atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Ironia 2k18 już wkrótce! z 2018-07-23 00:02 (0)
Kolekcja muzyczek Jurgiego z 2018-07-21 22:25 (10)
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (15)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (31)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry

Mam zaszczyt przedstawić nową i ostateczną wersję gry Pac-Mad, która pierwszy raz światło dzienne ujrzała na Ironii 2k17. W czasie od party udało mi się dokończyć parę rzeczy, które planowałem od początku, ale nie zdążyłem zaimplementować. Uwzględniłem także kilka uwag spływających od graczy, poprawiłem parę błędów i zoptymalizowałem pod kątem szybkości.


Szczegółowa lista zmian:

• 20 nowych poziomów – aktualnie gra zawiera 30 różnych plansz,
• balans i zmiana kolejności poziomów – trudność poziomów rośnie wraz z postępem w grze,
• bonusy w postaci losowo pojawiających się owoców w 3 wariantach,
• każdy duszek ma teraz osobne AI, różne na różnych poziomach gry,
• wynik jest prezentowany na zakończenie gry i widoczny również na matrycy HSC,
• możliwość wyboru startowego poziomu klawiszem SELECT,
• wyświetlanie bieżącego poziomu na ekranie końca gry,
• nowe efekty dźwiękowe przy zjedzeniu owocu i przy otwarciu drzwi do kolejnego poziomu,
• ukryty 'cheat mode' dający 99 żyć,
• optymalizacje szybkości,
• drobne poprawki graficzne.


Dla tych, którzy nie pamiętają, dodam, że gra napisana jest od zera w MadPascalu. Kod i grafikę stworzyłem sam, a autorem muzyki jest LiSU.

Plik z grą pobieramy stąd.

Jej kod źródłowy jest dostępny pod tym adresem.
Podczas pracy nad grą powstał również edytor plansz:



Mam nadzieję, że granie w tę grę sprawi Wam chociaż tyle frajdy, ile mi zajęło jej pisanie. Przyznam, że gdyby nie pomoc Tebego, pewnie rzuciłbym to w cholerę, bo musiałem się przedzierać przez meandry Pascala. Ale nauczyłem się naprawdę sporo. MadPascal to już całkiem dojrzałe narzędzie i polecam je serdecznie każdemu.


Mogę już chyba zdradzić, że od jakiegoś czasu pracuję nad poradnikiem do tego języka i powoli, ale systematycznie powstają treści, które może w przyszłym roku uda mi się oficjalnie upublicznić.

Tymczasem zachęcam do podjęcia rękawicy i pobicia mojego rekordu w High Score Cafe :)



2017-12-19 14:17 by "bocianu"
komentarzy: 10
Montezuma @2017-12-19 14:47:35
Super gra :) Szacun!
Svoy @2017-12-19 18:00:00
Mega!!
Philsan @2017-12-19 20:22:40
Thank you Wojciech and Piotr.
larek @2017-12-19 20:38:55
Dzięki!
Cezar @2017-12-19 21:28:54
Dawno nie odpalałem emulatora (z braku real sprzętu), ale widzę, że w końcu nadszedł czas... :-)
Adam @2017-12-20 00:35:13
Dodałem do nowinki filmik z rozgrywką.
Renton @2017-12-20 08:48:31
Super się w to giercuje!
at0m @2017-12-20 14:59:57
Czekam na poradnik :)
Kaz @2017-12-21 00:57:17
Miodne, powiem świeżości w temacie Pac-mana :)
Rybags @2017-12-21 12:50:17
I'm not really a PacMan game fan but have to say this looks like a top effort.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
The Adventures of Robbo (89)
ostatni: 22-07-2018 23:32, sun
Początki w c. Adres ekranu i podm... (8)
ostatni: 22-07-2018 21:48, bocianu
130XE, problemy z wczytywaniem, n... (12)
ostatni: 22-07-2018 19:58, paroos
Atari ST vs Amiga co było lepsze ... (166)
ostatni: 22-07-2018 17:08, TheFender
TinyDOS ---> konkurencja dla xBIO... (7)
ostatni: 22-07-2018 11:36, tebe
STe problem (27)
ostatni: 22-07-2018 10:58, barf31
[Nieaktualne] Książki informatycz... (20)
ostatni: 22-07-2018 00:57, Dracon
Kupię licznik do magnetofonu XCA12 (4)
ostatni: 21-07-2018 21:34, ppperkoz
Atari ST z prockiem 68030 (3)
ostatni: 21-07-2018 20:19, gwinter
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (48)
ostatni: 21-07-2018 20:02, IRATA4
15 kHz (341)
ostatni: 21-07-2018 16:43, makary
gra na weekend (52)
ostatni: 21-07-2018 16:11, xxl
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (79)
ostatni: 21-07-2018 16:00, IRATA4
Retro Na Gazie (147)
ostatni: 20-07-2018 23:54, RetroBorsuk
Nowa gra od gorgha (176)
ostatni: 20-07-2018 21:37, gorgh

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1862
Ostatnio zarejestrowany: ada1986
Postów ostatniej doby: 22

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)