atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Spowiedź autora symulatora lotu z 2024-12-01 13:44 (8)
11-latek naprawia komputer szachowy z 2024-11-30 12:08 (8)
Tajemnice Atari 5200 (KWAS #35) z 2024-11-27 00:44 (10)
Spotkanie z autorem gry "F-16 Falcon Strike" z 2024-11-22 15:06 (3)
Jak Xorcerer zrobił grafikę do dema STE? z 2024-11-22 14:12 (6)
Pomagamy Atarowcowi! z 2024-11-20 15:02 (28)
Wyniki ATASCII Compo 2024 z 2024-11-10 20:06 (13)
Wyniki konkursu ABBUC 2024 z 2024-11-02 15:54 (19)
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (14)
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (25)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-27
Liczba katalogów: 8503, liczba plików: 37151
Zmian katalogów: 13, zmian plików: 23

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2934 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024


W niedzielę 7 kwietnia zakończyła się szósta edycja game jamu Grawitacja W ciągu 36 godzin powstały gry, która miały nawiązywać tematycznie do dwóch haseł: głównego i dodatkowego per zespół. Tym razem wylosowanym hasłem głównym była kamera.

To była jedna z lepszych edycji tego game jamu jeśli chodzi o produkcje na Atari – trzeba sobie jednak zdawać sprawę z tego, że w przypadku większości tych gier nie starczyło twórcom czasu, aby zrealizować swoje pomysły, więc należy oczekiwać ulepszonych wersji w bliższej lub dalszej przyszłości.

Pliki pobieramy przez kliknięcie w nazwę gry.

Jeszcze wyjaśnienie dotyczące punktacji: uczestnicy oceniali produkcje przydzielając punkty od 0 do 9 w 5 kategoriach, z ocen tych wyciągana była średnia, a ze średniej wszystkich kategorii powstawał wynik końcowy. Poniższe wartości zaokrągliłem do drugiego miejsca po przecinku.

(oceny cząstkowe - kolejno: zgodność z tematem / grafika / muzyka / innowacyjność / grywalność)


1. BoberDash - autorzy: Salmax, Marduk, stRing [hasło dodatkowe: bóbr]
7.47 pkt (składowe: 8.48 / 7.11 / 6.95 / 7.2 / 7.6)

"Na ogródkach działkowych zaczęły ginąć zbiory owoców. Zdesperowani działkowicze zebrali się razem i zainstalowali profesjonalny system monitoringu. Teraz oczekują na wykrycie podejrzanego sprawcy tych niecnych wyczynów."

Sterujemy bobrem, który musi unikać pola widzenia kamer monitoringu. Wersja z party zawiera 8 poziomów, ale Salmax oczywiście obiecuje wersję finalną ze znacznie większą ich liczbą.






2. Run, Fox, Run! - autorzy: Bocianu, Adam, LiSU [hasło dodatkowe: lis]
7.42 pkt (składowe: 8.33/ 7.19 / 7.25 / 6.86 / 7.48)


"Gra polega na szalonej ucieczce lisem przez las. Musimy unikać drzew i omijać fotopułapki, które nas oślepiają na kilka sekund. Las staje się z czasem coraz gęstszy, a nasza cenna energia umyka wraz z każdym nieominiętym krzakiem lub drzewem..."

Uwaga: gra na jeden przycisk, za pomocą FIRE przełączamy się pomiędzy dwoma kierunkami biegu lisa.






3. Jail - autorzy: Mq, Krzysztof Kaźmierczak [hasło dodatkowe: cień]
6.76 pkt (składowe: 8.14 / 6.4 / 5.7 / 7.24 / 6.33)

Bohater klasycznej gry Submission trafił do więzienia i teraz trzeba pomóc mu w ucieczce polegającej na ukrywaniu się w pasku z przesuwającym się cieniem.





4. CODE BROWN - autorzy: Koala, LiSU, Piesiu, Raphis [hasło dodatkowe: piętro]
6.65 pkt (składowe: 7.41 / 7.29 / 7.14 / 5.36 / 6.06)

Rok 2068. Wracasz do swego mieszkania w drapaczu chmur z pilną potrzebą, a tu całkowicie zwariowały urządzenia. Winda nie działa, włączył się też system przeciwwłamaniowy, więc ostrzeliwuje cię kamera-dron – a ty musisz wspinać się coraz wyżej...





5. BumBumBox - autorzy: PeBe, SuN, ZoltarX [hasło dodatkowe: hałas]
6.10 pkt (składowe: 5.47 / 6.89 / 7.25 / 6.15 / 4.75)

Niedokończona gra muzyczna – docelowo rozgrywka polegająca na reakcji w odpowiednim czasie na spadające nutki (będzie można podpiąć matę interaktywną lub dżojstik). Obecnie jeszcze niewiele można w tej grze zrobić poza oglądaniem ekranów i słuchaniem adaptacji znanych muzyczek.






6. Kolonoskopia u Grzegorza - autor: mgr inż. Rafał [hasło dodatkowe: puchar]
5.38 pkt (składowe: 7 / 3.73 / 2.48 / 8.14 / 5.55)

Fabuła w klasycznym stylu magistra inżyniera Rafała. Pewien pacjent po nietypowym wypadku z pucharem potrzebuje pomocy słynnego kolonoskopa Grzegorza, by odzyskać trofeum. Autor umieszcza grę w gatunku "jelito crawler".

Po lewej stronie widzimy przekrój jelita pacjenta, żółta kropka to końcówka kamery endoskopowej, po prawej widok z kamery. U dołu widać kierunek ustawienia kamery – trzeba uważać, aby nie przebić ścianki jelita. Jeśli zbliżymy się do pucharu, to po prawej pojawi się złoty kolor.



7. Z kamerą wśród ośmiornic - autor: Paweł "Paw" Gugała [hasło dodatkowe: ośmiornica]
5.26 pkt (składowe: 8.05 / 5.48 / 0.19 / 6.95 / 5.64)

Kamerzysta telewizji publicznej błędnie zrozumiał polecenie zajęcia się tematem ośmiorniczek i rejestruje okiem kamery prawdziwe zwierzęta w ich naturalnym środowisku – pod wodą. W polu widzenia kamery musi utrzymać ośmiornicę przez kilka sekund (trzymając przycisk FIRE). W docelowej wersji gry obiekty będą się poruszać, a pole kamery wraz ze wzrostem poziomu trudności zmniejszać się.







Prezentacja prac, ogłoszenie wyników, wręczenie nagród:




Pozostałe filmiki z imprezy:

Otwarcie game jamu:




PeBe opowiada o swojej konwersji "Space Impact":




Test konsoli Atari THE400 Mini, gość specjalny: Yerzmyey.



2024-04-07 16:19 by "Adam"
komentarzy: 15
CharlieChaplin @2024-04-07 17:37:04
thumbs up!
mgr_inz_rafal @2024-04-07 21:25:22
Oho, pierwsze miejsce za innowacyjność. Wzruszyłem się :P
Ciekawy @2024-04-08 00:49:20
Czy Code Brown to na standardowe Atari, czy już VBXE?
VLX @2024-04-08 09:02:42
Świetne gry, nie mogę się doczekać pełnych wersji. Daliście czadu. :D
Adam @2024-04-08 09:23:53
@Ciekawy: standardowe Atari.

Wczoraj wieczorem dorzuciłem screenshoty i krótkie opisy, podpiąłem linki do plików, dzisiaj jeszcze rozszerzyłem kilka opisów.
Kolega Mq @2024-04-08 10:56:29
Gratuluję wszystkim twórcom!!! A organizatorom wspaniałego dżemu!!! Do zobaczenia za rok!!
bocianu @2024-04-08 11:45:56
Ja też dziękuje wszystkich uczestnikom! To była świetna edycja, doskonała atmosfera i produkcje na wysokim poziomie. Spałem niecałe 4 godziny od piątku do niedzieli ale było warto. Tradycyjne drugie miejsce z którego zawsze jestem dumny! Dzięki Adam za współpracę, grafiki i dobre pomysły, LiSU - dzięki za muzę. A wszyscy którzy nie byli - niech żałują i przyjeżdzają za rok :)
kris3d @2024-04-08 13:09:17
Dzięki wszystkim za przybycie. To była naprawdę dobra edycja, zarówno pod względem jakości prac jak i frekwencji i atmosfery.

Chciałbym szczególnie podziękować PINokiu za ogarnięcie setu audio-video, przeprowadzenie wywiadów z PeBe i Yerzmyey-em oraz poprowadzenie compo, full pro!

Jeśli będzie wola w narodzie, za rok kolejna edycja Grawitacji:)Zapraszamy już dziś!:)
Mq @2024-04-08 14:47:50
Co to za "Kolega Mq"? Nie znam.

Dzięki za super imprezę!

Bocianu nie marudź, że nie spałeś, bo na własne życzenie:-) Z resztą jak my również:-)

Mając 36h na napisanie gry, bardzo dobrym pomysłem było wystartowanie z pisaniem dopiero po odbyciu pierwszych 13h:-)
Widzę u siebie progres duży w kwestii marnowania czasu i proporcjonalnie szybszego kodowania. Za rok spróbuję wystartować z pisaniem dopiero trzeciego dnia, żeby mieć dwie huczne imprezy zamiast jednej:-)

Powoli celem staje się wygospodarowanie jak największej ilości czasu na imprezowanie, bo cel zrobienia gry w 36h jest małociśnieniowy:-)
Adam @2024-04-08 16:10:17
To ja też podziękuję wszystkim, w szczególności Bocianu, z którym spędziłem najwięcej czasu na party.

Pin prowadził w sobotę livestreamy z gośćmi specjalnymi, postaram się podpiąć wieczorem filmiki.

Dodam, że na Grawitacji poza wymienionymi w nowince powstały jeszcze 3 gry w kategorii NuRetro, czyli niezwiązane z Atari.
PeBe @2024-04-08 20:04:11
To było to, czego mi trzeba było.

Bardzo dziękuję Wszystkim obecnym za świetna zabawę i możliwość rozmowy o wszystkim.
Bylo genialnie!
bocianu @2024-04-08 20:56:27
Galeria z tegorocznej edycji już na stronie. Jak ktoś ma jeszcze jakieś fotki do dorzucenia to proszę wysyłać do mnie.
Mq @2024-04-08 22:32:11
Piękna galeria! Ja ciągle jeszcze jestem w Hubraumie, nie mogę wrócić do rzeczywistości. W Poznaniu wylądowałem w niedzielę między 19 a 20 i zamiast iść spać, to do 2 w nocy oglądałem Salvatore Ganacci'ego:-) Dzisiaj cały dzień ciężka praca, a mimo to mam ciągle wrażenie, że muszę iść się zdrzemnąć na podłodze w moim zakątku między szafkami i biurkami:-) Eeeh, już nie mogę się doczekać kolejnej edycji, jak dla mnie to był najlepszy jak dotąd zlot. Do zobaczenia znowu i jeszcze raz wielkie podziękowania dla organizatorów! :-)
pin @2024-04-08 23:15:18
To i ja się przyłączę do podziękowań.

Dziękuję wszystkim przybyłym za niesamowitą atmosferę i piękne prace. Przy okazji - szczególna prośba do mgr. inż. Rafała, by wydobył puchar celem przekazania go nam na nagrody na najbliższą edycję wydarzenia! Oczywiście podziękowania dla org teamu za włożony czas, wiedzę i trud w organizację tego eventu. Mega podziękowania dla Oswalda za pomoc przy ogarnięciu tego setupu. Przy okazji to muszę zaprosić kogoś do pomocy przy compo, bo to nie jest prosta sprawa by w pojedynkę ogarnąć ekran, stream, audio, kompy do prezentacji, system prezentacji i ew. gadanie przez mikrofon. To jest na granicy percepcji cyborga ... ;)

Do zobaczenia na Grawitacji 2025! Dzięki!
Adam @2024-04-09 12:27:02
Nocną porą na końcu nowinki podpiąłem kolejne livestreamy emitowane przez Pinokia podczas imprezy.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)

Aktualne tematy
Zdekompletowane płyty do XE (1)
ostatni: 03-12-2024 17:33, zaxon
Turbo Blizzard płytki (4)
ostatni: 03-12-2024 17:25, zaxon
Gra "TONY" (469)
ostatni: 03-12-2024 15:20, w1k
TV.EXE (8)
ostatni: 03-12-2024 14:04, Cyprian
Silly Venture 2024WE - in tribute... (127)
ostatni: 03-12-2024 11:29, greymsb
The400 (126)
ostatni: 03-12-2024 09:21, takron27
Silly Venture 2024 - bilety na po... (9)
ostatni: 02-12-2024 23:30, Alex
Silly Venture 2024 - wolny pokój ... (2)
ostatni: 02-12-2024 23:29, Alex
Zebuland (11)
ostatni: 02-12-2024 21:22, Kaz
Grupa Zelax - reaktywacja (41)
ostatni: 02-12-2024 19:03, Kaz
Pomagamy Atarowcowi! (7)
ostatni: 02-12-2024 14:42, maly_swd
Atari Poland na facebook-u (14)
ostatni: 02-12-2024 10:48, Kaz
KWAS (355)
ostatni: 02-12-2024 10:18, Kaz
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (64)
ostatni: 02-12-2024 10:13, Kaz
Silly venture 2024WE - wyżywienie (9)
ostatni: 02-12-2024 04:45, Bca

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2856
Ostatnio zarejestrowany: zenial
Postów ostatniej doby: 25

Spotkania i zloty/Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (128)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (58)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»