Rzut rękawicą
Zamiast tradycyjnego podsumowania roku 2006, proponuję wspólną
zabawę w wybór najlepszej gry na 8-bitowe Atari, powstałej w
zeszłym roku, która to zabawa, mam nadzieję, przerodzi się w
coroczną tradycję. Już od jakiegoś czasu chodził mi po głowie
pomysł wytoczenia konkurencji sławetnemu
konkursowi ABBUC-a, w którym zasady są na tyle dziwne, a raczej
niejasne, że według mnie nie powinien on być najważniejszym
wydarzeniem roku dla twórców gier na całym świecie. Po pierwsze
niejasne są reguły przystąpienia do konkursu. Niby zgłoszone prace
nie mogą być wcześniej rozpowszechnione, ale nie do końca, jak
wskazują poprzednie lata. Niby prace mogą być dowolne w ramach
reguł, ale jak wskazywali niektórzy koledzy, niektóre prace wysłane
na konkurs nigdy nie ujrzały tam światła dziennego. Po drugie
termin nadsyłania prac do 15 sierpnia nie odzwierciedla prawdziwej
"produkcji" z danego roku. Po trzecie, komercyjne zasady rządzące
konkursem i ABBUC-em, choć godne szacunku, nie każdemu odpowiadają.
Wydaje mi się, że w dobie internetu, oprogramowania open source,
reguły ABBUC-a pozostawania organizacją dość zamkniętą, tylko dla
członków, są przeżytkiem. Społeczność atarowska ma więcej pożytku
(i programów) z niezorganizowanych osób poza klubem ABBUC. No i
ostatnia sprawa - gry, które wygrywają w konkursie ABBUC-a, nie
zawsze są tymi najlepszymi na świecie. Byłoby niesprawiedliwością
dziejową doceniać (także finansowo) dzieła przeciętne albo mierne,
gdy ze względów formalnych w konkursie nie mogą wziąść udziału gry
naprawdę dobre i świetne.
Kasa na stół czyli nagrody
konkursowe
Nowy konkurs
Z powyższych przesłanek wynika tylko jedno - trzeba zorganizować
naprawdę ogólnoświatowy, a nawet wszechgalaktyczny konkurs na
najlepsze programy na małe Atari za dany rok! A ponieważ każdą
sprawę należy zacząć od wykonania pierwszego kroku, postanowiłem
rozpocząć taki konkurs na stronie atarionline.pl pod tymczasową
nazwą Kaz Kompo 2006. Amatorsko, ale albo teraz albo nigdy!
Poniżej zestawiłem wszystkie gry, które wiem, że pojawiły się w
2006 roku. Jest ich 18 (było 17, ale została dodana jedna gra,
którą przegapiłem), a więc jest z czego wybierać. Jeżeli
jakikolwiek program pominąłem, proszę o informację. Gry podzielone
są według krajów ich powstania, dzięki czemu możemy się
zorientować, jak wyglądają społeczności atarowskie na świecie i jak
bardzo są aktywne. W przyszłym roku chciałbym, żeby włączyć osoby z
tych krajów do głosowania nad najlepszymi programami. Nie ma być to
bowiem pokaz naszej dumy narodowej (a jest z czego być dumnym), ale
wybór rzeczywiście najlepszej atarowskiej gry na świecie. Wszystko
jest pokładane alfabetycznie - zarówno kraje, w których gry
powstały, jak i tytuły gier. Dodatkowo udostępniam plik z wszystkimi grami
konkursowymi, tak by każdy mógł się z nimi zapoznać.
CZECHY
1. Astro4 Road
Autorami tej gry zręcznościowej są Frantisek Houra i Radek Štěrba.
Gra była już prezentowana w 2004 roku, ale wersja tegoroczna jest
znacząco różna, ze względu na przystosowanie do multijoysticka,
postanowiłem więc włączyć ją do konkursu.
2. Head On
Radek Štěrba i kolejna gra zręcznościowa. Program zajął drugie
miejsce w konkursie ABBUC 2006, był najwyżej ocenioną grą biorąca
udział w konkursie.
NIEMCY
3. Cavernrunner
Gra przypominająca "Cave Lord" i "Pharaons Course", komnatówka ze
zbieraniem przedmiotów, autorstwa Winfrieda Fiedlera.
4. Fujijama Run
Gra sportowa przeznaczona dla multijoysticka, wykonana przez
Matthiasa Luedtke i Stefana Niestegge.
5. Ms. Bulimia
Dzieło sygnowane przez grupę SquoQuo, ale wykonane w całości przez
Christopha Ballhause'a na konkurs Breakpoint 2006. Parodia
Pac-mana, stworzona z okazji 25-lecia istnienia tej postaci.
6. Vulcano
Jest to właściwie mini-gra przygotowana na konkurs Minigame Compo
2006. Autorem jest Karolj Nadj.
18. Venus Express
Mikro-gra zręcznościowa, którą pierwotnie przegapiłem, również
pochodzi z 2006 roku, musi się więc znaleźć w konkursie. Autorem
jest Karolj Nadj. Plik z grami został zaktualizowany o Venus
Express.
PERU
7. Accion
Gra, którą napisał na konkurs ABBUC-a Mario Caillahuz. Strzelanina,
przypominająca "Operation Wolf" z innych komputerów, a adaptację w
postaci "Operation Blood" na Atari.
8. Plague Attack
Gra zręcznościowa autorstwa tegoż samego Mario Caillahuz. Również
wystawiona na konkurs ABBUC 2006.
9. Voyage to Home
Strzelanina w kosmosie, która zajęła przedostatnie miejsce, a
ostatnie wśród gier na konkursie ABBUC. Autorem jest Mario
Caillahuz.
POLSKA
10. Flowers Mania
Gra logiczno-zręcznościowa autorstwa Krzysztofa Dudka (program) i
Adama Powroźnika (grafika), z muzyką Michała Szpilowskiego.
Przypomina tetris, ale tutaj reguły są znacznie bardziej
skomplikowane. Klon online'owej gry, wykonanej we Flashu.
11. Getris
Klon tetrisa, a więc gra logiczno-zręcznościowa. Autorami są Tomasz
Biela (program) i Kamil Walaszek (grafika). Wykorzystano muzykę
kilku osób: Adama Haya z Wielkiej Brytanii oraz z Polski: Jarosława
Paduła, Rafała Pucimskiego, Bartłomieja Wasiela, Marcina
Czartyńskiego. Wymaga 128 kB pamięci.
12. Klony
Konwersja gry logicznej z automatów, jej autorami są Arkadiusz
Lubaszka (program) oraz Michał Radecki (muzyka).
13. Nibbly
Gra logiczno-zręcznościowa, produkcja Tomasza Bieli (program) i
Kamila Walaszka (grafika). Wykorzystano w grze procedury Krzysztofa
Święcickiego oraz muzykę z C64 Thomasa Mogensena z Danii.
14. Scorpions/Scorpions 2.0
Program Krzysztofa Dudka z grafiką Adama Powroźnika i muzyką Jakuba
Husaka. Gra logiczna, przypominająca regułami "Sokoban".
15. Sudoku
Gra logiczna, klasyczne zasady sudoku, w całości autorstwa
Krzysztofa Dudka.
16. Sudoku Sweep
Gra logiczna, skrzyżowanie zasad sudoku z tetrisem. Program
napisany przez Krzysztofa Dudka, z grafiką Krzysztofa Ziembika i
muzyką Michała Radeckiego.
SŁOWACJA
17. Light Up!
Gra logiczna autorstwa Martina Simecka.
Do rzeczy Kaz, do rzeczy!
W takim razie kilka słów o zasadach, zwanych czasem szumnie
regulaminem:
1. W naszym konkursie udział mogą wziąść wszystkie gry opublikowane
w roku 2006. Nie ważne czy są to gry komercyjne czy freeware,
nagrodzone w innych konkursach czy nie, uruchamiane tylko na 64kB
czy 1MB Atarkach. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między
1 stycznia, a 31 grudnia zeszłego roku.
2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres (przez
formularz kontaktowy) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką.
Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego, a ksywę, jeśli jest to
osoba dobrze znana w środowisku. Można to także zrobić na forum
Atari Area, gdzie te zasady są powtórzone w tym
wątku. Głosy od osób nieznanych będę próbował potwierdzić, a jeśli
to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Głosowanie ma
być jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosuje. Żadnych
krętactw, przekrętów, pomyłek i niejasności.
3. Każdy może oddać głos na trzy gry, z tym że należy podać ich
kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób: za 1
miejsce - 3 punkty, za 2 miejsce - 2 punkty, za 3 miejsce - 1
punkt. Każdy może oddać głos tylko na jedną grę, albo dwie (np.
jeżeli uważa, że żadna gra nie zasługuje na pierwsze miejsce), ale
należy wskazać, którego miejsca się nie przyznało.
Wszystkie punkty od głosujących zostaną podsumowane i na tej
podstawie zostanie ustalony ranking gier. Trzy pierwsze miejsca
zostaną nagrodzone.
4. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie nie
mogą głosować na swoje dzieła (dlatego np. ja nie mogę głosować na
Sudoku Sweep). Mogą oddać głosy na inne prace lub skorzystać z
możliwości nie punktowania danego miejsca.
5. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam ja osobiście. Ma to
na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji.
6. Chciałbym głosowanie zamknąć w niedzielę, 21 stycznia, a 28
stycznia ogłosić wyniki na stronie. Tak więc głosować można do
północy 21 stycznia.
7. Wydaje mi się też ważne wspomnieć, że postanowiłem zasponsorować
nagrody w tegorocznej edycji konkursu w wysokości 207 euro.
Nie jest to może dużo w porównaniu z 1000 euro w konkursie ABBUC-a,
bo aż 5 razy mniej, ale ja jestem 400 razy mniej liczny niż
szacowna ta instytucja, więc początek nie jest chyba zły.
Postanowiłem przyznać te pieniądze w następujący sposób:
1 miejsce - 130 euro
2 miejsce - 65 euro
3 miejsce - 12 euro
Nie wykluczam, że znajdą się osoby chętne wesprzeć fundusz
nagrodowy, wtedy dokonamy zwiększenia kwot nagród.
8. Pieniądze zostaną wysłane do autora/autorów danej gry, pod
warunkiem, że numer konta któregokolwiek z autorów zostanie mi
dostarczony do 31 marca 2007 roku. Po tym terminie pieniądze
przechodzą na konkurs w następnym roku, zwiększając przyszłoroczną
pulę nagród.
Proszę o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie chciałbym
tworzyć ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim
dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać
wszelkie wątpliwości.
Nadzieją matką głupich
Mam nadzieję, że pomysł się spodoba i w następnym roku całość
będzie lepiej zorganizowana, nagrody będą cenniejsze, rozbudujemy
konkurs o najlepsze użytki i demosy, a może i inne kategorie,
więcej osób weźmie udział w głosowaniu, a konkurs stanie się
naprawdę, całkowicie poważnie, ogólnoświatowy.
Kaz 2007-01-04 03:03:15
Dla przykładu, jak należy prawidłowo głosować, poniżej moje typy najlepszych gier 2006 roku: 1 miejsce - Flowers Mania (za grafike, muzyke i grywalnosc) 2 miejsce - Klony (za muzyke i inteligencje komputera) 3 miejsce - Getris (za wykonanie) Uwaga, mile widziane uzasadnienie Waszych wyborów! :) larek 2007-01-04 09:18:19
Brawo! Brawo! Brawo!
Jak tylko wrócę z pracy, to podam moje typy.
Teraz to już nie dam rady, ale jeśli konkurs wypali (nie widzę inaczej) i będzie kontynuowany za rok, to z pewnością możesz liczyć na moje wsparcie funduszu nagrodowego :) charlie cherry 2007-01-04 10:31:12
Brawo Kaz! Pomnik ci zbuduję chłopie, to pewne. Podaj tylko pożądaną lokalizację. Na pewno zagłosuję, jak tylko rozejrzę się szerzej w grach. xxl 2007-01-04 12:36:56
niezly pomysl, na atariage podobne glosowanie sie odbywa wlasnie. artek powinien byc przetlumaczony i puszczony w swiat ;-)
moj typ:
1 miejsce Nibbly (za staranne wykonanie) 2 Klony - faktycznie dobrze zrobione i to tyle.
(komentarz wyedytowany na zyczenie xxl-a) Kaz 2007-01-04 14:00:21
Nie wykluczam wziecia pod uwage wyniku koncowego tamtego glosowania, choc tam autorzy glosuja na swoje prace ;). No i nie daja tam nagrod :) Jar-eck 2007-01-04 16:54:00
1 Flowersmania - serce wskazuje tylko tą grę, Boże ile ja się w to nagrałem, wiedza tylko domownicy :); 2 Klony - również rewelacja, jednak jeżeli chodzi o playable ustępuje u mnie w Flowersmanii; 3 Niblby, Tede zrobił kapitalną rzecz, jednak dobór pomysły na gre nie bardzo w moim klimacie, nadmieniam że w Nibbly pograłem zdrowo, ale mimo wszystko programy XXL'a i Larka są dla mnie nowością i niesamowitą frajdą/ pomijając zaawansowanie techniczne/ stRing 2007-01-04 20:22:51
Moje typy:
1. Scorpions v2.0 (glownie za muzyke, oraz pomysl) 2. Nibbly (za caloksztalt) 3. Cavernrunner (bardzo lubie tego typu gry)
mialem nie glosowac zeby zwiekszyc swoje szanse, ale co tam ;) sikor 2007-01-04 20:31:00
1. Sudoku Sweep - za jakość wykonania i piękną grafę w HiResie 2. Klony - za ideę i wykonanie 3. Flowersmania i Nibbly razem (flowersmania za staranne wykonanie, nibbly za ilość poziomów i nowe plansze). Mam nadzieję, że przyszły rok nie będzie gorszy, jeśli idzie o jakoś i ilość nowych gier. Konkurs oczywiście popieram. larek 2007-01-04 20:53:12
A i oto - zgodnie z obietnicą - moje typy:
1. Sudoku Sweep - piękna muzyka i nietypowa grafika 2. Nibbly - dobre wykonanie 3. Flowers Mania - kolorki!
Pozdrawiam :) Kaz 2007-01-05 03:09:57
Piszac o wzglednieniu wynikow z Atari Age mam na mysli, ze koncowy rezultat z tamtad zostanie potraktowany jako jedna glosujaca osoba. Mowiac jasniej, trzy pierwsze gry z glosowania Atari Age dostana punkty u mnie wedlug naszych zasad - 3 za 1 miejsce, 2 za drugie i 1 za trzecie. Aktualnie prowadzi tam Flowers Mania przed Nibbly i Head On.
Po drugie - zostala dodana gra Venus Express, ktora przegapilem wczesniej. Jest tez w pliku z grami i ma numer 18.
Po trzecie - arkusz z ocenami juz przygotowany, tak wiec wszystko gotowe do podliczania wynikow. Glosujcie! Vidol 2007-01-05 06:53:05
a oto moje typy: 1.Sudoku Sweep - za "innosc" grafiki 2.Klony - za caloksztalt 3. ......
a jeszcze byla taka gierka Probe'a w stylu Ricka Dangerusa, czy to moze tylko demo bylo? sikor 2007-01-05 07:28:40
Vidol: crownland czy coś takiego, ale to tylko "prevision" było, wiec sam nie wiem - pewnie pełna wersja będzie w tym roku, według zapowiedzi chłopaków, wiec trzeba to sobie chyba darować. Kaz: a czy przypadkiem Venus Express nie była poprawką gry z 2005 roku...? A moze to Vulcanos się nazywało, już sam nie wiem... Ramos 2007-01-05 09:12:00
1. Sudoku Sweep - fajna grafika w Hiresie 2. Nibbly - ciekawe wykonanie 3. Klony - za wykonanie i idę, dobry kod gry Sebastian 2007-01-05 09:15:05
1. light up - za pomysł na łamigłówkę 2. getris - muzyka, grafika 3. flower power za grafikę (mnóstwo kolorów) i muzykę Jar-eck 2007-01-05 09:38:27
Vidolowi chodziło o Joe Adventures wystawiony notabene do A Buca... ale moge sie mylic... tylko że na programie figuruje data 2005. jellonek 2007-01-05 11:41:16
1. Sudoku Sweep - grafika, pomysl 2. Flowers Mania - wiadomo za co... 3. Nibbly - bo cos musialo zajac 3cie miejsce ;) Kaz 2007-01-05 11:52:05
Ani Joe\'s Adventure (nie ten rok publikacji), ani Crowland (jeszcze nie gotowy) nie sa grami z 2006 roku.
To Vulcano jest poprawka wczesniejszej gry, ale zupelnie odmiennie wyglada, wiec traktuje ja jako nowa gre.
Oddano jak na razie 13 glosow, lacznej punktacji na razie nie podaje, zeby nie wplywac na wyniki. Nie bedzie jednak zdrada tajemnicy, ze prowadzi Flowers Mania. vv0jtas 2007-01-05 12:22:11
1. Sudoku Sweep - za grafikę 2. Flowers Mania - za wykonanie 3. Getris - za muzykę i grafikę mariuszbox 2007-01-05 14:30:32
1. Getris - msx,gfx,detale (np. wpływ na prędkość opadania) 2. Klony - gfx hi-res, grywalność 3. Scorpions 2.0 - bo tak ;) (face lifting) Gury 2007-01-05 16:21:20
I vote for: (all entries are great, but I had to choose)
1. Flowers Mania - ogolnie za caloksztalt 2. Ms. Bulimia - bardzo miodna wersja Pac-Man'a ^^ 3. Klony - ciekawa i solidnie zrobiona gra napisze tylkoe tyle:Flowersmania YES! 2007-01-05 17:37:37
Jar-eck ;) miker 2007-01-05 17:41:40
Tera jo! :]
1. Klony - do dziś się zagrywam (po prostu mistrz!) 2. Light Up - MatoSimi jak zawsze w formie! :) 3. Sudoku Sweep - Xxl+Kaz+stRing również!
Na "kwiatki" nie oddaję głosu - z wiadomych powodów - gdyby nie mój współudział - na pewno dałbym "1.".
Pozdro! Allas 2007-01-05 17:55:20
2006 was a great year for Atari software. I hope contests like this and ABBUC, improve better developments in 2007. My results:
1. Nibbly (well, was difficult to choice between Flowermania and Nibbly, I think Flowermania have more high quality pieces of music and overall a better graphics entrance, but Nibbly have less "quantity" in music and graphics but really I've enjoyed very much, really I love this game, its a very long fun time) 2. Flower Mania (A great game! I feel so short in comparison to Nibbly 100 levels fun. So that the only reason why I released in second place) 3. Ms.Bullimia (A great adaptation of classic Ms.Pacman, its funny and have the best comic graphics and music that I've apreciatte in an Atari game) stRing 2007-01-05 23:42:13
poprosimy szybko o mapke do Venus Express bo sie zgubic mozna ;) Kaz 2007-01-06 00:53:47
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim głosującym i tym, którzy obiecali zagłosować po przetestowaniu gier konkursowych. Zaimponowało mi to, że chcą oddać głos po zapoznaniu się z całym materiałem, a nie idą na łatwiznę oceniając po screenshotach albo po znajomosci :) Świadczy to o poważnym podejsciu do konkursu i własnie za to bardzo dziękuję.
Thanks English-speaking guys for voting! I'm very impressed you have chosen the best games on Polish website, so hard to understand for you. 5eba 2007-01-06 02:54:24
PS: .7z - czysty exotic ;) PS2: A ja wiem co wygra w Kaz Kompo 2007 :P Kaz 2007-01-06 03:04:40
PS1. O formacie zip tez sie kiedys tak bedzie mowic :) PS2. No to co wygra w Kaz Kompo 2007? :) Jak zgadniesz poprawnie, co sprawdzimy w 2008 roku, to moze dostanie Ci sie jakas nagroda dla proroka czy cos? ;) Heaven 2007-01-06 11:04:21
1. Flowers Mania simply because outstanding high quality production (game, gfx, msx, all new techniques...very well designed) 2. Nibbly 3. Getris charlie cherry 2007-01-06 11:32:58
1. Klony - za klasyczne hi-resowe wykonanie i ciężkie boje z komputerem 2. Flowers Mania - za wygląd i grywalność 3. Nibbly - za to, że wciąga
A w przyszłym roku to dopiero będzie Kaz-compo! Jeśli ukaże się choć połowa zapowiadanych gier to czeka nas istny "Mortal Kombat". Pigula/Shpoon 2007-01-06 16:32:33
1. Getris 2. Flower Mania 3. Nibbly
ps. uzasadnienia drugi raz nie bede pisal bo mi wcielo.... alex 2007-01-06 17:03:55
1. Getris 2. Flowersmania 3. Scorpions
Wybór podyktowany estetyką i fajnością prac :) Dracon 2007-01-06 17:15:21
1. Flowers Mania (ogrom kolorów i ładna, stylowa oprawa audio-wizualna)
2. Getris (ładna grafika i muzyka)
3. Nibbly (udana konwersja z C64) stRing 2007-01-06 17:20:04
mamy kilka tytulow dla jednej gry ;) napisz mi Kaz, czy bierzesz je tez pod uwage? ile glosow ma kazda z nich :) ? Flowersmania Flowers Mania Flower Mania flower power Kaz 2007-01-06 17:28:35
stRing - biore pod uwage, bo nie przypuszczam, zeby ktos piszacy "flower power" mial na mysli "sudoku sweep" :) Rastan 2007-01-06 17:30:46
Moje typy są następujące 1. Klony - najciekawsza i najbardziej wciągająca gra ze wszystkich biorących udział w konkursie (oczywiście moim zdaniem :)). 2. Nibbly - świetna muzyka i grafika. 3. Flowers Mania - mutacja tetrisa, ale jak wykonana ! PG 2007-01-06 20:06:49
Hi, my top list would be: 1. Nibbly 2. Flowers Mania 3. Head On
Looking forward to 2007 releases! So far I know of about 4 games to be released this year. Kaz 2007-01-06 21:56:30
PG - can you give us more details - titles or authors? PG 2007-01-07 09:42:13
Just partially - the two ones everyone knows about are Crownland and Heaven's Diablo clone. The other two games are secret, I can only tell you that they come from the Czech Republic and I am participating on them. Kaz 2007-01-07 15:06:15
My top 3: 1) Flowers Mania 2) Fujiama Run 3) Light up! tebe 2007-01-07 18:43:18
1. Klony (za nakład pracy i za to że się chciało) 2. Sudoku Sweep (za płynny pionowy scroll i staranne wykonanie) 3. Flowers (za brak płynnego pionowego scrolla i za kolory) tebe 2007-01-07 18:44:00
w ramach sprostowania Flowers = Flowers Mania pustak 2007-01-07 19:21:26
1. Flowers Mania - za pana zielonego :) 2. Klony - za grywalnosc 3. Sudoku Sweep - za wykonanie
Odwiedzam strone od samego poczatku ale nigdy sie nie udzielalem w komentarzach. Teraz wybieramy gre roku 2006 wiec trzeba sie podzielic swoimi typami. Moj wybor jest bardzopatriotyczny ale coz Polacy zrobili kawal dobrej roboty. Pozdrawiam Kaz tak trzymac. atarionline.pl rulezzz !!!! mazi 2007-01-08 12:40:56
1. Nibbly - za grywalnosc i wykonanie. 2. Klony - za grywalnosc, IQ komputera i grafike 3. Ms. Bulimia - za pomysl (na przerobke) i przyjemne wykonanie, troche w to pogralem
Jezeli mozna glosowac na 2 gry jednoczesnie to na 3 miejscu wraz z Ms. Bulimis postawilbym Getris za niesamowita grafike. CePe 2007-01-08 16:06:10
A ja nie głosuję. Jak ktoś słuchał ostatniej audycji Radia UXA, to już wie dlaczego. Pozdro! :D Zenon/DIAL 2007-01-08 16:19:16
1. NIBBLY - bo można pograć.... 2. Nie głosuję 3. Nie głosuję Kaz 2007-01-08 17:22:50
CePe - zdradz szczegoly, bo nie kazdy slucha Radio UXA :) qba_h 2007-01-08 21:12:11
Trochę się naklikałem, żeby to pościągać do testów. Ale proszę: to można wrzucić we wgeta lub co innego i ściągnąć na raz. Kaz! może paczkę z tego zrobić, to zaoszczędzi każdemu 10 - 15 minit na klikanie.
Ale po co? Przeciez napisalem, ze "Dodatkowo udostępniam plik z wszystkimi grami konkursowymi, tak by każdy mógł się z nimi zapoznać" i jest tam podpiety link do pliku, gdzie sa te wszystkie gry zebrane razem... xxl 2007-01-08 22:57:55
joł CePe albo przynajmniej linka gdzie lezy nagranie z radiouxa Kaz 2007-01-09 02:10:13
Link do ostatniej audycji jest tutaj: ftp://ftp.pigwa.net/stuff/other/radio_uxa/2007_01_07_radio_uxa.ogg Cepe - w sumie moim zdaniem mozesz glosowac :) Kaz 2007-01-09 03:26:01
Mam bardzo sympatyczna wiadomosc - kolega Pawel Kalinowski (tak, Our5oft) zadeklarowal podwyzszenie puli nagrod o 15 euro i 15 funtow brytyjskich, za co mu serdecznie dziekuje. Jak tylko pieniadze od niego dotra, oglosze nowy podzial nagrod. pirx 2007-01-09 09:35:48
kuuurcze, teraz mi głupio, że tak mało :) Moje typy: 1. Flowers mania (gfx, sfx, playability) 2. Getris (gfx, sfx) 3. Sudoku Sweep (playability) Kaz 2007-01-09 12:28:18
Pirx - wcale nie malo :) To jest okolo 35-40 euro.
A mam tez kolejna dobra wiadomosc - kolega Grzegorz "Dis" Szwajkajzer postanowil wspomoc fundusz nagrodowy rownowartoscia 15 euro. Wielkie dzieki! sikor 2007-01-09 12:59:57
Szkoda, ze teraz jestem pod kreską w sumie... Ale jak tak dalej pójdzie, to nagrody bedą większe niż w Abbucu ;) stRing 2007-01-09 23:35:30
a te audycje sa calkiem spoko, pierwszy raz sluchalem (co prawda nie na zywo, bo sciagnalem na poczatek trzy z FTP). muza oki, no i rozmowy potrafia byc interesujace. moze w przyszla niedziele sie zalapie, a czy mozna zazyczyc sobie pozdrowienia dla rodziny i znajomych i zamowic piosenke z gry "Klony" :D ? Kaz 2007-01-10 01:09:31
mnie sie szczegolnie podobal ten nowy kawalek Mikera w postaci konwersji Wings of Death. Gralo sie w to na STE, oj gralo! Melodia wprawia w ekstaze... :) Urborg 2007-01-11 14:55:23
Witam wszystkich. Widzę że sporo się tu dzieje :-). Moje typy wyglądają następująco:
1. Klony - przede wszystkim za doskonałą grywalność i dobrze stopniowaną trudność, co sprawia że do gry chce się wracać. 2. Flowers mania - głównie za bajecznie kolorową grafikę. 3. Nibbly - za całokształt. CePe 2007-01-11 18:43:02
No dobra, skoro mogę... Lecim!
1. Klony - bardzo wciągająca gra, tylko muzyka nieco usypia 2. Getris - pomysł stary, ale super wykonanie. Vidol - brawa za grafę! 3. Sudoku Sweep - nigdy nie lubiłem sudoku, ale w to aż chce się grać, brawo, chłopaki! :]
ale i tak...
Animkomials róló! :D Narrator 2007-01-11 18:47:04
W tym momencie CePe, rażony rzuconą przez Kaza rękawicą, runął na ziemię jak długi... Co dalej z nim będzie? - o tym w następnym odcinku. ;) Kaz 2007-01-11 19:02:56
CePe - zdecyduj sie, czy chcesz grac role bohatera opowiadan o sobie czy role narratora opowiesci o sobie? :) CePe 2007-01-11 19:21:22
Cśśśś... nie tak głośno, moja głowa!
(Tupot białych mew.... ta ra ra raaaa ra....) ;)) stRing 2007-01-11 21:37:53
cyt.:"1. Klony - bardzo wciągająca gra, tylko muzyka nieco usypia" CePe - wlasnie po to jest opcja wylaczenia muzyki ;) a z Sudoku Sweep Ci sie podoba? juz mialem troche wiecej wprawy :D Zyga_ 2007-01-12 00:55:45
Postanowiłem podejść do sprawy poważnie. :-) Obejrzałem każdą grę dwa razy i wybrałem te, które najbardziej mi się podobają. Potem w kolejnych iteracjach odsiewałem po jednej aż zostało mi trzy. W nocy wymyśliłem kolejność, choć najchętniej podzieliłbym pulę punktów po równo - 2 dla każdej gry. Tak by było najlepiej, bo każda z gier oprócz niewątpliwych zalet ma też w sobie wady, które kolą niczym kolec. Nie będę jednak naginał zasad i typuję następująco:
1. Nibbly - fajna gierka z niesamowitą muzyką. Może dlatego mi się podoba, że (odkryłem to później) jest z SID\'a? No bo chyba o tym świadczy \"SID2POKEY\" przy ładowaniu? Wady niestety też są: dosyć monotonna grafika, choć to pewnie częściowo wynik tego, że plansze w całości mieszczą się na ekranie. Większą wadą jest niestety upływający czas. Nie cierpię ograniczeń czasowych w grach (de facto) logicznych. Jednak playability + muzyka powoduje, ze dostaje u mnie 3 punkty.
2. Klony - idea gry - bomba. Jest to jedyna z gier logicznych z pakietu, której zasady pojąłem po kilku ruchach. Fajna grafika plansz i nie przeszkadzająca muzyka. Do wad zaliczyłbym przeciętną planszę tytułową i prędkość pracy, co najbardziej przeszkadza na koniec rozgrywki i przy wczytywaniu kolejnej planszy.
3. Sudoku Sweep - bardzo przyzwoicie zrobiony produkt, do którego mogę się tylko przyczepić w jednym punkcie: idei. Sorry, ale sudoku mnie nie kręci. Może dlatego, że nie lubię krzyżówek? ;-) Jednak uatrakcyjnienie gry poprzez spadające klocki sprowokowało mnie na tyle, żeby poświęcić czas na kilka prób. I tu wychodzi kolejna, choć drobna, wada: liczba możliwych prób. To samo zresztą dotyczy Nibbly. Trzy próby to za mało, żeby się nacieszyć samym faktem grania. Dopiero potem, jak już będzie się biegłym w grze można to ograniczać. Na początku za mało. Może zamiast tego zrobić licznik błędów? Wtedy można byłoby się licytować kto ułożył planszę popełniając ich mniej, a tym, których interesuje tylko rozgrywka pozwoliłoby choć raz ułożyć całą planszę. Tak samo mogłoby być z czasem w Nibbly - rośnie, a nie maleje. :-)
No i kilka słów o \"wielkich przegranych\". Flowers Manię odrzuciłem za skokową animację spadających kwiatków, co wybitnie przeszkadzało mi w skupieniu się na rozgrywce. Poza tym te kwiatki są tak wielkie, że mało ich się mieści do \"studni\", więc jak nie jest się wprawionym gra za szybko się kończy, Getris odwrotnie: za małe klocki, nie mówiąc już o ich udziwnieniu. Przydała by się opcja \"classic tetris\". Wybitnie wpieniało mnie mocno niedopracowane IMO sterowanie. Głupie jest też czyszczenie \"studni\" po ukończeniu poziomu. Scorpions 2.0 - fajne, ale nie porwało mnie. Podobnie Ms. Bulimia. Z pozostałych gierek zwróciłem uwagę na Voyage To Home, ale wkurzały mnie te \"plemniki\", przez co nie zaszedłem nigdy dalej niż 16000 do końca. Cavernrunner - za drobne i za dużo naćkane. Siemek 2007-01-12 01:41:39
Uważam że fundowanie nagrody dla autora istniejącego programu jest bez sensu. Na 100% wygra któryś z polskich programów, nie wątpię że jest najlepszy, ale większość głosujących to będą Polacy.
Lepszym rozwiązaniem byłoby zorganizowanie konkursu na grę. Określić gatunek, wymagania sprzętowe, dać 6 miesięcy czasu i niech ludzie tworzą i przysyłają. Wtedy byłby to konkurs. Kaz 2007-01-12 02:14:47
Nie jest to bez sensu. Podobniez dziala milion innych konkursow, z najslynniejszym, rozdawaniem Oscarow, na czele. Tworza sie filmy caly rok, a wybiera sie najlepszy z nich.
I nie widze problemu w tym, ze wiekszosc glosujacych to Polacy. Amerykanie rozdajac Oscary nie zastanawiaja sie, czy wiekszosc z nich to Amerykanie. To reszta swiata dopasowuje sie do nich, sledzac co roku nagrody Akademii. Bo swiat zawsze patrzy sie na najlepszych. A w grach na Atari to my rozdajemy karty i tak jak piszesz pewnie wygraja polskie gry, wiec nie ma co drzec szat - jak ktos z zagranicy chce wygrac Kaz Kompo to niech po prostu napisze najlepsza gre na swiecie!
Pozostale Twoje postulaty sa spelnione: oglaszam konkurs na gre w 2007 roku. Gatunek: wszystkie gry. Wymagania sprzetowe: dowolne Atari 8-bit. Czas trwania: 1 rok. Roznica jest tylko w jednym: ludzie niczego nie musza przysylac. Wystarczy, ze opublikuja gre i juz bierze udzial w konkursie. Zadowolony? Kaz 2007-01-12 02:17:15
Opcjonalnie mozesz wystartowac w konkursie ABBUC. Tam masz wlasnie pol roku czasu, masz okreslone wymagania sprzetowe, nawet nagrody sa wyzsze. No i musisz program przyslac do organizatorow konkursu. Tylko pytanie, czy tam biora udzial najlepszy gry? stRing 2007-01-12 02:36:49
Kaz, skad brales flagę Peru? brakuje tam godła z roślinkami, muszlą i lamą ;) Kaz 2007-01-12 03:26:47
stRing - usunelem te elementy, zeby jpg byl "lzejszy"... ;) xxl 2007-01-12 08:41:02
@Zyga odnosnie wielkich przegranych: nie zgodze sie jedynie z wielkoscia studni w FM - jest identyczna jak w oryginale, co do reszty owszem jest jak piszesz i dorzuce jeszcze 2 wady, pierwsza to brak w grze instrukcji sterowania (widzialem jak ludzie ukladaja kwiatki nie uzywajac pionowej orientacji i zmian kolejnosci kwiatkow). druga wada to rozwiazania kombosow - powinien byc modyfikator mnoznika punktow. zyga 2007-01-12 13:33:35
xxl, to jest jakiś pierwowzór FM? Nie grałem. Ale w takim razie tam też studnia jest za mała... ;-)
Ja na szczęście doszedłem do opisanych przez Ciebie możliwości zmian w ustawieniu kwiatków. Kurde, tylko ta animacja...
Punkty? A kto gra dla punktów? :-) miker 2007-01-12 17:13:58
Zyga: jak to kto? - AtariAge! ;D Rozyk 2007-01-13 16:31:46
Moje głosy:
1. Flowers Mania - wciąga jak diabli, super grafika i muzyka 2. Scorpions - ciekawy pomysł. 3. Nibbly - wciąga jak p. 1, niezła muzyczka.
Pozdawiam wszystkich bywalców Piotrek Różycki (ten od starych dyskietek ze strychu) (info dla kaz'a) Kaz 2007-01-15 03:50:47
Mamy kolejnego ofiarodawce! Rafał Nowaczuk czyli zawsze wspierajacy scene Mały z grupy Sword postanowil fundusz konkursowy wspomoc kwota 80 zlotych! A wiec kolejne ponad 20 euro podbije pule... qba_h 2007-01-20 14:10:21
Posortowane po wciągnięciu mnie.
1. Nibbly (pierwsza gra, w którą grała moja żona ;) - super muza 2. Head-on (przeszedłem jeden etap ;) 3. Klony - za staranność wykonania.
Ps. jestem zbyt leniwy na rozpakowywanie 7z. Przydałaby się alternatywa - zwytły tgz to jest to co tygrysy lubią najbardziej;) Jurgi 2007-01-20 23:19:11
1. Klony - za hi-res gfx i AI, 2. Flowers Mania - za pokazanie, co Atarka potrafi w kolorze, 3. Ms. Bulimia - za pop-pomysł. Vasco/Tristesse 2007-01-23 10:07:54
1. Flowers Mania 2. Getris 3. Light Up!
Nie mówta, że nie zdąrzyłem... Kaz 2007-01-23 13:48:48
Vascu, ja mysle, ze mozna powiedziec, ze zdazyles ("z" z kropka, niestety w tej chwili nie mam polskich krzaczkow). Bedziesz policzony :) MWK 2007-01-24 07:09:46
1. Getris (mistrzowskie wykonanie) 2. Voyage to Home (przekochana gra i muza) 3. Flowers Mania (za całokształt) Najserdeczniejsze Pozdrowienia dla Wszystkich! Kaz 2007-02-18 15:26:46
Dla porzadku dodam, ze wszystkie glosy zostaly zliczone, a wyniki sa w nowince z dnia 28 stycznia 2007 roku.