atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Niedokończona gra „Meebzork”

Wypuszczona w 1982 roku konsola Atari 5200 z różnych powodów nie osiągnęła sukcesu rynkowego, a jednym z efektów kryzysu w branży gier wideo w Stanach było raptowne wstrzymanie przez firmę Atari w 1984 roku wszystkich toczących się projektów na tę maszynę. W efekcie, jak ocenia portal Atari Protos (poświęcony prototypom na różne modele naszej ulubionej marki), konsola 5200 jest do dziś historycznym rekordzistą wśród wszystkich konsol pod względem odsetka niedokończonych projektów w ogólnej liczbie gier: w przypadku 5200 z grubsza aż co czwarta znana obecnie gra „z epoki” to niewydany oficjalnie prototyp.

Ze względu na bliźniaczą architekturę w stosunku do 8-bitowego Atari w miarę łatwe jest przenoszenie kodu pomiędzy tymi systemami. Część wymienionych wyżej prototypów to były po prostu przygotowywane oficjalnie, ale niedokończone konwersje tytułów z małego Atari.

Ale wśród tych niewydanych pozycji było również trochę oryginalnych produkcji na 5200. W ich przenoszeniu w drugą stronę, na 8-bitowe Atari, specjalizuje się od lat Mike Langer, znany lepiej jako Homesoft, który wykonał całkiem sporą liczbę portów. Chodzi m.in. o takie tytuły, jak: Frisky Tom, Sport Goofy, Xari Arena, Microgammon SB, Miniature Golf, Looney Tunes Hotel, które znajdziecie w naszej bazie gier.

W 2016 roku Homesoft wziął na warsztat kolejną niedokończoną grę na Atari 5200: przygotowywaną w 1983 roku przez firmę Atari oryginalną produkcję zatytułowaną Meebzork.



Składa się ona ze zbioru 6 minigier i w założeniach miała prawdopodobnie pozostawiać swobodę graczowi jeśli chodzi o kolejność ich rozgrywania. W menu głównym ostatniej wersji prototypu możemy wybrać opcję „Adventure” i przechodzić w określonej kolejności etapy gry, albo wskazać jeden konkretny (zmiana klawiszem 1, czyli opcja „Select game”).

W różnych etapach rozgrywki w prototypie występują bugi programistyczne o różnej wadze (od kosmetycznych, aż po niemożność ukończenia danego levelu), z tego względu wypada traktować tę grę jako ciekawostkę, a nie pełnowartościowy produkt.

Przejdźmy pokrótce po wszystkich etapach/ poziomach:


Poziom nr 1

Level pierwszy: planszę widzimy w perspektywie pseudo-3D, nad naszym bohaterem Meebzorkiem latają stwory, które trzeba ustrzelić (ich cienie służą nam jako dobre odniesienie, gdzie należy się ustawić), a dodatkowo przeszkadza nam „demoniczny krab”, z którym należy unikać kontaktu. Po 20 celnych trafieniach przechodzimy dalej.

Level drugi: z powodu bugu przez pierwsze 10 sekund niewiele się dzieje. Potem pojawiają się scrollowane w pionie kolejne rzędy żywopłotu, przez które musimy się przedostać (w każdym rzędzie jest jedno przejście). Kontakt z żywopłotem kończy się śmiercią, więc trzeba uważać - przy okazji zbieramy jak najwięcej pigułek energii. Tu również pojawia się krab, tym razem możemy się go na chwilę pozbyć (strzelając do niego).


Poziom nr 3

Level trzeci: tu też mamy planszę ze stałym scrollem w pionie, na który nie mamy wpływu i też musimy chwilę poczekać, aż pojawią się jakieś obiekty tła na ekranie. Rozgrywka sprowadza się do przechodzenia przez kolejne obszary rozdzielone rzekami. Pole gry wypełniają potrzaskane kolumny, mamy je niszczyć strzałem, bo pod którąś z nich jest klucz, którego zebranie spowoduje pojawienie się mostu na najbliższej rzece (możemy utonąć, jeśli spróbujemy przejść rzekę w innym miejscu). Przeszkadza nam tradycyjnie „demoniczny krab”. Po przejściu 6 rzek poziom kończy się. Na tym poziomie jest sporo bugów, np. nie zawsze po zebraniu klucza pojawia się most.

Level czwarty: składa się z jednej statycznej planszy, musimy przejść z lewej na prawo unikając kontaktu z sześcioma ruchomymi elementami wychodzącymi z „sufitu”.


Poziom nr 5

Level piąty (najtrudniejszy z tych, które można ukończyć): naszym zadaniem jest dostanie się na samą górę, a przeszkadzają nam bloki przesuwające się w poziomie. Poruszamy się w lewo/prawo na wiszącej w powietrzu platformie i możemy strzelać tylko w górę. Każde trafienie bloku powoduje podniesienie naszej platformy – ale wystarczy jeden kontakt z niebieskim blokiem, aby nasza wysokość się obniżyła, a kontakt z czerwonym powoduje śmierć i rozpoczęcie wędrówki od początku.

Level szósty (którego nie da się skończyć): co my tu mamy? Platformy poruszające się w pionie z różnymi prędkościami, ruchome bloki, z którymi unikamy kontaktu oraz zagłębienia wypełnione lawą. Celem jest bezpieczne dotarcie do prawej strony ekranu, ale nic się dalej nie dzieje – implementacja nie została dokończona. Poza tym w rozgrywce przeszkadzają rozmaite bugi, więc w praktyce ten level można określić jako niegrywalny.


Istnieje też odrębna plansza z „trójwymiarowymi” schodami, która w zamyśle miała służyć jako nietypowy ekran wyboru poziomów 1-6, ale nie została ukończona. Dostać się do niej można wciskając klawisz 9 podczas rozgrywki.

Ostatnia wersja datowana jest na 16 listopada 1983. Więcej informacji o oryginalnym prototypie i rozgrywce można znaleźć tutaj.

Grę możecie pobrać stąd.

Wersja oryginalna: Atari 5200, rok 1983.
Kod: Eric Manghise,
Grafika: Marilyn Churchill,
Konwersja na A8 (rok 2016): Mike „Homesoft” Langer



2019-08-25 21:51 by "Adam"
komentarzy: 7
Kaz @2019-08-26 13:37:07
Thank you Homesoft for your all 5200 conversion! :)

Adam - no to chyba wszystkie gry z 2017 roku już na AOL opisałeś?! :D
Adam @2019-08-26 14:30:14
@Kaz: została jeszcze jedna gra z 2017, o której wiem (tekstówka) :)
Szał normalnie @2019-08-26 18:58:42
Normalnie szał.
gorgh @2019-08-26 20:59:13
szał na kortach.
Adam: dzięki za artek, takie perełki to miód. Loading na yt czasem opisuje takie gry, jak powstawały itd.
Comodorowiec @2019-08-27 15:12:02
Uśmialiśmy sie do łez z cieciem na złomowisku. Tytułki w sam raz na atari :-)
Pabloz1974 @2019-08-27 17:30:11
@comm tak tak bo kolorków commodorowskich bym nie zniósł :)
Cieć ze złomowiska @2019-08-28 00:05:36
Niniejszym dementuję, że uśmiałem się z czegokolwiek do łez.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
PTODT Stereo II (91)
ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
Książka Gorgha o asemblerze (42)
ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 29

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»