atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Lista gier na Lynxa z konkursu programistycznego
Prawdziwą gratką dla fanów konsoli Atari Lynx jest konkurs programistyczny z okazji 30. urodzin tej platformy (Lynx 30th Birthday Programming Competition) ogłoszony przez portal Atari Gamer. Jak pisaliśmy w poprzedniej nowince, zgłoszono 11 gier: ich pierwsze wersje udostępniono 1 września, a ogłoszenie wyników odbędzie się w październiku.

Więcej szczegółów na oficjalnej stronie konkursu – można tam zapoznać się z opisem rozgrywki, ocenić grę, pobrać ROM-y lub zagrać online przez przeglądarkę.

UWAGA: W momencie publikowania nowinki (godz. 12:00) jeszcze nie zostały udostępnione finalne wersje wszystkich gier.

Lista zgłoszeń w kolejności alfabetycznej:


  • 4TTUDE

  • Trójwymiarowa, rozbudowana gra w kółko i krzyżyk.

    Zespół: Nop90
    Autor: Gisberto Rondinella
    Dodatkowa grafika "last minute": Marss





  • Assembloids

  • Gra na refleks, znana już z wielu platform, w tym na Atari XL/XE (jako "Assembloids XE") i Atari ST (jako "Quartet Deluxe", bo oryginał nosił nazwę Quartet). Wersję na Lynxa zakodował ten sam człowiek, który zrobił wersje na C64 i Atari 2600.

    Zespół: PriorArt
    - Martin "enthusi" Wendt (kod)
    - Oliver "v3to" Lindau (grafika)
    - Kamil "jammer" Wolnikowski (dźwięk)





  • Find a way to my heart

  • Celem jest oczyszczenie ścieżki między lewą a prawą stroną (czyli chłopakiem i dziewczyną).

    Zespół: White Lynx Productions
    - Karri KAKSONEN





  • Growing Ties

  • Autor: Dr. Ludos
    Gra zręcznościowa w dobieranie długości krawatów.





  • The Inside World

  • Autor: Alexandre "LordKraken" Genoud





  • Lynx Quest

  • O grze pisaliśmy w poprzedniej nowince.

    Zespół: New Generation
    - Waldemar "Laoo" Pawlaszek (kodowanie)
    - Jaroslaw "Solo" Paduła (kodowanie)
    - Michał "Miker" Szpilowski (muzyka/dźwięki)
    - Robert "Tiger" Smoliński (grafika)
    - Waldemar "Vlad" Hnatek (grafika)
    - Jason "FinalBossBlues" Perry (grafika)





  • Nutmeg

  • Zespół: Retroguru
    - Gisberto Rondinella (kodowanie, design gry)
    - Shahzad Sahaib (kierowanie zespołem, testowanie, design)





  • On Duty

  • Zespół: OCEO
    - Martial DAVIAUD (prowadzenie projektu i grafika)
    - Karri KAKSONEN (kod i dźwięki)
    - Leo KAKSONEN (grywalność i zasady gry)
    - Walter LAUER (testowanie)





  • Sky Raider

  • Inspirowane River Raidem.
    Autor: Jum Hig (James Higgs)





  • Undergrounders

  • Pierwszoosobowa strzelanka (z elementami RPG) w postapokaliptycznym świecie.
    Autor: VladR (Vladimir Repcak)





  • YNXA

  • Zespół: Yastuna
    - Frédéric "Fadest" Descharmes (kod)
    - Romu (muzyka)
    - Kronbits + Elthen (grafika)





    2019-09-09 12:00 by "Adam"
    komentarzy: 23
    zbyti @2019-09-09 12:13:58
    Zacieram ręce do pobrania :D
    xxl @2019-09-09 12:49:19
    dostepne sa jutuby?
    gorgh @2019-09-09 14:50:14
    postarali się ludzie, nie spodziewałem się takiego odzewu, szejm, że nie ma jutubów
    Anon @2019-09-09 15:31:09
    No łał. Po prostu łał...
    haxot @2019-09-10 00:02:37
    mało ambitne,prawie same zrzyny ,co to ma być ?
    otako @2019-09-10 00:14:07
    mało ambitne,prawie same zrzyny ,co to ma być ?
    zbyti @2019-09-10 08:10:06
    Pograłem w SkyRider strasznie szybki ten River Ride ;) Ale czasem jest dźwięk strzału po naciśnięciu A a strzały nie ma a przy tej prędkości taka pomyłka to często kaplica. The Inside Word nie jest skończony a szkoda. On Duty chodzi za szybko, może kwestia emulatora? Lynx Quest słaby balans na początku sporo trzeba się nastrzelać do tych stworów by padły a ciasno na tym ekranie.
    haxot otako @2019-09-10 13:08:13
    z mocy twojego bólu dupy mógłbyś świat zasilać w energię elektryczną
    laoo @2019-09-10 13:21:30
    @zbyti Wiemy. Nad balansem trzeba popracować. Jest też bug do załatania. Pojawi się niebawem jakaś poprawka.
    zbyti @2019-09-10 13:59:33
    @haxot otako no to chyba dobrze? ponoć mamy kryzys energetyczny ;P ludzie, co wy macie z tą nadwrażliwością? już człowiek nie może wyrazić własnego zdania? do tego chamstwo... dorośnij tam, kimkolwiek jesteś bo mam wrażenie, że nauczono cię w szkole pisać ale do dziś nie wiesz dlaczego.

    @laoo to fajnie :) wieczorem planowałem pograć więcej, to po prostu pierwsze wrażenie :)
    laoo @2019-09-10 14:26:20
    @zbyti Polecam spróbować zajść dalej. Następne światy są bardzo ładne. No ale fakt, że do przejścia całości to potrzebowałem 20 żyć. Aczkolwiek bez treningu, więc na pewno z trzema też się da ;)
    zbyti @2019-09-10 18:22:52
    @laoo trochę nie czaję jak robić progres... Jak przejdę przez pierwszy portal do mam planszę na której widzę coś jakby wpity miecz a w prawym górnym rogu planszy jest coś jaby skrzynka. Pierwszego nie mogę wsiąść a drugiego otworzyć. A miałem nadzieję na jakis power up. W trzeciej planszy gdzie masowo atakują potwory wyglądające jak czaszki już ginę. Powiedz mi proszę, czy łuk to moje jedyna broń ? Coś robię nie tak? A tak nawiasem, fajna muza, animacja i płynność - jako, że widziałem wszystkie tytuły na Atari Lynx (to nietrudne) to tym tytułem bylibyście w czołówce :)
    zbyti @2019-09-10 18:23:39
    ale literówki walę... :( ale mam nadzieję, że sens pytania jest jasny.
    Tiger @2019-09-10 21:44:51
    gra nie jest ukonczona, power up luku jest automatyczny co 4 lvle,
    sa 4 swiaty: kazdy 3 lvl + boss, pelna wersja bedzie miala wszystkie bajery, poprawiona grywalnosc, wiecej animek i grafy. Pierwszy swiat jest faktycznie dosc trudny, kolejne juz sa zbalansowane.
    zbyti @2019-09-10 22:02:24
    @Tiger dzięki! To poczekam na produkt końcowy :)
    TROOOLLLL @2019-09-10 22:54:01
    co to za Remaki ? ... a nie to Klony
    Adam @2019-09-13 23:15:25
    Na AtariAge pojawił się wątek, w którym można głosować na te gry (wskazuje się miejsca 1, 2, 3):
    https://atariage.com/forums/topic/295939.../
    gonzo @2019-09-14 02:45:57
    - procesor MOS 65SC02 pracujący z częstotliwością 4 MHz
    - 16 kolorów jednocześnie (z palety 4 bitowej) na linię (więcej niż 16 kolorów może być wyświetlane jednocześnie przy zmianie palety w każdej linii)
    - Nieskończona liczba duszków z detekcją kolizji (?! może ktoś to wyjaśnić?)
    - Standardowa rozdzielczość 160 × 102 (deko szokujące, ale taka prawda, chyba takie właśnie były wtedy możliwości wyświetlaczy)
    - RAM 64 KB
    - kolorowy ekran LCD 3,5 cala
    - 12 bitowa paleta
    - układy 8 (mikey) i 16 (suzy) bitowe

    parametry jak na 1989 rewelacja, ale coś z tym było nie tak, ktoś wie co to takiego było?
    Adam @2019-09-14 09:29:18
    @Gonzo: firmie Atari nie udało się zadbać o to, aby powstała odpowiednio duża biblioteka gier wykorzystujących możliwości tej konsoli, poza tym, z tego co czytałem, było kilka niedogodności technicznych, np. Lynx wymagał do działania sześciu baterii, które podobno zżerał w ciągu kilku godzin.
    tebe @2019-09-14 12:05:34
    jest materiał na Youtube wyjaśniający wszystko, 2x wyższa cena od Gameboya, krótki czas pracy
    laoo @2019-09-14 17:25:24
    @gonzo:
    Nieskończona liczba duszków, bo nie ma sprzętowych duszków tylko jest blitter w chipie Suzy. Ale dość mądry: podaje się mu adres pamięci ekranu na którym ma pracować oraz wirtualne współrzędne lewego górnego roku. Następnie sprajty rysuje się podając ich współrzędne w tej samej wirtualnej przestrzeni, a Suzy potrafi je nawet przycinać jak są na skraju ekranu lub całkowicie odrzucać jeśli są poza ekranem. Ogólnie blitter ma większą funkcjonalność niż w VBXE.
    Detekcja kolizji działa tak, że podaje się mu adres drugiego bufora (taki stencil). Każdemu sprajtowi można przypisać bajt, który jest wpisywany do tego bufora (Tak samo jak kolor jest wpisywany do pamięci ekranu). Ale podczas wpisywania Suzy sprawdza co jest w tym buforze i jeśli znajdzie tam jakąś niezerową liczbę (czyli że już w tym obszarze był narysowany jakiś sprajt), to wpisze tę wartość w odpowiednie miejsce w strukturze opisu sprajta. Po narysowaniu sprajta widzimy co zostało nadpisane, czyli de facto mamy detekcję kolizji.
    Rozdzielczość 160x102 wynika z bardzo pragmatycznego faktu - to największa rozdzielczość, której bufor mieści się w 8 kB pamięci. Bufor o wiersz większy przekroczyłby tę granicę.
    A coś poszło nie tak nie z wielu powodów. Sprzęt był super bo Nintendo dogoniło go dopiero w GBA 10 lat później, ale miał tragiczną dokumentację (twórcy robili sobie śmiechujki i w dokumentacji są kwiatki typu, że "och, faktycznie, tu jest błąd i ta funkcjonalność nie działa, ale już tego nie naprawię, bo nie mam już czasu. A jak to faktycznie działa to sprawdź i się przekonaj"). Druga sprawa to mała liczba tytułów, bo cartridże są szyfrowana i trzeba było mieć błogosławieństwo Atari, żeby coś wydać. Dodatkowo zestaw developerski podejrzewam do tanich nie należał. No i tak jak TeBe powiedział dwa razy droższy niż Gameboy, który był słaby, ale grywalny i na bodajże trzech bateriach działa dwa razy dłużej niż Lynx na 6.
    the fender @2019-09-15 09:49:20
    I tutaj dochodzimy do jakże popularnego tematu pt. dlaczego Atari upadło (bo że przez marketing to wiemy).
    I znowu kolejny kwiatek w temacie marketing Atari vs marketing Nintendo. Oczywiście, że Nintendo może i "dogoniło" Lynxa te x-lat później. Ale może stało się tak nie dlatego że nie umiało bo nie dało rady, tylko dlatego że postęp techniczny spowodował obniżenie ceny podzespołów i finansowo dopiero wtedy się kalkulowało wypuszczanie urządzenia dla mas na rynek.
    the fender @2019-09-15 09:53:11
    W zasadzie z firm produkujących konsole, ogólnie firm retro to chyba tylko Nintendo przetrwało do dzisiejszych czasów w niezmienionej w zasadzie formie ? (w sensie, że nie jak Atari w formie marki którą sobie można kupić i dawać to logo na pieluchy dla niemowląt albo nie wiem ... klapki np ;) ).
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
    ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 29

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»