atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Scramble z 2018-08-12 23:13 (43)
KWAS 14 w Warszawie z 2018-08-11 13:23 (15)
I po Ironii... z 2018-08-05 23:28 (70)
Baby Berks z 2018-08-01 08:25 (13)
Silly Venture 2018 - invitka na Atari ST z 2018-07-30 09:44 (9)
Historia zniszczonego Atari z 2018-07-28 22:16 (5)
Ironia 2k18 już wkrótce! z 2018-07-23 00:02 (37)
Kolekcja muzyczek Jurgiego z 2018-07-21 22:25 (17)
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (17)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (31)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (19)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowa gra "Stunt Car Racer"
Mamy wielką niespodziankę, którą przygotowali nam Frantisek "Fandal" Houra oraz Christian "Irgendwer" Krüger. Ten duet już nie raz ze sobą współpracował, uraczył nas takimi konwersjami gier z BBC Micro jak "E-Type", "Lunar Jetman", "Perplexity". Tym razem nie jest to konwersja z szacownej brytyjskiej maszynki, ale z Commodore C64. I wyszło naprawdę świetnie. Pewien udział miał również Krzysztof "xxl" Dudek, ponieważ wykorzystano jego xBIOS, a także skorzystano z możliwości publikowania swoich wyników w High Score Cafe.

Gra "Stunt Car Racer" była marzeniem wielu Atarowców, którzy chcieli zobaczyć w końcu tę grę na nasz ulubiony komputer. Przyznam, że i ja z przyjemnością pogrywałem sobie w wyścigi tych kaskaderskich aut, ale na Atari ST/STE. I nie przypuszczałem, że kiedykolwiek na XL/XE zawita ogień z rur wydechowych i łańcuchy ładujące auto na tor... Ale stało się, mamy!



Gra wymaga 130XE, a więc 128KB pamięci RAM i działa zarówno na komputerach PAL, jak i NTSC. Jak podają autorzy, zachowane zostały wszystkie elementy gry z C64, a wzbogacono program o muzykę, rozbudowano efekty dźwiękowe, przyspieszono rysowanie ekranu, dodano możliwość generowania kodów QR dla High Score Cafe (na ekranie "Hall of Fame" należy nacisnąć klawisz od 1 do 8, żeby wygenerować kod QR na najlepszego czasu okrążenia, a klawisz OPTION plus klawisz od 1 do 8 dla czasu całego wyścigu. Klawiszem Esc wychodzimy z ekranu z kodem QR.

Więcej można poczytać w tym wątku na AtariAge, można też podyskutować na naszym forum w tym wątku.

No to gramy, podziwiamy, oceniamy i zapamiętujemy wrażenia, aby kiedyś zagłosować w KazKompo na tę pozycję. Plik jest dostępny na stronie Fandala (a8.fandal.cz) oraz u nas tutaj.

---
Uzupełnienie: krótki filmik z gry na naszym kanale:



2018-02-28 21:11 by Kaz
komentarzy: 111
marcowy @2018-02-28 21:40:48
Przyjąłbym wersję na 64KB, choćby i okrojoną z muzyki czy lepszych efektów dźwiękowych.
the fender @2018-02-28 21:42:09
!!! :) rulez
Yosh @2018-02-28 21:56:47
dreams come true...
piomet @2018-02-28 22:05:24
No i gitara !!! Dzięki :)
larek @2018-02-28 22:29:34
Pięknie :)
Nigdy nie grałem, więc z pewnością spróbuję.

PS. Liczyłem na muzykę w czasie wczytywania, a tu nie ma. Do czego w takim razie wykorzystano xBiosa?
pin @2018-02-28 22:33:31
Gówno się nie uruchamia na Atari. Ostatecznie wygląda ono tak:

http://pinokio.pigwa.net/gowno.jpg

:) - zajebista gra.
pin @2018-02-28 22:34:44
Etap 1: Orun
Etap 2: Konfig
Etap 3: +Ladowy

Wybrałem +Ladowy, bo trasa była optymalnie płaska i nie było problemów z zakrętami ;)

.. szkoda, że nie powstają gry pisane wyłącznie na magnetofon. Tylko na to jeszcze czekam.
bocianu @2018-02-28 22:40:50
Gra zajebista. Kawał dobrej roboty. Pocinam od godziny i jestem pełen podziwu.
łagodny byx magnetofon @2018-02-28 22:44:34
Jeśli coś nie działa na Atari z magnetofonem oznacza to, że tego na Atari nie ma.
Kaz @2018-02-28 22:44:44
Ja trochę pograłem, również podziwiam szybkość gry i wciągalność! No i te smaczki graficzne - wszystkie elementy, nawet drobiazgi - dopieszczone. Brawo Fandal i Irgendwer! :)

Wrzuciłem filmik z kawałkami gry, tak dla tych, którzy jeszcze nie mieli czasu uruchomić, a chcą popatrzeć jak to wygląda i jak działa.
łagodny byx magnetofon @2018-02-28 22:44:56
Jeśli coś nie działa na Atari z magnetofonem oznacza to, że tego na Atari nie ma.
pin @2018-02-28 22:49:31
quote (Larek):

PS. Liczyłem na muzykę w czasie wczytywania, a tu nie ma. Do czego w takim razie wykorzystano xBiosa?



Spokojnie, następna wersja będzie z Betowenem na lewym kanale z taśmy magnetofonowej, ładowanie ok. 28 minut. Wyłącz lodówkę, bo jak się włączy to powtórka z rozrywki.

Już że tak powiem huj z tym xbiosem, bo atr po OS też można z czegokolwiek odpalić. Tylko, że oczywiście mimo, iż istnieje (niedostępna na stronie xxl'a) wersja OS to trzeba było usrać dobrą grę w opcji na SIO. Pytam po jakiego H*?

Zadałem sobie nieco trudu i z chlewu wydobyłem ostatecznie jakieś działające z trudem sio2pc na którym udało się to jakoś uruchomić. No i z drugiej strony niespodzianka! Czyli najlepsza od czasów LucasFilm gra na Rapidusa! Na turbo (tak na oko grubo ponad 25fps) i 200% grywalności do przodu. A wystarczył by jeden gówniany lax by to spierdolić. Z drugiej strony brawa dla autora za to, szkoda tylko że dał sobie zrobić z mózgu sieczkę koszernym loaderem. Cóż, mam nadzieję że uda się naprawić ten błąd.
pin @2018-02-28 22:52:13
quote (Kaz):

Wrzuciłem filmik z kawałkami gry, tak dla tych, którzy jeszcze nie mieli czasu uruchomić, a chcą popatrzeć jak to wygląda i jak działa.



.. to w piątek wrzucę filmik z Rapidusa, to przestaniecie od soboty grać na 6502 :D. hahahahhhhh
Kaz @2018-02-28 23:01:59
To wrzucaj :D
Chyba, że podeślesz mi to zmontuję też filmik porównawczy obu wersji!
pin @2018-02-28 23:09:25
Kaz - jesteś w okolicach Krakowa w tym tygodniu? jak tak to wpadaj do mnie na kwadrat, materiał będzie bardziej spójny :D
Rastan @2018-02-28 23:14:19
zdaje mi się, że Stunt wykorzystuje "nielegale". :)
Trefniś @2018-02-28 23:23:10
Pozwolę sobie zacytować niezły żart z forum w kontekście "wysypu" gier na małe Atari : "...fajnie że tyle powstaje produkcji...."
Niezły joke :d
pin @2018-02-28 23:29:21
quote (Rastan):

zdaje mi się, że Stunt wykorzystuje "nielegale". :)



Nie wykorzystuje nawet pół nielegala i w związku z tym, jak zresztą wspomniałem jest to jedna z najlepszych pozycji na 65c816 ostatnich czasów. Synchro zdaje się do ramki, więc gra generuje więcej FPS bez zbędnego przyspieszania. Ten koszerny loader tylko zjebał sprawę, bo jak wspomniałem przy odrobinie dobrej woli i wersji xbios na OS wszystko by było ok. Wystarczy nawet sprawdzić strukturę pliku i nie ma tam danych ładowanych wprost z nagłówka pod OS. Nie znam się na tym wynalazku, ale być może prosta podmiana xb na wersje os coś tu zmieni.
Rastan @2018-02-28 23:31:49
@pin: OK. na Altirze wybrałem 65816 (> 1.79) i coś się sypie, dlatego przyszły mi do głowy "nielegale" ;).
pin @2018-02-28 23:43:11
.. ja wybrałem na Atari cpu 65c816 21mHz i gra odpaliła jak Rescue on Fractalus na dopale ;) Ogólnie opad szczęki, tylko w moich warunkach bez sensu zamiast FDD muszę dopisać piec ze sio i ładowanie zamiast 3s. trwa jakieś +-60. Choć to już ma pomniejsze znaczenie, jeśli i tak muszę mieć bez powodu do załadowania gry włączony drugi komp. Dla jakiej przyczyny robi się takie rzeczy?
pin @2018-02-28 23:47:29
*errata :)

"zamiast FDD" = null
misio kolorowy @2018-03-01 00:04:27
Witam wszystkich, jestem tu nowy , taki miś kolorowy bla bla bla ;)
I potrzebuje pomocy ale o tym potem bo najpierw się chciałem przywitać z Wami, więc Witam!
a teraz przy okazji słowo o tej nowej/starej grze na Atari XL/XE
Niesamowite że po tylu latach trafiają na małe Atari zupełnie nowe ale i też starsze gry przeniesione z innych platform i muszę przyznać wyglądają niesamowicie.
Kurcze pamiętam jak grałem w tą grę na swoim pierwszym PC AT 286.
Bardzo dobrze wygląda wersja na małą Atarynkę, jestem w szoku.

A teraz do rzeczy:
narodziła się u mnie chęć na powrót do dawnych czasów dzieciństwa kiedy to miałem Atari 65 Xe i klona konsoli Atari 2600
Mam w związku z tym kilka pytań, ale nie wiem czy zadawać je tutaj czy założyć konto i temat na forum ?
_rocky @2018-03-01 00:29:33
No NARESZCIE. A znam takich, co twierdzili, że się nie da.. a wyszło naprawdę super..
W połączeniu z Rapidusem płynniej niż na Amidze :)
Fakt, że ten xbios niepotrzebny, ale wszystko działa.
Pozdrawiam
Jacques @2018-03-01 00:45:55
No Amiga jednak rysuje dalej, więcej i ładniej tor, ale nie czepiam się, wspaniała wersja na małe ATARI - w końcu! :-)
Adam @2018-03-01 07:41:56
@misio kolorowy: witamy na AtariOnline :) Najlepiej założyć wątek na forum.

A co do gry - Irgendwer odpowiedział na najczęstsze pytania, m.in. wyjaśnia, dlaczego nie powstała wersja 64KB:
http://atariage.com/forums/topic/276082-...
xxl @2018-03-01 08:18:51
swietna gierka :-) ten rok, czuje, bedzie obfity w mocne produkcje.
Miś kolor @2018-03-01 08:31:11
Adam@ dziękuję za przywitanie i odpowiedź
Już złożyłem podanie o zostanie członkiem :)
Teraz czekam tylko na odpowiedź...
Bruno @2018-03-01 08:33:47
Jak to było? NiedasiebozamałokolorówiwogóleC64lepsze? :P
Yolk @2018-03-01 08:59:49
Pięknie zrobiona konwersja, chociaż cover Yello szczerze mówiąc taki sobie (nie, żebym umiał to lepiej zrobić). Fajny też ten ekran wczytywania - przeniosę sobie grę na prawdziwego flopka i będę nią szpanował podczas imprez. :)
Kaz @2018-03-01 09:19:30
Pin - w najbliższym czasie będę w Gdańsku, w Kraku dopiero na Grawitacji. Przynajmniej tak się zapowiada, bo kto wie :)

misiokolorowy - miło to usłyszeć, już jesteś członkiem forum od wczoraj, pozdrawiam i życzę powodzenia w działaniu!
kade @2018-03-01 21:41:31
Wow !
miś kolorowy @2018-03-01 21:44:26
@Kaz dziękuję szefie! jestem dumny i prze szczęśliwy :)
zabieram się za zakładanie wątku na forum!
miś kolorowy @2018-03-01 22:11:57
jak dodać wątek na forum aby był w głównym wątku a nie w kategorii ? i czemu mimo że jestem zalogowany to wciąż muszę się tu podpisywać ?
pavros @2018-03-01 22:33:20
Wielki szacunek dla twórców tej konwersji!
Jacques @2018-03-02 08:27:09
Podobno na '816 się wiesza po przejechaniu rundy czy coś? Tak piszą na A.Age.
Kaz @2018-03-02 09:28:44
Miś kolorowy - każdy dodany wątek jest w jakiejś kategorii, nie ma innej opcji. Jeżeli chodzi o zalogowanie, to forum ma osobne, a poniższe komentarze to osobny systemik. Wkrótce to będzie zintegrowane, bo jest niewygodne. Błedy młodości :P
Miś kolorowy @2018-03-02 09:36:22
Dzięki szefie za odpowiedzi!
To teraz tylko czekam na urodzaj odpowiedzi na założony przezemnie temacik na forum.
Piter @2018-03-02 10:22:44
zajebista, grałem na ST, teraz na XL/XE odpalę. A od razu spróbujemy podłączyć dwa ST po kablu, bo mozna .
AtarowiecXE @2018-03-02 15:46:31
Wspaniała gra. Nie wiem ile trzeba mieć w sobie samozaparcia, by zrobić taką konwersję. Szacunek! :)
Blasph @2018-03-02 18:10:23
Jak puszczam dwa filmiki z rogrywki z a8 i c64 to wychodzi ze wersja z a8 jest prawie 2 razy szybsza ...oby więcej takich konwersji. Atari rulezz
atarka @2018-03-02 20:10:31
To co rzuca się w oczy to fakt, że kolory są i nie jest tak, że na Atari nie da się bez kolorów!!! Szacun! Fandal mistrz i ciekawe co może znając temat konwersji z c64 zrobić jeszcze :)
pin @2018-03-03 01:06:48
trwają prace nad wersją "hdd", trochę to nawet dziwne jest bo teoretycznie niewiele trzeba a ktoś to olał i jest, co jest ;)

Blasph - to poczekaj do końca łikendu i zobaczysz wersję z "816", to ocipiejesz :D
Ktos @2018-03-03 08:32:44
Ale po h.. komuś wersja na hdd. Co to za lewacko krakowskie pomysły
blasph @2018-03-03 11:05:25
Pin :) wlasnie miałem pisać ze przydala by się wersja z rapidusem na ju tubsie..i jakies filmikowe porównanie wszystkich wersji z 8 bitowcow...no ale wyraźnie atarowska wersja jest szybsza od tej z c 64
the fender @2018-03-03 11:40:41
Prędkość na Atari jest na oko taka, jak wersji na Amigę.
Kaz @2018-03-03 12:20:52
Wersja na hdd jest przydatna - bo sporo osob ma hdd, tajemnica wyjasniona, nie dziękuj :P

Filmik porównawczy z różnymi wersjami by się przydał, szczególnie, gdy mamy przewagę :P
pirx @2018-03-03 12:29:51
żeby nie trzeba było F1 w altirze wciskać podczas ładowania (o kur, jak powoli to się wczytuje)
wieczór @2018-03-03 12:48:05
Tu nie chodzi nawet o wersję na HDD - tylko o wersję plikową a nie ATR (która naturalnie będzie się ładować też z HDD). Pod xbiosem jest spowolnione ładowanie. Sama gra też nic nie doczytuje z dysku po załadowaniu i nie ma sensu trzymanie tego jako obraz dyskietki. Więcej - taka wersja plikowa powinna się też bez problemu dać wczytać z magnetofonu :)
xxl @2018-03-03 12:52:25
tak, geniuszu ;-) opcja load/save w menu jest dla picu ;-)
piter @2018-03-03 13:04:42
szybka odpowiedź Jaguara na Stund Car Racer na mniejszym bracie :)

https://www.youtube.com/watch?v=z40tq0_I...
wieczór @2018-03-03 13:14:42
A, że zapisanie / odczytanie stanu gry? No to ja przepraszam, rzeczywiście :) Nic z danych gry nie jest doczytywane o tym mówię. A zapis stanu i tak musi się odbywać na osobnej dyskietce.
xxl @2018-03-03 13:17:05
oczywiscie, ze na tej samej dyskietce :-) hehe
wieczór @2018-03-03 13:19:43
To szkoda, może ktoś chciałby sobie zarchiwizować pliki z save'ami :)
xxl @2018-03-03 13:23:41
save to to sa zwykle pliki, pliki chyba umiesz zarchiwizowac? ;-)
xxl @2018-03-03 16:34:55
prosze do artka dodac przykladowy baner z HSC Cafe:


atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.200
grozny byk DVD @2018-03-03 17:30:42
jak 3d umiecie zrobić nie wiem jakim cudem to dajcie jakas dobra muze w mp3 bo lepsza jakosc dzwieku :)
pin @2018-03-03 18:00:10
quote (wieczor):

Tu nie chodzi nawet o wersję na HDD - tylko o wersję plikową a nie ATR (która naturalnie będzie się ładować też z HDD). Pod xbiosem jest spowolnione ładowanie.



niekoniecznie, bo to by oznaczało w tym przypadku oskalpowanie gry z hiscore itd. Może to być ATR z xbiosem, program musi tylko czytać przez system i tyle. No i w takim przypadku nie będzie istotne z czego będziemy ładowali grę. Na sio po staremu, a z szybkiego nośnika kilkadziesiąt razy szybciej i tyle.
mono @2018-03-03 18:06:54
@pin: Ale xBIOS i tak pogryzie się z dowolnym DOS-em, bo siedzi w tym samym obszarze. Gdyby odczyt/zapis był zrobiony przez CIO a nie przez xBIOS, wtedy nie ma problemu.
pin @2018-03-03 18:12:53
... w którym miejscu napisałem, że chcę to odpalać z DOS'a? Przecież ATR można zbootować ze SIDE/U1mb, czy dowolnego PBI/ECI i to, co w nim siedzi nie ma znaczenia. Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie grzebać na własną łapkę "we flopce", co jak wiecie osobiście jak dla mnie jest działaniem pozbawionym sensu.
10 GOSUB 10 @2018-03-03 19:03:17
Można też napisać do autora z prośbą o przyjaźniejszą światu wersję.
wieczór @2018-03-03 20:28:51
Pin, niekoniecznie oznacza to wykastrowanie z tych opcji. Gra sama i tak jest pojedynczym plikiem, tak, wydłubałem go. Hiscore i save'y to osobne pliki w tej samej lokalizacji. Co za różnica czy to obraz atr czy folder na dysku?
MDW2 @2018-03-03 20:49:24
Gruuuba konwersja. Jestem w absolutnym szoku jak fajnie to wyszło.
pin @2018-03-03 21:05:00
Wieczor, mi tam wystarczy plik ;)

Podeślij mi to na pin at atari pl
wieczór @2018-03-03 21:51:08
Wysłałem, ale nie napalaj się za bardzo, bo to jeszcze nie jest normalnie działający plik, wymaga nieco pracy :)
gonzo @2018-03-04 01:49:39
wspaniała konwersja

Fandal, Irgendwer, xxl - wielkie dzięki, jak dla mnie to ta gierka mieści się w top 5 na a8

szkoda, że przy takiej okazji uprawia się jakieś wojenki, zupełnie bez sensu, niech ktoś założy wątek np. "stuntcr sprawy techniczne" i tam przeniesie tą beznadziejną batalię, a tutaj dajcie cieszyć się ludziom, bo długo na coś takiego czekali...
the fender @2018-03-04 08:37:36
W pełni zgadzam się z kolegą gonzo.
pin @2018-03-04 11:38:25
A ja twierdzę, że nie powinno się popełniać takich błędów i powinno się o tym mówić.

W sumie, to nic się nie stało gdyż problem właściwie został wstępnie rozwiązany. Szczegóły niebawem ;)
I @2018-03-04 12:05:04
Pin, to nie błędy a założenia przy projekcie. Jest to jedna z najlepszych konwersji na Atari, a ty nazywasz ja na forum “gowno nie dziala”. Przestan w koncu z tymi wojenkami o jedyna sluszna wizje jak powinny byc pisane gry.
pin @2018-03-04 12:15:43
Określenie to z całą pewnością nie odnosiło się do gry.
Jacques @2018-03-04 12:25:42
Konwersja jest rewelacyjna, autorom należą się ogromne podziękowania i wdzięczność. Jeżeli chodzi o mnie, to było to jedno z marzeń by móc zagrać w wersję na Atari 8-bit (zagrywałem się na Amidze jako nastolatek) i się doczekałem - super :-)

Ale przy okazji warto też dać informację zwrotną dla autorów, jeśli któryś aspekt niedomaga lub mógłby być zrobiony lepiej.

Mnie osobiście nieco zamurowało, jak po bootowaniu w Ultraspeedzie spod QMEGA (SIO2SD, ale na CA-2001 TOMS Multi Drive pewnie to samo) wczytywanie natychmiast zwolniło do 1xSIO. Akurat ekran ładowania nie jest obiektywnie piękny i wyłączenie szybkiej transmisji (jeżeli to jest powodem) to już przesada. Nie po to ponad 30 lat temu wynaleziono turbo, żeby w 2018 ładować po 1xSIO ;-)

I od razu wyjaśnię: TAK, TO ŻADEN WIELKI PROBLEM i gra nadal jest genialna, załaduje się raz i jest spokój. Ale przy tym poziomie dopracowania trochę to po prostu dziwi ;-)

Nie zmienia to faktu, że jestem mega szczęśliwy, znalazłem wątek, w którym marzyła mi się dokładnie ta konwersja :-)))
http://atarionline.pl/forum/comments.php...
pin @2018-03-04 12:28:18
Jest już wersja plikowa :) Wymaga min. 192kB ram, uruchomi się z dowolnego nośnika z dowolnym turbo.
pin @2018-03-04 12:29:22
... a, no i ładuje się około 3 sekundy :D
wieczór @2018-03-04 13:10:26
Przy okazji - wersja dyskowa nie uruchamia się na nowych Altirrach - nie wiem dokładnie od której wersji, ale na 2.50 jeszcze działa, 2.80 już nie :)

@pin a dlaczego wersja plikowa wymaga aż 192kB?
CharlieChaplin @2018-03-04 14:15:18
Well, I thought that a single fileversion of SCR that works without XBIOS is a case for Homesoft, but maybe someone else was faster ? The game normally uses all available RAM, starting from as low as $0400 and thus will not work with any DOS, Gamedos or Bootloader I know. Making it work without XBIOS you therefore have to move some (low memory) code elsewhere, hence the requirement of min. 192k RAM (64k + 128k XRAM).

The game is really great and fast ! The only problem is, that I suck at this game, but hey if I play it more often this can hopefully be changed. (Never played any other version of SCR before.)
grzybson @2018-03-04 18:25:37
@Wieczór
Swoją przeróbkę przygotowywałem na Altirze 3.00. Działa mi zarówno oryginalny ATR z wersją z xBios, jak i moja przeróbka.
Zhackowana wersja wykorzystuje tylko jeden ekstra bank względem oryginału. Wybrałem go tak, aby ruszyło nawet na maszynie z 192kb

@CharlieChaplin
On Friday Pinokio called me to tell about new game. Then I started thinking if it's possible to make it DOS friendly. Hacked version was ready today before noon :) It is as you say - one extra bank of RAM ($A2) keeps the code that is intended to reside in low memory. Then all data is loaded and DOS is now longer needed, then the code is relocated to its proper location.
grzybson @2018-03-04 18:26:51
Kto nie zauważył, po wersję DOS friendly zapraszam na forum :)
pin @2018-03-04 18:33:47
Grzybson - na stronce Homesofta masz file_crack Death Chase :)
pin @2018-03-04 18:53:05
.. zadziwiające jest jeszcze to, że oryginalna wersja potrafiła się czasem wywalić na Rapidusie. Wersja plikowa działa wyjątkowo stabilnie i nie bardzo rozumiem co ma wpływ na taki stan rzeczy. Tzn - ogólnie to nie ma na co narzekać ;)

Tak przy okazji, to na TURBO można wykręcić lepsze czasy, wyniki HiScore mogą być więc mało sprawiedliwe :D
RetroBorsuk @2018-03-04 20:45:21
Wow - jestem pod wielkim wrażeniem.

W końcu jedna z moich ulubionych gier z dzieciństwa na ukochanej Atarynie.
Szkoda, że nie mam 128KB - Larek, czy ktokolwiek - trzeba rozudować moją 800XL! Pomocy! :-)

A do rzeczy:

Stunt Car Racer wygląda świetnie na ATARI!
Kolorowiutki, płynniejszy niż na C64 - BRAWO!!!


Pograłbym, pograł!

Sama gra jest świetna - przegrałem w nią setki godzin na C64 jak i na Amidze i to dla mnie jedne z najlepszych wyścigów wszechczasów.
Zapamiętanie toru, zwalnianie lub przyspieszanie przed skokami, żeby przelecieć wyrwy, jazda na krawędzi ramy ze zniszczonym na maxa samochodem powodowała wielki zastrzyk adrenaliny.

Pograłbym i opisał nawet tylko muszę rozbudować Atari...
Pozdrawiam, Borsuk.
pin @2018-03-04 22:20:51
Filmik z wersji na 65c816/21MHz. Sorry, jedną ręką trzymałem telefon i ciężko się tak gra ;)

https://www.youtube.com/watch?v=qxobMihH...
Jacques @2018-03-04 22:47:53
Działa tak, że się nie da grać ;-)
Pewnie powinien być jakiś limit tempa, żeby robiło się płynniej, ale nie szybciej ;-)
pin @2018-03-04 22:54:51
z tym, to akurat nie ma problemu bo wystarczy nie dopalać banku #2, co go na początku filmiku przełączyłem na fast ram. Wówczas jest wolniej. Choć mi obecna prędkość nie przeszkadza, trzeba się tylko szybko ogarniać i daje rady ;)- Szkoda, że Fandal od początku tego nie synchronizował do ramki, cóż. Ogólnie zobaczymy co będzie dalej, bo być może z Fandalem w najbliższym czasie będę się widział, zabiorę więc kompa i niech zobaczy jak to w realu wygląda.
pin @2018-03-04 22:56:09
.. i jak mówiłem, zawsze można w tych warunkach ztrolować hiscore :D
Jacques @2018-03-04 23:14:52
No jak, przecież stoper też zasuwa :P
pin @2018-03-04 23:19:35
ty, faktycznie. Nie koduję w asm, ale chylę czoła autorowi oryginału za ten czasomierz. LOL.
jhusak @2018-03-05 01:45:54
Wow. Po prostu Wow.
at0mic @2018-03-05 11:07:12
Cześć !
jestem pod wrażeniem! Porównuję z wersją z C64 i ewidentnie 1.79Mhx vs 0.98Mhz widać, oczywiście na korzyść Atari. Na niekorzyść wychodzi pamięciożerność więc nie wszyscy uruchomią grę na prawdziwym hardware bez modyfikacji o ile nie mają 130XE.
Mimo wszelkich zastrzeżeń co do wielkości kodu robota jest fantastyczna! Bravo ! Brawo! Bravo! Dobrze funguje!
Gra wygląda pięknie i posiada niesamowitą "miodność" grania!

pozdrawiam!
at0mic @2018-03-05 11:10:12
R E W E L A C J A !
Kaz @2018-03-05 11:31:50
at0mic - te 1.79 to jest prędkość, ale z WYŁĄCZONYM obrazem, normalnie jest mniej, a w tej grze obraz ewidentnie jest włączony :)

Jednym z natywnych nośników gier na Atari jest cartridge, o czym wiele osób zapomina. Można grę umieścić na carcie (oczywiście bez przystosowania się nie obejdzie) i wtedy dałoby się odpalać grę na każdym Atari, nawet 64KB.
wieczór @2018-03-05 12:42:51
Nie do końca. Taktowanie procesora z włączonym i wyłączonym obrazem się nie zmienia - jest cały czas 1.79. Co się zmienia to to, że co jakiś czas CPU musi dzielić czas dostępu do pamięci z Antic'iem. Szyna adresowa jest jedna, szyna danych też nie ma innego wyjścia, ALE... W C64 CPU też dzieli czas dostępu do pamięci z VIC'iem :) I innymi układami. Z tym że o tym dzieleniu czasu dostępu się nie mówi - to jest naturalne w każdym systemie komputerowym, że ileś cykli CPU czeka aż inne układy się obsłużą :) To jest niejako niejawne. Z tym że w Atari można Antica *wyłączyć* dzięki czemu jest *szybciej* niż gdzie indziej, a w innych przypadkach takiej opcji nie ma :)
falcon030 @2018-03-05 13:14:46
@PIn: ale miga, wygląda jak Amiga 😎

No nie możliwe, po prostu nie możliwe!
Kawał genialnego kodu.
Kaz @2018-03-05 14:02:35
Wieczór - o dzieleniu czasu dostępu się mówi, właśnie to zrobiłem :). Dlatego warto to zaznaczyć, że faktycznie jest to mniejsza prędkość. A nie mniejsze taktowanie.
pin @2018-03-05 17:30:24
większość też nie mówi, dlaczego upowszechniły się rozszerzenia pamięci na Atari i wiecznie tylko słychać lament, że na c64 to "coś chodzi na 64k" a u nas nie. No bo tam transmisja danych z flopką nie zajmuje zbytnio czasu i można sobie doładować dane w dowolnym momencie nie przerywając np. "gry". Na Atari prościej jest coś (jak mówił Kaz) albo wrzucić na carta, albo do ext ramu (jak nie mówił :) ). Ostatecznie trzeba jednak powiedzieć, że mamy i tak lepiej (w stosunku do "cegły") opracowany system operacyjny, podobny nawet bardziej do tych znanych z 16 bit kompów. Dzięki temu to Atari może natywnie obsłużyć tak wiele różnych urządzeń I/O i praktycznie nie jest istotne z czego ładowane są dane. Niestety nie wszyscy są w stanie się z tym pogodzić, nawet w XXI_ wieku, co gorsze - nazywając to "postępem" ;)
Leszek @2018-03-05 19:43:53
Super gra, choć szkoda, że wersja Atari jest o 30 lat za późno :(
maly_swd @2018-03-05 20:09:33
Gra wymiata. Kawał dobrej roboty.

Ps. Pin czy Ty musi z tym 65c816 i to że XXL...
Jeśli chciał sobie użyć xBiosa to kto mu tego zabroni? Przecież to jego twórczość.
Nie wszystko musi chodzić na stockowym 65c816 ;)
wieczór @2018-03-05 20:43:57
@maly_swd: akurat xbios to 65c816 nic nie ma :) Ale nie odpalisz tej gry w tej postaci z żadnego sensownego nośnika np. SIDE - zostaje flop albo sio2sd a prędkość ładowania jest ... niezadowalająca ;)
wieczór @2018-03-05 20:46:26
@Kaz: owszem ale przy porównywaniu prędkości nie ma sensu tego pomniejszać o np.30%, bo wydajność proca w C64 i gdziekolwiek indziej też jest pomniejszana, a o ile to trudno zbadać, skoro nie można tego wyłączyć jak w Atari ;) Niemniej jest to mniej więcej prawie 2-krotna różnica jakby nie patrzeć - jeśli gra nie używa typowych dla C64 wspomagaczy jak sprite'y czy mapy kolorów, to na Atari zawsze będzie płynniej i to sporo ;)
Jacques @2018-03-05 20:52:03
Pin: "Na Atari prościej jest coś (jak mówił Kaz) albo wrzucić na carta, albo do ext ramu (jak nie mówił :) )."

No obecnie jest prościej, a "w epoce" (lata '80) ten RAM czy ROM w takiej ilości kosztował zbyt dużo by to było popularne/możliwe rozwiązanie, dlatego tez mamy takie growe braki ;-)
pin @2018-03-05 21:25:45
@mały_swd. Skopiuj oryginalną wersję SCR na XF551, uruchom program i napisz co o tym sądzisz ;). Wiele rzeczy jestem w stanie zrozumieć, ale tak dobrej zmiany nie ogarniam. Wiadomym jest też to, że stosując flagowy produkt pewnego Pana można było i tego uniknąć, ale teraz - to już nie ma o co kruszyć kopii, bo każdy ma swoje i wszyscy powinni być szczęśliwi :)
maly_swd @2018-03-05 22:49:15
@Pin, Wieczór: Ja to doskonale rozumiem, ale trafia mnie takie zaśmiecanie wątku. Ja mam LDW i tam to działa, więc w czym problem? ;)

Zamiast pochwalić chłopaków, że super zajebistą gierkę zrobili i zasugerować, że może wersja na carta,fajlówka lub x816 .. to by im dało kopa. A nie dowalanie, ze ch... bo nie rusza na mojej wielkiej maszynie :)
pin @2018-03-06 00:02:31
@maly_swd - wiesz, może bez sensu piszę za tych 100-200, czy może nawet więcej userów, którzy nie mają czegoś takiego jak realna flopka, czy sio2sd. A o możliwość drobnej modyfikacji gry też pytałem, no i zostało to olane więc jest, co jest.

Tak z ciekawości, to ile czasu potrzeba na załadowanie SCR na LDW? Np. XF'ka wywaliła się na 1xSIO i trwało to niecałe 3 minuty.
wieczór @2018-03-06 01:53:34
@maly_swd: chłopaki, które gierkę zrobiły są chwalone i nikt im nie dowala :) Wątpliwości są zgłaszane co do użytego komponentu i ewentualne uwagi są kierowane do autora tegoż, a nie twórców gry :)
xxl @2018-03-06 14:56:45
masz pretenscje do producenta mlotka bo ktos uzyl go niezgodnie z twoja wrazliwoscia?

xBios jest narzedziem, ktore pozwala na bardzo duzo... np. zezwolic na operowanie nawet z ramdysku a mozna tez zakazac uzywania jakiegos kokretnego urzadzenia :-)
pin @2018-03-06 17:06:41
Tak ;)- mam pretensje do producenta młotka, bo dołączył doń gumowy trzonek ;)

Co do drugiej części - zakazuj dalej, zyskasz tylko na popularności swojego produktu.
Dildo @2018-03-06 17:56:37
Gumowy członek?
pin @2018-03-06 19:21:11
.. mając na względzie szczególną retorykę wypowiedzi kolegi - zdecydowanie tak! :)- hahahahh
xxl @2018-03-06 21:41:36
patoscena jak widzi xBIOS zaraz mysli o gumowych "trzonkach" :-)
pin @2018-03-07 00:07:48
Nie chcę być niegrzeczny, ale sam w stosunku do swojego produktu użyłeś sformułowania, że "może dalej i głębiej" (czy jakoś tak) więc domniemam że ten "trzonek" to będzie nowy moduł ładujący dane xBiosa? :)) .. czy to będzie po prostu trzon xBiosa? ... xTrzon?
Jacques @2018-03-07 10:05:45
"Na trzon dyski, na trzon turbo - to się ma ładować długo." ;-)
Pecus @2018-03-07 13:44:04
Oczekiwanie wzmaga apetyt :P
RetroBorsuk @2018-03-07 19:33:18
Dzięki Larek za pomoc! 1MB już do mnie leci.
Będe grał w gry!
Pang, Stunt Car Racer, AtariBlast!

Radość Panowie! Wielka radość!
Pozdrawiam
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Początki w c. Adres ekranu i podm... (16)
ostatni: 17-08-2018 07:25, Pecet
Przywitanie. :) (6)
ostatni: 17-08-2018 06:37, maly_swd
silent service (1)
ostatni: 17-08-2018 02:22, Gonzo
Laura Un'retro'ed (8)
ostatni: 16-08-2018 23:42, gorgh
Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (425)
ostatni: 16-08-2018 23:29, gorgh
Liczniki poly w POKEY (15)
ostatni: 16-08-2018 18:44, golomolo
Wymiana stacji 3,5" i taśma połąc... (2)
ostatni: 16-08-2018 18:26, lopezpb
Piętnastka (1)
ostatni: 16-08-2018 14:37, funkylemon
The Adventures of Robbo (102)
ostatni: 15-08-2018 23:20, GlitchKing
Mikroproblemy (39)
ostatni: 15-08-2018 11:51, Bas
Cart z opragramowaniem turbo (6)
ostatni: 15-08-2018 03:40, QTZ
Goonies Turbo K.S.O (7)
ostatni: 15-08-2018 02:57, QTZ
Zmiany / usprawnienia na AOL (181)
ostatni: 15-08-2018 00:41, QTZ
RMT tutorial (32)
ostatni: 14-08-2018 18:49, GlitchKing
Poszukuję "Atari Basic" Miguta (18)
ostatni: 14-08-2018 13:05, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1871
Ostatnio zarejestrowany: Kimseo
Postów ostatniej doby: 25

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»