atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Czas na KWAS i inne wydarzenia
KWAS #16 na uchodźctwie

To już szesnasta edycja K.W.A.S.-a czyli atarowskiej posiadówki pod nazwą Kolejne Wrocławskie Atarowskie Spotkanie. Pierwsza miała miejsce w 2008 roku, o czym pisaliśmy tutaj. Jak sama nazwa wskazuje, KWAS powinien się odbywać we Wrocławiu, i zazwyczaj tak jest, ale od czasu odbywa się gdzie indziej, bo kto nam zabroni? Były już edycje emigracyjne w Warszawie, a nawet Londynie i Dublinie. Teraz czas na Kraków, który nie doświadczył jeszcze tego dobrodziejstwa :). W razie wątpliwości, najbliższy KWAS należy tłumaczyć jako Krakowskie Wielkie Atarowskie Spotkanie.

Dnia 4 października 2019 roku spotykamy się w Krakowie na KWAS #16. Zaczynamy niestandardowo, bo koło 19.30 w Cafe Szafe, gdzie przy okazji odbywa się festiwal sztuki mediów Hawangarda, o którym niżej. Tam między innymi opowiem o grze literackiej "Deszczownik", która będzie miała swoją premierę. "Deszczownik" to prosta gierka zręcznościowa w Turbo Basic XL, zabawa ze spadającym jako deszcz tekstem, który należy chronić przed wpadnięciem do ognia. O grze jeszcze napiszemy osobno, zapewne po KWAS-ie. Co prawda, pokazywaliśmy już ją w wersji beta w galerii Cricoteca w Krakowie, ale teraz będzie w wersji nieco ulepszonej, zrobionej z uwzględnieniem uwag zgłoszonych między innymi przez odwiedzających galerię, a także bazującej na naszych obserwacjach i pomysłach.



Przenosimy się potem, około 22.00 do restauracji Restart Szeroka (na Kazimierzu), gdzie w grę będzie można pograć, bo będzie tam wystawione na dworze (na polu) Atari 65XE z telewizorem CRT i joystickiem. Oprócz gotowej i jedynie słusznej wersji czarno-białej (z różowym akcentem) "Deszczownika", będzie można też zagrać we wszystkie pozostałe wersje, które powstały przy okazji. Po pierwsze w niedokończoną wersję z Grawitacji (autorstwa Krisa3D, który będzie obecny jako gość specjalny), wersję z kolorkami na DLI (pomysł Tbxx-a), a także w wersję kolorystycznie szarą, jaka była dostępna w Cricotece. Swoją obecność zapowiedzieli autorzy tych wszystkich wersji: Maro, Kaz, Tbxx, Mono, Pin, Kris3D. Grze będzie towarzyszyć tak zwana "instalacja artystyczna" czyli deszczownik we własnej osobie, z charakterystyczną, różową parasolką. Będzie też niespodzianka nawiązująca do atarowskiego węgla.



Ale to nie koniec KWAS-a, bo w sobotę, w okolicach południa, dla chętnych wizytacja w UBULabie, z opowiadaniem i oprowadzaniem założyciela labu, dra hab. Piotra Mareckiego. Jak na razie swoją obecność na KWAS-ie zapowiedzieli Mono, Jad, Trub (Rzeszów), Kaz (Wrocław), Kris3D, Kroll, Pin, Oswald, Maro, Maxi, Khorne (Kraków), Tbxx (Tarnów). Kto jeszcze będzie miał chęć to u Krolla będziemy testować prototypy nowych gier na Atari. Spotkanie zakończymy w zależności od potrzeb ludzkości, nie ma ustalonej konkretnej godziny.

Hawangarda 2019

To festiwal sztuki mediów, który odbywa się już od kilku lat. W zeszłym roku między innymi pokazywaliśmy w czasie jego trwania ultrarzadki komputer Cobra-1, a na nim konwersję gry znaną z ZX Spectrum i Atari "07 zgłoś się". Były nawet dwa egzemplarze Cobry-1, w pełni działający kolegi RJ-a, a także niesprawny, ale imponująco wyglądający (druciki, dużo drucików!) z muzeum w Katowicach. Była prezentacja kolegi Voyagera o magazynach dyskowych, a także możliwość pobawienia się przytachanym przez niego równie rzadkim Commodore 64 w wersji walizkowej. Z kolei kolega Argasek dał krótki koncert muzyki chiptunowej. Wspominam oczywiście tylko o wydarzeniach interesujących miłośników retro, bo samych wydarzeń - w tym literackich czy z innych dziedzin sztuki - było więcej. Poniżej filmik z tamtej edycji festiwalu:



A co w tym roku? Już od 2 października zaczynają się warsztaty, które potrwają do 4 października, do piątku. Między innymi naszego kolegi TDC-a, który będzie uczył pisania gier tekstowych. W piątek wieczorem kulminacja prezentacji i pokazów we wspomnianym Cafe Szafe. Będzie między innymi Borek (Marcin Borkowski, naczelny Top Secret), Kaz (z opowieścią o "Deszczowniku" oraz "Zmierzchu" na Atari). Pozwoliłem sobie wyrypać program z fejsbukowego profilu Hawangardy, może kogoś to zaciekawi, bo zdaje się, że są jeszcze miejsca na warsztatach:



  • W ramach tegorocznej Ha!wangardy ogłaszamy stonerowe warsztaty "Teledyski do wierszy", które poprowadzi Paweł Harlender: Warsztaty o charakterze intermedialnym, mające na celu zapoznanie uczestników z różnymi technikami łączenia słowa z dźwiękiem i obrazem. Wspólnymi siłami napiszemy i przeczytamy wiersz, a następnie stworzymy do niego wizualizację. Przebadamy różne techniki artystyczne, zaimprowizujemy przestrzeń wymiany doświadczenia. Kluczowe kategorie: kolaż, zabawa, surrealizm, sen, alogiczność, aleatoryzm, kolektywność. Warsztaty mają formułę niedomkniętą, co oznacza, że nikt nie wie na sto procent, co się wydarzy w trakcie, a prowadzący pozostanie otwarty na inicjatywy i interakcje. Program prezentuje się:

    🎬2 PAŹDZIERNIKA: zobaczymy kilka przykładów teledysków wierszowych – wierszy udźwiękowionych i zwizualizowanych, następnie – bazując na różnych technikach syntetyzowania magmy słownej – napiszemy wspólnie utwór. W trakcie procesu nie powinno zabraknąć kolażu, żartu, ostrych cięć, zagadek, ślepych zaułków, pytań bez odpowiedzi. Zastanowimy się, gdzie leżą pomysły na wiersz, jak zacząć, jeśli chce się coś skrobnąć opowiemy sobie, jak czerpać garściami z codzienności.

    🎬3 PAŹDZIERNIKA: dzionek multimedialny – zastanowimy się, na ile różnych sposobów można przeczytać wiersz, który stworzyliśmy poprzedniego dnia. W końcu – korzystając z wachlarza głosów znajdujących się wśród nas – nagramy wokalizację naszego utworu (bez obaw, kompetencje wokalne nie są wymagane, postaramy się jednak wydobyć z naszych gardeł jak najwięcej), ostatecznie – przygotujemy materiały wizualne, które posłużą do stworzenia teledysku.

    🎬4 PAŹDZIERNIKA: prezentacja efektów warsztatów, czyli teledysku wierszowego, podsumowania, wnioski, powiemy sobie, z czego jesteśmy zadowoleni, a co byśmy poprawili; jednym słowem – biesiada.

    🎬Wymagania: dobrze będzie, jeżeli przyniesiecie ze sobą sprzęt nagrywający w postaci smartphone’ów, ponadto: aktywne szyszynki i chęć zabawy. Jakiekolwiek kompetencje nie są wymagane, zapraszam wszystkich laików i fachmanów, byle z otwartymi łepetynami.

    🎬Obowiązują zapisy, liczba miejsc ograniczona do 12. Aby się zapisać, proszę o mail na adres pawel.harlender@yahoo.com lub wiadomość na facebooku.
    Jeszcze raz zapraszam szalenie! Zgłoszenia do 1 października. Paweł Harlender.

  • Pamiętacie Pegasusa? Tradycją Ha!wangardy stały się koncerty chiptunowe. Grali dla nas już Yerzmyey, Argasek, Jakim, AceMan, Pinokio. Tym razem czas na NES-a i Chip Jockeya. Zapraszamy 4 października na MEDIA ART SHOW do Cafe Szafe.

    🎼 Scalakowa Podróż - koncert muzyki chiptune

    🎼 "Scalakowa Podróż" to krótki, lecz treściwy koncert przygotowany specjalnie na Ha!wangardę przez polskiego muzyka o pseudonimie Chip Jockey. Jego zadaniem będzie za pomocą swoich utworów oprowadzić słuchaczy po świecie NESowej muzyki - od jej początków składających się z nut na jednym chipie do dzisiejszych czasów, gdzie wszystko jest możliwe i wszelkie limity są łamane.

    🎼Chip Jockey jest polskim twórcą muzyki typu chiptune na NES/Famicom/Pegasus, który zajmuje się zabawą oraz eksperymentowaniem z chipami muzycznymi - ich łączeniem i wydobywaniem z nich brzmienia łamiącego limity starych konsol.

  • W ramach Ha!wangardy 2019 ogłaszamy warsztaty z literackich botów.

    ✖️ Twitter to obecnie jedno z najważniejszych mediów służących do komunikacji. Znacząca ilość informacji Twittera generowana jest przez boty (skrót od: "robot"). Boty Twittera tworzą informację, odpowiadają na pytania, reagują na odpowiedzi etc. Niezwykle trudno jest odróżnić wypowiedź robota od wypowiedzi człowieka. Jak wyliczono Donald Trump kilkadziesiąt razy cytował boty w swoich wypowiedziach.

    ✖️ Boty są używane także przez twórców do różnego rodzaju wypowiedzi.

    ✖️ W ramach warsztatów uczestnicy poznają zasady działania botów Twittera i nauczą się tworzyć własne boty.

    ✖️ Prowadzący warsztaty: dr hab. Piotr Marecki, prof. UJ

    ✖️ Na warsztaty zapisujemy się, wysyłając e-mail na adres piotr.marecki@uj.edu.pl w treści [LITERACKIE BOTY. WARSZTATY]. Deadline: 1 października. Ilość osób ograniczona (max. 10 osób)

    ✖️ Warsztaty odbędą się w UBU lab, ul. Łojasiewicza 4, p. 2.120 w dniach 2 i 3 października 2019 w godzinach 18.00-19.15

    ✖️ Warsztaty są bezpłatne, uczestnicy proszeni są o zabranie własnych laptopów!

  • „Pendrive znaleziony w trawie” to jeden z najważniejszych utworów polskiej literatury elektronicznej. W Krakowie zaprezentuje go autor Marcin Borkowski.

    ✔️ „Pendrive znaleziony w trawie” to z jednej strony zagadka detektywistyczna, z drugiej - próba szukania granic rozrywki komputerowej. Gracz dostaje do ręki pendrive, znaleziony podczas oględzin miejsca, w którym być może doszło do przestępstwa, ale nie jest jasne ani czy przestępstwo rzeczywiście miało miejsce, ani czy pendrive miał z nim jakikolwiek związek. Wszelkich wskazówek, pytań i odpowiedzi na nie trzeba szukać na pendrivie. O dziwo większość niezbędnych narzędzi każdy z nas ma zainstalowane na komputerze, czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy. PDZWT wymyślił i wydał w 2018 roku Marcin Borkowski.

    ✔️ Marcin Borkowski, rocznik '62, warszawiak. Polski programista i dziennikarz prasowy zajmujący się tematyką gier komputerowych. W latach 1988–1992 pracował w czasopiśmie „Bajtek”, a następnie przez cztery lata pełnił funkcję redaktora naczelnego magazynu „Top Secret”. W latach 1997–1999 felietonista w magazynie „Gambler”. Od 2015 roku felietonista i współpracownik czasopisma „Pixel”. Autor pierwszej polskiej gry przygodowej (wydanej w 1986 r. na ZX Spectrum „Puszki Pandory”) oraz zbioru opowiadań „Odwlekane porządki”.

  • Ogłaszamy kolejne warsztaty w ramach Ha!wangardy 2k19 pt "Krótkie wprowadzenie do generowania tekstów za pomocą sztucznej inteligencji", które poprowadzi dr Jan. K. Argasiński

    ➖ Na A.I. jest hype. Wszyscy, wszystko robią za pomocą inteligentnych urządzeń, inteligentnych rozwiązań. Dla wielu z nas wyznacznikiem inteligencji jest jednak możliwość twórczości. Czy maszyna (albo Maszyna) może stworzyć coś sama? Co to w ogóle znaczy "sama" w tym wypadku?

    ➖ W ramach naszych warsztatów zbudujemy sobie kilka bardzo prostych "inteligentnych" rozwiązań generujących teksty od zera. Zaczniemy od prostego mieszania zmiennymi i dodając zależności statystyczne stworzymy utwór z użyciem łańcuchów Markowa. Zobaczymy jak to jest samodzielnie pisać skrypty i jaka logika stoi za tym procesem. Porozmawiamy o sztucznej inteligencji nowszej generacji (i dowiemy się dlaczego "nowszą" wypada pisać w cudzysłowie), spróbujemy użyć którejś ze współczesnych metod z repertuaru uczenia maszynowego. Kto wie, dokąd nas to zaprowadzi?

    ➖ Zajęcia mające formę eksperymentalnego warsztatu i skierowane są raczej do osób, które zainteresowane są rożnymi wymiarami twórczości lecz nie miały do tej pory styczności z zapleczem kreatywnego programowania. Nie umiesz/boisz się programować? Przyjdź do nas.

    ➖ Z przyczyn logistycznych od uczestników warsztatów wymagamy przyniesienia własnych komputerów - PC lub MAC z w miarę aktualną wersją windowsa, macosa lub linuxa. Działać będziemy przy użyciu języka Python (głównie, ale może nie tylko). Paczki z materiałami zostaną przesłane do zapisanych na warsztaty osób kilka dni przed zajęciami. Dodatkowo na miejscu zapewniamy kawę, herbatę i wifi (ale jak przyniesiecie własny kubeczek to nie będziecie musieli używać naszych).

    ➖ Jan K. Argasiński (ur. 1985) adiunkt w Zakładzie Technologii Gier; Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (Polska). Zajmuje się przetwarzaniem afektywnym (affective computing), projektowaniem i tworzeniem gier, poszerzoną i wirtualną rzeczywistością.

    ➖ Warsztaty odbędą się w UBU lab, ul. Łojasiewicza 4, p. 2.120 w dniach 2 i 3 października 2019 w godzinach 19.30-21.00.

    ➖ Na warsztaty zapisujemy się, wysyłając e-mail na adres argasinski@gmail.com w treści [SZTUCZNA INTELIGENCJA. WARSZTATY]. Deadline: 1 października 2019. Ilość osób ograniczona (max. 10 osób)

    ➖ Warsztaty są bezpłatne, uczestnicy proszeni są o zabranie własnych laptopów!

    ➖ Nowa praca Jana K. Argasińskiego będzie także prezentowana w ramach MEDIA ART SHOW, o czym napiszemy wkrótce.

  • Nasi kolejni goście to artysta Kuba Woynarowski i programista dr Jan K. Argasiński. W ramach MEDIA ART SHOW zaprezentują książkę z rozszerzoną rzeczywistością pt. "Stilleben". Wydawcą książki jest Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    ⚫️ Termin „Stilleben”, zapożyczony z obszaru sztuk wizualnych, oznacza dosłownie „ciche życie”, ale również „martwą naturę”. Projekt pod tym tytułem, zrealizowany przez Jakuba Woynarowskiego i Jana K. Argasińskiego w ramach laboratorium twórczego programowania UBU Lab na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, stanowi posthumanistyczną opowieść o domowym wnętrzu, traktowanym nie tyle jako funkcjonalna „maszyna do mieszkania”, co raczej niesamowity „gabinet osobliwości”. Przyswajając poszczególne warstwy wizualnego tekstu odbiorca pozostaje w stałym ruchu między dostrzegalną powłoką i niewidoczną podszewką świata przedstawionego, uczestnicząc tym samym w jego utajonym „cichym życiu”. Interaktywna, wirtualna wystawa „Stilleben” powstała zarówno w wersji stacjonarnej, jak i mobilnej; naturalnym dopełnieniem projektu VR zrealizowanego w laboratorium jest narracyjny artbook, wzbogacony o elementy „rzeczywistości rozszerzonej”.

    ⚫️ Jan K. Argasiński (ur. 1985) adiunkt w Zakładzie Technologii Gier; Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (Polska). Zajmuje się przetwarzaniem afektywnym (affective computing), projektowaniem i tworzeniem gier, poszerzoną i wirtualną rzeczywistością.

    ⚫️ dr Jakub Woynarowski (ur. 1982) – interdyscyplinarny artysta, niezależny kurator, designer i ilustrator. Absolwent i wykładowca ASP w Krakowie. Twórca opowieści graficznych, artbooków, wideo oraz animacji. Realizuje projekty z pogranicza teorii i praktyki wizualnej. Autor koncepcji artystycznej wystawy w Pawilonie Polskim podczas 14 Międzynarodowego Biennale Architektury w Wenecji (2014). Laureat Paszportu Polityki (2015) w kategorii sztuk wizualnych. Swoje prace prezentował m.in. w Fondazione Memmo w Rzymie, Kunsthal Extra City w Antwerpii, MeetFactory w Pradze i MSN w Warszawie.

    ⚫️ Zapraszamy do Cafe Szafe. 4 października 2019 (piątek), start o 19.30.

  • Krzysztof Pietrala wraz z ekipą gośćmi MEDIA ART SHOW. Fani retro zaprezentują projekt "CiumCiumTV – maszyna do podglądania", który:

    ➖ Zapuści żurawia do zakazanego pokoju osiedlowej wypożyczalni kaset video - tylko z dowodem osobistym lub pierwszym zarostem. Poprosi kolegę. W domu zaserwuje coś z karty pamięci. Żywą sypialnię na patelni. Zapuka w srebrne okienko: „Uchyl zazdrostek, bo róże zwiędną”. CiumCiumTV to podejrzany wojaż voyeur'a. Na styku analogu i cyfry. Na VHS, C=64, smartfon, bit i tekst.

    ➖ Krzysztof Pietrala – '80. @małyformat. Kraków. Grzegorz Kaliszuk – video designer. Łukasz Neumann - muzyk

    ➖ Rezerwujcie czas w piątek 4 października, start o 19.30, miejsce Cafe Szafe

  • Ha!wangarda to także eksperymentalny komiks, literatura wizualna, książki obrazkowe. To tutaj premiery miały narracje wizualne od Bolesław Chromry, Kuba Woynarowski czy Ala Flora.

    🔃 W tym roku w ramach Ha!wangardy planujemy premierę art booka od Michalina Mosurek pt. PiT – we wnętrzu sensu i bezsensu pojąć improwizowane przygody Pytona i Trąbki. Książka ukaże się w Korporacja Ha!art w serii Literatura wizualna pod redakcją Kuba Woynarowski.

    🔃 Książka obrazkowa zatytułowana PiT – we wnętrzu sensu i bezsensu pojąć improwizowane przygody Pytona i Trąbki, opowiada o absurdalnym świecie, przez który przepędzani są dwaj bohaterowie. Bardzo niewiele od nich zależy, Pyton jest wężem, który uciekł z prywatnej hodowli latem 2018 roku i szukało go pół Polski. Trąbka to jazzman, który ma jakiegoś pecha, i obydwaj muszą brnąć do przodu. Inspiracją ich przygód są lokalne historie ze wsi podkrakowskiej, które łączą się z wydarzeniami ze świata. Czytając książkę cały czas słyszymy muzykę graną przez trębacza, dlatego jej format nawiązuje do płyty CD. Do książki należy podchodzić z dystansem, jest ona: mała, ironiczna i narysowana przez Michalinę Mosurek z Przegini – trzy plusy i żadnego minusa.

    🔃 Michalina Mosurek (ur. 1994) – skończyła Grafikę na ASP w Krakowie. Jej opracowania książek oraz ilustracje były prezentowane na licznych wystawach i konkursach o randze krajowej i międzynarodowej, dyplom zrealizowany w Pracowni Książki pt. "PiT" - autorska książka obrazkowa, dostał nagrodę Prezydenta Miasta Sopotu.

    🔃 Michalina Mosurek jest także Autorką plakatu tegorocznej edycji Ha!wangardy.

  • Jak wiadomo, bardzo lubimy sprzęt retro. Medium w utworach zrealizowanych na taki sprzęt staje się widoczne, nieprzezroczyste.

    🔼 W ramach tegorocznej Ha!wangardy prezentujemy finalną wersję "Deszczownika" - literackiej gry zrealizowanej na 8 bitowy komputer Atari. Jest to nowa gra na komputer martwy komercyjne od kilku dekad (tzw. komputer zombie - martwy, ale ożywiony przez fanów). Gra nawiązuje do aktualnego wydarzenia - palenia książek w Gdańsku.

    🔼 Cywilizacja książki ginie w płomieniach. Litery, niczym deszcz z chmury, spadają na ziemię i są pochłaniane przez ogień. Masz szansę ochronić cywilizację liter za pomocą parasola wyciągniętego z ognia przez zmutowanego kotoszczura. Kotoszczur to dziwaczny stwór, który uwielbia czytać książki. Książki to zaledwie pojemniki na litery, na słowa, na zdania, ale kotoszczura książki rozbawiają, złoszczą, denerwują, pocieszają, uczą, a niektóre tylko marnują jego czas, bo czytając je niczego nie odczuwa.

    🔼 W grze dostępne są fragmenty tekstów z książek spalonych w Gdańsku, które ukazują się na górze ekranu. Spadają w dół, w kierunku ognia. Gracz steruje kotoszczurem z parasolką, którą może kierować litery w bezpieczne miejsca na ziemi. Punkty otrzymuje się za litery, które przetrwały.

    🔼 Autorzy gry: Kaz, Pin, Tbxx, Maro

    🔼 Grę zaprezentuje autor grafiki Krzysztof A. Ziembik i (jak Bóg da) programista Tomasz Boksa podczas Media Art Show 4 października o 19.30 w Cafe Szafe, będzie można w nią także zagrać na oryginalnym Atari w Restart Szeroka




    Wspomniane powyżej miejsca, w których odbędzie się Hawangarda (oraz kawałek KWAS-a):

    Cafe Szafe, ul. Felicjanek 10, Kraków:



    Restart Szeroka, ul. Szeroka 7/8, Kraków:



    UBU Lab, ul. Łojasiewicza 4, Kraków:



    2019-09-25 21:06 by Kaz
    komentarzy: 26
  • mono @2019-09-25 23:54:48
    Przybywamy! :D
    Ej, ale ja nie uczestniczyłem w produkcji Deeszczownika i nie można mnie wymieniać, jako autora.
    Popraw też ksywę Truba na Trub. Drugie b jest nieme :>
    Kaz @2019-09-26 05:39:43
    Mono, dobrze wiesz, ze brales udzial, bo bez Twoich uwag programistycznych nie byłoby gry :) Zresztą podziękowania za pomoc są w programie. Skromność skromnością, ale ja jestem za honorowaniem wkładu!

    Ps. Nieme b usunięte! :)
    Jacques @2019-09-26 08:51:40
    KWAS, filia w Krakowie?

    Szkoda, nie dam rady ;-)
    mono @2019-09-26 10:14:03
    Była by, była :) Autor dla mnie to osoba, która rzecz zrobiła a nie skończyła na czczej gadaninie. Inaczej musiałbyś w każdej produkcji umieszczać dziesiątki takich "współautorów".

    Warto by dodać kilka słów o gościach którzy przybędą z Rzeszowa:
    - Jad - komodorowiec, Autor "Hansa Klosa" na C64, pracownik L.K.Avalon zarówno w czasach 8-bit jak i późniejszych, autor wielu narzędzi wykorzystywanych tamże, bywalec giełdy Plus na Politechnice Rzeszowskiej gdzie wszystko się zaczęło,
    - Trub - atarowiec, członek grupy DLT do dziś rozwijającej czynnie Sparta DOS X.

    Obydwaj Panowie znają środowisko związane z Avalonem, Tajemnicami Atari i Plusem, a że rzadko pojawiają się na scenowych imprezach, więc jest niebywała okazja dla ciekawskich żeby popytać u źródła.
    krzych2d @2019-09-26 10:38:35
    Deszczownik, kolejna gra tekstowa na Atari! Jupi! Będzie grane! Nokaut C64 i ZX Spectrum!
    _tbxx @2019-09-26 11:26:11
    Wypraszam sobie - Deszczownik to w 100% gra zręcznościowa, do tego w hi-res (320x231) a jedna z wersji o której wspomniał KAZ wyświetla ponad 20 kolorów na ekranie...
    krzych2d @2019-09-26 11:44:11
    Czyli to będzie nowy Zybex albo coś na wzór Super Mario! Tym lepiej! Ale się zdziwią commodorowcy, chciałbym zobaczyć ich miny!
    krosta5d @2019-09-26 11:57:55
    To będzie najbardziej kolorowa gra w historii, 256 kolorów ale każdy w nowej linii.
    głos z lodówki @2019-09-26 11:59:03
    Czyżby kogoś piekły litery cztery, o to że gra na ATARI będzie częścią performance na festiwalu sztuki, a nie kolejnym klonem zręcznościowej papki dla pospólstwa?
    głos pospólstwa 8d @2019-09-26 12:03:35
    w imieniu pospólstwa, wypraszam sobie
    julian z. @2019-09-26 12:20:04
    To chyba rip jakiejś starej młockarni z timeksa 2048. Nawet fonty 1:1 przeniesione. Jeśli gra się klawiaturą, to nie mam więcej pytań.
    refrigerator @2019-09-26 12:54:48
    To jest na festiwal? To będzie faktycznie festiwal sztuki przez wielkie "G", nie mylić z innym słowem na g.
    astrofor @2019-09-26 13:48:05
    nie kumam jak chcecie fajerwerki to zagrajcie se w metro exodus, to jest spotkanie retro...
    głowa dzika z piekarnika @2019-09-26 14:50:26
    kto sieje wiatr, ten zbiera burzę...
    gorgh @2019-09-26 19:13:30
    dawno nie byłem na sztabie, miłego spotkania panowie
    Biurokrator @2019-09-26 21:33:24
    Każdy sobie _____ marszczy!
    Jeśli wchodzisz między _____ musisz ______ tak jak one!!!
    Kiedy bedzie jakiś edukacyjny arytykuł dla początkujących twórców?
    mgjk30 @2019-09-27 12:12:17
    "bo będzie tam wystawione na dworze (na polu) Atari 65X"

    Jaka zniewaga! "...na polu (na dworze)..." to jeszcze do przełknięcia, ale odwrotnie?! :D
    pgru @2019-09-27 16:10:45
    Nie na temat, ale gdzie można przesyłać prace na Ironie - może źle szukam, ale nie mogę znaleźć jakieś strony/kontaktu.
    Kaz @2019-09-27 18:13:21
    Irata prosił mnie o podanie maila do wysyłania prac, bo teraz nie ma dostępu do netu: marekjurkow@gmail.com.
    Huan Garsija @2019-09-28 07:51:35
    Wchodzę na AOL a tu tradycyjne szambo w komentarzach.
    pgru @2019-09-28 10:52:22
    Dziekuje za odpowiedz.
    Xerox @2019-09-28 22:31:22
    Offtop ale warto, sa akcenty atarowskie
    youtu.be/3vOkjDRzW2A
    pin @2019-09-29 03:42:45
    Przydał by się taki materiał o atarowcach, no i coś mi się wydaje, że byłoby niewiele lepiej ;)
    Pin @2019-09-29 03:46:39
    Co do KWASa, to może przemycę jakieś sratari, tak profilaktycznie coby szambo skutecznie wybiło ;)
    Kaz @2019-09-29 14:34:19
    Super, dzięki Pin.
    pin @2019-09-29 15:38:16
    Powinno się też udać dowlec Lynxa z nowym LCD, VGA out, oraz AgaCart ;)

    Szczególne podziękowania dla RJ!!!111
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
    ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 28

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»