atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Dzisiaj KWAS #21e z 2020-04-29 12:07 (19)
Po KWAS-ie #21d z 2020-04-25 08:46 (16)
Kolejny raz totalny KWAS! z 2020-04-22 10:58 (14)
Silly Venture party - to już 20 lat! z 2020-04-21 13:43 (26)
Dzisiaj pierwsza lekcja! z 2020-04-17 16:27 (46)
Silly Venture 2020 - invitka na Atari ST z Revision! z 2020-04-16 18:59 (5)
Dzisiaj KWAS #21 C z 2020-04-15 16:41 (9)
Action! w bibliotece i na warsztatach z 2020-04-13 21:08 (27)
Wielkanoc! z 2020-04-11 14:31 (11)
Po KWAS-ie #21 z 2020-04-09 13:51 (17)
Już w środę KWAS #21 z 2020-04-06 15:35 (32)
Zapowiedź nowej gry "Adam Is Me" z 2020-04-01 20:35 (31)
W czasach kwarantanny z 2020-03-28 09:49 (17)
Jaskinia Prawiczka z 2020-03-10 16:06 (22)
Loading o Atari z 2020-03-06 14:24 (5)
RAM-Cart jako inspiracja z 2020-03-04 16:57 (9)
Nowa gra "Angry Betty" z 2020-03-02 10:48 (14)
Atari na poważnie i na wesoło z 2020-02-29 07:38 (5)
Grawitacja 2020 z 2020-02-25 16:49 (2)
Nadchodzi KWAS #20 z 2020-02-25 14:48 (8)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowa gra "Angry Betty"
Któż nie pamięta gry "Jet Set Willy" i historyjki, którą była reklamowana? Otóż wedle niej, żona górnika Willego, o imieniu Maria, zmusiła swojego męża do posprzątania domu w zamian za wizytę w sypialni. Teoria ta wydaje się naciągana w wersji Atari, bo w grze widzimy Marię przyjaźnie zachęcają Willego do wizyty w sypialni. Sądząc jednak po latających po całym domu przedmiotach to Willy miał problem z jakimiś używkami i powodowanymi nimi zwidami. Być może tylko mu się wydawało, że Maria coś mu nakazuje.

W grze "Angry Betty" nie mamy już takich wątpliwości. Żona głównego bohatera wyraźnie komunikuje, podpierając się przekleństwami i uderzeniami wałka do ciasta, że stary dom jej nie wystarcza i w celu budowy nowego zmusza swojego męża do pójścia do pracy i zarobienia na tę zachciankę. Ta praca polega na górnictwie, możemy więc mieć uzasadnione podejrzenia, że historia ta wprost nawiązuje do przygód Willego i Marii...



Gra Michała Jaskuły jest całkowicie oryginalną grą, która została napisana jako wprawka autora w pisaniu gier w Mad Pascalu kolegi Tebego. Jak na wprawkę to mamy tu całkiem rozbudowaną grę, z niezłą grafiką, muzyczką i rozgrywką zręcznościowo-taktyczną. Nasz bezimienny bohater (nazwijmy go umownie Zdzichu) musi wykopać wystarczająco dużo skarbów ukrytych w ziemii, aby zaspokoić potrzeby żony. Te skarby mają różną postać - pierścionków, złota, szlachetnych kamieni - oraz wartość, którą możemy obserwować na dolnym liczniku, gdy na koncie przybywa nam za nie mamony. Wybudowanie każdego piętra domu kosztuje 100 dolarów.

Ale życie nie jest tak proste, by sobie swobodnie kopać. Po pierwsze, ogranicza nas woda, której licznik mamy w prawym, górnym rogu. Odwodnienie to poważna sprawa pod ziemią, więc gdy poziom nawodnienia osiągnie zero to Zdzichu już na zawsze pozostanie pod zwałami ziemii. Wyjście z kopalnii pomaga odzyskać zasoby wody w organiźmie. W pracy przeszkadzają nam też różne stworzenia żyjące pod ziemią. Kontakt z nimi również kończy się śmiertelnie. Jest też i inna pułapka - jeżeli nasze korytarze będą źle wykopane, to nie będziemy mogli wrócić na powierzchnię, bo Zdzisiek nie umie się wspinać w powietrzu. Na szczęście wyposażony jest w drabiny, które można używać, by wejść wyżej. Na wyposażeniu są też bomby, którymi można usuwać przeszkadzajki. Tryb kopania, stawiania drabin i podpalania bomb przełączamy klawiszem SELECT lub joystikiem w drugim porcie.



Nie ma jednak za różowo - na starcie mamy tylko pięć drabin potrzebnych do wspinania, co jest stanowczo za mało, mamy też tylko trzy bomby. Ale w pobliżu jest sklep, jakby skrojony pod górnicze potrzeby Zdziśka. Tam można kupić zarówno lepsze kilofy, jak i dodatkowe drabiny i bomby. Niestety, wszystko kosztuje, więc trzeba wydać zarobione pod ziemią pieniążki. I tak właśnie wygląda rozgrywka - wykopujemy skarby, by kupić kolejne potrzebne do dalszej eksploatacji przedmioty, aby wykopać kolejne skarby. Gra ma tu element taktyczny - musimy dobrze zaplanować kolejne kroki eksploatacji, by nie utknąć gdzieś z braku wyposażenia. A jednocześnie zręcznościowy - bo jednak czasami trzeba unikać przeszkód, a podziemia opuszczać sprawnie.



Gra jest dostępna w wersji PAL i NTSC zarówno na stronie autora, jak i w naszym archiwum. Działa na podstawowym Atari z 64KB pamięci RAM. Obsługa z joysticka w pierwszym porcie i klawiatury (klawisze HELP i SELECT), jako opcję można użyć joysticka w drugim porcie zamiast klawisza SELECT). Ponieważ autor jest obecny na forum, a nawet założył dedykowane grze wątek, to można zgłaszać tam swoje uwagi. A przykład rozgrywki w filmiku kolegi Zbyla:



2020-03-02 10:48 by Kaz
komentarzy: 14
Kaz @2020-03-02 12:07:33
Jeszcze przypomnę, że wywiad z autorem gry tutaj:

http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...
maly_swd @2020-03-02 12:41:51
Ładnie się prezentuje na filmiku. Trzeba będzie w to zagrać :)
Eagle @2020-03-02 15:11:26
Wow! SteamWorld Dig na Atari ;)
Podoba mi się.
szeryf @2020-03-02 15:25:55
Wygląda ciekawie i oryginalnie, na pewno odpalę :)
Atarka @2020-03-03 02:15:23
Wspaniałe! Objawił się nam ponownie wspaniały człowiek twórca super gier :)
vdl @2020-03-03 06:00:11
fajnie jak by po smierci bohatera zostawaly zwloki razem ze zdobytymi pieniazkami, po ktore pozniej mozna by bylo przyjsc :)
xeen @2020-03-03 09:26:09
fajny klimat, dziękuję.
zbyti @2020-03-03 10:03:23
@vdl a kto by po te zwłoki miał przyjść, nowy absztyfikant? :D
vdl @2020-03-03 16:55:34
tak
zbyti @2020-03-03 18:10:25
no to była by gra o pazernej wdówce ;)
Kibic @2020-03-03 18:55:19
Tak czy inaczej autor to mega kolo co robi zajebiste gry. Kolorystyka jak z Preliminary czy Montezumy. Tak więc widać jak oryginalnie można robić gry. I on nic nie pisze, nie kłoći się i sam robi wszystko.
GadZombiE @2020-03-03 20:05:55
Wreszcie jakaś mniej typowa gra z nowości na Atari! Zapowiada się świetnie!
Jacques @2020-03-04 12:38:26
Jeszcze nie grałem, ale wygląda bardzo fajnie i klimatem "z epoki" :-)
nosty @2020-03-05 23:30:37
Gratulacje i podziękowania dla Michała! Kolejna autorska gra. Niby proste zasady, a wciągnęło mnie już samo oglądanie gameplayu ;) Chętnie wypróbuję.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
#FujiNet - karta sieciowa SIO dla... (199)
ostatni: 06-07-2020 22:31, MADRAFi
LOST PARTY (29)
ostatni: 06-07-2020 22:29, pin
RAM CART 2MB i 4MB (42)
ostatni: 06-07-2020 20:46, galtron
Zrób sobie sam interfejs IDE! (12)
ostatni: 06-07-2020 20:34, Kaz
VBXE - przekłamane kolory w Zorro (14)
ostatni: 06-07-2020 18:51, Jacques
Warsztaty Action! - robimy action... (473)
ostatni: 06-07-2020 15:35, mkolodziejski
Motocross (LiteRally) (614)
ostatni: 06-07-2020 11:45, gorgh
Ameprod TVG-10 (Elwro) - jaki tra... (3)
ostatni: 06-07-2020 11:18, VLX
[K] AAAAAAAAtari kupię IDE Plus 2... (39)
ostatni: 06-07-2020 02:15, IRATA4
Co to za gra? (7)
ostatni: 05-07-2020 20:45, JakubJ1980
Wydarzenia: SOMMARHACK 2020; 4 li... (27)
ostatni: 05-07-2020 20:15, pin
Chaos Music Composer 2.2 (24)
ostatni: 05-07-2020 19:08, marok
wyjście AV dla clona Atari 2600(R... (1)
ostatni: 05-07-2020 15:26, IRATA4
Będzie "Prince of Persia" na Atari (684)
ostatni: 05-07-2020 09:16, Jacques
UNO 2600 gotowe (1)
ostatni: 04-07-2020 21:44, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2168
Ostatnio zarejestrowany: Kluge
Postów ostatniej doby: 28

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»