atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wywiad z Wojciechem Zientarą z 2018-04-20 22:23 (12)
Urodziny AtariOnline.pl z 2018-04-20 08:06 (44)
Wkrótce mega-wywiad z 2018-04-18 08:45 (33)
Wyniki Grawitacji 2018 z 2018-04-15 20:42 (36)
Kwietniowe imprezy z 2018-04-11 23:23 (19)
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2018 z 2018-04-07 23:33 (36)
Wywiad z Kyą z 2018-04-03 11:29 (15)
Silly Venture nadchodzi! z 2018-04-01 05:32 (47)
Konkurs na paski nostalgii z 2018-03-30 03:56 (10)
Spotkanie z "Astronomią" z 2018-03-28 15:49 (9)
Wykład o kulturze cyfrowej z 2018-03-27 10:35 (4)
Prezentacja rozszerzeń Atari z 2018-03-26 11:15 (25)
Premiera książki o Robbo i konkurs! z 2018-03-24 10:14 (33)
Wywiad z Drygolem z 2018-03-23 02:14 (20)
"Gramy" na Nie-Atari we Wrocławiu z 2018-03-22 13:03 (24)
Wyniki Forever 2018 z 2018-03-19 17:38 (24)
Zaproszenie na JagNES z 2018-03-17 19:55 (14)
Pamiętamy Vulgara z 2018-03-16 22:14 (5)
Forever 2018 z 2018-03-16 17:43 (26)
Odkopany artykuł: „Atari – satelitarnym tunerem” z 2018-03-14 23:46 (8)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Święta, Skool Daze i Bosconian


Redakcja AtariOnline.pl życzy Wam wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia w ciepłej, rodzinnej atmosferze. Jest trochę wolnego czasu, który możecie spędzić z bliskimi, ale również i z Atari :) Nasze dwie propozycje growe na ten czas to finalne wersje dwóch mocnych produkcji, które ukazały się w ostatnich tygodniach. Wesołych Świąt!

  • Skool Daze


  • O wiele więcej miejsca poświęcimy tutaj tej grze, bo rozgrywka w niej nie jest tak oczywista.

    MIEJSCE

    Akcja dzieje się w budynku szkoły, pomiędzy trzema poziomami poruszamy się korzystając ze schodów. Trzeba się trochę orientować w rozkładzie, aby wiedzieć, gdzie aktualnie iść na lekcję, przykładowo czytelnia (Reading Room) to pomieszczenie z tablicą na najwyższym piętrze.


    POSTACIE

    W grze mamy kilkunastu uczniów, z których nieanonimowa jest ta czwórka:

    Eric, główny bohater gry, to nim sterujemy.
    Einstein jest kujonem (the swot) i lubi donosić, więc trzeba uważać, gdy jest w pobliżu. Naskarży na ciebie, jeśli coś nabroisz.
    Boy Wonder to szkolny urwis (the tearaway), który lubi pisać po tablicach i strzelać do wszystkich z procy. Trzeba zachować przy nim czujność i grać tak, aby to jemu, a nie tobie przypisywano winę za psoty.
    • Jest jeszcze terroryzujący całą klasę Angelface (the bully), który lubi dręczyć słabszych. Uważaj na jego pięści, często ich używa.

    Mamy też grono pedagogiczne składające się z 4 nauczycieli:

    • pan Wacker, dyrektor szkoły – brodacz chodzący z linijką,
    • pan Withit od geografii – szerokie bary, jasna marynarka,
    • pan Creak od historii – starszy pan poruszający się o lasce,
    • pan Rockitt od nauk ścisłych – okularnik.

    Podałem domyślne nazwy postaci, ale można je dowolnie zmienić na początku gry.



    ZASADY

    Karą za złe zachowanie jest przepisywanie za karę setek zdań (licznik lines) – jeśli ich liczba przekroczy 10 tysięcy i natkniemy się na dyrektora szkoły, zostajemy z niej wydaleni i gra kończy się.

    • W dolnym panelu prezentowana jest informacja o aktualnych zajęciach i nasz bohater powinien w nich uczestniczyć, jeśli nie chce dostać kary.
    • Zabronione jest wchodzenie do pokoju nauczycielskiego i pokoju dyrektora.
    • W czasie przerwy (playtime) nie wolno przebywać w klasie. Z kolei podczas lekcji nie wolno przebywać poza swoją klasą.
    • Karane jest również: uderzanie innych uczniów, strzelanie z procy, siadanie na podłodze, podskakiwanie – jeśli będzie się odbywało w zasięgu wzroku któregoś z nauczycieli.

    Nagrodą są natomiast punkty przyznawane podczas rozgrywki. Czas można spędzać bijąc wciąż innych i strzelając z procy, ale w grze istnieje również pewne zadanie do wykonania.

    CEL GRY

    W ostatnim roku trochę nabroiłeś w szkole, oceny też nie są najlepsze i grozi ci powtarzanie klasy, ale masz zuchwały plan: w szkolnym sejfie przechowywane są karty sprawozdawcze (report cards) wszystkich uczniów, zawierające ocenę ich pracy. Postanowiłeś wykraść swoją kartę i w ten sposób wymazać z dokumentów niewygodne dla siebie wpisy. Kombinacja otwierająca sejf składa się z 4 liter, każdy z nauczycieli zna jedną z nich.
    Tak więc musimy wykonać następujące kroki:
    1) aktywować wszystkie tarcze wiszące na ścianach w szkole,
    2) uzyskać od każdego nauczyciela po jednej literze z szyfru otwierającego sejf,
    3) napisać właściwą sekwencję 4 liter na którejś z tablic i otworzyć sejf,
    4) przywrócić tarcze do początkowego stanu.


    KROK 1.
    Najpierw trzeba uaktywnić wszystkie tarcze, czy to poprzez dosięgnięcie ręką, czy to przez trafienie procą. Wzbudzona tarcza zaczyna migać, jest kilka sposobów na uzyskanie tego stanu:
    a) sięgając ręką po zwykłym podskoku (co zadziała tylko na najwyższym piętrze),
    b) powalając uczniów ciosem, wchodząc na nich i skacząc w górę,
    c) strzelając z procy ze schodów (pocisk dociera tylko do najbliższej tarczy),
    d) odbijając pocisk od nauczycieli.
    Ostatni wariant wygląda następująco: zachodzimy nauczyciela od tyłu i strzelamy do niego z procy. Trzeba dobrze wymierzyć moment strzału, aby trafiony znajdował się bezpośrednio pod tarczą. W czasie, gdy nasza ofiara jeszcze siedzi na podłodze i trzyma się za bolące miejsce, strzelamy ponownie – wówczas pocisk odbija się pod kątem prostym i leci pionowo w górę.



    KROK 2.
    Większość nauczycieli pamięta swoją literę i przy migających tarczach wystarczy, że trafimy w nich z procy.
    Najtrudniej jest wydobyć informację od wiekowego pana od historii, który przypomni sobie literę dopiero, gdy zobaczy datę swych urodzin. Czekamy więc, aż podczas lekcji pan Creak zapyta o wydarzenie z roku urodzenia (WHAT HAPPENED IN THE YEAR THAT I WAS BORN). W odpowiedzi klasowy kujon podaje zawsze nazwę jednej z bitew (It was the BATTLE OF [...]), oto pełna lista możliwych odpowiedzi wraz z rokiem:

    Clontarf – 1014
    Hastings – 1066
    Evesham – 1265
    Bannockburn – 1314
    Crecy – 1346
    Poitiers – 1356
    Shrewsbury – 1403
    Agincourt – 1415
    Bosworth – 1485
    Flodden – 1513
    Lepanto – 1571
    Sedgemore – 1685
    Culloden – 1746
    Lexington – 1775
    Yorktown – 1781
    Trafalgar – 1805
    Borodino – 1812
    Waterloo – 1815
    San Jacinto – 1830
    Balaclava – 1854
    Gettysburg – 1863

    Gdy znamy już właściwy rok urodzenia, musimy zapisać go na tablicy przed lekcją z panem Creakiem i poczekać, aż wejdzie on do klasy i ujawni swoją literkę.


    KROK 3.
    Sejf znajduje się w pokoju nauczycielskim (mały podkolorowany kwadrat w skrajnie lewym pomieszczeniu na środkowym piętrze budynku).

    Znajdujemy czystą tablicę i zapisujemy na niej sekwencję liter. Zawsze na pierwszym miejscu jest litera dyrektora szkoły, kolejność pozostałych 3 liter musimy sami odkryć (jest możliwych 6 kombinacji).

    Poprawność szyfru możemy sprawdzić tylko w jeden sposób: wchodząc do pokoju nauczycielskiego i podskakując do sejfu. Jeśli na tablicy umieszczona była właściwa sekwencja, słyszymy sygnał dźwiękowy, a sejf zaczyna migotać.


    KROK 4.
    Na koniec pozostaje nam przywrócenie stanu początkowego i wyłączenie tarcz. Po trafieniu w ostatnią tarczę dostajemy sygnał dźwiękowy i tekst u dołu informujący o zdaniu do kolejnej klasy: WELL DONE! GO UP A YEAR. No i... możemy kontynuować grę i ponownie próbować dostać się do sejfu.



    STEROWANIE

    Dżojstik prawo-lewo – poruszanie się po szkole
    Dżojstik góra-dół – poruszanie się po schodach
    J, L – skok w górę
    H – cios pięścią
    S – siadanie (również w ławce)/ wstawanie
    FIRE, spacja, F – strzał z procy
    W – rozpoczęcie pisania po tablicy
    RETURN – koniec pisania

    PLIKI DO POBRANIA

    Plik z grą można pobrać w postaci ATR lub XEX.

    Zainteresowani mogą również pobrać kod źródłowy.

    Autorzy wersji na Atari: Mariusz Wojcieszek, José Pereira.
    Autorzy oryginału: David Reidy, Helen Reidy, Keith Warrington.

  • Bosconian




  • Podczas Silly Venture 2k17 zaprezentowana została ostateczna wersja bardzo dobrej konwersji gry znanej z automatów. Autorem kodu i grafiki jest debiutujący na małym Atari Janusz „shanti77” Chabowski, muzycznie wspomógł go Michał „Miker” Szpilowski, a graficznie (ekran tytułowy) Krzysztof „KAZ” Ziembik.




    Nieco wskazówek dotyczących rozgrywki znajdziecie pod tym linkiem.



    Filmik z rozgrywki:





    Grę dla systemu PAL można pobrać w wersji 64KB (stąd) lub bardziej rozbudowanej 128 KB (stąd).

    2017-12-24 15:01 by "Adam"
    komentarzy: 12
    Kaz @2017-12-24 16:05:16
    Dzięki Adamie za opisik School Daze :)
    A przy okazji: wszystkim czytelnikom składam życzenia dobrych Świąt Bożego Narodzenia!
    larek @2017-12-24 16:22:38
    Zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkim czytelnikom oraz redakcji AOL.
    atari-75 @2017-12-24 19:24:06
    I ja sie przylaczam.... Kazdy juz czym predzej biezy, by dolaczyc do pasterzy. I ja spiesze z zyczeniami, bo nie moge byc tam z Wami. Zdrowia, szczescia, pomyslnosci i niech dobro wsrod Was gosci. I niech Boga wielka moc.... na Was splynie w swieta noc.
    Pabloz1974 @2017-12-24 21:13:52
    Dzieki @atari-75 za piękne życzenia
    tdc @2017-12-25 16:20:09
    Wszystkiego atarowego dla Was wszystkich!;) Dużo miłych chwil spędzonych przed Atari oraz wielu, wielu fantastycznych nowych programów, w tym szczególnie gier!;)
    (dzięki za fajowe SMSy!;)

    Dzięki Adam!;)
    andys @2017-12-25 22:12:59
    wszystkiego dobrego w nowym roku!
    grozny byk DVD @2017-12-26 19:02:29
    lepiej zagrajcie sobie w bully lub kanis kanem edit ( po lacinie pies je psa) bo to bardziej rozbudowany symulator szkoly i mozna robic wszystko :) pamietam jak raz szlismy i patrol policji mial przerwe na hot doga z budy a ja takim pseudointelitentym powaznym tonem myslac ze zablysne i bede zabawny mowie kanis kanem edit ale nikt nie zrozumiał nawet kłów nie wystawiłem :)
    pgu @2017-12-26 21:40:52
    Dziękuję bardzo za piękny prezent jakim jest Bosconian w wersji 64 dla mojego Atari :-) . Świetna gra, naprawdę fantastycznie, że można w nią zagrać na prawdziwym 65XE.
    nosty @2017-12-27 01:37:17
    Level 9 i 131990 pkt. w Bosconiana przy pierwszym podejściu do wersji finalnej :)
    Bardzo dziękuję za poprawiony balans trudności. Teraz gra się trudno ale nie frustrująco.
    Kaz @2017-12-27 07:54:10
    Nosty - dlaczego Twojego rekordowego wyniku nie ma na tablicy wyników? :)
    Rozyk @2017-12-28 14:55:36
    Uzupełniłem Wikipedię o wersję Skool Daze na nasze Atari. Już opublikowane.
    Rozyk @2017-12-28 15:28:51
    I to samo z Bosconianem w ang wiki. Jeszcze czeka na weryfikację.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Czy to jeszcze Atari? (234)
    ostatni: 21-04-2018 11:50, pin
    kolory (24)
    ostatni: 21-04-2018 11:49, wieczor
    RETROnizacja (44)
    ostatni: 21-04-2018 06:20, rosomak
    Robbo Solucja (19)
    ostatni: 20-04-2018 22:36, Kaz
    graWITACJA - 8bit GameJam - TERMI... (88)
    ostatni: 20-04-2018 22:33, Kaz
    Portfolio kabel równoległy (1)
    ostatni: 20-04-2018 18:06, okult
    Układ scalony (4)
    ostatni: 20-04-2018 09:44, relnet13
    Ciekawostki (3994)
    ostatni: 20-04-2018 09:22, mgr_inz_rafal
    Wapniak 2018 (41)
    ostatni: 19-04-2018 23:54, miker
    Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (566)
    ostatni: 19-04-2018 23:47, Krótki
    15 kHz (321)
    ostatni: 19-04-2018 18:06, IRATA4
    Naprawa Atari (2)
    ostatni: 19-04-2018 18:02, IRATA4
    Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (25)
    ostatni: 19-04-2018 16:47, falcon030
    prince of persia (305)
    ostatni: 19-04-2018 14:56, TheFender
    Zasilacz do Atari XL/XE (3)
    ostatni: 19-04-2018 14:46, atariki50

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1825
    Ostatnio zarejestrowany: Geodeta
    Postów ostatniej doby: 23

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»