Konkurs "Robbo Forever" by Kaz 2009-03-28 06:20:32

Dzięki Poklikowi, który wcześniej był nam znany z wykonanego portu GNU Robbo dla Windows, o czym wspominałem kilkukrotnie, ostatnio tutaj, mamy obecnie coś niesamowicie fajnego, podgrzewającego wyobraźnię każdego robbomaniaka. Tym czymś jest Robbo Kreator, obecnie w wersji 1.1 - program pecetowski, który pozwala projektować poziomy gry "Robbo", testować je, a nawet generować z nich plik gotowy do uruchomienia na emulatorze lub prawdziwym Atari! Kto nie śledził poczynań Poklika na Forum Atarum powinien tam koniecznie zajrzeć, bo historia powstania i prac nad programem jest bardzo ciekawa. No i koniecznie trzeba odwiedzić ściągalnię, w której umieszczane są najnowsze wersje programu (oczywiście w katalogu użytków atarionline.pl też jest najnowsza wersja, ale z paletą Laoo jako domyślną).

Dlaczego Robbo Kreator wzbudza tyle entuzjazmu? Jeżeli ktoś próbował kiedyś używać na emulatorze "Robbo Konstruktora" to pewnie wie :). Bliżej nieznane przyczyny powodują kłopoty zarówno z projektowaniem plansz jak i ich uruchamianiem. Długi okres czasu nie można było zorganizować konkursu na plansze "Robbo" właśnie z tego powodu. Ale ten problem już za nami - dzięki Poklikowi. Prosty i intuicyjny interfejs nie powinien sprawiać problemów, a jeśli mimo wszystko pojawiły by się pytania - to zapraszam z nimi do wspomnianego wątku na Forum Atarum.

Robbo Kreator


I teraz najważniejsze: dzięki programowi Robbo Kreator możemy w końcu zorganizować konkurs na nowe plansze do "Robbo". Nie tylko nie trzeba się martwić czy Avalonowy "Robbo Konstruktor" zadziała nam poprawnie, ale można też używać niektórych elementów, które były dostępne w "Robbo", a niedostępne w "Robbo Konstruktorze"!

Celem konkursu jest zgromadzenie jak największej liczby dobrych, trudnych plansz i zrobienie z nich sentymentalnej gry pod tytułem Robbo Forever. Jest już ekran tytułowy, jest narzędzie do scalenia tego ekranu z właściwą grą (niedawno powstały program "Integrator" Arka Lubaszki), jest edytor planet ("Robbo Kreator" Poklika), jest też sposób (podrzucony przez Vidola) na zrobienie wersji hi-res, jeżeli na taką się zdecydujemy, jest również zestaw znaków "Robbo", którego edycja daje nam nieograniczone pole do popisu w zmianach grafiki.

Co więcej, jest też ogromna szansa, żeby grę wydać na cartridge'u, w ilości około 20 sztuk! Nosty zdeklarował się na oddanie swoich zapasów magazynowych w cenie części oraz zrobienie darmowego montażu, więc będzie to niesamowita gratka dla autorów: najlepsze plansze zostaną umieszczone w grze, w którą będziesz mógł fizycznie posiadać :). Mamy więc wszystko co potrzeba i co można sobie wymarzyć, oprócz wspaniałych plansz, które wypełnią formę... I dlatego rozpoczynamy konkursik.

Niniejszy konkurs staram się zorganizować tak, żeby jego finał był przed majową Grzybsoniadą 2009. Może uda się zaprezentować nasze wspólne dzieło na zlocie i spopularyzować robbomanię :). No to zaczynajmy. Regulamin, po uwzględnieniu uwag z wątku na forum, w którym dyskutowaliśmy wszystkie punkty, jest następujący:

PRACE

1. Celem konkursu jest zgromadzenie jak największej liczby dobrych, trudnych plansz i zrobienie z nich sentymentalnej gry pod tytułem "Robbo Forever".
2. Chętni nadsyłają plansze do "Robbo" wykonane "Robbo Kreatorem". Mogą być też zrobione "Robbo Konstruktorem" lub innym programem, pod warunkiem, że da się je odczytać w "Robbo Kreatorze". Układ planszy powinien być oryginalny i nie może pochodzić z już opublikowanej gry.
3. Każda plansza powinna być w osobnym pliku wygenerowanym przez ten program i nie zawierać żadnych danych o autorze, żadnych napisów początkowych ani końcowych.
4. Prace można nadsyłać do 10 maja 2009 roku włącznie, na adres mailowy Kaz-a.
5. Jeżeli wszystkich nadesłanych plansz będzie mniej niż 32 to konkurs zostanie anulowany.

GŁOSOWANIE

6. Prace do głosowania będą udostępnione anonimowo - tylko numer konkursowy.
7. Jeżeli prac od początku będzie przychodzić dużo to będą one publikowane raz na około dwa tygodnie, żeby było więcej czasu na ich ocenę.
8. Oceniamy poziom trudności w skali trzystopniowej: wysoki, średni, niski. Za każdą ocenę "wysoki" przyznajemy 10 punktów, za "średni" 5 punktów, za "niski" 1 punkt. Oceniamy tylko plansze, które udało nam się przejść! Nie oceniaj, jeżeli nie ukończyłeś etapu, wpisz do arkusza ocen "brak" albo coś w tym stylu.
9. Wszystkie oddane głosy na daną planszę i przyznane na tej podstwie punkty są sumowane, a potem wyliczana jest średnia, do dwóch miejsc po przecinku. Na podstawie średniej ustalana jest kolejność plansz w konkursie.
10. Wszystkie, które uzyskały średnią powyżej 5,00 zostają włączone do gry "Robbo Forever". Jeżeli jest ich więcej niż 32 to te, które zajęły pierwsze 32 miejsca. Jeżeli jest ich mniej, to gra może zostać uzupełniona planszami z dalszych miejsc i decyduje o tym Kaz, MWK oraz osoba, która nadesłała najwięcej plansz - większością głosów.
11. Głosować mogą wszyscy chętni, nie tylko autorzy prac, do 24 maja włącznie (2 tygodnie). Prawidłowo oddane głosy (na wszystkie prace i z poprawną punktacją) wezmą udział w losowaniu nagrody - cartridge'a z grą.

NAGRODY

12. Nagrodą dla autorów najlepszych plansz jest umieszczenie tych plansz w grze oraz umieszczenie nazwisk/ksyw w creditsach.
13. W grę wchodzi też zrzuta na cartridge z nagraną pokonkursową wersją gry. Koszt jednego cartridga około 25 złotych (cena części do montażu i druku naklejki).
14. Jeden cartridge przeznaczony jest dla osoby, która nie bierze udziału w konkursie, ale która oddała prawidłowy głos na wszystkie plansze. Zostanie ona wylosowana.
15. Ponieważ w chwili organizacji konkursu nie jest znana liczba uczestników konkursu (autorów), a liczba cartridgy jest ograniczona do około dwudziestu, to obowiązują następujące zasady:
a) każdy autor deklaruje się przy przesłaniu plansz (plansz), czy jest zainteresowany zrzutą na cartridge. Jeżeli takiej adnotacji nie uczyni - domyślnie przyjęte jest, że NIE CHCE cartridga.
b) jeżeli zdeklarowanych autorów będzie powyżej liczby cartridge'y - cartridge otrzymają autorzy, których prace uzyskały największa liczbę punktów - uzyskaną z sumy średnich (a więc kto przyśle więcej lepszych plansz ten ma większe szanse).
c) jeżeli autorów będzie mniej niż liczba sztuk cartridgy to pozostałe zostają przejęte przez serwis atarionline.pl na nagrody w przyszłych konkursach.

INNE

16. Wszelkie niejasności regulaminu rozstrzyga Kaz, żeby było szybko i sprawnie.

Czas start!
Kaz 2009-03-28 08:14:18

Prosba do czytelnikow serwisu: jezeli macie jakis znajomych zainteresowanych robieniem plansz do Robbo (a niekoniecznie zainteresowanych Atari) to dajcie im znac o konkursie. Pewnie wielu z Was odwiedza rozne strony retro - moze tam tez dajcie sygnal? To jest taki typ konkursu, w ktorym moga brac udzial osoby takze spoza naszego srodowiska...

larek 2009-03-28 08:43:25

Śledziłem powstawanie programu na forum i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Świetny program. Dobra robota. A i konkurs też fajny. Może coś uda mi się stworzyć.

Yosh 2009-03-28 09:49:00

Soft niczego sobie, chyba dziś nie ma aż takiej presji "buu nie na Atari". Ja wszystkie plansze z wielką chęcią obskoczę :P

gedzior84 2009-03-28 10:00:50

Argh, w końcu :D Juz nie moglem sie doczekac. Teraz Robbo Kreator w ruch i jedziemy. Sprobuje rozreklamowac jeszcze konkurs wśród znajomych, bo wiem, że na pewno kilku z nich lubi Robbo :)

marok 2009-03-28 10:09:37

W regulaminie jest napisane: "Każda plansza powinna być w osobnym pliku wygenerowanym przez ten program"
Kreator oferuje możliwość dwojakiego rodzaju generowanie pliku z pojedyńczą planszą ('testuj mapę' i 'eksportuj'). Czy Organizator preferuje bardziej jedną z nich w ramach otrzymywanych przesyłek?
Bo każda ma swoje zalety i mankamenty. Z planszą wygerowaną poprzez 'testuj mapę' jest ten problem, że w przypadku dużej liczby takich plansz, przesyłka mailowa może być spora (ale może to żaden problem akurat, nie wiem). Pytanie dodatkowe, czy można taki zestaw osobno wygenerowanych plików spakować 7zip'em np.? Drugi rodzaj przesyłek jest "lekki" i można tym sposobem bez pakowania przesłać dużą liczbę plansz w zgrabnej wadze, że się tak wyrażę. Ta forma przesyłki ma jednak ten mankament, że musi przejść przez Konstruktora zanim będzie zdatna do użycia (wymaga więc dodatkowej pracy, której można uniknąć).

Kaz 2009-03-28 10:54:46

Obie formy mi pasuja - ja sobie poradze, a lepiej nie komplikowac sprawy chetnym do nadsylania plansz :).

Nie mam ograniczen wielkosci przesylki na poczcie, ale wieksze przesylki prosze pakowac, bo po co generowac zbedny ruch.

golem14 2009-03-28 11:31:20

:-)

Poklik 2009-03-28 13:32:53

Chciałbym tylko zauważyć, że podpis pod screenshotem jest błędny. :)

Kaz 2009-03-28 14:01:53

Juz nie :).

Kaz 2009-03-28 14:32:08

Dotarla pierwsza konkursowa paczka z planszami.

dhor 2009-03-28 19:05:07

Program pecetowski, a pod Linuksem nie działa...

golem14 2009-03-28 22:05:56

@dhor. Mi pod Wine działa pięknie. Jakiś problem?

brix 2009-03-29 00:15:34

@dhor: pod wine też mi działa... Jaką masz wersję? Może sprawdź na domyślnych ustawieniach?

Kaz 2009-03-29 14:02:27

Kolejne plansze wplynely. Jezeli dojdzie jeszcze kilka to w ciagu najblizszych dni wrzuce je do sciagania, zeby byl czas zagrac, przetestowac, ocenic.

Nick 2009-04-14 17:54:07

Format plansz to: ATR czy ROB?

Kaz 2009-05-01 22:18:11

Nick - obojetnie jaki format, bylebym mogl to odpalic w Robbo Kreatorze.

neurocyp 2009-12-09 23:49:48

w projekcie gnu robbo pojawila sie wersja w ktorą jest wbudowany edytor do plansz. jesli ktos nie bardzo lubi windows, to moze sobie skompilować np. pod linuxem. niestety wersja z edytorem jest na razie tylko do sciągnięcia z svn'a.

MIWAL 2010-08-04 17:56:35

Mam 260 plansz wykonanych 'Robbo Konstruktorem'.Wszystkie przetestowałem.Jeżeli komuś mogą się przydać ,to chętnie je spakuję i prześlę .Jestem już emerytem,mimo tego jeszcze gram .Przekopiowałem te plansze na PC.Mam również ok.400 innych gier na Atari.Chętnych proszę o e-mail.

tre 2011-11-27 14:27:30

http://www.facebook.com/groups/126371107443179/