atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Druidarium (WIP)

Na Demozoo pojawił się plik z grą Druidarium, która zdobyła drugie miejsce w kategorii gier na małe Atari podczas niedawnego Silly Venture 2018. Gra jest jeszcze niedokończona, ale chyba niewiele już brakuje, a wygląda bardzo obiecująco – to dynamiczna gra akcji ze scrollowaniem we wszystkich kierunkach (czego nie oddadzą statyczne screenshoty).


Fabuła gry jest następująca: świat zaatakowały hordy szkieletów, upiorów i nietoperzy. Aby przywrócić spokój na świecie, nasz bohater – druid – musi odnaleźć cztery kule. Energię strzałów może regenerować używając znalezionych manuskryptów.

Autorem całości (kodu, grafiki i muzyki) jest Krzysztof Kluczek, znany jako KK, który dotychczas w świecie Atari był znany przede wszystkim z imponujących produkcji na konsolę Atari 2600.



Grę można pobrać stąd. Nie działa w NTSC.



2018-11-18 12:39 by "Adam"
komentarzy: 113
Adam (inny) @2018-11-18 12:55:09
Gra jest GENIALNA :)
GAD ZombiE @2018-11-18 13:04:44
Na pierwszy rzut oka przypomina Cauldron z C64. Wygląda świetnie! Idę pograć! :)
Adam @2018-11-18 13:06:54
Gra się dobrze, przydałoby się tylko poprawić literówkę na ekranie tytułowym ;)
xeen @2018-11-18 13:23:26
manuskrypty podwyższają siłę strzałów, zioła regenerują energię bohatera. Bardzo ładny silnik, dynamiczny, responsywny. Nie czuć ograniczeń 4 spriteów i 4 pocisków a bohater i przeciwnicy są zrobieniu tylko z nich.
szacunek za to, że autor zrobił kod, grafikę (bardzo ładne drzewka) i muzykę
ciekawy sposób generowania światów.
bardzo przyjemny tytuł
tebe @2018-11-18 13:51:39
to się nazywa świeże spojrzenie na sprawę, albo świeże podejście :)
RetroBorsuk @2018-11-18 14:03:00
Na screenach wygląda bardzo fajnie. Trzymam kciuki za grę oraz autora i jak wyjdzie pełna wersja biorę się za odgrywanie. Uwielbiam takie klimaty. Brawo.
Pecet @2018-11-18 14:58:27
brązy i zieleń zawsze się dobrze komponują:) Troszkę mi się z Hobgoblinem kojarzy.
Rastan @2018-11-18 15:14:29
Jaki jest tytuł tej całkiem fajnej giery? Druidarium czy Drudarium?
pin @2018-11-18 15:22:17
Bardzo ładna ta gra, choć brakuje bardzo podkolorowania przeciwników. KK - może xColor mode i podkolorowanie przez VBXE?
Rtypy @2018-11-18 15:28:17
Pin kup se wreszcie atari do cholery
JAC! @2018-11-18 15:45:51
Played it at the party. The static screens do no justice to the great animations and awesome and balanced gameplay with ton of actions. The whole idea and logic behind the level generator is pure genius. Really looking forward to the final release.
Adam @2018-11-18 15:55:36
@Rastan: wszędzie poza ekranem tytułowym autor używa nazwy Druidarium, więc zakładam, że na ekranie wkradła się literówka.
Shanti77 @2018-11-18 16:08:08
Ciężko raczej taki błąd zrobić na stronie tytułowej ;), chyba że było to robione na szybko jakimś konwerterem.
maly_swd @2018-11-18 16:13:09
Gra jest pięknie zrobiona, miodna animacja i płynność przewijania ekranu w dowolnym kierunku - mega!

Bardzo mi się podoba też część gdzie jesteśmy w "podziemiach" czy jak to tam nazwać.
Adam @2018-11-18 16:14:04
@Shanti77:
Łatwo jest zrobić jeden błąd w dowolnym miejscu. Przecież te literki zostały wygenerowane jakimś edytorem. Jest jeszcze ekran creditsów, nazwy plików, plik README - wszędzie autor podał "Druidarium".
Lhuven @2018-11-18 16:29:03
Bardzo klimatyczna grafika
tdc @2018-11-18 16:58:50
Super gieraaa!! Na party zachwycała, bo każdy mógł sobie usiąść i pograć - więc od razu wiedzieliśmy z czym mamy do czynienia ;)
adolfinio @2018-11-18 17:06:02
Gra ma fantastyczną dynamikę. Niestety, z uwagi na awarię SIO2SD testowałem ją tylko na emulatorze. Nie zmienia to faktu, że zapowiada się gra, której odpowiednika na Maluchu trudno szukać.
slv @2018-11-18 17:21:26
KK rulez :)
bocianu @2018-11-18 17:39:06
Ja tez mialem już okazję pograć na party. Świetna pozycja, duża miodność i grywalność. I bardzo ładne te tła wszystkie. Pierwsza Liga. Brawo KK.
odislaw @2018-11-18 17:53:47
o takie gry nic nie robiłem o_O
...te kolory...
czekam na full wersję
sun @2018-11-18 18:07:35
Pierwsze moje pytanie na party do tej gry: czy to pure Atari?
Adam @2018-11-18 18:15:45
Dodałem na końcu filmik z rozgrywki.
POISON @2018-11-18 19:20:36
SUPEEEER !
rosomak @2018-11-18 19:49:50
Gra jest świetna, dodając nieco animacji bohaterowi i nieco podkolorować przeciwników i jest CUDNA
RetroBorsuk @2018-11-18 19:53:14
Witam serdecznie ponownie. Obejrzałem i pograłem w demówkę.
Ogólnie gra jest bardzo dobra i ma potencjał na genialną, ale mam parę zapytań i uwag. Proszę nie odnosić tego jako krytykę, lecz porady czy moją opinię.

1. STEROWANIE - WRESZCIE RESPONSYWNA POSTAĆ! To co lubię najbardziej w grach, całkowita kontrola nad ruchami protagonisty. Nawet w trakcie skoku, możemy zawrócić, prowadzić wymianę ognia i do tego nasz Druid zasuwa, a nie maszeruje. Tak powinno się robić kontrolę nad postaciami w grach. Nie, że skaczesz i woooolna animacja skoku, w której nic nie możesz zrobić, tylko z pełną kontrolą nad bohaterem.
Dzięki temu można robić naprawdę dynamiczne gry.

2. KAPITALNY SCROLLING - gra pięknie scrolluje w każdą strone i ekranik pomyka, aż miło. Na takim silniku (wraz z kontrolą postaci jaka została tu osiągnięta) można robić klon Turricana bez problemu :-). Żartuje - róbcie lepiej oryginalną pozycję.

3. WROGOWIE - szkoda, że wrogowie i pociski mają jeden kolor biały. Czy będzie większe zróżnicowanie wrogów? Przydaliby się wrogowie strzelający do nas, przecież dzięki zwrotności naszej postaci, będzie można ominąć ich pociski. Naprawdę polecałbym inny kolor strzałów magicznych Druida, a inny wrogów, żeby to się odróżniało. Troszkę wkurza respawn wroga w miejscu zabicia - natychmiast. To jedyne momenty, gdzie traciłem energię, bo gra jest łatwa. Przydałby się jakiś czas na przejście tego odcinka po zabiciu wroga i dopiero respawn następnego. Zabijam ducha i biegnę, a w jego miejscu jebudu nowy duch i energia zeżarta.

4. STRONA TYTUŁOWA - mam nadzieję, że ta strona tytułowa to jest WIP? Literówka w tytule może zdarzyć się każdemu, ale ta grafika, co ją zdobi jest bardzo nieczytelna. Wszystko granatowo czarne i wygląda bardzo brzydko na CRT jak i na ekranach monitora w filmiku już nawet. Wiem, że niby tam jakiś Druid stoi i jakiegoś projectilea szykuje do strzału. Strona tytułowa to koszmarek na chwilę obecną. Taka gra zasługuje na piękna stronę tytułową.
RetroBorsuk @2018-11-18 20:04:41
5. MUZYKA - bardzo fajna i pasuje klimatem jak i szybkością grania do akcji na ekranie. Czy jest możliwość wprowadzenia prostych efektów dźwiękowych? Skoków i strzelania? Uprzyjemniłoby to rozgrywkę.

6. ENERGIA DRUIDA - zielona - czy jest on chory czy lubi marychę? Niech zbiera ziółka, ale energia na zielono trochę dziwnie wygląda.

7. BRONIE - czy będą tutaj jakieś dodatkowe bronie? Na przykład potrójny , ale trochę wolniejszy strzał, albo mocne czerwone pociski lecące przez cały ekran i koszące wszystkich wrogów w linii?


8. JAKIE ZNAJDŹKI - są szykowane w pełnej wersji?

9. BOSSOWIE - będą jacyś przy przejściu świata?

10. LOSOWA GENERACJA - czy to dobry pomysł? Wydłuży najpierw rozgrywkę, fakt, ale może spowodować monotonię dla gracza. Że każdy świat będzie podobny do poprzedniego i rozgrywka w nim podobna. Czyli widziałem jeden i widziałem wszystko w grze. Czy gra będzie stopniowała wprowadzanie nowości? Czy własnie losowość świta spowoduje, że od razu zobaczymy całość i motywacja do grania spadnie?

11. CZY NIE LEPIEJ IŚĆ Z TYM SILNIKIEM W METROIDVANIĘ (wiem to więcej pracy), ale gier z tego gatunku prawie nie ma na Atari. Druid przemierzałby różnorodne Krainy (Poziomy) zdobywał nowe umiejętności, czary i dostawał się we wcześniej niedostępne miejsca poprzez ich używanie. Wiem, taka gra to masa pracy, ale silnik robi wrażenie i wtedy byłby pełen GENIUSZ.

12. MAŁA UWAGA DO SKOKÓW - są świetne, ale platformy nieraz tak rozmieszczone, że nasz bohater prawie do nich doskakuje i nie wejdzie na nie. Taka zmyła niby, wiem. Ale normalnie druid ma nogi na wysokości platformy i dupa. Po parokrotnym graniu da się przyzwyczaić, ale lepiej by było, żeby gracz mógł lepiej określić wysokość platformy względem możliwości skocznych naszego herosa. I nie chodzi mi tu o pixel perfect skoki nad przepaściami tylko zwyczajne hopki na platformy wyżej. Niby osiągnąłem postacią tą wysokość, a jednak nie. Czyli nie wejdę tędy i muszę wracać. Jest to dezorientujące, bo ponawiamy kilka razy bezcelowy skok.
RetroBorsuk @2018-11-18 20:06:17
Ogólnie to BARDZO DOBRA GRA i WYBITNY SILNIK. Może wyjść z tego gra GENIALNA.

Tylko, żeby nie ugrząźć w powtarzalności losowych plansz, monotonii tych poziomów i efekcie, że gra nie wprowadza dla gracza żadnych nowości w trakcie gry. Bo motywacja wtedy spada.

TRZYMAM KCIUKI PANIE KK i GRATULUJE.
RetroBorsuk @2018-11-18 20:09:02
PS. To świetny engine do szybkich, w pełni scrollowanych, plartformowych Run n Gunów. Brawo Ty!
eagle @2018-11-18 20:31:13
Mysle ze ta gra nie powiedziala jeszcze ostatniego slowa. Dynamiczna zmiana 2 kolorow w 4 kierunkowym scrollu tego jeszcze nie widzialem.
Gamplay super, tylko muza nie za bardzo mi pasuje. Gratki
STC @2018-11-18 20:34:22
Nie mój typ gry, ale świetnie widać, że TWÓRCA zna się bardzo dobrze na układach czystego atari. Białe duchy jako przeciwnicy , bardzo ładnie dobrane tło do 5-ciu kolorów. Główna postać w kapturze, też inteligentne rozwiązanie jak sie jest grafikiem, muzykiem i koderem jednocześnie. Graficy się powinni pchać dzwiami i oknami , żeby pomóc ,ale czekają na nich wielkie ograniczenia , bez tych ograniczeń gra straci na dynamice.
To jest WSPANIAŁY projekt, który dokładnie pokazuje jak należy tego typu gry projektować. A borsuk niech wraca do lasu do swoich grzybków halucpków i tam może "napisać se" grę co spełnia te 13 urojonych punktów.
RetroBorsuk @2018-11-18 20:53:42
Grzybki ponoć bardzo smaczne, ale nie próbowałem. To moje zapytania, uwagi, a nie, że ja tego wymagam i bez tego gra to szajs. Nigdzie nie napisałem, że gra nie jest świetna. Może niektóre punkty są nie do zrobienia na Atari, ale niektóre są całkiem rzeczowe.
KK/Altair @2018-11-18 21:04:51
Dzięki wszystkim za komentarze! :)

Odpowiadając wyrywkowo:
- Gra chodzi na czystym Atari z 64k RAM.
- Jeden z przeciwników na końcu już strzela (dorobione na 20 minut przed game compo, więc w wersji wystawionej na party nie było).
- Kolorowi przeciwnicy / multicolor - w założeniu miała być masa wrogów. Softsprite odpada, by by się zlewały z tłem, więc został jeden kolor. Tak więc multicolor, to co najwyżej w porcie na C... ;)

I dzięki RetroBorsuk za dogłębny review. :)
4. Strona tytułowa to konwersja na 6 kolorów. Przyznam bez bicia że pikselować splashy nie umiem i nawet bym się za to nie brał, także do poprawki. No i literówka - zauważona tuż przed party, więc została.
5. Na SFXy specjalnie kanał w muzyce został. Sama muzyka też minimalistyczna w tej chwili i do poprawki. Ale cóż - WIP i deadliny mają swoje prawa.
6. Zielony jakoś mi do życia pasował, ale to akurat można łatwo zmienić.
7. Takie było założenie, żeby strzelało się różnymi efektami. Deadline again...
8. Jakie znajdźki w pełnej wersji? Takie rzeczy akurat wymyślam spontanicznie. :)
9. Bossowie byli planowani, ale do WIP się nie dostali.
10. Czy gra się nie znudzi pomimo losowej generacji? Generator niekiedy robi tak różne plansze, że architektonicznie myślę że są dość ciekawe, zwłaszcza że gra polega na szukaniu różnych rzeczy. A czy pokazując wszystko za pierwszym razem się nie znudzi? Cóż... w Pitfalla i River Raid gra się do dzisiaj. ;)
11. Metroidvania - tu właśnie kluczowym problemem jest czas.
12. Wszystko, włącznie ze skokami, jeszcze do kalibracji w finalu.
rosomak @2018-11-18 21:21:35
Czyli więcej kolorów,kolorowych spritów się nie spodziewać w finalu ?
mav @2018-11-18 21:46:40
Udało mi się zebrać 4 kule po kilku próbach :)
Pomimo, że światy są losowe, to za każdym razem takie same, dzięki temu można się jakoś-tam ich nauczyć. Generalnie tutaj widzę potencjał w rozwoju, jakoś spróbować zeskalować światy, by im dalej tym trudniej.

Strzelający przeciwnicy wcale nie są tacy łatwi, jak się ich dużo zrespawnuje a pasek życia mały... :)

Generalnie respawn przeciwników sprawia, że aż nie bardzo chce się do nich strzelać, a tylko grać a'la speedrun.

Zielony pasek jest spoko - druid spalił jakieś ' ' 'lecznicze' ' ' zioło, w końcu to druid! ;)

Ale ogólnie świetna robota, gratulacje.
mav @2018-11-18 22:23:19
ps. świat FF jest najłatwiejszy chyba ze wszystkich :)
Modo @2018-11-18 22:23:24
Prawie jak Turrican ;)
KK/Altair @2018-11-18 23:02:46
mav: Póki co najłatwiejszy znaleźliśmy 73. :)
pin @2018-11-19 00:41:48
KK - to już lepiej niż port na C... to podkoloruj opcjonalnie VBXE ;) Lamersi tak raz w demie zrobili, no i teoretycznie Rick w zamyśle miał mieć taki tryb.
gorgh @2018-11-19 01:25:41
kapitalistyczna gierka
dhor @2018-11-19 07:36:52
To niebywałe, ile ludzkości zajęło odkrycie, że scroll o cały znak jest szybki i nadający się do gier akcji :)

Muzyka mogłaby być bardziej 'druidystyczna'. Jak dojdą do tego efekty to wyjdzie atak kosmitów w rytmie disco polo.


Generalnie całe życie czekałem na taką grę :)
Adam @2018-11-19 08:05:06
@Dhor: gdzie tu jest "scroll o cały znak"? Scroll jest płynny, o piksel.
@Adam @2018-11-19 08:49:00
YT ma inne zdanie na ten temat :) Przynajmniej tak to wygląda na filmiku. Jeżeli jest inaczej, to przepraszam za swoje wywody. Chociaż i tak uważam scroll o znak wystarczający w wielu przypadkach :)
dhor @2018-11-19 08:51:39
Powyższe pisałem ja, jakby co :)
Trophy @2018-11-19 08:54:51
Czuję Druida i Ghouls'n'Ghosts. Super! :-)
KK/Altair @2018-11-19 10:02:15
@pin: VBXE nie mam pod ręką, zresztą wtedy już by nie było koszernie. :)

@dhor: Przy moim sposobie to i scroll o piksel jest szybki. Takie kreatywne użycie efektu, że ANTIC przy liczeniu inkrementuje tylko 12 bitów. ;)
kade @2018-11-19 11:59:28
WOW. Engine wyglada tak ze opad szczeki. Nic tylko Maria na tym zrobic :)
Jacques @2018-11-19 13:01:54
Giana Sisters byłaby super po Ricku i Flimbo's Quest, które w końcu nadejdą :-)
IRATA4 @2018-11-19 16:55:42
Nie ma co marudzić,nie ma co się rozpisywać , gra jest SUPER ,nie jestem przekonany co do losowych plansz ale czemu nie , brakuje mi efektów dźwiękowych podczas rozgrywki .
pin @2018-11-19 18:12:31
KK - nie masz emulatora ;) ?
Emulator @2018-11-19 21:47:20
OMG! FA2018 na C....
youtube.com/watch?v=T3qPcGzlIKo
pin @2018-11-19 22:04:00
WOW ;) - choć lepszy był by Symulator Kozy ;)
KK/Altair @2018-11-19 22:08:59
@Jacques: To chyba SillyVenture przespałeś. Przez to Flimbo's Quest na A8 zająłem drugie miejsce (acz z niewielką różnicą punktową). :)

@pin: Mam. Jeżeli chcesz żeby to tylko na owym emulatorze działało. ;) Już temat przerabiałem przy okazji dema Wildcat (na MIST szło, na A500 - nie). :)
Jacques @2018-11-19 23:29:29
Jak przespałem? Przecież napisałem, że Rick i Flimbo's Quest nadejdą (Rick filmiki, Flimbo obecnie wersja WIP).
10 GOSUB 10 @2018-11-20 00:38:31
gra jest mega, ale Flimbo Quest to kosmos na atari - oby zostalo skonczone.
ss @2018-11-21 17:10:54
gra zapowiada się świetnie. gratulacje dla autora. mam nadzieje że to nie jego ostatnia produkcja na atarynke
styx @2018-11-21 23:34:58
"choć lepszy był by Symulator Kozy ;)"

e tam

youtu.be/kEryE9gAsDA
ktos @2018-11-22 14:43:09
No i SV sie udało . Miejscówka nie spalona
Dowód na to że pseudo scena commodorowska : rzyga i rozpiernicza atarowską imprezę. W tym roku patologia pojechała na party X. Grey rób SV w terminach party commodorowskich !!!!
Koza z symulatora @2018-11-22 17:18:05
To nie scena commodorowska rozpiernicza atarowską imprezę, tylko scena amigowska. Commodorowcy to fajne ziomki. W tym roku amishitów nie było i się udało.
Meeeeeeeee......
Vasco/Trs @2018-11-22 18:13:12
Latem się sprawdzi obecność sceny commodorowskiej bez amigowej w praktyce. LostParty.pl
Sk8er @2018-11-22 19:05:19
W przyszłym roku w Polsce jest "Moonshine Dragons C64 demoparty 2019" w Opolu. Także spokojnie, nikt dymu na Lost Party nie zrobi ;)
C-- @2018-11-22 19:36:06
Gray, tak jak@ktos napisał już, rób imprezy w terminie imprez C albo zrób zakaz wstępu dla najebek i rzygów C. Podczas imprezy był spokój i nie zawadzało się o rzygi czy zarzyganych scenowców a przepraszam pseudo ani to scena ani ludzie - to najebki zarzygane. Brawo Grey za super imprezę i decyzję!
50rzygow_eja @2018-11-22 19:36:58
Gray, tak jak@ktos napisał już, rób imprezy w terminie imprez C albo zrób zakaz wstępu dla najebek i rzygów C. Podczas imprezy był spokój i nie zawadzało się o rzygi czy zarzyganych scenowców a przepraszam pseudo ani to scena ani ludzie - to najebki zarzygane. Brawo Grey za super imprezę i decyzję!
t-roll @2018-11-22 20:04:13
Scena amigowska PL istnieje? :o Zrobili jakieś party, tworzą jakieś dema? O kim mowa, bo w zasadzie w PL oprócz sporej grupy sympatyków Atari spotykającej się co roku na SV i nieco mniej licznej na zlotach komodorowskich, garstki fanów ZX Spectrum/Amstrada - nie potrafię wyodrębnić tego skupiska.
Fallus @2018-11-22 20:18:37
Kolego jeden z drugim nie zaśmiecajcie strony poświęconej ATARI informacjami o szumowinach i alkocholikach, którzy żerują marce AMIGI!
PS. Party niech robią sobie pod sklepem z kolorytem miejskim - ŻUL party...
IRATA4 @2018-11-23 00:38:09
Ta gra powinna zwyciężyć , teraz się kapnąłem że 2nd :-( .
ZECER @2018-11-23 03:03:15
Taka prośba do atarowskich szowinistów: słabą laurkę wystawiacie swojej platformie wyzywając użytkowników innych komputerów. Straszne kajtki z was.

Do adminów: czemu nie reagujecie na takie głupie zachowania?
wieczór @2018-11-23 08:34:53
@ZECER: To nie szowinizm :) Fakt, że te wypowiedzi są być może nieco przesadzone (koledzy, bez generalizacji i demagogii), ale chyba powinieneś spojrzeć na kontekst. Faktem jest, że podczas poprzednich SV "fani" (bo trudno to nazwać sceną) alternatywnej platformy robili nieco bydła, a w zeszłym roku osiągnęło to szczyt, skutkujący "spaleniem" ( w przenośni) bardzo fajnego party place - stąd taka żywiołowa reakcja.
Jednak byłbym daleki od identyfikowania zachowania jednostek z platformą, bo umyka wam fakt, że i w tym roku byli, choć zdecydowanie mniej. Acha - i w kwestii formalnej - Amiga to nie Commodore, więc nie mieszajcie tych dwóch scen, bo mają ze sobą mniej wspólnego niż wam się wydaje ;) Jak również nie utożsamiajcie patosceny ze sceną. Żadnej platformy.
grey / mystic bytes @2018-11-23 09:09:05
Z innych incydentów, w 2016 roku podczas koncertu w Mieście Aniołów jeden z uczestników "alternatywnej" platformy zrobił w ścianie dziurę (z "karton-gipsu", żeby nie było że taki kozak), a przy wyjściu z pp interweniowała Policja :( Po roku przerwy ponownie odbył się koncert w tym klubie, i obyło się bez incydentów (dzwoniłem do managera z zapytaniem). W zeszłym roku miejscówka była "spalona", a widząc co się dzieje już w piątek zrezygnowałem z Devil's Show, bo mogło być już tylko gorzej. Porównując ten rok do poprzedniego - właściwie... nie ma co porównywać. Cieszę się, że "mamy gdzie wrócić".
grey / mystic bytes @2018-11-23 09:18:22
*przy wyjściu z klubu, nie z pp. sorry.
AceMan @2018-11-23 16:32:11
Jeżeli rzucane są oszczerstwa (zasadne lub nie), to dobrze byłoby sprecyzować dokładnie o jakie osoby chodzi - tak robią dorośli ludzie. Dorośli ludzie podpisują się także pod swoimi wypowiedziami, nie ukrywając się pod fałszywymi nickami.

Chętnie wyjaśniłbym i porozmawiał o wspomnianych sytuacjach (po raz kolejny, po upływie roku, heh), natomiast bez zachowania odpowiedniego poziomu, szkoda mojego czasu. Miłego łikędziku wszystkim.
Krystian Kowalski @2018-11-23 17:00:38
Aceman: bo to pizdeczki bez honoru są, stąd napinają się przez internety. Szkoda naftyy na nich.
Ktos @2018-11-23 17:21:55
A rzyganie na złość na pp dla zasady że to jest atarowskie party to jest jakiś poziom? Aceman nie ośmieszaj się . Zorganizujcie se coś równie profesjalnego i tam rzygajcie a nie same pseudo party z leżaczkami przed pp a prac na compo ZERO. Lepiej żeby was już nigdzie nie było
Krystian Kowalski @2018-11-23 19:47:02
Ktoś: zamknij dupe napinatorze.
ukrywam się pod fałszywym nickiem @2018-11-23 20:07:00
Skoro osoby, na które spadły "zasadne oszczerstwa" przez rok nie potrafiły przeprosić za chlew to chyba nie pasuje odwoływać się do honoru i dorosłości.
Amigowcy @2018-11-23 20:46:35
Wstyd nam strasznie, przepraszamy społeczność Atari za wszystko. Mamy nadzieję, ze nigdy więcej żaden amigowiec nie spróbuje rozwalić żadnej atarowskiej imprezy.
Atarowcy @2018-11-23 21:08:30
Kochamy i wybaczamy Wam amigowcy, ale fajnie by było gdybyście już nie przyjeżdżali na nasze imprezy.
anon @2018-11-23 22:03:25
Szanowni Amigowcy i bracia Commodorowcy. Pamiętajcie, że to jednak jest impreza dla Atarowców. Jeżeli na imbę KKK przyjdzie Afroamerykanin i zarzyga stół, to nie wymagajcie zrozumienia.
anon też :D @2018-11-23 22:31:55
... i nie zwalajcie tego na Amigę !
klozet @2018-11-23 22:32:41
na szczęście na imprezy Atarowców nie przychodzą afrykańczycy. Gdyby jeszcze startowali w compo i nie wygrali to na pewno z powodów rasowych.
gonzo @2018-11-23 22:52:31
prośba do admina/ów - akurat ten wątek dotyczy bardzo dobrej gierki, która ma duże szanse na pełną wersję. jak musi czuć się autor jak czyta ten cały syf... czy przypadkiem nie dojdzie do wniosku, że to wszystko o d... potłuc? zostawiam to do przemyślenia. wg mnie najlepiej uszunąć wszystkie posty dotyczące Druidarium i zmienić tytuł wątku.
Autor @2018-11-24 00:28:07
Autor ma to w dupie, a rziguli amigowcy to szmaty.
Prawdziwy Autor @2018-11-24 00:32:06
Protestuję! Wcale nie mam tego w dupię.
gonzo @2018-11-24 00:50:01
szkoda to komentować, świrów odwozi się zwykle w garniturku do miejsca gdzie mają miękko i wygodnie
klozet @2018-11-24 08:40:15
na szczęście świry od Amigi nie przyjechały na SV i nie było bydła.
Jacck Tramiel @2018-11-24 08:59:56
Patrzę na was Atarowcy i jest mi wstyd. Pamietam jak budowałem potęgę Atari, przed firmę dowożeni byli autokarami ludzie z fabryki Commodore i rzigali mi na schody żebym nie mógł się dostać do środka. Ale ja byłem ponad to. Przeskakiwalem nad rzigami żeby móc wyprodukować wasze ulubione komputery. Gdybym wtedy zawracał sobie fujare takimi detalami to nie byłoby komputerów Atari i dzisiaj wszyscy byście byli Amigowcami i rzigalibyscie na wszystko.
Jay Miner @2018-11-24 09:31:19
@Jack Steve Jobs lubi to
Amigowiec Wyklęty @2018-11-24 09:40:11
Czy można nie rzigać i być amigowcem?
tebe @2018-11-24 09:51:14
przecież Amigę projektował ten sam gość co Atari, Amiga to Atari :P
mav @2018-11-24 10:27:13
Zgadzam się z gonzem - to zdecydowanie nie miejsce na te pomyje, zresztą w ogóle powinniście się wszyscy ogarnąć!
the fender @2018-11-24 10:49:29
Ciekaw jestem co w finalnej wersji zaproponuje autor :) Oraz, czy ma zamiar na tym silniku wypuszczać inne gry, bo aż się prosi.
Do komentujących atarowców @2018-11-24 15:05:58
Póki co to reptezentujecie takie samo dno intelektualne jak ci co rzygali. Takie same z Was pustaki.
Atarowiec Przeklęty @2018-11-24 15:54:53
@Amigowiec Wyklęty: nie można. jest takie powiedzenie, że amiga życie ci zarziga. to do czegoś zobowiązuje.
atarka @2018-11-24 15:55:09
admin kasuj 2 głupków!
pin @2018-11-24 22:42:22
@TeBe - ale atarowce nie rzygają, bo mają większą wprawę w piciu ;)
krosta @2018-11-25 10:07:42
Wizytówką polskiej alkosceny jest Amiga. Smutna prawda.
the fender @2018-11-25 12:36:40
@krosta: Amiga to nie jest nalepka na jabcoki. Równie dobrze można powiedzieć, wizytówką polskich ledwozaczętych gier i słomianego zapału do tworzenia jest scena Atari. Sprawiedliwe?
A może obejrzyjmy sobie filmik z Silly Venture 2019 z najelegantszymi ataroscenerami - elitą elit, gdzie potargane pudło z Amigi 500 jest komisyjnie wywalane razem z innymi śmieciami.
Albo może przypomnijmy o wbijaniu siekiery w Amigę.

No i teraz, kto jest wizytówka atarosceny? Maluczcy i zawzięci ludzie żyjący przeszłością, karmiący się waśniami i animozjami?

Dajcie spokój ludzie, to że ktoś zrobił gdzieś syf nie upoważnia nikomu do przyklejania całej reszcie tych samych wizytówek. Bo najzwyczajniej w świecie jest to niemal tak samo chamskie, jak zachowanie tamtych osób.

Poza tym po co robić taki tasiemiec pod newsem o naprawdę ciekawie zapowiadającej się grze.
RetroBorsuk @2018-11-25 18:15:47
A kto wbijał siekierę w Amigę? Ogólnie naprawdę mam dosyć takich wojenek... Ten temat zamienił się w niezły szajs. Wejdzie ktoś nowy, kto chciałby wrócić do retro grania czy obcowania z Atari, albo innymi 8/16 bitami. Popatrzy na te komentarze i ... Daj pan spokój. Banda zjebów...
the fender @2018-11-25 20:04:11
@RetroBorsuk: Hehe, zapytaj kolegę z którym robicie wideo recki :)
pin @2018-11-25 20:15:07
Rozmawiałem właśnie z jednym z adminów AOL i sprawa nie jest bardzo złożona szczególnie, że mam przy okazji dość dobre dojścia tu czy tam :). Znam nicki osób z poprzedniej Troll-akcji i z racji na to, że są to osoby powszechnie (na scenie) znane uprasza się o zaprzestanie amigowo-atarowskich podjazdów i innych aktów wandalizmu, bo po ujawnieniu nicków będzie dopiero gówno-burza i nie będzie już tak wesoło ;)
mgr_inz_rafal @2018-11-25 20:30:46
Pin, kto to?
pin @2018-11-25 20:48:01
...eeee, ja nic nie pisaŁEm ;)
The Fender @2018-11-25 21:21:01
To że Larek, trzymał siekierę w ręce nie oznacza, że ją wbił w cokolwiek... Wziął ją tylko do zdjęcia... Larek to najbardziej spokojny i kulturalny człowiek jakiego znam.
RetroBorsuk @2018-11-25 21:21:54
To pisałem ja Borsuk. Tylko miało być jako odpowiedź i weszło mi do nickname
mgr_inz_rafal @2018-11-25 21:59:56
Pin, no przecież widać, że pisałeś. To jak nie pisałeś? :D
pin @2018-11-25 22:04:41
.. myślałem, że się nie domyślisz ;)
grey / mystic bytes @2018-11-26 18:46:10
@The Fender: Wiesz co, chyba nie do końca zrozumiałeś o co cały ten szum. Napisałem podsumowanie w głównym wątku o SV - czytałeś? Tu nie chodzi o niechęć do platformy, ale na skutek zachowań paru osób na SV2017 odżył pewien stereotyp. W tym roku było inaczej.

Co do "potarganego pudła z Amigi 500" to nikt go nie doprowadził do takiego stanu. Po prostu takie było - wiem, bo to ja sprzedałem A500 jednemu z uczestników party (RJ1307), który postanowił je wyrzucić (naprawdę, wyglądało DOKŁADNIE tak, jak na fotkach).

Pozdrawiam
atarka @2018-11-26 18:54:47
Giana Sisters na tym silniku! marzenie moje powtarzane kilka razu na tym portalu ;) Jest demo na Atari co jest nuta i skrol taki jak na C64, tak jakby gra się władowała na Atari. Gdyby ktoś kiedyś zrobił grę... :) Ten silnik pokazuje, że się da.
IRATA4 @2018-11-26 21:41:55
was to już naprawdę porąbało ...
@The Fender rozumiem że nie zrozumiałeś mojej grafiki z siekierą ... był byś na party to byś zrozumiał do czego nawiązuje ,poza tym nikt nie rozwalał Amigi tylko przerabiał 1200 na 600 setkę -nie każdy jest elektronikiem ;-) .
Poza tym podział był ,jak widać jest i będzie , dziwie się ze do rękoczynów jeszcze nie doszło ,zaproście kibiców różnych klubów i zobaczycie co zrobią po %...
Taka już jest ludzka natura ...jak już robić multi party to najlepiej zrobić party bez % i problemu nie będzie,w innym razie zawsze ktoś się znajdzie z ukrytym urazem albo jakąś inną chorobą i nawet dla żartu zrobi głupotę której później może się wstydzić albo żałować .
Axel @2018-11-27 17:45:06
na party powinni rozdawać karabiny to by załatwiło sprawę raz na zawsze .
Vasco/Trs @2018-11-28 12:36:48
Moim zdaniem należałoby opublikować te nicki. Przy poprzedniej takiej g*burzy padło ostrzeżenie, że to już ostatni raz było anonimowo, więc...
Renton @2018-12-02 19:38:45
W końcu miałem okazję sprawdzić na własnej skórze co to za gierka.
Naprawdę jestem pod wrażeniem dynamiki rozgrywki.
Gratuluję KK świetnego pomysłu i jeszcze lepszego wykonania.
Mam nadzieję, że doprowadzisz projekt do końca!
rako @2018-12-07 20:30:54
REWELACJA !!! dynamika grywalność - dynamit !!!
i to jeden autor wszystkiego - SZACUN...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (4)
ostatni: 19-03-2024 11:31, baktra
PTODT Stereo II (92)
ostatni: 19-03-2024 10:03, w1k
Nowe okładki gier - FROGGER (253)
ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 31

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»