W tym miejscu gromadzimy informacje o języku "Action!",
interesującym atarowców ze względu na podobieństwo do Pascala i C,
ale znacznie szybszego niż atarowskie implementacje tych języków
programowania.
Wszystko zaczęło się od Yosh-a, który po sukcesie w konkursie na
grę, zgodził się poprowadzić kurs pisania gry w "Action!". Powstało
więc Zgromadzenie Actionariuszy, a pierwszy artek Yosha traktuje o
arytmetyce w "Action!":
tutaj.
Potem pojawiły się dwa spojrzenia na "Action!" z perspektywy
zwolennika i przeciwnika, wygrzebane ze starych atarowskich
gazetek:
tutaj.
W odpowiedzi na artykuł Yosha, popularyzacji "Action!" podjął się
także TDC, który od dawna pisywał w tym języku. Tak dostaliśmy
wykład o szybkiej procedurze PLOT, którą stworzyli swego czasu
słynni Gizmo i Husak:
tutaj.
W drugim odcinku kursu Yosh tworzy zręby gry, główny algorytm, na
którym będzie bazować przyszła gra "Robbo Dash":
tutaj.
Kolejny raz w odpowiedzi odezwał się TDC, który zaprezentował kilka
tricków, które przyspieszą nasze programy w "Action!":
tutaj.
Poza naszymi artykułami możesz zaznajomić się z opisem "Action!"
zamieszczonym przez Wojciecha Zientarę w piśmie "Bajtek - Tylko o
Atari", a potem w "Moje Atari", który w tym ostatnim piśmie
przemienił się niepostrzeżenie w kurs programowania, z ciekawymi
przykładami, na przykład łączenia "Action!" z "Turbo Basic XL".
Wszystkie numery są dostępne w Bibliotece Atarowca:
Bajtek
- Tylko o Atari 1
Bajtek
- Tylko o Atari 2
Moje
Atari 1
Moje
Atari 2
Moje
Atari 3
Moje
Atari 4
Moje
Atari 5
Moje
Atari 6
Moje
Atari 7
Ten sam autor, Wojciech Zientara, opisał też "Action!" w drugim
tomie książki o językach programowania na Atari XL/XE. Oczywiście
dostępne w naszej Bibliotece Atarowca:
Języki programowania Atari XL/XE - cz. 2