atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wkrótce "Silly Venture" 2018 z 2018-10-02 13:27 (13)
Wkrótce "Retrokomp" z 2018-10-02 08:14 (4)
Jesteśmy po KWAS-ie z 2018-10-01 17:49 (6)
"07 zgłoś się" z Nyską! z 2018-10-01 16:41 (2)
Streaming z KWAS-a dzisiaj z 2018-09-29 00:02 (14)
Streaming o Falconie dzisiaj z 2018-09-28 08:37 (10)
MotionRide w radio z 2018-09-27 02:45 (30)
Nadchodzi KWAS #15 z 2018-09-21 22:56 (71)
Wywiad z Krollem z 2018-09-18 10:29 (31)
Major Blink z 2018-09-15 01:22 (12)
Radar Rat Race, prosty klon Rally-X z 2018-09-09 22:33 (8)
Nowe przygody Laury z 2018-09-07 12:30 (15)
Riverwash 2018 – prace na Atari z 2018-09-02 23:27 (54)
Naciskamy IPN z 2018-08-31 06:57 (18)
"07 zgłoś się" egzotycznie z 2018-08-25 11:20 (13)
Scramble z 2018-08-12 23:13 (54)
KWAS 14 w Warszawie z 2018-08-11 13:23 (17)
I po Ironii... z 2018-08-05 23:28 (71)
Baby Berks z 2018-08-01 08:25 (14)
Silly Venture 2018 - invitka na Atari ST z 2018-07-30 09:44 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2018

W ten weekend w niemieckiej Lubece odbywa się tradycyjny zlot miłośników komputerów retro o nazwie NOMAM (Not Only Marvelous Atari Machinery). Jednym z najważniejszych punktów soboty było ogłoszenie wyników tegorocznej edycji konkursu na najlepszy 10-linijkowiec.

Regulamin był podobny do zeszłorocznego, startować mogły programy w Basicu na dowolną maszynę w kategoriach zdefiniowanych przez maksymalną długość liniii (do 80/ 120/ 256 znaków). Jednak pewne zmiany zaszły – pewnym zaskoczeniem była modyfikacja zasad w kategorii najkrótszych programów (PUR-80): organizatorzy zabronili tym razem używać innych dialektów Basica niż wbudowane i nie podali jakiegoś klarownego uzasadnienia tej decyzji. Zaraz więc pojawiły się teorie na forum AtariAge, że chodzi o to, aby nie wygrywały wyłącznie gry w Turbo Basicu na małe Atari.

Maksymalnie upakowany kod w dostępnej liczbie znaków jest zwykle nieczytelny, dlatego dodatkowo uczestnicy proszeni byli o rozpisanie go linijka po linijce i przedstawienie szczegółowego opisu.

Ostatecznie w tej edycji wystartowało 66 gier na 13 platform, w tym 17 na 8-bitowe Atari i jedna na Atari 2600 (VCS). Ich pełną listę możecie znaleźć tutaj, a komplet wyników tu.

Z kolei pełne paczki ze stuffem dla poszczególnych platform możecie pobrać stąd.

Jeśli ktoś chce pobrać tylko same gry na małe Atari bez opisów i dokumentacji, to może pobrać zbiorcze pliki ATR z naszej bazy gier (przy okazji dziękuję Saschy Kriegelowi za udostępnienie plików):
- gry w Atari Basicu,
- gry w Turbo Basicu i Fast Basicu (uwaga: gry w Fast Basicu Defensor i La Peste nie są dostępne bezpośrednio z poziomu menu, trzeba wyjść do DOS-a).

I jeszcze ciekawostka: organizator konkursu Gunnar „Bunsen” Kanold jest w trakcie pisania książki, w której czytelnicy przejdą z wybranymi 10-linijkowcami przez historię gier wideo: dla wielu kamieni milowych tej historii (takich jak np. Breakout, Space Invaders, Pac-Man) powstały odpowiedniki w konkursie.


Wracając do wyników:

  • Kategoria EXTREM-256
  • (17 zgłoszeń, w tym 5 zgłoszeń na 8-bitowe Atari)

    01. Defensor ..../Atari../9.83
    02. Tempest ...../CoCo 2./9.30
    03. ShiPS! ....../C128.../8.83
    04. La Peste ..../Atari../8.71
    05. Defender ..../Atari../8.21
    (...)
    08. Skydiver ..../Atari../7.67
    (...)
    10. BOSSNVDR ..../Atari../7.43
    (...)


  • Kategoria PUR-120
  • (17 zgłoszeń, w tym 7 na 8-bitowe Atari i 1 na konsolę Atari 2600)

    01. WR-Ball! ........................./C64..../9.17
    02. Slalom 1.1 ......................./C64..../8.50
    03. Magic Cups ......................./Atari../8.36
    04. Der Kapellmeister antwortet nicht /Atari../8.00
    05. Alby, the Albino Bat ............./Atari../7.21
    (...)
    07. Build10 ........................../Atari../7.17
    (...)
    09. Drop ............................./Atari../6.93
    (...)
    11. Crazy Balloon II ................./Atari../6.50
    12. GATES ............................/A2600../6.17
    (...)
    15. Dots & Boxes ...................../Atari../5.33
    (...)


  • Kategoria PUR-80
  • (24 zgłoszenia, 4 na A8)

    01. Switchback ..../Atari../8.79
    02. Bitcoin Miner ./C64..../8.67
    03. Last Outpost ../C64..../7.67
    (...)
    06. Deep Canyon .../Atari../7.21
    (...)
    10. Uncle Simon .../Atari../6.64
    (...)
    11. 2nd Stroop ..../Atari../6.50
    (...)


  • Kategoria WILD
  • (8 zgłoszeń, 1 na Atari)

    1. Golf64 Selector ./C64
    2. Aliens Attack .../Amstrad
    3. P1an0 .........../Atari
    (...)


    A tak prezentują się poszczególne gry na Atari:

  • Kategoria EXTREM-256


  • Defensor


  • Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Fast BASIC 3.4
    Kategoria: EXTREM-256, miejsce 1.

    W tym roku Vitoco przygotował aż 6 konkursowych propozycji, jedną z nich jest klasyczny Defender zrealizowany w 10 linijkach. Zabijamy obcych i ratujemy porwanych przez nich ludzi. Jeśli zestrzelimy obcego, który już złapał ofiarę w swoje macki, musimy ją przechwycić w powietrzu zanim uderzy o ziemię.






  • La Peste


  • Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Fast BASIC 3.4
    Kategoria: EXTREM-256, miejsce 4.

    Jedna z najciekawszych gier w zestawie. Wokół rozprzestrzenia się fioletowa zaraza, a my w pośpiechu próbujemy uratować przedmioty i spakować je do pudełka umieszczonego pośrodku. Im więcej przedmiotów, tym trudniej między nimi manewrować, aby nie zablokować sobie ruchu.





  • Defender


  • Autor: Jeff „Jeffpiep” Piepmeier
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: EXTREM-256, miejsce 5.

    Kolejny klon Defendera. Obcy chcą porwać 9 mieszkańców twojej planety, a Ty musisz ich ochronić.
    Robi wrażenie mapka w górnej części ekranu, ale gra jest mniej płynna niż powstały po niej Defensor (z miejsca pierwszego) i brakuje w niej odgłosów dźwiękowych.





  • Sky Diver


  • Autor: Siegfried „slx” Lenz
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: EXTREM-256, miejsce 8.

    Tytuł niektórzy mogą kojarzyć – oryginał jest dostępny na Atari 2600. Trzeba wylądować spadochroniarzem na odpowiedniej platformie: FIRE powoduje uwolnienie skoczka, skierowanie dżojstika w dół otwiera spadochron. Im dłużej trwa lot, tym więcej punktów dostajemy. Należy zwrócić uwagę na kierunek i siłę wiatru (co sygnalizowane jest przez białą chorągiewkę).


  • BOSSNVDR


  • Autor: Eric Henneke
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: EXTREM-256, miejsce 10.

    Pomysł Erica był ciekawy: chciał pokazać, jak jego zdaniem powinna wyglądać walka z bossem na koniec levelu w Space Invaders (gdyby taki boss istniał).




  • Kategoria PUR-120


  • Magic Cups


  • Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120, miejsce 3.

    Gra „w kubki”, poziom trudności ciągle wzrasta.





  • Der Kapellmeister antwortet nicht


  • Autor: Ingo „1NG” Boller
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: PUR-120, miejsce 4.

    Tytuł można przetłumaczyć jako „Kapelmistrz nie odpowiada”. Grą steruje się za pomocą „wiosełek” (czyli paddle) i należy łapać wszystkie spadające nutki.





  • Alby, the Albino Bat


  • Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: PUR-120, miejsce 5.

    Nietoperz albinos przemierza kolejne jaskinie – gra w stylu Flappy Birda.





  • Build10


  • Autor: Bill Kendrick
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: PUR-120, miejsce 7.
    Kolejna realizacja pomysłu znanego z takich gier, jak np. niedawny Skyscraper.



  • Drop


  • Autor: Jeff „Jeffpiep” Piepmeier
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: PUR-120, miejsce 9.

    Nasz bohater przesuwa się sam od lewa do prawa i z powrotem, a my musimy pomóc mu dostać się na dół planszy, od której oddzielają nas poziome, ruchome pasy przeszkód. Ruch w dół jest możliwy tylko wówczas, gdy trafiamy w dziurę, inaczej tracimy punkty. Również osiągnięcie krawędzi pozbawia nas ich, a gdy osiągniemy zero, gra kończy się.

    Niestety sterowanie wydaje się mało przyjazne, być może gra wymaga dłuższej praktyki, aby dobrze wyczuwać właściwy moment ruchu.




  • Crazy Balloon II


  • Autor: Jason „8Bit 1337” Gruetzmacher
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120, miejsce 11.

    Lecimy w dół balonikiem, omijając przeszkody. Sterowanie: lewo/ prawo, a FIRE powoduje ruch w górę.




  • GATES


  • Autor: Tom „Mr SQL” Babich
    Język: Atari Flashback BASIC
    Kategoria: PUR-120, miejsce 12.

    Gra zręcznościowa na konsolę Atari 2600 – ile kosmicznych bram jesteś w stanie pokonać?





  • Dots & Boxes


  • Autor: Bill Kendrick
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: PUR-120, miejsce 15.

    Realizacja gry logicznej Dots & Boxes (opis po polsku) dla 2 graczy, obsługiwana 1 dżojstikiem.




  • Kategoria PUR-80


  • Switchback


  • Autor: Eric Henneke
    Język: Atari BASIC
    Kategoria: PUR-80, miejsce 1.

    Mamy dwa przesuwające się w poziomie pasy, górnym sterujemy my, a dolnym komputer. Staramy się w jak najkrótszym czasie dopasować 5 razy górny pasek do dolnego.





  • Deep Canyon


  • Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Atari BASIC
    Kategoria: PUR-80, miejsce 6.

    Rozgrywka zbliżona do tej z Crazy Balloon II, tyle że nie mamy wpływu na szybkość spadania.






  • Uncle Simon


  • Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Atari BASIC
    Kategoria: PUR-80, miejsce 10.

    Pomysł wielokrotnie wykorzystywany w poprzednich edycjach konkursu: staramy się powtórzyć wzór dźwiękowy, który przed chwilą usłyszeliśmy.





  • 2nd Stroop


  • Autor: Christian „Irgendwer” Krüger
    Język: Atari BASIC
    Kategoria: PUR-80, miejsce 11.

    W 2014 roku Irgendwer zaprezentował w konkursie 10-linijkową grę Colfusion!, opartą na podobnym pomyśle, aby wykorzystać efekt odkryty przez amerykańskiego psychologa Johna Ridleya Stroopa. W skrócie chodzi o to, że nasz mózg ma opóźnioną reakcję, gdy znaczenie napisu jest w konflikcie z jego wyglądem (np. gdy widzimy słowo ZIELONY napisane na czerwono i mamy podać kolor napisu).



  • Kategoria WILD


  • P1an0


  • Autor: Bill Kendrick
    Język: Turbo BASIC XL 1.5
    Kategoria: WILD, miejsce 3.

    P1an0, czyli piano – 6-linijkowiec, który zamienia Atari w instrument klawiszowy: białym klawiszom odpowiadają litery, czarnym cyfry. Opcja Sustain (S) umożliwia przedłużanie dźwięków w czasie gry.




    2018-04-07 23:33 by "Adam"
    komentarzy: 36
    vitoco @2018-04-08 05:31:24
    What a shame! From the screenshot of "Deep Canyon" I found that I sent the wrong version of the game to the contest... :(

    The latest version is available at vitoco.cl/atari/10liner/DEEP/
    the fender @2018-04-08 09:54:34
    Wszystko ok, rozumiem ideę konkursu, podziwiam prace (taki Defender to dla mnie kosmos jeśli chodzi o ogarnięcie 10 linijkami) ale ... no do diaska po co organizować taki konkurs? :)

    Retro sprzęt z definicji jest wiadomo, słaby. Basic z definicji jest, wiadomo - słaby. Był nim w latach 80, dzisiaj tym bardziej. Nie lepiej zrobić konkurs na np 50 linijkowiec w asm? Może to by zmotywowało niektórych do nauki tego języka/ ogarnięcia sprzętu od podszewki.

    Cóż dodać, fajne prace :)
    larek @2018-04-08 10:02:36
    I to są prawdziwe czary. Niesamowite, co ludzie potrafią wcisnąć w te kilka linijek kodu.
    Kaz @2018-04-08 11:19:34
    Niesamowita rzecz! Ciesze się, że NOMAM wypracował sobie taki flagowy i rozpoznawalny konkurs. Sport ekstremalny programowania, bo nie dość, że zabójczo niewielka objętość programów, to jeszcze w języku, który grzeszy niefrasobliwością ;)

    No i ciesze się, że Adam znalazł czas na prezentację tego wszystkiego, bo to kawał pracy, szczególnie w sytuacji, gdy właśnie potomek przyszedł na świat i trzeba go szkolić w Atari :D
    gorgh @2018-04-08 11:23:47
    świetna sprawa, dzięki za artek
    pin @2018-04-08 12:54:54
    zajebiste gry ;)- szczególnie La Peste i Defender. ... tym bardziej przy takich ograniczeniach.. wow.
    bob_er @2018-04-08 13:20:46
    @the fender - 50 linijkowiec w asm ma sens średni, już sama gramatyka asm kilka linii zajmie (np. nagłówki). Tym bardziej, że np. w 1 linii możesz zadeklarować tylko 1 stałą.
    Jak już to lepiej zrobić konkurs na grę w 128/256b. To (IMVHO) miało by więcej sensu.
    grey / mystic bytes @2018-04-08 14:06:51
    Amazing contest! Awesome entries, just incredible what you can do in just 10 lines of code... :) Keep on going!
    1NG @2018-04-08 18:12:23
    Just a little note on Kapellmeister: You don't need to catch all notes to get to the next level. Up to 5 Notes can be missed. After 3 times of failing a level the game ends and the score is shown. It is enough to touch a note. Level 25 is the actual record and I don not expect any better ;-)
    the fender @2018-04-08 22:09:00
    No ok, wiadomo że 50 linijek stricte kodu (bez deklaracji np stałych) w asm to dopiero początek zabawy :)
    Oczywiście w pełni się zgadzam 128/256b w asm ma sens.
    tdc @2018-04-09 04:07:27
    Fajne te gry, te Defendery mnie mocno zaskoczyły!
    Shanti77 @2018-04-09 09:31:38
    Tylko, że w asm też można "oszukiwac", wydłużając linie. Można zpisać rozkazy za pomocą :
    dta $a9,$23,$a8,$45,...
    Nie wiem jakie są ograniczenia co do długości linii np. w mads, ale program może być naprawdę długi 😀
    tebe @2018-04-09 10:32:23
    w asm na BBC jest coś takiego
    lda label:sta label:lda label:sta label ..... itd. :)
    tebe @2018-04-09 10:33:44
    w Mads ograniczeniem jest pamięć PC, tablice są dynamiczne, ich rozmiar nie jest z góry określony
    tdc @2018-04-09 11:18:02
    i brak ograniczeń zniszczył pecety :P
    the fender @2018-04-09 11:32:44
    Ha, no czyli jednak 50 linijkowiec w asm jest możliwy i może nawet ciekawszy od basicowego 10 linijkowca. Wadą takiego potencjalnego konkursu byłaby zapewne dużo niższa ilość nadesłanych prac ;)
    the fender @2018-04-09 11:34:43
    Z dta to nie oszukiwanie tylko normalny zapis, nie wiem czy ktokolwiek definiuje zestaw danych w inny sposób :)
    Kaz @2018-04-09 11:44:39
    To robimy konkurs na 50 linii w Asm? Jak zdeklaruje się co najmniej trzech osobników, to ogłaszam i mam nawet nagrodę na konkurs :)
    xxl @2018-04-09 11:48:16
    kazda istniejaca na atari gre dowolnej dlugosci mozna zapisac w 10 linijkach asemblera w formacie .byte itd.
    Kaz @2018-04-09 14:35:05
    Czyli taką możliwość trzeba by wykluczyć. Co jeszcze powinno być w regulaminie?
    bocianu @2018-04-09 14:51:38
    moim zdaniem taki konkurs nie ma sensu. Tak napisał xxl - KAŻDY program da się zapisać w assemblerze nawet w jednej linijce.
    gorgh @2018-04-09 16:21:36
    nie ma sensu, lepiej zrobić konkurs na 256b
    ak @2018-04-09 16:23:41
    czy wolno będzie używać własnego (cross)asemblera?
    bocianu @2018-04-09 16:33:30
    256b to jednak trochę mało na grę - jak bym zrobił 1K ;)
    gorgh @2018-04-09 17:52:39
    hold my beer :)
    the fender @2018-04-09 18:07:47
    @bocianu: a potem można wydać jednoplikówkę w stylu pegazusa 60 in 1 ;)
    bob_er @2018-04-09 21:13:18
    the fender @2018-04-09 21:21:21
    @bob_er: a listing a basicu ma aż 3 linijki ;)
    www.zx81stuff.org.uk/zx81/tape/1KZXChess
    larek @2018-04-09 22:09:44
    1K to trochę mało, proponuję 62KB.
    bocianu @2018-04-09 23:06:51
    @larek: a takie to teraz w weekend na grawitacji będą. Zapraszamy ;)
    ZbyniuR @2018-04-10 03:57:06
    Ale Atarki widzę rządzą. :)

    Ci co marudzą że te programy powinny być dłuższe albo w ASM nie czają idei tego konkursu. Ta poprzeczka po to jest tak nisko aby jak najwięcej ludzi poczuła się na siłach by wziąć w nim udział. Bo takich co się wezmą za książkę do ASM i będą ślęczeć nad programem tygodniami ze świecą szukać. Zresztą oni już potrafią znaleźć motywację do działania, a chodzi o to by obudzić tych co im się nie chce. Niech poczują jak fajnie jest coś skończyć. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a te parę godzin spędzonych na pisaniu nauczy ich więcej niż lata nic nie robienia.

    PS. Fajne te miniaturki na plakacie. Szkoda że bez nowszych modeli. :)
    Renton @2018-04-10 09:01:08
    Co roku wyniki tego konkursu nie przestają mnie zadziwiać,
    serio podziwiam tych dziesięcio-linijkowych programistów!
    the fender @2018-04-10 22:08:36
    A ja średnio. Z roku na rok coraz mniej, mam coraz większe wrażenie że para idzie w gwizdek ew. jest to zabawa z gatunku: co można zrobić z patyczków od zapałek. Nie przeskoczy się ograniczeń basica i tyle. A produkcje, choćby i zacne i warte podziwo (Defender i wariacje) to niestety ... ale nawet jako spuścizna dla potomności ma wartość dyskusyjną.
    Znajduję tylko jeden plus takiej imprezy - podtrzymanie ducha retro = podtrzymanie tematyki Atari = podtrzymanie więzi międzyludzkich :)
    Na szczęście dla tego typu konkursów moja opinia jest jak widać, odosobniona :D
    obserwator z boku @2018-04-11 20:42:08
    Jeden wielki LOL gdy czyta się dyskusje na tej stronie. Komodziarze zanoszą się ze śmiechu gdy czytają dysputy typu "czy to jeszcze Atari ?" :DDD. Osmieszajcie się dalej zamiast zmniejszać dystans do tego co na takim c64 dotąd napisano. Środowisko Atari naparza się nawzajem pałkami a na innych platformach kodowanie wre. Jesteście żalośni :/
    obserwator obserwatora @2018-04-11 21:24:07
    zjedz Snickersa :D
    fan obserwatora @2018-04-12 23:52:33
    no. są.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Zakończenia gier Atari (100)
    ostatni: 15-11-2018 01:35, Yosh
    Assembler od czego zaczac ? (33)
    ostatni: 15-11-2018 01:27, Yosh
    s-video euro scart (4)
    ostatni: 14-11-2018 23:32, Yosh
    Nintendo walczy z ROMami (11)
    ostatni: 14-11-2018 23:16, RetroBorsuk
    15 kHz (351)
    ostatni: 14-11-2018 19:31, makary
    Co to jest za urządzenie? (23)
    ostatni: 14-11-2018 18:27, TheFender
    Casio CFX-9850G / 9950GB (10)
    ostatni: 14-11-2018 14:15, pgru
    RetroKomp 2018 (28)
    ostatni: 14-11-2018 14:06, Kaz
    Kto chętny na prototyp MIDI BOX? (26)
    ostatni: 14-11-2018 12:26, VLX
    Nowe folie klawiatur do Atari (11)
    ostatni: 14-11-2018 10:37, Duddie
    Kto to jest? (52)
    ostatni: 13-11-2018 21:58, IRATA4
    The Train (19)
    ostatni: 13-11-2018 21:54, Yosh
    Brothers in ATRs (5)
    ostatni: 13-11-2018 21:17, TheFender
    Pigwa FTP - zbiórka na koszta ene... (42)
    ostatni: 13-11-2018 19:23, jhusak
    Pigwa FTP - "zaginiony stuff" pow... (10)
    ostatni: 13-11-2018 17:01, voy

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1907
    Ostatnio zarejestrowany: Tiger
    Postów ostatniej doby: 29

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»