atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowa gra "Dangerous City"
W środę, 22 marca 2023 roku, na naszym kanale zoom, Kamil "Kamilos" Nowiński w końcu pochwalił się niespodzianką, którą przygotował dla nas, atarowców. Otóż wydał swoją grę Dangerous City w postaci kolekcjonerskiej, pudełkowej, na cartridge'u, z instrukcją i mapką. O grze już kiedyś wspominaliśmy na Forum Atarum, ale dopiero teraz ta czarno-biała wersja uzyskała również nową, kolorową odsłonę. Dlatego na cartridge'u znajdziecie aż trzy wersje gry - czarno-białą w języku polskim z 1994 roku oraz dwie podkolorowane, w języku angielskim i polskim, z poprawkami kodu, z 2023 roku. Gra jest już dostępna w sklepie AtariFan.pl w cenie 148 złotych plus koszt przesyłki. Uwaga! Jest to pre-order, można zamówić w sklepie, a rozsyłać będziemy za około 3 tygodnie, najwcześniej 15 kwietnia 2023 roku, po upewnieniu się, że wpłata dotarła.



Dla zainteresowanych historią powstania gry odsyłam do instrukcji do gry, którą miałem okazję napisać, jej obszerne fragmenty: "Dangerous City to wciągająca gra przygodowa z 1994 roku, autorstwa czternastoletniego wówczas Kamila „Kamilosa” Nowińskiego, obecnie architekta Azure pracującego w Londynie. Swoją przygodę w programowanie rozpoczął na ośmiobitowym Atari, jeszcze w końcówce lat 80. Szybko porzucił przepisywanie listingów z „Bajtka” w Atari Basic na rzecz asemblera. Napisał kilka prostych gier, a także sporo programów narzędziowych, z których część była mu potem przydatna w niespodziewanej, kilkumiesięcznej pracy na stoisku na wrocławskiej giełdzie, przejętym w schedzie po panu Bogusławie Kornafelu. Podobnie jak pan Bogusław, zachwycił się wówczas wydanym Robbo Konstruktorem i wraz z resztą rodziny stworzył swoje plansze do tej gry – w archiwum gier na AtariOnline.pl pod nazwą Robbo NK1. Na giełdzie poznał również członków demoscenowej grupy Pentagram, do której dołączył jako koder. Jego autorstwa jest programistyczna warstwa magazynów Pentragram oraz edytor tekstu Pentagram Zine Editor. Miał też pomysły na większe, autorskie gry dla Atari, a jeden z nich, właśnie Dangerous City, nawet zrealizował, w czym pomagał mu brat Hubert oraz kolega Konrad Gmurek.

Pierwotnie gra została napisana z myślą o wydaniu jej przez firmę L.K. Avalon lub Mirage. Dlatego Kamil przygotował grę w dwóch, bardzo podobnych, ale nie identycznych wersjach – do tej pierwszej firmy wysłana została pod tytułem Dangerous City i z logo L.K. Avalon, a do tej drugiej jako City Dangerous z logo Mirage. Czy miało to być zabezpieczenie pozwalające wykryć źródło przecieku na giełdę, gdyby doszło do takiej sytuacji? Autor niestety już nie pamięta, ale pewne jest, że do publikacji gry nigdy nie doszło. Obie firmy przestawały produkować gry do Atari, więc nawet nie udzieliły autorowi odpowiedzi odmownej. (...)

(update: film ze spotkania z Kamilosem, cz.2):


W epoce gra została napisana w Quick Asemblerze firmy L.K. Avalon, działającym na komputerach Atari XL/XE. Jednak Kamil postanowił przygotować sobie środowisko do programowania tego sprzętu na współczesnych komputerach. Kod najpierw został przez niego przepisany do formatu polecanego mu C64 Studio, ale okazało się to nietrafionym wyborem. Ostatecznie skorzystał z asemblera MADS, który okazał się znacznie przyjaźniejszym środowiskiem dla kodera Atari. Do czego chciał je wykorzystać? Już w trakcie naszego wspólnego grania przyszło Kamilosowi do głowy, że strona tytułowa powinna zostać poprawiona - przede wszystkim obrazek samochodu, a także należałoby usunąć logo niedoszłego wydawcy. Z kolei ja zgłosiłem prośbę, by zużycie paliwa nie było tak szybkie, bo przeszkadzało to w eksploracji świata, nie wnosząc nic pozytywnego do rozgrywki. Ponadto dziwiło mnie, że tak kompletna i wciągająca gra nie wzbudziła zainteresowania firm wydawniczych dla Atari w 1994 roku. Naturalnie nasunęła się myśl, by zaproponować jej wydanie współcześnie. W epoce to się nie udało, ale teraz możemy spełnić dawne marzenie Kamila w ramach… Polskiego Towarzystwa Ochrony Dziedzictwa Technicznego. I tak oto powstała niniejsza wersja kolekcjonerska – w pudełku, z wydrukowaną instrukcją, uruchamiana z cartridge’a – jednym z trzech podstawowych nośników danych w epoce ośmiobitowej. Z wprowadzonymi nielicznymi poprawkami, ale mocno zmieniającymi wygląd gry i przyjemność rozgrywki, bo zmieniony został nie tylko ekran tytułowy, logo wydawcy, ale również podokolorowaliśmy plansze gry, dodaliśmy numerację slotów na przedmioty, ikonki paliwa i uszkodzeń, sekretne hasła włączające ułatwienia i kilka innych drobiazgów.



Przystosowanie programu do działania z cartridge’a wykonał Jakub Husak, również związany z demosceną i polskim gamedevem Atari XL/XE od lat osiemdziesiątych. Ekran tytułowy i ikonki w programie Crack Art na Atari 4160STE i Graph2Font na komputerze PC narysował Krzysztof „Kaz” Ziembik, który ponadto zorganizował wydanie gry, napisał instrukcję, stworzył mapę, a także recenzję do pisma „Atari Fan”. Okładkę pudełka zaprojektował Rafał Dudek, a ostateczny jej kształt nadał i dokonał składu DTP okładki pudełka, instrukcji i naklejek Piotr „Piter” Krużycki.

W oryginalnej wersji gry bohaterem był anonimowy, twórca filmów gdzieś w Stanach Zjednoczonych, który po pracy wraca do domu samochodem. W trakcie tworzenia niniejszej instrukcji przyszło mi do głowy, by tę postać skonkretyzować. A przy okazji – jak to w instrukcjach przeze mnie przygotowywanych (choćby do gier wydanych przez zaprzyjaźniony Retronics), wprowadzić element edukacyjny oraz promujący polską kulturę i osiągnięcia. Dlaczego ten twórca filmów nie miałby być Polakiem odnoszącym wielkie sukcesy filmowe w Ameryce? To wymagało wyszukania takiej historii w prawdziwym, realnym życiu… i udało się. Gdy przygotowałem sobie listę polskich operatorów i reżyserów, odnoszących sukcesy w Hollywood, aby sprawdzić, która osoba najlepiej się nadaje do roli naszego bohatera gry, zamierzałem dokładnie przeczytać wszystkie biografie. Ale już pierwsza, którą zacząłem czytać, wydała mi się bardzo ciekawa, inspirująca i w pewien sposób powiązana z grą! Czułem, że znalazłem odpowiednią postać! Historia, która mnie urzekła, dotyczyła pana Andrzeja Sekuły, który urodził się w grudniu 1954 roku we Wrocławiu. To przecież miasto, w którym wiele lat później urodził się autor gry Dangerous City i w którym powstała ta gra. Pan Andrzej ukończył Liceum Ogólnokształcące nr X imienia Stefanii Sempołowskiej we Wrocławiu (to samo co później Janusz Kamiński, operator Stevena Spielberga), które mieści się praktycznie po drugiej stronie ulicy, na której obecnie mieszkam. Więcej znaków nie było mi trzeba.

Pan Andrzej Sekuła już jako dziecko marzył o tworzeniu filmów: „Filmem tak naprawdę zainteresowałem się w szkole. Na wagary szło się właśnie do kina, przesiedziało parę pokazów, chyba że ktoś zarządził „Zjeżdżaj, gówniarzu, bo cię kopnę w tornister”. Pamiętam kino Warszawa, być może ostatnie, gdzie pokazywano filmy na 70 mm i to wielkie tytuły! Wtedy się marzyło: „Jak byłoby to pięknie, gdyby moje nazwisko znalazło się w napisach”. Zacząłem kupować magazyny, czytałem o operatorach i w wieku 13, czy 14 lat już wiedziałem, co chcę w życiu robić.” Po skończeniu liceum, wbrew woli rodziców, w tajemnicy przed kolegami ze szkoły, składał dokumenty na wydział filmowy w Łodzi. Aż sześć razy, bo za każdym razem bezskutecznie. Ale pasja do filmu nie wygasła. Pracował za darmo przy filmach, jako pomocnik rekwizytora czy operatora, a nawet potem, gdy go powołano do wojska - to trafił do wydziału propagandy okręgu wojskowego, gdzie spełniał się jako operator filmowy uroczystości czy manewrów poligonowych. Niepowodzenia z rozpoczęciem studiów w Łodzi na szczęście nie zniszczyły jego marzeń. Wyjechał do Wielkiej Brytanii, by najpierw w szkole językowej szlifować komunikatywność, a potem pracować dwa lata w piekarni, co miało sfinansować studia w Londynie. I od razu, za pierwszym podejściem, dostał się tam do National Film and Television School, gdzie poznał wielu słynnych wówczas reżyserów i operatorów, w tym laureatów amerykańskiego Oskara. Kolejna niezwykła koincydencja, bo podobnie jak słynny operator filmowy, autor gry Kamilos również podążył za chlebem z Wrocławia do Londynu.

Andrzej Sekuła (fot. https://www.wroclaw.pl/extra/andrzej-sekula-operator-quentina-tarantino)

Londyńska szkoła filmowa była przepustką do Hollywood. Europejski Instytut Filmowy wybrał dziewięciu europejskich reżyserów i jednego operatora na sponsorowany wyjazd do Los Angeles. Pan Andrzej został wybrany, ponieważ kręcił już filmy krótkometrażowe i to nie byle jakie, gdyż miał na koncie kilka wygranych konkursów. Producenci w Stanach szybko zainteresowali się zdolnym twórcą, mógł przebierać w ofertach wysokobudżetowych produkcji, co bardzo go zszokowało, bo przecież nie miał nakręconego ani jednego pełnometrażowego obrazu. Ostatecznie zadebiutował jako operator filmu „Wściekłe psy” u boku Quentina Tarantino, dla którego był to również debiut w pełnym metrażu, aczkolwiek reżyserski. Ponieważ film odniósł ogromny sukces, obaj panowie stali się nagle bardzo rozpoznawalni, a ich filmowe kariery „wystrzeliły”. Kolejny film tego duetu to słynny „Pulp Fiction” – dzieło przełomowe dla sztuki filmowej, bo łamiące wiele zasad dotychczasowych produkcji, z zaburzoną chronologią akcji, eklektyczne - mieszający różne style i dzieła kultury masowej. Pan Andrzej tym filmem unieśmiertelnił się w historii kina.

Co ciekawe, wspomniane najsłynniejsze dzieło naszego operatora i reżysera powstało w 1994 roku, tym samym roku co najlepsza gra Kamila Dangerous City i w którym toczy się rozgrywka w grze! Kto więc mógłby zostać tym twórcą filmowym z opisu przed grą, który zmęczony pracą nad filmem, wracał swym samochodem do domu i zbłądził na trasie? Wiadomo. Pan Andrzej Sekuła z Wrocławia, po pracy nad „Pulp Fiction”! Wszystko się zgadziło i kto śmie twierdzić, że tak nie mogło być?"


Gra zamieszczona jest na cartridge'u i działa na standardowym Atari XL/XE z 64KB pamięci RAM. Cartridge z grą należy włożyć do gniazda cartridge’a i włączyć komputer, a gra automatycznie się uruchomi. Na początku pojawi się ekran wyboru wersji gry. Do dyspozycji są trzy:
  • z 2023 roku w języku polskim,
  • z 2023 roku w języku angielskim,
  • z 1994 roku w języku polskim (oryginał).



    Po załadowaniu gry pojawi się ekran tytułowy z informacjami o grze. Z niego można przejść do instrukcji z krótkim wstępem do gry i instrukcją korzystania z klawiszy przez naciśnięcie klawisza HELP. Z kolei do właściwej gry przechodzi się klawiszem START lub przez naciśnięcie przycisku fire w joysticku.

    W grze kierujemy widzianym z góry samochodem, który porusza się po ulicach miasta. Chcemy się z niego wydostać. W tym celu należy kolekcjonować różne przedmioty rozmieszczone na drodze przejazdu auta oraz odgadywać ich przeznaczenie, aby następnie używać w określonych miejscach, co pozwoli na końcu odblokować wyjazd z miasta. Nie jest to proste, bo oprócz rozwiązywania zagadek należy uważać na zużywające się paliwo, którego ilość w baku jest sygnalizowana wskaźnikiem po lewej stronie ekranu. Należy je uzupełniać na stacjach benzynowych. Z kolei wskaźnik po prawej stronie sygnalizuje uszkodzenia samochodu w wyniku kolizji z terenem poza drogą. Również nie może przekroczyć wartości krytycznej, bo zakończy to grę. Na szczęście nie ma limitu czasu na rozwiązywanie zagadek i jazdę po labiryncie miasta. Gra zawiera ponad 70 ekranów miasta.



    Autem steruje się za pomocą joysticka. Najpierw wybieramy kierunek jazdy wychylając joystick w lewo lub w prawo. Aby samochód ruszył w wybranym kierunku, naciskamy i przytrzymujemy przycisk fire. Pojazd będzie się poruszał do momentu puszczenia przycisku fire lub napotkaniu przeszkody. Kolekcjonujemy przedmioty leżące na drodze po prostu wjeżdżając na nie. Muzykę wyłączamy i włączamy klawiszem M. Klawisze Esc umożliwia przerwanie aktualnej rozgrywki i powrót do planszy tytułowej. Klawiszami 1, 2, 3, 4 korzystamy z przedmiotów – jeśli oczywiście znajdują się na liście.

    Zawartość gry:
  • pudełko
  • cartridge
  • obwoluta pudełka
  • instrukcja
  • mapka

    Autorzy wersji z 1994 roku
    pomysł, program, grafika w grze: Kamil „Kamilos” Nowiński
    scenariusz, mapa: Kamil i Hubert Nowińscy
    grafika tytułowa: Hubert Nowiński
    muzyka: Konrad Gmurek

    Autorzy wersji 2023 roku
    pomysł, program, grafika w grze: Kamil „Kamilos” Nowiński
    scenariusz, mapa: Kamil i Hubert Nowińscy
    muzyka: Konrad Gmurek
    grafika tytułowa, ikonki, loading menu, instrukcja, opis, organizacja wydania: Krzysztof „Kaz” Ziembik
    cartridge, loading menu: Jakub Husak
    grafika okładki pudełka: Rafał Dudek, Piotr „Piter” Krużycki
    skład DTP: Piotr „Piter” Krużycki

    Zakup w sklepie AtariFan.pl: tutaj.



    2023-03-24 17:13 by Kaz
    komentarzy: 28
  • Kaz @2023-03-25 02:05:57
    Dodam, że w środę Kamilos pokazywał fragment rozgrywki w grze. Kiedyś to będzie na YT, ale proszę nie pytać kiedy - bo nie wiem :D
    pit @2023-03-25 06:27:22
    ależ dobrze ta gra wygląda, ciekawie. Lubię tego typu rozgrywkę na ekranie monitora podłączonego pod Atari!
    Vektryk Pega @2023-03-25 06:54:25
    @pit: tylko jeden wykrzyknik na końcu? Zbyt mało by podkreślić range wydarzenia!
    Kaz @2023-03-25 06:59:36
    Pit - dziwnie brzmi Twoja pochwała :) Ale skoro wywołałeś kwestię monitora podpiętego do Atari, to dodam, że Kamilos prezentował grę na emulatorze i screenshoty są też z emulatora, ale była też testowana na kilku Atari, także z monitorem CRT i LCD. W wolnej chwili wrzucę parę fociów na forum.
    pit @2023-03-25 08:56:31
    Vektryk Pega: nie grałem jeszcze, na razie wygląda wyśmienicie. Więcej wykrzykników zapewne jak pojawię się w tym Niebezpiecznym Mieście ;)
    zzbylu @2023-03-25 09:07:24
    Świetna gra, zamówione :)!
    vdl @2023-03-25 09:25:56
    Bedzie udostępniona wersja xex do ściągnięcia?
    xxx @2023-03-25 09:47:02
    Bardzo trafny opis gry i opisana postać. Świetna robota!
    Kamilos78 @2023-03-25 13:00:51
    Znakomity opis! Mimo, że spędziłem wiele godzin ulepszając i testując grę, nie mogę się doczekać kiedy w moje ręce wpadnie pudełkowe wydanie, z mega-kolorową mapą ułatwiającą całą grę.
    Polecam gorąco zakup w pre-order. Cały zespół PTODT ciężko pracował aby przygotować to wydanie. Wszystkie zyski trafiają i pozostają w Stowarzyszeniu na jego cele statutowe.
    Niezmiernie cieszę się, że miałem okazję ponownie popracować nad kodem tej gry i przygotować jej doskonalszą wersję.
    tdc @2023-03-25 15:24:04
    GRAtulacje!;)
    mono @2023-03-25 15:37:08
    Bardzo ładnie wygląda wersja podkolorowana gry. No i świetna historia z panem Sekułą! Dzięki panowie!
    mono @2023-03-25 15:38:09
    I kartridż, i mapa, i wydanie. Bardzo ładne!
    pigula @2023-03-25 17:09:26
    Zamówienie poszło :)
    xorcerer @2023-03-25 20:21:11
    Piękne!
    Kaz @2023-03-26 15:19:05
    Ponieważ Misza już zmontował drugą cześć spotkania z Kamilosem - dodałem filmik do artykułu. Można tam podejrzeć, jak Kamilos pokazuje obie wersje gry - tę oryginalną z 1994 roku i poprawioną z 2023 roku: https://www.youtube.com/watch?v=zvKh0sM7...
    boszsze @2023-03-26 17:14:49
    boszsze .. co za bzdury
    Adam @2023-03-26 17:46:30
    Napisałem komentarz o zbieżności nazwy do gry Rastra z 1992 roku, ale mi się pomylił tamten tytuł, więc komentarz wycofałem :)
    Kaz @2023-03-26 18:43:33
    Już dzisiaj wpadło trochę zamówień - dziękujemy! Jeszcze nie tyle, żeby koszty wydania się zwróciły, ale powoli do przodu idziemy.

    Są też pytania, czy możliwa jest wysyłka za granicę. Tak, Pocztą Polską możemy wysłać, ale koszty nie są niskie - bo to paczka, a nie list polecony.

    Było też pytanie o odbiór osobisty na zlotach. Tak, jest taka możliwość - może to być też odbiór osobisty na terenie Trójmiasta. Szczegóły zawsze najlepiej dopytać emailem na kontakt@ptodt.org.pl.
    kaszalotofoka @2023-03-28 13:31:53
    Fantastyczna giera, byda zamawiał.
    z Rzeszowa, P.T. @2023-03-28 21:16:03
    Mam pytanie, czy to jest coś w rodzaju New York City? To jedna z gier z dzieciństwa, ktorej nie ukończyłem i nie wiedziałem o co chodzi z tym jeżdzeniem i odwiedzaniem budynków. Ale ona ma zakończenie.
    Kaz @2023-03-29 07:47:46
    Trudno odpowiedzieć. Moim zdaniem gra "Dangerous City" jest bardzo różna od "N.Y.C. The Big Apple". Dla mnie podobieństwa są w zasadzie dwa: a) w obu grach mamy podobny widok z góry na budynki miasta, b) jeździmy autem po mieście. Ale wszystko inne jest odmienne - mechanika gry, nie ma mini-gierek w ramach jednego budynku, zbiera się przedmioty, które się używa w różnych miejscach i budynkach, nie ma zliczania punktów za poszczególne zadania, za to jest jeden ogólny cel - opuścić miasto, itd. Gra "DC" jak najbardziej ma zakończenie.
    Dziadek Jakub @2023-03-30 21:18:43
    Gra wygląda wspaniale, cieszy również wydanie, jakiego nie mogliśmy doświadczyć w Polsce w latach "złotej ery Atari". Podziwiam ludzi, którym się, tak jak autorowi DC, po prostu CHCE coś takiego zrobić. To, co się dzieje obecnie jest dla mnie potwierdzeniem, że był (i jest) to najlepszy komputer 8-bitowy. Power without the price - to hasło nadal aktualne...
    Kaz @2023-04-03 11:03:44
    Dziadek Jakub - cieszy mnie, że Ci się podoba i że tak sympatycznie do tego podchodzisz. Sentymenty i wspomnienia to faktycznie duża siła :). Tylko jedno drobne uściślenie: gra powstała w większości w latach "złotej ery" bo w 1994 roku (przyjmijmy, że jakieś 90% gry), a obecna wersja jest nieco podrasowana (gfx, kolorki). Pewnie Kamilosowi byłoby znacznie trudniej, gdyby miał taką grę tworzyć od nowa dzisiaj, bo ograniczenia czasowe, etc. Ale może uda się go nakłonić na kolejną grę, zobaczymy! :)
    Bobo @2023-05-24 20:33:08
    Czy wiadomo kiedy gra się ukaże? Miała w połowie kwietnia, a tu już maj powoli się kończy... :(
    Paudys @2023-06-23 15:52:56
    Tylko ja nie dostałem czy gra wciąż się nie ukazała?
    Bobo @2023-06-29 18:44:43
    Jeszcze się nie ukazała. Kaz gdzieś pisał, że niedługo wyjdzie...
    Kaz @2023-07-13 10:53:14
    Nie, gra się jeszcze nie ukazała, aczkolwiek wydanie zbliża się nieuchronnie :). Mieliśmy poślizg 3 miesiące, związany z tym, że powtanowiliśmy zrobić dodatkowo angielską wersję instrukcji, co _nieco_ wydłużyłoby proces składu DTP, ale trafiliśmy akurat na czas, że nasz DTP-owiec przeszedł do nowej pracy i nie miał czasu na dokończenie tego, co trzeba. Ale już wszystko dokończone i w zeszły piątek materiały drukowane poszły do drukarni. Czekamy na ich przyjazd w przyszłym tygodniu. Potem bigowanie, pakowanie i wysyłka. Jest _szansa_, że do końca miesiąca się wyrobimy.

    O tym wszystkim informowaliśmy emailami zamawiających, więc rzućcie okiem do swoich skrzynek pocztowych - tam są te informacje. Pierwszy mail o przewidywanym opóźnieniu wysłałem każdemu zamawiającemu 19 kwietnia, drugi o drukarni 12 lipca.

    Każdy zamawiający w pre-oderze otrzyma od nas, za okazane zaufanie i cierpliwość, dodateczek do gry.
    Kamilos78 @2023-08-29 20:11:17
    No i stało się/udało się! Po wielkich trudach i znojach, gra jest już dostępna!
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    PTODT Stereo II (93)
    ostatni: 19-03-2024 12:28, Kaz
    TSFX Turbo Blizzard (4)
    ostatni: 19-03-2024 11:31, baktra
    Nowe okładki gier - FROGGER (253)
    ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 33

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»