Dzięki
Poklikowi, który wcześniej był nam znany z wykonanego
portu
GNU Robbo dla Windows, o czym wspominałem
kilkukrotnie, ostatnio
tutaj, mamy obecnie coś niesamowicie fajnego, podgrzewającego
wyobraźnię każdego robbomaniaka. Tym czymś jest
Robbo
Kreator, obecnie w wersji 1.1 - program pecetowski, który
pozwala projektować poziomy gry "Robbo", testować je, a nawet
generować z nich plik gotowy do uruchomienia na emulatorze lub
prawdziwym Atari! Kto nie śledził poczynań Poklika na Forum Atarum
powinien tam koniecznie
zajrzeć, bo
historia powstania i prac nad programem jest bardzo ciekawa. No i
koniecznie trzeba odwiedzić
ściągalnię, w której
umieszczane są najnowsze wersje programu (oczywiście w katalogu
użytków atarionline.pl też jest
najnowsza
wersja, ale z paletą Laoo jako domyślną).
Dlaczego
Robbo Kreator wzbudza tyle entuzjazmu? Jeżeli ktoś
próbował kiedyś używać na emulatorze "Robbo Konstruktora" to pewnie
wie :). Bliżej nieznane przyczyny powodują kłopoty zarówno z
projektowaniem plansz jak i ich uruchamianiem. Długi okres czasu
nie można było zorganizować konkursu na plansze "Robbo" właśnie z
tego powodu. Ale ten problem już za nami - dzięki Poklikowi. Prosty
i intuicyjny interfejs nie powinien sprawiać problemów, a jeśli
mimo wszystko pojawiły by się pytania - to zapraszam z nimi do
wspomnianego wątku na Forum Atarum.
Robbo Kreator
I teraz najważniejsze: dzięki programowi
Robbo Kreator
możemy w końcu zorganizować konkurs na nowe plansze do "Robbo". Nie
tylko nie trzeba się martwić czy Avalonowy "Robbo Konstruktor"
zadziała nam poprawnie, ale można też używać niektórych elementów,
które były dostępne w "Robbo", a niedostępne w "Robbo
Konstruktorze"!
Celem konkursu jest zgromadzenie jak największej liczby dobrych,
trudnych plansz i zrobienie z nich sentymentalnej gry pod tytułem
Robbo Forever. Jest już ekran tytułowy, jest narzędzie do
scalenia tego ekranu z właściwą grą (niedawno powstały program
"Integrator" Arka Lubaszki), jest edytor planet ("Robbo Kreator"
Poklika), jest też sposób (podrzucony przez Vidola) na zrobienie
wersji hi-res, jeżeli na taką się zdecydujemy, jest również zestaw
znaków "Robbo", którego edycja daje nam nieograniczone pole do
popisu w zmianach grafiki.
Co więcej, jest też ogromna szansa, żeby grę wydać na cartridge'u,
w ilości około 20 sztuk!
Nosty zdeklarował się na oddanie
swoich zapasów magazynowych w cenie części oraz zrobienie darmowego
montażu, więc będzie to niesamowita gratka dla autorów: najlepsze
plansze zostaną umieszczone w grze, w którą będziesz mógł fizycznie
posiadać :). Mamy więc wszystko co potrzeba i co można sobie
wymarzyć, oprócz wspaniałych plansz, które wypełnią formę... I
dlatego rozpoczynamy konkursik.
Niniejszy konkurs staram się zorganizować tak, żeby jego finał był
przed majową Grzybsoniadą 2009. Może uda się zaprezentować nasze
wspólne dzieło na zlocie i spopularyzować robbomanię :). No to
zaczynajmy. Regulamin, po uwzględnieniu uwag z
wątku na
forum, w którym dyskutowaliśmy wszystkie punkty, jest
następujący:
PRACE
1. Celem konkursu jest zgromadzenie jak największej liczby dobrych,
trudnych plansz i zrobienie z nich sentymentalnej gry pod tytułem
"Robbo Forever".
2. Chętni nadsyłają plansze do "Robbo" wykonane "Robbo Kreatorem".
Mogą być też zrobione "Robbo Konstruktorem" lub innym programem,
pod warunkiem, że da się je odczytać w "Robbo Kreatorze". Układ
planszy powinien być oryginalny i nie może pochodzić z już
opublikowanej gry.
3. Każda plansza powinna być w osobnym pliku wygenerowanym przez
ten program i nie zawierać żadnych danych o autorze, żadnych
napisów początkowych ani końcowych.
4. Prace można nadsyłać do 10 maja 2009 roku włącznie, na adres
mailowy Kaz-a.
5. Jeżeli wszystkich nadesłanych plansz będzie mniej niż 32 to
konkurs zostanie anulowany.
GŁOSOWANIE
6. Prace do głosowania będą udostępnione anonimowo - tylko numer
konkursowy.
7. Jeżeli prac od początku będzie przychodzić dużo to będą one
publikowane raz na około dwa tygodnie, żeby było więcej czasu na
ich ocenę.
8. Oceniamy poziom trudności w skali trzystopniowej: wysoki,
średni, niski. Za każdą ocenę "wysoki" przyznajemy 10 punktów, za
"średni" 5 punktów, za "niski" 1 punkt. Oceniamy tylko plansze,
które udało nam się przejść! Nie oceniaj, jeżeli nie ukończyłeś
etapu, wpisz do arkusza ocen "brak" albo coś w tym stylu.
9. Wszystkie oddane głosy na daną planszę i przyznane na tej
podstwie punkty są sumowane, a potem wyliczana jest średnia, do
dwóch miejsc po przecinku. Na podstawie średniej ustalana jest
kolejność plansz w konkursie.
10. Wszystkie, które uzyskały średnią powyżej 5,00 zostają włączone
do gry "Robbo Forever". Jeżeli jest ich więcej niż 32 to te, które
zajęły pierwsze 32 miejsca. Jeżeli jest ich mniej, to gra może
zostać uzupełniona planszami z dalszych miejsc i decyduje o tym
Kaz, MWK oraz osoba, która nadesłała najwięcej plansz - większością
głosów.
11. Głosować mogą wszyscy chętni, nie tylko autorzy prac, do 24
maja włącznie (2 tygodnie). Prawidłowo oddane głosy (na wszystkie
prace i z poprawną punktacją) wezmą udział w losowaniu nagrody -
cartridge'a z grą.
NAGRODY
12. Nagrodą dla autorów najlepszych plansz jest umieszczenie tych
plansz w grze oraz umieszczenie nazwisk/ksyw w creditsach.
13. W grę wchodzi też zrzuta na cartridge z nagraną pokonkursową
wersją gry. Koszt jednego cartridga około 25 złotych (cena części
do montażu i druku naklejki).
14. Jeden cartridge przeznaczony jest dla osoby, która nie bierze
udziału w konkursie, ale która oddała prawidłowy głos na wszystkie
plansze. Zostanie ona wylosowana.
15. Ponieważ w chwili organizacji konkursu nie jest znana liczba
uczestników konkursu (autorów), a liczba cartridgy jest ograniczona
do około dwudziestu, to obowiązują następujące zasady:
a) każdy autor deklaruje się przy przesłaniu plansz (plansz), czy
jest zainteresowany zrzutą na cartridge. Jeżeli takiej adnotacji
nie uczyni - domyślnie przyjęte jest, że NIE CHCE cartridga.
b) jeżeli zdeklarowanych autorów będzie powyżej liczby cartridge'y
- cartridge otrzymają autorzy, których prace uzyskały największa
liczbę punktów - uzyskaną z sumy średnich (a więc kto przyśle
więcej lepszych plansz ten ma większe szanse).
c) jeżeli autorów będzie mniej niż liczba sztuk cartridgy to
pozostałe zostają przejęte przez serwis atarionline.pl na nagrody w
przyszłych konkursach.
INNE
16. Wszelkie niejasności regulaminu rozstrzyga Kaz, żeby było
szybko i sprawnie.
Czas start!