciąga
9. dimo's dungeon - dużo kolorów, czasem aż za dużo, ale gra sie przyjemnie
10. atari blast! - tutaj podobnie - za pstrokato i po jakimś czasie wieje nudą, ale doceniam
pgru @2017-12-06 17:58:10
Atari Blast ma wersję kartridżową, działa na Ultimate. Uruchamia się na 64 KB wtedy...
xc79 @2017-12-06 18:24:17
Moje typy to: 1. Laura (10 pkt) - oczywiście zwycięzca 2. Saboteur (9 pkt) 3. AtariBlast! (8 pkt) 4. Pang (7 pkt) 5. Spycat (6 pkt) 6. Dimo's Dungeon (5 pkt) 7. Rain of Terror (4 pkt) 8. Fairlight (3 pkt) 9. Pentagram (2 pkt) 10. Manic Miner (1 pkt)
larek @2017-12-06 20:32:49
1. 10 pkt. Laura - no cóż mam napisać... Rewelacyjna grafika Ripka, doskonała muzyka a przede wszystkim efekty dźwiękowe, których ze świecą szukać w innych grach. Nie mogło być inaczej. 2. 9 pkt. Blowsub - Piekielnie wciagająca gra. Dobre wykonanie. 3. 8 pkt. Skyscrapter - To samo co wyżej. Pomysłowo wykonana perspektywa. Te dwie gry sprawdzają się, gdy nie ma zbyt dużo czasu, a trzeba się przez chwilę odstresować. 4. 7 pkt. Manic Miner - Podkolorowany hires wygląda rewelacyjnie. Piekielnie trudna, ale wciaga. 5. 6 pkt. AtariBlast! - lekki chaos na ekranie, ale mimo wszystko fajnie się gra. Jedna z niewielu, które skończyłem ;) 6. 5 pkt. Pang - przepiękna graficznie, choć minimalnie mniej wciagajaca od powyższych. 7. 4 pkt. Saboteur - 30 lat minęło jak z bicza strzelił i już mamy grę na Atari :) 8. 3 pkt. Pentagram - bardzo ładnie zrobiona konwersja. Pograć też się da. 9. 2 pkt. 5 Dots - prosta (choć pewnie nie tak całkiem od strony kodu) i ładnie zrobiona łamigłówka. 10. 1 pkt. Jim Slide XL - trochę sobie pograłem, ale czasami łeb mi pękał od kombinowania.
Ataripuzzle @2017-12-06 23:14:33
Ocenię tylko te które najlepiej wspominam: 1. Laura (10pkt.) - za niezłą grywalność, ciekawą grafikę w intrze i zakończeniu, za dopieszczenie. 2. Jim Slide XL (9pkt.) za pomysłowość (lubię takie gry) 3. Blowsub - paleta kolorów jest świetna, graficznie bez zarzutu, odprężająca (za nawiązanie do sea foxa - ta generowała w rodzinie dużo uśmiechu, mimo, że nie należała akurat do mojej ulubionej)
Ataripuzzle @2017-12-06 23:21:04
do poprzedniego: Blowsub oczywiście 8 pkt.
Adam @2017-12-06 23:49:07
Link do paczki na końcu artykułu wskazuje teraz na jej nową wersję v1.1 (doszedł Gridrunner), lista też została rozszerzona.
Ataripuzzle @2017-12-07 04:10:02
ciąg dalszy: 4. Dimo's Dungeon (7pkt) - za wykonanie na wysokim poziomie 5. Pang (6 pkt) - za grafikę, 6. Robbo SWS 11 (5pkt) Za mało się docenia projektantów poziomów, trochę mnie wciągnęła (w porównaniu do bardzo słabego dla mnie tre-Robbo, ten się wyróżnia), nawet pomysłowa, jednak nie jest to to, czego bym oczekiwał od dobrej gry w świecie Robbo. Za mocno frustrująca, za bardzo zręcznościowa, daję punkty na zachętę. Czekam na naprawdę pomysłowego twórcę poziomów; na razie się nie doczekałem. Z drugiej strony wiem jak trudne jest stworzenie naprawdę pomysłowego etapu (sam próbowałem - uwierzcie, nie jest to tak proste jak się wydaje) 7. Robbo SWS 12 (4pkt) - jak wyżej 8. Robbo SWS 13 (3pkt) - jak wyżej (przyznam się, że dał bym za powyższe 3 tytuły taką samą ilość punktów, ale cóż) 9. Dye (2pkt) za ciekawy pomysł, niebanalność, inspiracje malarskie 10. Tu miałem dylemat, którą wybrać - niech będzie Skyscrapper (1 pkt) - za ciekawe wykonanie graficzne
(wyróżniłbym jeszcze "Wytyczne Rybne" za ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci - niestety nie mogę wybrać kilku na to samo miejsce, więc niech będzie skyscrapper)
xxl @2017-12-07 09:23:36
1. Laura - superprodukcja w pozytywnym znaczeniu 2. Manic Miner - zastanawialem sie czy nie powinien byc na pierwszej pozycji 3. Pang - gra to nie tylko pokaz umiejetnosci kodera ale przede wszystkim grywalnosc dlatego "tylko" III miejsce 4. AtariBlast - swietne wykorzystanie IRQ 5. Pentagram 6. Dimo's Dungeon 7. Skyscraper 8. Fairlight 9. Name This Game 10. Bobby Bearing
jakis czas temu byl tez konkurs na kodera roku... zaglosowalbm na: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek
XaVeR @2017-12-07 10:42:50
To jak są w konkursie nowe wersje Robbo z nowymi planszami, to swego czasu odostępniona przeze mnie wersja "Lord of The Orb" (nowe labirynty) też powinna być. ;-))))
larek @2017-12-07 11:17:14
@XaVeR, pewnie będzie w KK2017
XaVeR @2017-12-07 11:34:20
Aaaa, Faktycznie. Myślałem, że to za bierzący rok. ;-) Mój błąd. Dzięki.
gorgh @2017-12-07 12:35:55
W wiele gier nie grałem 1. ten points, dix points: Pang 2. nine points, neuf points: Laura 3.eight points, huit points: Dimo's Dungeon 4. seven points, sept points: 1k Atascii Blaster 5.six points, six points: Cyctrix 6.five points, cinq points: Manic Miner to wszystko
1 Tempest 2 Skyscaper 3 Dimo’s Dungeon 4 Same Game 5 Connect 4 6 Rain of Terror 7 Pentagram 8 Saboteur 9 Pang 10 Laura
Peter @2017-12-17 00:50:12
1) Jim Slide XL 2) Dimo’s Dungeon 3) 1K Atari Blaster 4) Space fortress 5) Get Up! 6) Rain of Terror 7) Name the game 8) Connect 4 9) Mini Slot 10) Tempest
xeen @2017-12-17 01:14:47
I suppouse you meant tenpest :)
Strike Commander @2017-12-17 08:10:26
1: dimo’s dungeon 2: megaoids 3: nuts! 4: space fortress 5: stupid kangaroo 6: rain of terror 7: jim slide xl 8: get up! 9: name the game 10: saboteur
Adam @2017-12-17 17:49:24
Dodałem do listy mod "Getaway! Inverse ATASCII" i zaktualizowałem link do paczki.
1. Laura 2. Pang 3. 5dots 4. Wytyczne Rybne 5. Cyctrix 6. Saboteur 7. Bobby Bearing 8. Atari Blast 9. Fairlight 10. Blowsub
1->10 pkt ... 10->1 pkt
atarilover @2017-12-19 10:07:06
1) Dimo’s Dungeon 2) Jim Slide XL 3) Name the game 4) 1K Atari Blaster 5) Space fortress 6) Get Up! 7) Rain of Terror 8) Stupid kangaroo 9) Pang 10) Bobby Bearing
sternchen @2017-12-20 10:04:06
1: jim slide xl 2: dimo’s dungeon 3: connect 4 4: skyscaper 5: rain of terror 6: nuts! 7: space fortress 8: stupid kangaroo 9: rain of terror 10: pang
Adam @2017-12-20 22:28:36
@sternchen: I'll ask you the same question as I had asked Glitterbubble: "Rain of Terror" twice on 5th and 9th?
1. Laura 2. Saboteur 3. AtariBlast! 4. Manic Miner 5. Pentagram 6. Jim Slide XL 7. Bobby Bearing 8. Grim Ritual 9. Skyscraper 10. Blowsub
mgr_inz_rafal @2017-12-21 19:30:28
Hej, Ja daję tak:
PODIUM: 1. Laura - gej(m)pley ostatecznie nie trafił w mój gust, ale zasłużona dycha za całokształt projektu 2. AtariBlast! - długo się wgrywa, nawet z SIO2SD, ale warto czekać 3. Cyctriks - jest cyc, są i punkty. No dobra, jest też ciekawy pomysł na odświeżenie klasyki
TUŻ ZA: 4. Pang 5. Manic Miner 6. Skyscraper
I tu się właściwie kończą moje typy, więc pozostałe miejsca to "honorable mentions": 7. Sarepska. The Game - nigdy za wiele gierek multiplayer :) 8. The Monk 9. Grim Ritual - mroczne, satanistyczne, mizantropijny klimat 10. Dimo's Dungeon
pgru @2017-12-21 21:47:09
1. (powstrzymuję się od głosu z pewnego znanego powodu :-) ) 2. AtariBlast! 3. Skyscrapers 4. Where's my Cheese? 5. Blowsub 6. Equilibrium 7. mini-Slots
pgru @2017-12-21 21:48:50
literówka w 3. ta gra nazywa się w formie pojedyńczej - Skyscraper
10 pkt (1 miejsce) - Pang i w dół do 1pkt Wytyczne Rybne
tdc @2017-12-28 03:39:07
@mgr_inz_rafal W czterech pancernych, jest taki odcinek w którym Gustlik robił sobie jaja z Niemców, były tam i czaszki i kości a nawet trumny... a czy ktoś odważył się stwierdzić że był to serial satanistyczny?;)