atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Film „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-12-10 21:10 (18)
Zapraszamy do Katowic! z 2018-12-09 15:22 (4)
Gra „New Adventures of Laura” z 2018-12-06 21:52 (5)
Remanent – gry z 2017 roku (1) z 2018-12-04 23:47 (20)
Gry Gandalfa – część III z 2018-12-02 21:20 (1)
Premiera filmu „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-11-25 12:11 (29)
Gra Druidarium (WIP) z 2018-11-18 12:39 (113)
Propozycje książkowe Retronics – zbiórka deklaracji z 2018-11-15 21:02 (10)
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (32)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (36)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (139)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (15)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture nadchodzi!
W ten weekend ukazała się zajawka nowej strony tegorocznej edycji imprezy Silly Venture 2k18 w Gdańsku (tradycyjnie pod tym adresem). Jest to "zajawka", ponieważ strona nie posiada jeszcze aktualizacji w takich działach jak "Lokalizacja" czy "Historia". Tym razem od strony dźwiękowej stronę wsparł BeWU, a creditsy w całości wyglądają następująco:
  • logo: mOOnie /MSB
  • grafika: MotionRide
  • muzyka: BeWu / MSB
  • tekst: Grey / MSB,
  • web: wiecz0r / LMS / MSB



    Oprócz strony, na trwającym nadal w ten weekend multiplatformowym party "Revision" w Niemczech, zaprezentowano nową invitkę grupy Lamers na Atari XL/XE w kategorii "Oldskool Demo". Invtika do pobrania znajduje się w serwisie pouet.net tutaj, a poniżej można obejrzeć wideo na YouTube:



    Organizator imprezy zwraca się prośbą o dopisywanie się do listy obecności - bezpośredni link prowadzi w to miejsce. Więcej informacji dotyczących imprezy (w tym najważniejsza - związana z lokalizacją) już wkrótce!



    2018-04-01 05:32 by Kaz
    komentarzy: 47
  • Tristesse @2018-04-01 06:09:04
    Revision trwa i ma się dobrze, zabawa trwa całą dobę. Warto było przyjechać. Serdecznie polecam każdemu. Chociaż z produkcjami na Atari jest zwykle słabiej, to samo party jest NAPRAWDĘ warte odwiedzin. Chociaż raz.
    Kaz @2018-04-01 06:11:53
    A demko-invitka na SV naprawdę świetne, zabawy scrollem dawno na Atari nie widziane, a niektóre w ogóle :)
    Kaz @2018-04-01 12:38:11
    Wieczór - a może autor liczył to w systemie osiemnastkowym, skąd wiesz? :D
    Kade @2018-04-01 12:39:30
    Wow.. przez chwile sie zastanawialem czy Kula ziemska jest gsktycznie na 8bit zrobiona.
    klasowy osioł bluetooth @2018-04-01 12:50:25
    No przeca ziemia jest płaska, to skąd ta kulistość występująca w intrze?
    szeryf @2018-04-01 13:11:34
    Kaz: dokładnie tak. "anniversary" wyewulowało i jest trochę bardziej elastycznym pojęciem niż polska "rocznica" i stosuje się to nawet do miesięcznic, czy np. kwartalników, a w naszym przypadku możemy odnieść się do okresów 1000 dni(w systemie ósemkowym) x 10 ;)

    klasowy osioł bluetooth: może masz stary zakrąglony kineskop, u mnie na flacie jest płaska.
    Kaz @2018-04-01 13:21:42
    Szeryf - szacun za intro! dopieszczone!
    szeryf @2018-04-01 13:41:26
    Dzięki Kaz, Tym razem duża zasługa MKM w organizacji pracy i całokształcie
    Kaz @2018-04-01 13:46:28
    Oczywiście szacun dla MKM-a również. Mam pytanie o technikalia - czy punkty kuli ziemskiej są liczone w czasie rzeczywistym czy jakaś predefinicja?
    szeryf @2018-04-01 13:49:10
    Dla każdego kątu są stablicowane offsety także niewiele jest liczenia.
    mono @2018-04-01 14:43:29
    Piękna inwitka!
    koala @2018-04-01 15:00:35
    Miałem okazję oglądać "na żywo" - czapki z głów! pikne:) Szacun!!!
    mgr_inz_rafal @2018-04-01 19:38:48
    Free beer, free girls!
    Zapisany! :-)~
    gonzo @2018-04-01 22:19:51
    rzeczywiście demko super. skoro taki kod jest osiągalny, to dlaczego na A8 nie ma tego co na innych platformach 8bit jest normalką
    kalkulator @2018-04-02 00:30:06
    Gonzo - dema były kiedyś, to jest tylko prekalkulowana animka.
    Stryker @2018-04-02 08:07:31
    invitka super !
    strona SV tez zaj....zrobiona ! Naciskamy na radyjko i gra muza ;) która też jest świetna !
    the fender @2018-04-02 09:40:00
    @gonzo: np czego na A8 brakuje w demach? :) (serio pytam, bez złośliwości) Kiedyś designu, ale ten się poprawił znacznie.
    Galaxian Emperor @2018-04-02 09:49:27
    @klasowy osioł bluetooth: kulistość, podobnie jak w rzeczywistości jest tylko złudzeniem. Przecież my, znawcy wszechrzeczy wiemy że podobnie jak na ekranie komputera - tak i w rzeczywistości - wszystko ma wyłącznie 2 wymiary. Te wymiary to: obłęd i szaleństwo :D
    Płaski_ziemiec @2018-04-02 11:03:20
    @Galaxian Emperor: rozwieję twoje wątpliwości: ziemia jest płaskim dyskiem spoczywającym na sześciu krokodylach, a nakrytym łukowato-wygiętym ciałem bogini nut wspartym przez bóstwo przestworzy i powietrza szu.
    Galaxian Emperor @2018-04-02 13:19:53
    @Płaski_ziemiec: czyli wychodzi na to, że w istocie przyjacielu mamy rację a zarówno obłęd jak i szaleństwo dyktują tutaj warunki :D
    gorgh @2018-04-02 13:27:07
    fajnie, że MKM robi coś na 8 bitach. Bardzo podoba mi się synchronizacja z muzyką, demko estetyczne i chociaż ma klasyczne efekty to jest interesujące. Muzyka świetna.
    MKM/Lamers @2018-04-02 14:40:58
    Tnx Gorgh! Mimo, że zazwyczaj udzielałem się na większych atarkach to tak na prawdę "maluch" jest to moją oryginalną i ukochaną maszynką z lat dzieciństwa:) Stąd ogromna satysfakcja z uczestnictwa w tworzeniu produkcji na małe Atari! Oczywiście większość wziął na klatę Szeryf, ale fajnie było dorzucić swoję 3 (a w zasadzie 2 klasyczne hehe) grosze;)
    Płaski_ziemiec @2018-04-02 15:37:41
    @Galaxian Emperor: dokładnie tak. :)
    Modo @2018-04-02 16:49:47
    Fajna invitka:) z całego Revision świetne też były 2 dema na Amstrada, demko na C64 Ale nade wszystko świetne demo na A500.
    No i game compo wygrała jajcarska gra na komode..
    the fender @2018-04-02 17:51:19
    The Fall na Amigę 500 pozamiatało. Piękny kod (tu ciekawostka - pierwszy wymieniony koder to Leonard znany z atarowskiej platformy ) design, piękna grafika i świetna, klimatyczna muzyka.

    I wiecie co Wam powiem? Obserwując to demo, jego design to pierwsze co przyszło mi na myśl to produkcje Agendy na malucha :)
    Oczywiście to nie to samo, ale takie miałem bardzo mocne skojarzenie.
    ZbyniuR @2018-04-02 19:41:36
    O tym co w czym i na którym miejscu pojawiło się na Amstrada CPC
    napisałem tu ->
    ppa.pl/forum/scena/38386/revision-2018-sofa-sceners#m606942
    the fender @2018-04-02 20:16:41
    Kurde Amstrad po demie z Batmanem wyrósł niemal na inną ligę ...
    Rastan @2018-04-02 20:41:47
    Demka na CPC pierwsza klasa!
    Ados @2018-04-02 21:18:51
    Ale przecież Cpc to właśnie inna liga - debiut 1984
    the fender @2018-04-02 21:31:01
    @Ados: debiut niedebiut, od dema z Batmanem wszystkim kopary opadły. I do teraz leżą.
    blasph @2018-04-03 00:59:34
    w demach na a8 brakuje dem....no kurwa za malo ich jest i za krótkie ..na rodzimych koderach spoczywa ciezar odpowiedzialności za dalsze losy sceny a8..a oni maja to w dupie..i wola dema np. na komadore pisać albo nie pisza inni ..zamiast dojebac cos na 1mb ale nie koniecznie ..przepraszam za bluzgi jak trzeba banujcie .ale tak dalej być nie może żeby się tak opierdalac..ucinacie mi i tak już krótkie skrzydla......dema ,dema ,dema. więcej....pozdrawiam
    blasph @2018-04-03 01:35:10
    invitka przepiekna....BTW
    the fender @2018-04-03 08:53:42
    @blasph lepiej prowadzić niekończące się dywagacje na temat tego co jeszcze jest Atari, a co nim nie jest i dlaczego w grach na Atari nie ma spritów i kolorów :) Zdaje się, że koledzy ze sceny C=64/ CPC/ ZX nie mają takich problemów (szczególnie z tej ostatniej :) ).

    From the other hand... ilu jest koderów na A8? Na palcach jednej ręki, może dwu? A wśród nich ilu chce się bawić w pisanie procedur tylko do dem? A wśród tych co chcą, ilu ma na to czas i ochotę. Jest demoscena jaka jest, uważam że jest nieźle.
    Mało tego - dlaczego na Atari jest tak mało slideshowów znanych grafików? Bo ciężko się rysuje, czy nie chce się rysować? A może gdyby koder jeden z drugim dostał megabajty danych typu grafiki, logosy, animacje produkcji byłoby więcej - choć zaczęło by to wtedy przypominać dema na C=64, których podstawowym wyróżnikiem jest inna grafika i muzyka w każdym demie, ew. nieco inny design. Na Atari jest bardziej technicznie, zawsze było. Zmieniła to dopiero Agenda i Lamersi ale wiadomo - z uwagi na ilość osób wybitnych zajmujących się tematyką dem, grupy są tylko dwie i członków mają ilu mają.

    Reasumując - dobrze piszesz blasph i jednocześnie źle. Nie mają w dupie, ale jednocześnie robią za mało.
    Ogólnie zainteresowanie sceną jest niby spore, ale osób do konkretnej roboty za mało. Jest jak jest i (z tego co widzę) gdyby nie Grey i jego wielkie zaangażowanie obawiam się że nawet i tego nie byłoby.
    the fender @2018-04-03 09:00:50
    Aha, jeszcze jedno - osobiście wolę zobaczyć na malucha odpicowany port starej gry, lub nową fajną grę. Możecie mnie hejtować za to :)
    Rastan @2018-04-03 10:57:43
    @Defender: A tu ja się z Tobą zgodzę. Również wolę nowe gry, niż dema, powiedzmy sobie szczerze, z efektami, które można określić jako odgrzewane kotlety. :) Bo ileż razy można oglądać kefren bary, twistery, scrolle czy obracające się szcześciany.
    xxl @2018-04-03 11:19:01
    moze byc tak, ze koder nie ma tyle czasu zeby napisac gre ale wystarczajaco zeby zrobic jeden super efekt do dema wiec wybor moze byc taki: pokaze demo albo nie napisze nic. inna sprawa, ze nie wszystkich interesuja gry, niektorych bawi pisanie super efektow. (co wcale nie znaczy ze super efekty robi sie krocej od gry)

    ja z rownym zaciekawieniem skonsumuje owoce obydwoch aktywnosci scenowej.

    niby invitka ale ma wiecej kalorii od niejednej pracy z topowych miejsc na innych party :)
    pin @2018-04-03 11:46:12
    ha, a nawet na tym party ;)
    Enjo @2018-04-03 14:13:15
    "Aha, jeszcze jedno - osobiście wolę zobaczyć na malucha odpicowany port starej gry, lub nową fajną grę. Możecie mnie hejtować za to :)"

    Masz przejebane.
    the fender @2018-04-03 16:03:17
    @Rastan: fajnie jest obejrzeć odgrzewany kotlety po xx latach. Ale co pół roku, rok to już przesada. A gier jest jeszcze tyle różnych do portowania choćby z ZX-a, że lepiej parę przeznaczyć w to.
    @xxl: Ty nie konsumuj, tylko bierz się do roboty bo jeszcze pin się weźmie i będzie Ci wstyd :)
    @Enjo: :D swój chłop
    blasph @2018-04-03 16:29:34
    ja obracające się sześciany i inne fongi i gorałdy mogę ogladac w nieskończoność bo jestem scenowcem...i chu...j ...grey jest mistrzem i ch..j wiec trzeba cos napisac fajnego... nawet mogla by być to jedna praca ale dopracowana i stworzona w jakiejs kooperacji tak jak to miało miejsce z comaland na komadore...giery tez piękne i te ostanie porty z innych platform cudo...ja miałem pomysl na slideshow na 1mb,Koder się nie znalazł ...jestem za cienki
    Rastan @2018-04-03 18:58:48
    @Defender: ot, co. :)
    the fender @2018-04-03 19:30:59
    @blasph: no bez przesada, jedna dopracowana to zawsze na SV jest. I to na poziomie. Po to powstała Agenda ... a i Lamersi dobre te swoje prodki mają.

    Zatem cóż, apel do koderów. Blasph ma pomysła na megaslideshow. Może xxl zakoduje to ? A znając jego umiejętności, to ze 3 przerwy na lunch mu to zajmie :)
    10 GOSUB 10 @2018-04-04 12:09:47
    Blasph: musisz dojrzeć emocjonalnie bo trudno się taki bełkot czyta.

    Pozwól koderom kodować na co tylko mają ochotę. Jeśli komuś jest przykro, że na a8 wychodzi mało dem (mi jest), można to światu oznajmić w o wiele ładniejszy sposób niż:

    > no kurwa za malo ich jest i za krótkie ..na rodzimych koderach
    > spoczywa ciezar odpowiedzialności za dalsze losy sceny a8..
    > a oni maja to w dupie..i wola dema np. na komadore pisać

    Na rodzimych koderach spoczywa ciężar odpowiedzialności TYLKO I WYŁĄCZNIE za to co robią a nie za to, co się komuś wydaje, że powinni robić.

    Bardzo ich takimi postami "motywujesz".
    blasph @2018-04-04 16:28:08
    ja emocjonalnie nigdy nie dorosnę *...dlatego kocham 8bit ..wyrazam tylko swoja opinie i nie sądze żeby ona miała jakiś wpływ na to czy ktoś będzie tworzyl czy nie ,ale jeśli tak było ze ktoś się poplakal i nie będzie już kodowal na a8 ...to baaardzo przepraszam już więcej nie" krytykam ".Moj niekonstruktywny bełkot sobie do czytania daruj...i motywuj koderów na swój sposób mister GOSUB.
    gorgh @2018-04-05 15:08:49
    Blasph: chcesz mieć nowe dema? Co za problem, zrób to samo co inni- poświęć 200 h wolnego czasu na naukę assemblera i hardware Atari, przeczytaj 15 tutoriali, znajdź muzyka, poświęć 100 h na dopracowanie produkcji i wtedy będzie nowe demo. Łatwo jest mówić innym jak mają żyć, co?
    blasph @2018-04-05 15:42:24
    nie unos się, wiem ile godzin spedza się przy grafice.. tylko nie placz..ja już nic nie chce...
    Koder @2018-04-06 02:39:03
    Blasph może wrzuć na luz albo odstaw prochy. Póki co twoje spiny przynoszą odwrotny skutek.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Atari w obudowie od PC (15)
    ostatni: 14-12-2018 16:35, anonymus
    Ciekawostki (4115)
    ostatni: 14-12-2018 15:48, gorgh
    SIO2SD a 600xl... (1)
    ostatni: 14-12-2018 14:59, MikeAtari
    Atari Experience jakies 19 lat po... (12)
    ostatni: 14-12-2018 10:36, makary
    Retro Na Gazie (343)
    ostatni: 13-12-2018 22:33, IRATA4
    DRAM do 600xl (16k -> 64k) (3)
    ostatni: 13-12-2018 09:18, MikeAtari
    Grabber USB (9)
    ostatni: 12-12-2018 22:52, IRATA4
    Gry związane ze świętami (4)
    ostatni: 12-12-2018 22:06, Adam
    Gry z liną (23)
    ostatni: 12-12-2018 20:42, IRATA4
    Poszukuje ładowarki Dell Axim X50V (9)
    ostatni: 12-12-2018 12:42, zijacek
    Duspasterz Rzygoń (11)
    ostatni: 12-12-2018 11:04, Mq
    Galeria grafik z Atari (i innych ... (113)
    ostatni: 12-12-2018 08:25, 0xF
    Riverwash 2018 - Atari stuff (7)
    ostatni: 12-12-2018 07:33, Kaz
    Gry przygodowe na Atari i na każd... (13)
    ostatni: 12-12-2018 00:19, IRATA4
    Gry na Ligh Gun (10)
    ostatni: 11-12-2018 21:32, ccwrc

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1927
    Ostatnio zarejestrowany: amadeuszzajac
    Postów ostatniej doby: 17

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»