Konkurs mokapowy by Kaz 2009-12-30 02:56:46

Mock-up to słowo obce naszemu językowi, ale nie takie słowa przez wieku wchłaniała nasza polszczyzna. Mock-up oznacza dosłownie makietę, atrapę, ale przyjęło się w języku polskim, że te określenia są przyjęte dla rzeczy bardziej materialnych niż cyfrowe obrazki. Nie zamierzam oczywiście przesądzać, czy dla określenia rysunków z nieistniejących gier przyjmie się słowo mokap (jak dżojstik czy dżokej) czy też wszyscy zaczną nazywać tego typu prace makietami albo atrapami. Pożyjemy, zobaczymy.

W konkursie mokapowym wystąpiło 9 autorów, tak samo jak w konkursie scenowym. Dostarczono 16 mokapów, czyli teoretycznie mniej niż w konkursie scenowym. Ale biorąc pod uwagę, że każda propozycja nieistniejącej gry to co najmniej dwa obrazki... to mamy łącznie 41 obrazków!

Uwagi techniczne

Tutaj oryginalność nie jest kryterium najważniejszym. Dlatego spotkamy się i z konwersjami z innych komputerów, jak i z oryginalną grafiką albo nieistniejącymi grami. Zaznaczyłem w informacjach czy gra jest konwersją z innej platformy. Również liczba kolorów i rozdzielczość są wtórne. Przecież niektóre z tych gier powstaną (miejmy nadzieję), więc musiały być realistyczne, a nie napakowane kolorami kosztem dynamiki gry. Jest przypadek mokapu, który tak naprawdę nie przedstawia żadnej gry, ale autor skorzystał z okazji, żeby zareklamować sposób kolorowania trybów GTIA. Jest też przypadek projektu już kiedyś dawno temu pokazywanego, ale autor też liczy na to, że w ten sposób zachęci jakiegoś kodera do współpracy. Jest też praca humorystyczna, z której wiadomo, że gry nie będzie. Krótko mówiąc - konkurs trzeba traktować z przymróżeniem oka!

Głosowanie

Zasady głosowania są następujące:

============ PRACE KONKURSOWE ===========

1. An Old Story
(uwaga: pliki odczytywać w programie "GAD")
An_Old_Story_1_2.atr


2. Desert Bus
(konwersja drugiego obrazka)
Desert_Bus_1.xex
Desert_Bus_2.xex


3. Dices of Destiny
Dices_of_Destiny_1.xex
Dices_of_Destiny_2.xex
Dices_of_Destiny_3.xex


4. Dungeon Crawl Mini
Dungeon_Crawl_Mini_1.xex
Dungeon_Crawl_Mini_2.xex


5. Fake Frogger II
Fake_Frogger_II_1.xex
Fake_Frogger_II_2.xex
Fake_Frogger_II_3.xex
Fake_Frogger_II_4.xex
Fake_Frogger_II_5.xex
Fake_Frogger_II_6.xex



6. Flash Bot
Flash_Bot_1.xex
Flash_Bot_2.xex


7. Flying Shark
(konwersja)
Flying_Shark_1.xex
Flying_Shark_2.xex
Flying_Shark_3.xex


8. Ghost'N Goblins
(konwersja)
Ghost'N_Goblins_1.xex
Ghost'N_Goblins_2.xex
Ghost'N_Goblins_3.xex


9. Gladiator
(konwersja)
Gladiator_1.xex
Gladiator_2.xex


10. Kung-Fu Master
(konwersja)
Kung-Fu_Master_1.xex
Kung-Fu_Master_2.xex


11. Merlin
Merlin_1.xex
Merlin_2.xex


12. Pan Samochodzik i templariusze
Pan_Samochodzik_i_templariusze_1.xex
Pan_Samochodzik_i_templariusze_2.xex


13. Rohir
Rohir_1.xex
Rohir_2.xex
Rohir_3.xex


14. Shadow of the Beast II
(konwersja)
Shadow_of_the_Beast_II_1.xex
Shadow_of_the_Beast_II_2.xex
Shadow_of_the_Beast_II_3.xex


15. Szmacianka Soccer
Szmacianka_Soccer_1.xex
Szmacianka_Soccer_2.xex


16. Way to Get More Colors
Way_to_Get_More_Colors_1.xex
Way_to_Get_More_Colors_2.xex
Way_to_Get_More_Colors_3.xex


Pliczki z powyższymi rysunkami tutaj.
Kaz 2009-12-30 03:53:13

Co prawda troche pozniej niz poznym wieczorem, ale zmeczylem w koncu ta nowinke. Uwaga! Zostalo jeszcze kilka prac pozakonkursowych, przedstawie je jutro :D

Jezeli ktos mialby problem z odczytem oryginalnych grafik rysowanych w programie "GAD" to przepis zaladowania jest nastepujacy: najpierw ladujemy "GAD"-a, potem wkladamy dyskietke do stacji (lub podpinamy dysk z obrazkami jako D1 w emulcu). Naciskamy START i jestesmy w oknie edycji. Potem klawicz D (opcje plikowe), wybieramy A (ladowanie obrazka), potwierdzamy Y. Obrazki maja nazwy "gra1" i "gra2".

Barah 2009-12-30 08:49:32

To nie są prawdziwe gry ?! A szkoda ... ;) Ale czaszka w nr 13 wymiata. Swoją drogą czekam na Fallout`a na Atari...

skeleton 2009-12-30 09:00:02

łoł, ech szkoda że to atrapy

Piesiu 2009-12-30 09:00:21

1 - 7 - fajnie klasycznie, oj wjechało by się konikiem do jaskini ;)
2 - 7 - ciekawy pomysł, ale taka jazda autobusem przez pustynie to musi być strasznie nudna :/
3 - 8 - bardzo klimatycznie, ikonki u dołu ekranu nieco psują efekt końcowy
4 - 6 - brakuje mi tutaj ekranu z gry, ale rysunki ciekawe
5 - 9 - grafika z samej rozgrywki taka sobie, ale za to pozostałe grafiki wręcz urywają głowę :D, ze względu na występujące motywy GORE wyłącznie dla dorosłych! ;)
6 - 7 - oj jaki ten robocik smutny, chętnie bym mu pomógł poukładać klocuszki
7 - 6 - ładna konwersja
8 - 8 - jeszcze ładniejsza konwersja
9 - 6 - ta też przyzwoita
10 - 6 - jakaś plaga konwersji ;), zupełnie sympatyczna
11 - 7 - fajny ekran tytułowy, ale o co ma chodzić w samej grze nie mam pojęcia
12 - 5 - brr... to konkurs graficzny a nie fotograficzny ;), ale ekran tytułowy cacy
13 - 9 - bardzo fajnie kolorowo, logosik i ptaszysko dają rade
14 - 9 - pomimo że nie przepadam za konwersjami, to Bestią na Malucha bym nie pogardził :)
15 - 7 - nie przypominajcie mi tego! :(
16 - 5 - to będzie pewnie pierwsza w historii 8-bitowców gra na 4 płytach CD ;)

skeleton 2009-12-30 09:00:59

kungfu master w wysokiej rozdzielczości :)

MaW 2009-12-30 09:50:20

Z chęcią bym się skusił do oceniania, ale niektóre mock-upy nic mi nie mówią - czy autorzy nie mogli by dorzucić po parę słów wprowadzających do każdej pozycji ? Oczywiście, są niektóre oczywiste, ale te nieoczywiste może zawierają jakąś ukrytą treść ? :-)

The Fender 2009-12-30 10:07:10

1 - 7 (fajna plansza tytułowa, gra stand. grafika OK)
2 - 6 (no tutaj mamy digit. na pierwszym a na drugim całkiem niezły rysunek. Uwalony widok z lusterka, chyba że to lusterko do podglądania pasażerek ;) - nie ma widoku na drogę z tyłu.
Merytorycznie byłaby to najnudniejsza gra na świecie, natomiast pod względem artystycznym jest naprawdę spoko, czarno-biało,czcionka... wszystko przywodzi na myśl lata 50-60 w USA.)
3 - 6 - mnie się kojarzy z przygodówkami z ZX Spectrum, nierówny poziom rysunku-podczas gdy "obszar gry" jest mistrzowski b/w to dół tchnie mocno amatorszczyzną.Niespójne.
+ za lekko pocieniowany HiRes
4 - 6 - j.w. (bez podcieniowania)
5 - 8 - hahaha! za humor i ogólnie prześmiewczą konwencję :)
6 - 5 - flashowo bardzo, dla mnie przeciętnie bardzo
7 - 7 - no moja ulubiona gra kiedyś. Fajnie by było zobaczyć taką konw. z coin-op na A8.
8 - 8 - druga moja ulubiona gra. Tutaj można było kilka rzeczy staranniej narysować ale i tak super byłoby pograć wreszcie w coś będące wersją albo portem.
9 - 6 - Gladiator! Tumtatuma tum-tada tumta, kto grał w salonie?
10 - 8 - prawie jak oryginał arcade! Wielki + za hires i wykonanie. Na marginesie -właściwie dlaczego ta gra nie powstała na A8? Przecież można zrobic niemal 100% konwersję z coin-op. HUA!
11 - 6 - okładka fajna, podczas gry drętwo - skojarzenia z Robbo nie wiem dlaczego, niemniej w Robbo było jakoś tak profesjonalniej.
12 - 6 - i znowu okładka spoko, ale potem ... dlaczego ten digit jest 2x w poziomie rozciągnięty? Nie można było przeskalować?
13 - 8 - strzelanka w klimatach typowo A8 '95. Ani nic przeciwko nie mam, ani za bardzo za ale byłaby to naprawdę niezła gra.
14 - 8- O Shadow na A8, kurde całkiem niezły!
15 - 8 - bardzo ładne, kolorowe. No i humor :) pytanie tylko która to z drużyn pozostała na placu boju? (wszyscy mają te same koszulki)
16 - 4 - nie lubię gier w konwencji digit. Tylko Mortal Kombat jest zjadliwy. Na uwagę zasługuje niezłe podkolorowanie.

xeen 2009-12-30 10:10:08

no to subiektywnie:

1 - 5
2 - 4
3 - 8
4 - 3 (nie ma ekranu z gry)
5 - 5 (chociaż było)
6 - 6
7 - 5
8 - 5
9 - 4
10 - 5
11 - 5 (fajny title)
12 - 5 (amiga? :) )
13 - 5 (nie lubię pomieszania fantasy z SF w strzelankach)
14 - 6 (fajne kamienie)
15 - 5
16 - 4

Kaz 2009-12-30 12:16:02

Xeen - ad4. - w imieniu autora wyjasniam, ze drugi ekran jest z gry - bo to gra w stylu "Dragon's Lair" na Amige - duze, animowane postacie :).

immolator 2009-12-30 12:18:28

1-7-Klasyczne i ze smakiem.
2-6-Symulator PKS?
3-8-Oryginalnie rysowane ołówkiem? Bardzo fajny klimat prac.
4-7-Przypomniało mi się, jak próbowałem coś takiego pixlować joystickiem :->
5-7
6-3-Szczerze nie lubię konwencji flashowych...
7-7-Plansze tyt. wymagają dopracowania, ale screen z gry fajny.
8-8-Ekran tyt. bardzo ładny.
9-7-Fajne, ale chyba wynaga jeszcze trochę pracy z G2F.
10-6-Te kolory pościelowe za bardzo...
11-3-Ekran tyt. ma w sobie potencjał.
12-6-Pan Samochodzik rządzi.
13-8-Typowo to atarowskie ;-) ale jednak bardziej kolorowe niż w latach 90ych.
14-10-Jeszcze "tylko" płynna animacja i...
15-10-Ha ha ha ha ha! Świetne.
16-8

xeen 2009-12-30 12:25:08

coś podobnego?
no to dla 4 też daje 5

tdc 2009-12-30 12:38:41

Rewelacja !! Niektóre pomysły fantastyczne, niektóre powodowały salwy śmiechu. Coś pięknego, niektóre pomysły oryginalne i zaskakujące (czego to ci Atarowcy się spodziewają itp.). Niektóre technicznie zaawansowane i pomysłowe. Liczne konwersje (i udane) z automatów arcade - super !

To tyle na szybko.

T 2009-12-30 12:42:52

Zamiast atrapy, takie gry obecnie mogłyby istnieć gdyby ktoś np. przekonwertował grafikę z A.D. 2044 z PC do Atari, fabuła taka sama, a grafika o niebo lepsza, myślę, że w 16 odcieniach szarości, gdzie każda plansza doczytuje się jak w oryginale, technicznie Atari by sobie z tym poradził ;)

zilq 2009-12-30 12:54:02

1: 7 - Ładnie, kolorowo... Wygląda, jakby już można było zagrać :)
2: 3 - za wybrany tytuł :D
3: 6 - Obrazek tytułowy podkolorowany, czemu "w grze" nie? po za tym, chyba się poszło (troszkę) na łatwiznę, he? ;)
4: 7 - zgrabne screeny, czuć jakość, a gdzie obrazek z gry?
5: 3 - znam ja tą żabę już skąś :|
6: 6 - 6 ]:->
7: 7 - tytułowe plansze takie sobie, ale z obrazek gry wymiata. Fajny "sprajcik" samolotu gracza.
8: 5 - tytułowe bardzo ładne, ale z gry... no cóż... paski po bokach aż rażą. czemu nie zwężono całego ekranu?
9: 4 - za kolory, postać jakaś taka... niewyraźna :(
10: 5
11: 7 - interesujący "piktogram" (!$%...) obok płotku(?) ^_^ ale to nie za to 7pkt tytułowy screen ładny
12: 6 - Zlany tytuł w ekranie startowym, a sama gra, przyjemny ma ekran :)
13: 9 - chce w to zagrać! :D
14: 7 - zielono głowi atakują zielone "berety" (3 screen miażdzy) Fajne postacie
15: 7 - haha, 40% za wykonanie, 60% za humor
16: 3 - za podkolorowanie

Lisbon 2009-12-30 13:01:55

szmacianka przoduje na resztą s/f :)

mono 2009-12-30 13:12:22

"Szmacianka" to jest doskonały pomysł na grę w stylu "School Daze" / "Back to School" !!! Warto to wykorzystać.

maw 2009-12-30 13:56:51

Mono, "Dices of destiny" - nie podpowiada Ci to coś ? :D Nie żebym nie był za przygodówką, ale... ;-)

gorgh 2009-12-30 14:44:14

w ocenie kieruje się głównie tym,czy dana gra miałaby szansę się ukazać na a8:
1)7 oj,pograłoby się...
2)7 ciekawy pomysł,brakuje tylko proporczyków i świętych obrazków w kabinie ;)
3)7 jakby podkolorować jak w drodze do duplandu to ekstra materiał na grę
4)5 ładnie narysowany diabeł.
5)8 na zachętę
6)7 plus za to, że gra się pewnie pojawi
7)6 ładne toto, tylko trudne do zrobienia.
8)7 może kiedyś...
9)5 gra by była marzenie, ale trudno animować takie duże postacie
10)5 nie do zrobienia
11)6 nie wiem o co chodzi w grze, ale grafa zachęcająca
12)6 nie jestem fanem tekstówek,ale doceniam pomysł.
13)7 gra w starym stylu.
14)7 dobry materiał na grę,ale dużo pracy by było przy konwersji
15)6 wesołe, "official pzpn game":D,talent do pikselowania ma autor.
16)5 a już myślałem, że chodzi o zwiększenie rozdzielczości za pomocą duszków...anyway trzeci obrazek najfajniejszy.

Można tylko sobie życzyć, żeby w przyszłości autorzy zainteresowali się robieniem grafiki do gier.

gorgh 2009-12-30 14:47:17

..no i żeby się znaleźli programiści co by te gry składali.

irwin 2009-12-30 15:53:59

1. An Old Story - 7 pkt
HOMM na Atari! wreszcie! ;) Grafika tytułowa w porządku, w grze mnimalnie gorzej ale jest ok, jak na tego typu grę - plus za to że grę rzeczywiście dałby się zrobić.

2. Desert Bus - 7 pkt
Obrazki w trybach GTiA nigdy mnie nie przekonywały, zawsze uważałem te tryby jako całkowitą porażkę Atari - ale to tak na marginesie ;) Brak kolorów, Ładny dobór obrazka tytułowego, Wygląd w grze, jak najbardziej ok - choć szczegółów w GTIA nie mamy co szukać. Ja z uwagi że sama pustynia nie jest zbyt ciekawa do jazdy, bym tą grę przenósł do miasta o nazwał właśnie GTiA w nawiązaniu do pewnej bardzo znanej serii gier. ;)

3. Dices of Destiny - 9 pkt
Screen tytułowy - widać robotę autora, w samej grze również. Szkoda tylko że dither typu noise. Mogłaby być z tego niezła przygodówka.

4. Dungeon Crawl Mini - 7 pkt
Nie wiem za bardzo jakby się w tę grę grało ale obrazki są napradę znakomite jak na 2 kolory. Bardzo dobry dither, lepszy od powyżej zastosowanego.

5. Fake Frogger II - 7 pkt
A kiedy wyjdzie gra? ;) Brawa za liczbę obrazków - aż 6 sztuk, choć z drugiej strony już je gdzieś wcześniej widziałem, choć chyba nie wszystkie.

6. Flash Bot - 7 pkt
Nie przepadam za konwersjami logicznych flash'ówek. Jednak wykonanie jest jak najbardziej Ok, czysto, bez żadnych niedokładności. Fajny ludzik/robocik na obrazku tytułowym.

7. Flying Shark - 7 pkt
Solidnie zrobione ekrany tytułowe, a w grze grafika jeszcze lepsza, co prawda dużo niedokładności ale np las jest doskonały.

8. Ghost'N Goblins - 6 pkt
Podobnie jak powyżej, z tym że trochę więcej niedokładności, na bohaterze, nagrobkach itd.

9. Gladiator - 9 pkt
Ekran tytułowy taki sobie ale, grafika w samej grze - bardzo automatowa ;) Gdyby taka gra z taką wielką postacią (i rozumiem że z podobnymi wrogami) się tylko mogła kiedyś ukazać. Jedna z trzech gier/mockup'ów które mnie tutaj pozytywnie zaskoczyły.

10. Kung-Fu Master - 8 pkt
Zawsze myślałem że możliwości Atari w Hires są fatalne i... nadal tak myślę, choć akurat ten mockup jest wyjątkiem. Sprawia wrażenie normalnego używania kolorówco w hires nie jest łatwe do osiągnięcia. Jestem pełen uznania dla autora za wytrwałość w kolorowaniu. Tylko do jednego doczepić się ;) mogę, czemu sam tytuł wydaje się być w pikslach 2x1. Możliwe że nie dało się z uwagi na ograniczenia hires.

11. Merlin - 8 pkt
Z zastosowanej grafiki, stylu - tj tiles, oraz użytych kolorów wnioskuje że to nie tylko mockup ale i jakaś wersja działającej gry. Jak narazie co prawda nie mogę znaleźć na ekranie samego Merlina ale zapowiada się interesująco. Ponadto sam engine gry umożliwi w przyszłości mockup Dune II. ;)

12. Pan Samochodzik i templariusze - 6 pkt
Ekran tytułowy ok, natomiast w grze jak ktoś tu wspomniał, autor zdaje się że źle obliczył proporcje obrazka.

13. Rohir - 8 pkt
Mockup gry jakby żywcem przeniesiony z lat 94-95. Czaszeczka rządzi ;) Aha jak to się autorowi udało tak zrobić screeny z gry że wynik punktacji w grze na obu ekranach jest identyczny? Czyżby autor grał z jakąś formą nieśmierteloności gdzie pkt się nie dodaje ;)

14. Shadow of the Beast II - 7 pkt
Nigdy nie byłem fanem tej gry - co nie dziwi, ani muzyki z niej - co już może dziwić ;) Ciekawi mnie co się dzieje jak postać opuści owe ciemne miejsce i będzie na otwartej przestrzeni z tym iście amigowo-copperowym tłem ;)

15. Szmacianka Soccer - 10 pkt
Chyba najlepszy mockup - przynajmniej jak dla mnie. Właściwe nie wiem do czego się doczepić, może tylko że nie ma przeciwników - ale pewnie widząc co nasze orły kaleczą dali drapaka. Zawodowe reklamy na bandach, Kaz stać cię na logo w takim miejscu stadionu? ;)
Wyraz twarzy tego zawodnika co leży najbliżej nas - też mnie rozłożył. Świetnie przedstawia stan obecnej polskiej piłki kopanej i turlanej. I po ostatnie tutaj ów dither na DLI jak najbardziej służy!

16. Way to Get More Colors - 6 pkt
Ciekawy tytuł na grę ;) Nie za bardzo wiem jakby się w tę grę miało grać? Animacje z CD?

---
Uznanie dla wszystkich autorów, brawa za udział. Może jakiś koder znajdzie w tych grach/mockupach jakieś możliwości.

Muffy 2009-12-30 15:58:04

1. An Old Story - 8p - zabijać królewny i ratować smoki..., brakuje mi tylko statystyk, idealne pod małego(?) RPGa
2. Desert Bus - 7p - nie jest to "ogórek"... a jakby dodać bombowe niespodzianki jak w Iraq lub Afganie to kto wie?
3. Dices of Destiny - 8p - niezłe ale jakiegoś tekstu brakuje i ikonki na dole nie za bardzo jakieś ale klimacik całkiem całkiem
4. Dungeon Crawl Mini - 6p - a gdzie pochodnie? gdzie cienie w lochach?... :I
5. Fake Frogger II - 5p ładne kolorki, ładne "fatality" Pana Żaba, tylko nie lubię takich gier (co nie oznacza, że gdyby gra powstała to bym nie łamał yoja). Plus za wariacje głównego bohatera.
6. Flash Bot - 5p - brakuje mi jakoś kolorków w takich grach...
7. Flying Shark - 7p - ładnie ładnie
8. Ghost'N Goblins - 7p ładna atrapa a gry to się chyba nie doczekam...
9. Gladiator - 5p - nie przypadło mi do gustu, za bardzo na...e zielenią
10. Kung-Fu Master - 8p - genialna gra ale w tej postaci raczej się nie pojawi na A8 :(
11. Merlin - 5p - plus za obrazek tytułowy ale nie za bardzo kumam ocb... Zemsta Feuda?
12. Pan Samochodzik i templariusze - 6p - lubię tekstówki z grafą ale po co foto?...
13. Rohir - 5p - duzy minus na skojarzeniach z Zybexem (2 obrazek...) ale tła fajne
14. Shadow of the Beast II - 7p - chciałbym kiedyś w to zagrać na maluchu
15. Szmacianka Soccer - 8p - wypisz wymaluj nasza reprezentacyja... bonus za pomysł
16. Way to Get More Colors - 6p - za jakość, a może "Under A Killing Moon" na a8? ;)

Marek Konopka 2009-12-30 15:58:11

1-1
2-2
3-4
4-3
5-2
6-5 spójna stylistyka
7-5 insiprujące
8-6
9-1
10-8 prawie jak "salonówka"
11-1
12-3
13-2
14-7 pień oraz zielone głowy do poprawki
15-6 fajne pastelowe gradienty
16-2

Rastan 2009-12-30 16:45:34

1 - 6 pkt. - niezły materiał na ciekawą grę,
2 - 5 pkt. - ciekawy pomysł, ale dlaczego tak szaro ?
3 - 7 pkt. - ładne, ale przydałoby się podkolorować,
4 - 4 pkt. - jak wyżej, brak obrazka z gry,
5 - 6 pkt. - sympatyczne i myślę, że proste do zrobienia,
6 - 8 pkt. - futurystyczne klimaty, przydałoby się więcej kolorów,
7 - 6 pkt. - ekrany tutułowe za mało czytelne,
8 - 7 pkt. - przydałaby się konwersja tej giery na Atari (!),
9 - 6 pkt. - jak wyżej,
10 - 6 pkt. - jak dwie prace wyżej, :)
11 - 7 pkt. - fajne, coś jak Druid,
12 - 4 pkt. - nie specjalnie przepadam za tekstówkami,
13 - 8 pkt. - czyżby coś w stylu Zybexa ?
14 - 6 pkt. - niezłe, ale kilka elementów da się lepiej zrobić,
15 - 8 pkt. - sympatyczniy klimat, przydałby się jakiś dobry Soccer na Atari, bo
Kick-off jest fatalny,
16 - 7 pkt. - ładne, dużo kolorów bez przeplotu.

Nolava 2009-12-30 17:02:55

A może by tak konkurs na grę czarno-białą, skoro screeny tak dobrze wychodzą ? Już widzę wariacje na Monkey Island...

emph 2009-12-30 17:07:12

Tak przy okazji, o czym ma być gra nr 16 ? Można by zrobić o tym konkurs ;)

duch_minionych_lat 2009-12-30 18:36:08

gorgh: w ocenie kieruje się głównie tym,czy dana gra miałaby szansę się ukazać na a8

Problem w tym że dałeś 6 dla gry która działa na małym Atari (autor)

gorgh 2009-12-30 18:50:26

@duch_minionych_lat
"Problem w tym że dałeś 6 dla gry która działa na małym Atari (autor)"
Powinieniem dodać,że kierowałem się też wrażeniem czysto estetycznym oraz własnymi preferencjami co do typu gier.

pigula 2009-12-30 21:50:40

Ja tam jestem za Panem Samochodzikiem - to typ moich ulubionych gierek ;) Te w Hiresie też bardzo ładnie się prezentują.

duch_minionych_lat 2009-12-30 22:06:06

Jasne w końcu jasnowidzem nie jesteś

rudla 2009-12-30 22:18:24

Can author of no.6 please contact me? I'm currently developing an isometric engine for atari, so maybe I can implement this game.
If it is already being implemented, maybe we can share some know how.

Write at rudla at espace dot cz.

Kaz 2009-12-30 22:41:28

Rudla - I'll send you contact to authors :)

xxl 2009-12-30 22:53:38

1. An Old Story - 7p, podoba mi sie ten tryb graficzny. dlaczego boimy sie pielozy?
2. Desert Bus - 4p, jest taka gra gdzie kieruje sie wozkiem widlowym, nie podochodzi mi taka zabawa,
3. Dices of Destiny - 4p, wydaje mi sie niestaranna
4. Dungeon Crawl Mini - 8p, dobre...
5. Fake Frogger II - 6p, juz to widzialem, sama zaba fajna
6. Flash Bot - 5p, bot podobny do oryginalu, za podobny... potrzeba jeszcze sporo pracy w to wlozyc
7. Flying Shark - 5p, niestaranne :/
8. Ghost'N Goblins - 5p, moze dlatego, ze inaczej to sobie wyobrazalem...
9. Gladiator - 4p, naprawde mozna to bylo zrobic lepiej
10. Kung-Fu Master - 10p, swietne, ekstremalnie trudne
11. Merlin - 6p, niewiele widac ale przynajmniej grafika jest przygotowana pod prawdziwa gre nie jak wczesniejsze mockupy
12. Pan Samochodzik i templariusze - 7p, na zachete zeby gra powstala, grafika ok
13. Rohir - 7p, duzo pracy ktos wlozyl ale zle wybral temat gry
14. Shadow of the Beast II - 6p, interesujace
15. Szmacianka Soccer - 8p, ladnie zrobione
16. Way to Get More Colors - 5p, nierealne

larek 2009-12-30 23:16:18

Czy ktoś z dotychczasowych oceniających oglądał te grafiki na Atari czy tylko na tych powyższych screenach?
-------------------

1. An Old Story – 8 pkt. – Grafika lat ’80. Proste i ładne.
2. Desert Bus – 8 pkt. – Autobus na 1 obrazku świetny. Drugi ma za dużo „śmieci”, które przeszkadzają.
3. Dices of Destiny – 5 pkt. – Nie za bardzo wiadomo o co kaman?
4. Dungeon Crawl Mini – 8 pkt. – Klasyczna kreska. Podoba mi się.
5. Fake Frogger II – 6 pkt. – Duża żaba jest OK. Mniej podobają mi się inne zwierzaki. Poza tym to takie Deja vu…
6. Flash Bot – 5 pkt. – Proste i nie skomplikowane. Ciekawe czy gra istnieje? :)
7. Flying Shark – 4 pkt. – Pierwszy obrazek mało czytelny. Na drugim ten samolot chyba rdza zżera, bo mu kadłub już prześwituje. Poza tym to interlace! Szkoda Kaz, że nie zaznaczyłeś tego, jak to robiłeś w konkursie scenowym. Ktoś kto ogląda obrazki tylko na AOL (lub później zobaczy w CHIP’ie) może pomyśleć, że obraz jest „stabilny”, a tu niestety lekko mruga. Trzeci obrazek jest najlepszy. Szkoda, że gry na Atari nie ma.
8. Ghost’N Goblins – 3 pkt. – Tu największe rozczarowanie. Pierwszy obrazek to również interlace. Miga, aż oczy chcą wyskoczyć z orbit. Bardzo słabo wypada na real Atari. Drugi obrazek tez niestety zawiera jakieś błędy, bo na Atari na górze i na dole są poziome jasne i skrzywione paski, jakby komputer miał problem z wyświetleniem poprawnej grafiki! Trzeci – widać, że to noc, ale chyba jednak trochę za ciemno. Poza tym te boczne kolorowe tęcze psują całość.
9. Gladiator – 3 pkt. – Kolejny obrazek, który chyba nie był testowany na Atari. Na górze i na dole są jasne poziome pasy, które wyglądają fatalnie. Druga grafika jest ok., ale za to coś mało czytelna.
10. Kung-Fu Master – 8 pkt. – Dobra robota. Ktoś nie znający się na Atari może pomyśleć, że Kung-Fu Master jest również na ten komputer. No kurcze szkoda, że tak nie jest. Dałbym 9 pkt., ale pierwsza grafika też zawiera jakiś błąd (?) – po napisie „KUNG-FU” jest pionowa czarna, cienka kreska. Tu jej nie widać, ale na Atari jest… A może ja mam komputer zepsuty?
11. Merlin – 4 pkt. – Za bardzo nie wiem, co tu jest grane, ale być może dlatego, że jest to obraz z rzeczywistej gry , a nie „atrapa”. Dlaczego tak myślę? Po komentarzach Ducha_minionych_lat. Wspomniał on o grze, której Gorgh przyznał 6 pkt. Są tylko 4 takie prace: 7 – Flying Shark – nie wierzę, że gra istnieje, 11 – Pan Samochodzik i templariusze, której Duch_minionych_lat nie jest autorem, 15- Szmacianka Soccer, gdzie też nie typuje tu istnienia prawdziwej gry, no i ostatnia praca - właśnie Merlin. Pożyjemy zobaczymy ;-)
12. Pan Samochodzik i templariusze – 7 pkt. – Tekstowa przygotówka z Samochodzikiem? Świetny pomysł! Ci harcerze faktycznie wyglądają na rozciągniętych, ale może to efekt wyświetlania starego filmu o proporcjach ekranu 4:3 na nowym TV 16:9?
13. Rohir – 7 pkt. – Bardzo przyzwoicie. Aż za bardzo. Jakoś wydaje mi się, że gra nie jest dynamiczna. Nie pytajcie dlaczego, bo nie wiem ;-). Jednak musze przyznać, że ładna grafika!
14. Shadow of the Beast II – 3 pkt. – Jakoś nie podchodzi mi.
15. Szmacianka Socer – 9 pkt. – Znakomita grafika! Niestety drugi obrazek na real Atari już taki ładny nie jest, bo gdzieś mniej więcej od połowy ekranu z lewej strony pojawia się jasny (w 3 odcieniach) pasek. Tu tego nie widać. Gdyby nie ten drobny feler byłaby dycha! A tak przy okazji, jestem ciekaw na czym miałaby polegać gra? :D
16. Way to Get More Colors – 10 pkt. – Dwa pierwsze obrazki – takie sobie. Trzeci – mistrzostwo! Ta morda na długo utkwiła mi w pamięci.


Oczywiście, jak zwykle, gratuluję wszystkim autorom prac. Konwersja czy nie konwersja – każdy obrazek wymagał trochę pracy. Waszej pracy. I za to należą się Wam podziękowania! Dzięki!

duch_minionych_lat 2009-12-31 00:18:00

duch_minionych_lat jest autorem wszystkich gier minionych lat :D

duch_minionych_lat 2009-12-31 00:35:28

Poza tym gra oryginalnie może mieć mniej kolorów a tu zostały dodane w G2F.

tdc 2009-12-31 06:06:49

Pomysł z Mock-upami gier wypalił, okazało się że wiele jest takich osób, które mają zdolności z zakresu projektowania gier (właściwie głównie z marzeń o grach ;) ) oraz mają fajne, oryginalne pomysły.

Rzeczą, do której się zwykle przyczepiałem jest to, że ktoś dał zdjęcie lub konwersję z automatu. To chyba takie moje scenowe zboczenie ;) Ja rozumiem, że gra jest konwersją itp. ale jednak autor mógł się nieco postarać i jednak coś namalować (a nie tylko Gimp czy photoshop).

1 – 3 klimacik gry może być fajny. Realne jest powstanie gry (lub faktycznie taka istnieje). Gratuluję odwagi autorowi za pikselozę i tryb 7, aż się zastanawiam czy samemu czegoś w tym trybie nie zrobić.

Przypomina mi: http://arcade.svatopluk.com/namco/Dragon-Buster/

2 – 7 Bardzo doceniam to że jest to 9 tryb, mało jest takich gier, a ja jestem za tym aby powstawały. Niestety technicznie gra w takim wyglądzie nie jest możliwa do zrealizowania, no chyba że ulica by się w prosty sposób „gła” (np. jak w Pole Position). Nie podoba mi się to w 1 obrazku, że jest ze zdjęcia.

3 – 7 nie lubię tego trybu, tej kreski (czy to są skany rysunków?), brak zachowania spójności stylu. Pomysł dobry.

4 – 7 Grafika fajna (jak na 8 tr. gr. którego nie lubię), pomysł bardzo dobry. Chyba wiem kto to malował ;)

5 – 8 Znane i lubiane, staram się docenić kunszt, bo mimo 8 tr. to jednak fajnie to wygląda. Nawiasem mówiąc czy to nie powinno mieć napisu konwersja ?

http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=frogger%20game&lr=&
um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

6 – 6 styl fajny (szkoda że chyba rip; takiego jeszcze na Atari nie widziałem), brak spójności stylu planszy z pozostałą grafiką.

7 – 8 mimo, że powinno być 1 za rip pierwszych obrazków (nie mogę tylko wyczaić z jakiej wersji i której gry pochodzi ten (przezroczysty) samolocik).

http://arcade.svatopluk.com/taito/Flying-Shark/

Grafika bardzo słabo czytelna w 2 pierwszych obrazkach, na pewno nie jeden artysta z tej stronki namalowałby to dużo lepiej (bez interlacu).

8 – 9 jest to jeden z najbardziej oczekiwanych przeze mnie tytułów na Atari. Grafika jest fajna, ale jakoś mi nie podchodzi. W dodatku w wielu miejscach robi wrażenie rip. Nie bardzo mi też odpowiadają kolory. Cenię pracowitość, pomysł oraz ochotę na najlepsze odwzorowanie automatowego oryginału, choć w mojej ocenie nie to jest tu najważniejsze (może być inaczej niż na automatach).

http://www.klov.com/G/Ghosts_%27n_Goblins.html
http://games.portalit.net/game-details-ghosts-n-goblins_41.html

9 – 5 następny klasyk z automatów. Grafika zdaje się w 100% rip. Pomysł ciekawy, przez świetnego kodera możliwy do realizacji. Słaba czytelność i kolory, nienajlepsze cieniowanie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gladiator_(arcade_game)

10 – 9 gdy zobaczyłem ten mokap to pękłem ze śmiechu i był to rodzaj zachwytu i pewnej nostalgii (nawet pomimo tego, że nigdy tej gry nie lubiłem). Gra bardzo często spotykana niegdyś w salonach zachodniej rozkoszy ;) 10 należy się za podobieństwo do oryginału, pracowitość, wysiłek, efekt, a nawet 20 pkt. za ekran gry w tym samym trybie co w oryginalnej automatowej wersji (piksel wielkości 8 tr. i to z kolorami !!). Szacunek ! Jest to jeden z najbardziej kolorowych (i udanych) obrazków na Atari w tym trybie graficznym. Nie daję jednak 10 pkt za: brak możliwości nawet rozpoczęcia prac nad grą, klimat specyficznego mordobicia, który mnie nigdy nie przekonywał.

http://www.exotica.org.uk/wiki/Lost_In_Translation/Kung-Fu_Master
http://www.tbk3.it/public/dokuwiki/doku.php?id=kung-fu_master

11 – 8 jak już wcześniej zostało to wspomniane pozycja dość tajemnicza i intrygująca. Bardzo udany Merlin w czołówce, prosty ale klimatyczny i fajny. Z dobrym pomysłem byłaby to grywalna gra, realna do wykonania. Tymi znaczkami z ROMu autor chciał nam coś powiedzieć ?;) Ja dodam: kochamy klimat fantasy oraz klony Feuda !

Zaskakujący jest wynik grafik dla "Merlin game":
http://images.google.pl/images?tbnid=GuxKGusCW5fhYM:&hl=pl&lr=&tbnh=
0&tbnw=0&um=1&q=Merlin+game&sa=N&start=0&nds
p=20

12 – 6 Pomysł fajny, który może mieć branie. Technicznie słabo, pracowitości też mało (chyba oba obrazki to rip). Ja rozumiem, że autor bardzo chciał dać nam twarze bohaterów, jednak z odpowiednim podejściem dałoby się to samo osiągnąć ręcznie oraz obraz nie byłby taki rozciągnięty !;)

13 – 8 za pracowitość (zakładając że to nie rip). Pomysł nie głupi. Realizacja mało realna (technicznie skomplikowana). Warto zwrócić uwagę na to że na Atari (i nie tylko na Atari) brakuje gier z tak wypasionymi, dopieszczonymi i wielkimi grafikami w tle, jednak mamy tu tylu zdolnych grafików, że to staje się realne, warto aby właściwe osoby sobie to przemyślały. Jak to zostało już zauważone styl grafiki odpowiada wcześniejszym grom na Atari, które nie miały dobrej grywalności i dynamiki (nie jest to wada w ocenie). Natomiast jeśli ta gra nie byłaby dynamiczna, ale ślamazarna, a zasady gry byłyby inne niż np. w Zybex to gra stałaby się bardziej realna do zrobienia (nawet w Action!).

14 – 7 to mocne uderzenie. Relaność gry 0. Wykonanie niezłe, pomysł też. Nieodpowiadają mi kolory za to nie jest 8.

http://images.google.pl/images?tbnid=GuxKGusCW5fhYM%3A&hl=pl&lr=&tbn
h=0&tbnw=0&um=1&sa=1&q=Shadow+of+the+Beast+I
I+game&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq=&sta
rt=0

15 - 7 ta pozycja wywołała u mnie zdrowy śmiech ! Rewelacyjny pomysł, wykonanie fajne, technicznie ok. Pomysł gry jest fantastyczny i tak sobie o tym myślę, że jednak całkiem realny, jeśliby do tej gry dać jakąś równie rewelacyjną fabułę to byłby to numer 1! Ja nie gram w gry sportowe, ale w tę grałbym NA PEWNO ! :D Wcześniej Miker pisał o aktualności tematyki, ale jak aktualna jest ta gra !:) Brawa dla autora. Brak pełnej punktacji za najprawdopodobniej żadne szanse na realizację (choć ja jestem w 100% za ! Aby napisać rewelacyjny scenariusz i inne elementy.).
Taka gra mogłaby się stać sławna, w mediach by o tym głosili ;)A ludzie ściągaliby emulatory tylko dla samej gry (nie mając pojęcia co to Atari ;):)

16 – 8 to niestety ripy, jednak bardzo klimatyczne, technicznie ciekawe, pomysł dobry. Klimat mi bardzo odpowiada, grafika jest fajna, efekt nieprawdopodobny jak na Atari (czy komputer 8 bitowy). Nie bardzo rozumiem wcześniejsze głosy, że podobno nie do zrobienia – co tu jest nie do zrobienia ? Dla ułatwienia grafika w grze również może być ripowana, sama gra tekstowa i podobnych grafik może być mało.
Bardzo podoba mi się pani z pierwszego obrazka, jest fajna, ma piękne usta oraz świetny kształt twarzy, chciałbym umieć tak malować twarze.


Brawa za inwencję i Waszą pracę ! Bardzo miło mi się to oglądało, przerośliście moje oczekiwania!


Zgadzam się z MaWem, że dopiero wytyczane są tutaj nowe szlaki, dlatego trzeba na przyszłość podać np. 10 pytań na które odpowie autor mokapa. Wtedy nie będzie problemu z tym o czym jest dana gra itp. Musimy wspólnie opracować co to byłyby za pytania.


Larek twierdzi że An Old Story to klimat lat 80. jednak w mojej ocenie ekran tytułowy jest znacznie lepszy (mało gier na atari i nie tylko wtedy miała lepszy).


Nie rozumiem dlaczego Marek tak posypał 1 i 2 ?? Po pierwsze, tak niskie oceny należą się jakimś totalnym knotom, fake'om itp. Po drugie te oceny są bezwartościowe bo odpadną podczas liczenia głosów...
Ja bym te twoje oceny jakoś lepiej skalibrował ;)

xxl 2009-12-31 08:26:30

gdyby kazdy myslal o punktacji w takich kategoriach mielibysmy albo same 5 albo punktacje zalezna nie od gustu tylko gdzie akurat tlum poszedl

maw 2009-12-31 09:35:46

TDC panienka z pierwszego ripka 16tki to córka badacza Diuny z gry Duna http://www.dailymotion.pl/video/x9cui2_dune_videogames?from=rss (przewiń do 1:18 ) Pozostałe dwa to albo konwesja z filmu albo także z pierwszych gier ery multimedialnych. Powoli zaczynam rozumieć intencję autora konwersji - czyżby tęsknota za filmowo-obrazkowymi grami ?

Jeżeli można, to bym prosił o kontakt z autorem od "Dices" i rezerwował je na rzecz współpracy :-)

The Fender 2009-12-31 10:05:48

Hmm jedno mnie troszkę zastanawia, a mianowicie komentarze w stylu: że tęcza na ramce, że paski po bokach, że interlace migocze (o żesz, niedobry jak śmie;).
Przecież to jest konkurs na projekt,wizualizację gry. Nikt z tego nie będzie strzelał a jak już ktoś się zainteresuje ew. realizacją gry - grafika na pewno ulegnie poprawkom pod czujnym okiem programisty przecież.
Pozatym po ludziach znających się na tematyce sprzętowej A8 (ja jestem laikiem i rysowałem coś pierwszy raz na A8) spodziewać się można raczej konstruktywnych komentarzy w stylu - paski łatwo zniwelować w ten a ten sposób itd itp. Automat z G2F wygenerował xex-a tak a nie inaczej i tak a nie inaczej się wyświetla. Na pewno koder umiejący zakodować wyświetlanie grafiki w trybach G2F spowoduje poprawne jej wyświetlenie.

A i jeszcze jedno. Przecież to nie konkurs scenowy, a raczej wizjonerski. Co komu ripy przeszkadzają? Pozatym inna sprawa to zrobienie ripa ze sprzętu 2 klasy lepszego tak aby się w miarę nieźle wyświetlało na czymś 2 klasy gorszym. To chyba też wyzwanie, nie? I nikt mi nie powie, że GIMP czy Photoshop zrobi to tak automatycznie, jak Timanthes w przypadku obrazków na C=64 (tam jest taki filtr specjalny- naprawdę 1 kliknięcie hehe). Nigdzie nie pisało, że tematyka gry ma być oryginalna a grafika autorska. Tak więc może, z całym szacunkiem, darujmy sobie komentarze w stylu "powinno być 1 za rip" bo wg mnie nie pasują do tego konkursu.

A to, że z konwersji wyszła najzwyczajniej w świecie praca słaba to jest inna para kaloszy i jak najbardziej należy krytykować :)

tytus 2009-12-31 13:16:10

poziom prac w obu konkursach jest bardzo wysoki, ja niestety przetestuje prace na real atari dopiero w poniedzialek. absolutnie nie jestem znawca technicznej strony tworzenia grafiki na atari ale generalnie grafiki konkursu mokapowego podobaja mi sie bardziej niz scenowego. moje oceny jako laika sa takie:

1 - 6pkt
2 - 5pkt
3 - 5pkt
4 - 6pkt
5 - 6pkt
6 - 7pkt
7 - 8pkt
8 - 8pkt
9 - 7pkt
10 - 10pkt - marze o tej grze na atari :)
11 - 5pkt
12 - 6pkt
13 - 7pkt
14 - 10pkt - lubilem te gre na amidze
15 - 9pkt
16 - 8pkt

larek 2009-12-31 14:23:09

The Fender, spoko :)
Każdy wie, a przynajmniej mam taką nadzieję, że ten konkurs był w zasadzie dla ludzi, którzy są mniej obeznani z rysowaniem na Atari. Dlatego też z założenia dopuszczał konwersje, ripy i inne copy. Niestety trzeba się pogodzić z tym, że ludzie oceniają prace jak chcą stosując swoje własne kryteria. Ważne, żeby wybrać ze wszystkich tych uwag coś ważnego dla siebie. Nie traktuj tych ocen bardzo osobiście, a wręcz zabraniam tego! Pewnie, że może dziwić opinia, że łeee, bo obrazek to rip, skan, albo inna konwersja - przecież to było dozwolone w przeciwnieństwie do konkursu scenowego! Może też dziwić opinia, że obrazek sie nie podoba, bo interlace mruga. No mruga, bo jest narysowany w takiej technice, którą ktoś wcześniej wymyślił na Atari (mnie akurat mruganie przeszkadza).
Wszystkie prace w tym konkursie są super. A że trzeba przyznać jakieś punkty... to ktoś dostanie ich mniej, a ktoś więcej. Komentarz Tdc'a, że "powinno być 1 za rip", można pominąć (a niech sobie pisze), bo i tak dał obrazkowi 8 pkt. A może autor komentarza nie doczytał regulaminu tego konkursu? No cóż, wolno mu oceniać wg swojego uznania...

A teraz porady. Też jestem amatorem, więc to takie podstawowe sprawy.
Z interlejsem walczyć się nie da, bo to taka technika :)
Z tęczą i innnymi paskami na ramce już tak - można np. zasłonić boki duszkami (jeśli je jeszcze mamy) lub rysować na szerokim (48 znaki) ekranie, albo w końcu nie manipulować kolorem tła.
Sprawdzać rysunki na real Atari! Nie można wszystkiego zrzucać na barki G2F i tłumaczyć, że to on wygenerował plik xex, a ja nie znam się na programowaniu. Jestem przekonany, że G2F wygeneruje poprawny obrazek, jeśli jego konstrukcja, która jest zależna tylko od nas, będzie poprawna. Niestety emulator jakimś cudem radzi sobie z pewnymi błedami i obrazek wyświetla dobrze, ale na real Atari już to nie przejdzie. Tu musi być na 100% wszystko ok.
Pozdrawiam konkursowiczów i sędziów!

Tdc 2009-12-31 14:29:48

The Fender: "Tak więc może, z całym szacunkiem, darujmy sobie komentarze w stylu "powinno być 1 za rip" bo wg mnie nie pasują do tego konkursu."

Takie są moje odczucia (należy docenić tych którzy wykazali się całkowicie własną inwencją i pracowitością), Ty oceniaj wg. własnych.

Rastan 2009-12-31 14:55:55

Zgadzam się z Larkiem w kwestii tego, że praca powinna wyświetlać się bez błędów na real Atari. Niestety, w tej chwili, niewielu ma prawdziwe Atari i musi bezgranicznie ufać emulatorowi i programowi Graph2Font.
Jeśli osoby zauważą błędy na real Atari to po prostu trzeba o tym spokojnie poinformować. Jestem przekonany, że autorzy poprawią swoje prace.

The Fender 2009-12-31 16:07:06

Dzięki Larek, co do interlacu to też nie jestem ani nigdy nie byłem zwolennikiem ale akurat ... no popróbować trzeba, na A8 interlace to dla mnie nowość. G2F trochę lepiej udało mi się poznać, cenne są również Twoje uwagi odnośnie tych pasków. Myślę że następne moje prace będą OK :) ... a przynajmniej bez tych błędów.

Tdc oczywiście doceniam inwencję, wiem dobrze jak trudno jest wymyślec coś ciekawego/oryginalnego mając na uwadze ograniczenia sprzętu. A i, jak widać po PC, nie mając praktycznie ograniczeń też trudno coś nowego wymyśleć ;)

rako 2009-12-31 16:08:37

nie mam pytań poziom REWELACYJNY!!!!!!
Panowie CHYLĘ CZOŁA I SZACUNEK OGROMNY !!!!
1. 7p fajna klasyka
2. 6p kierowca PKSu całkiem przyzwoite
3. 6p bardzo dobry klimat nieco słabsze wykonanie
4. 7p ciekawe ciekawe
5. 6p kolorowe i humorystyczne
6. 7p mam nadzieje że ta gra ujrzy światło dzienne niebawem
7. 6,5p ciekawy pomysł fajna gra trochę mało czytelnie zrobione
8. 7p świetna gra wykonanie przyzwoite
9. 6p pomysł bardzo dobry mało czytelne wykonanie
10. 10p MAJSTERSZTYK:) bardzo ładne solidne wykonanie SUPER
11. 6,5p Ciekawy pomysł
12. 6,5p zdjęcia zdjęcia ale lubię ten gatunek
13. 8,5p.super kolorowa strzelanka tego zawsze będzie brakować
14. 10p + 1p Kocham tą gre!!! i tak mi smutno że nigdy nie
powstała pierwsza część na maluszka REWELACJA!!!
15. 10p humor ładne zrobiona wyraźna BOMBA!
16. pomysł godny podziwu

OGÓLNIE POZIOM SUPER!!!

tebe 2010-01-01 00:27:54

aktualnie najbardziej godne zaufania emulatory to Altirra i Atari800 (nie mylić z Atari800Win), jeśli one wyświetlają prawidłowo to jest OK, a jeśli Twoja Atarka nie, tzn że masz uwalony najpewniej GTIA

Kaz 2010-01-01 14:51:56

Nieprawda, nie ma zadnego porzadnego emulatora Atari. Bo zeby byc w zgodzie z fabrycznym, prawdziwym Atari to emulatory powinny emulowac uwalone GTIA, a tego nie robia ;D

Rastan 2010-01-01 15:58:25

Będę testować z Konopem grafiki na różnych modelach Atari: 800XL, 65XE, 130XE, 800XE. Szczegóły podamy wkrótce. Jedno jest pewne na 65XE Konopa grafiki w kolorowym hiresie i zmianie kolorów w środku linii programem rastra działają nieprawidłowo.

Rastan 2010-01-01 23:24:12

No i wyjaśniła się sprawa nieprawidłowo wyświetlanej grafiki na komputerze Konopa - a konkretnie obrazków z programem rastra. Winny jest inny procek: konkretnie 65C816. Nie udało nam się odpalić tylko ekranu tytułowego z gry GnG (na wszystkich modelach obraz migał). Inne tytuły działały bez problemu na każdym testowanym komputerze.
Tak, że Larek spróbuj uruchomić obrazki na innym egzemplarzu Atari. Jeśli wady się potwierdzą daj znać.

larek 2010-01-02 00:05:56

Nie pisałbym o tym, gdybym wcześniej nie sprawdził na innych komputerach. Testowałem na trzech: 130XE, 800XE z 1MB RAM i innymi bajerami oraz 65XE bez ECI z 320KB RAM + bajery. Wszystkie komputery przechodzą standardowe testy GTIA. Każdy komputer był podpięty do innego monitora/TV: monitor Commodore, TV 32" Panasonic i 14"TV jakiś NN.
Jeżeli możesz to bardzo proszę o zrobienie zdjęć obrazków:

Ghost'N_Goblins_2.xex
Gladiator_1.xex
Kung-Fu_Master_1.xex
i ewentualnie Szmacianka_Soccer_2.xex

Ja również postaram się porobić fotki i pokażę w czym problem.

Nie bardzo rozumiem stwierdzenia, że nie udało się odpalić tylko ekranu tytułowego GnG, bo na wszystkich modelach obraz migał. To raczej normalne. Ten obrazek jest migający...

Marek Konopka 2010-01-02 01:08:01

Larek: Rastan nie wyraził się precyzyjnie. Z GnG chodzi o zrywanie synchronizacji, a nie o tryb z flickeringiem. Zupełnie tak, jakby było tam za dużo linii ekranowych.

tdc 2010-01-02 01:22:51

Dzięki MaW za info, słabo znam gry Diuna (i ich wersje).
Moje braki muszę szybko nadrobić ;)
A przy okazji to jej usta wyszły lepiej w 9 trybie niż na tym materiale;)


larek i The Fender : Larek o tyle dobrze odczytał mój sposób oceniania, że marudzę na to co mi się nie podoba, ale nie ma to kluczowej wagi w ocenie, gdyż przecież regulamin tu nie zabrania takich posunięć. Chodzi głównie o przekazanie pewnego pomysłu (tęsknoty) na/za grę czyli oceniamy tu bardziej pomysłowość itp.

The Fender: "wiem dobrze jak trudno jest wymyślec coś ciekawego/oryginalnego"

Oj tak, święte słowa.
Już wiele razy było tak, że wielu myślało, że już nic nowego się nie da wymyślić, a tu się okazuje, że właśnie ktoś zrobił jakąś fajną grę, było tak przykładowo z lemmingami i wieloma innymi (2009 roku była taka gierka (lekko platformowa) nie pamiętam tytułu (na PC lub konsole), że zrobiono małą gierkę z niewielkim budżetem, a okazała się wielkim tytułem (w Hiperze coś o tym mówili)).



Chciałbym jeszcze skomentować pierwszą pracę, która prezentuje się słabo i od niektórych otrzymuje baty. Chodzi o to, że w mojej ocenie ta gra nie musi być ładna, grafika która niewiele wyrasta poza ikonki, może sugerować świetną grę, w której jest dużo potencjalnie wciągającej treści. Może to też być zapowiedź gry ekonomicznej decyzyjnej itp.
Dlatego jeśli ktoś lubi takie gry lub ten klimat to należy docenić pomysł na grę (np. której brakuje na Atari), a nie dawać jej np. 1 pkt.

szary 2010-01-02 02:02:24

1. - 8
2. - 8
3. - 7
4. - 6
5. - 7
6. - 7
7. - 9
8. - 7
9. - 7
10. - 7
11. - 6
12. - 4
13. - 7
14. - 8
15. - 9
16. - 7

The Fender 2010-01-02 10:38:02

@tdc: chodzi Ci może o :
http://www.gamesetwatch.com/braid.jpg

...xbox live arcade

larek 2010-01-02 11:07:43

Rastan, Marek - przeniosłem dyskusję na forum: http://tiny.pl/hmxrx

emkay 2010-01-02 11:51:44

The Bugs are caused by G2F.
The last scanline isn't allowed to use with any hires (GTIA overlay)....
G2F uses always to switch 8 lines. If people decide to use 239 lines (in GED-) , it is no problem on the real thing. But G2F turns all 8 lines into hires (GTIA) which causes the out of sync. The last scanline could have to keep in colourmode or turned off.

Tebe should find a way to use an emulation for a quick view of the final result. The Editor still shows heavily errors.

And pls Tebe, pls make the main screen double sized. The zoomer is not a good solution, because you don't see the mousepointer in the zoomed area.

The biggest help for G2F users would be, if the editor always keeps the last value, after some changes have been done.

Example:

You cross between different resolutions, G2F always switches to a standard value. This can make the user nuts.
Keep the values while crossing the resolutions, can make a simple drawing possible....
Set gr. 9 colour 8 and gr. 15 colour 3 and crossing the resolution turns always back to the colours that have been set. ..

Rzymianinus 2010-01-02 13:24:53

1 - 5 pkt - jakby żywcem wyjęte z realu ale nieco ubogi styl, grę odpaliłbym ale nie w pierwszej kolejności
2 - 4 pkt - jazda po Księżycu trochę nudna, coś jakby uboga (bo małokolorystyczna) konwersja z formatu wyższego rzędu do formatu niższego rzędu
3 - 10 pkt. - bardzo ładne, grafika zachęca do odpalenia gry i zabawy
4 - 10 pkt. - podobnie j.w.
5 - 10 pkt. - klasyka, GAME OVER zamiast głowy - b.zabawne, wszystkie plansze pasują do siebie i tworzą zwartą całość
6 - 10 pkt. - śliczna prostota do bólu a zarazem przejrzystość, natychmiast odpalam grę!
7 - 6 pkt. jakby trochę przeładowanie grafiką, szczegóły roztopione w tle
8 - 10 pkt. - obowiązkowo trzeba zobaczyć "co dalej...", a więc gramy!
9 - 5 pkt. - mała wyrazistość, widzę plamy...widzę plamy... kiedyś może zagram
10 - 6 pkt. - klasyka 8-bit, kiedyś można zagrać by zobaczyć przeciwników bo grafika jest taka jaka jest
11 - 5 pkt. - z nadzieją że grywalność będzie lepsza niż grafika
12 - 10 pkt. - świetny pomysł, ciekawe jakiej objętości byłaby cała gra?
13 - 10 pkt. - jedna z tych , które odpalę w pierwszej kolejności, oby grywalność była przynajmniej na poziomie grafiki
14 - 7 pkt. - grafika do poprawki, proponuje w pierwszym rzędzie obniżyć poziom ziemi aby chociaż całe drzewo było widać, poprawić ludziki, może zmienić kolory na mniej ponure?
15 - 10 pkt. - miła plansza tytułowa, zabawna nazwa, piłkarze z charakterem jak widać, trzeba zagrać aby zobaczyć drużynę przeciwną (lub swoją)
16 - 4 pkt. - coś jakby bogatsza (bo podkolorowana w porównaniu do rysunku nr 2) konwersja z formatu wyższego rzędu do formatu niższego rzędu, tylko o co tu chodzi? w co mam zagrać?

Konkurs wydaje mi się łatwiejszy w ocenie niż konkurs scenowy. Podszedłem do niego z przymrużeniem oka, tzn. założyłem, że te gry istnieją i właśnie są oferowane. Największą ocenę dawałem tym grom, które miałbym ochotę uruchomić jako pierwsze. A podstawą była plansza tytułowa lub tzw. screeny z gry. To one miały mnie zachęcić jako reklama produktu.

Może zwycięzca miałby obowiązek napisać swoją grę w całości? Trzech pierwszych? :)

larek 2010-01-02 16:55:16

Jedna powstanie na 100%, tylko niewiadomo czy autor zdąży przed końcem świata w 2012..

analmux 2010-01-02 17:59:54

WOW, so many great pictures. Nice job to all the graphicians.

analmux 2010-01-02 18:02:04

...and, especially (7) "Flying shark" and (8) "Ghosts 'n goblins" look very interesting to me.

Sorry, to lazy (and not much time) to vote ;)

MaW 2010-01-03 14:09:44

Witam - w końcu się zmusiłem do "wycenienia" prac. Aby sobie ułatwić, każdą ocenę podzieliłem na 3 wagi: jakość, prawdopodobieństwo powstania, grywalność. Przy czym postawiłem na jakość (3:1), następnie na prawdopodobieństwo (2:1) w stosunku do grywalności - oto moje subiektywne oceny:

mockup - ocena (jakość|prawdopod.|grywalność)

1 - 6 (5|8|5)
2 - 8 (10|5|5)
3 - 7 (10|5|3)
4 - 7 (10|3|5)
5 - 6 (8|3|6)
6 - 7 (5|9|8)
7 - 7 (8|3|10)
8 - 8 (10|3|10)
9 - 7 (10|1|8)
10 - 9 (10|7|10)
11 - 5 (5|5|5)
12 - 9 (10|8|9)
13 - 7 (10|3|8)
14 - 7 (10|1|10)
15 - 8 (10|5|10)
16 - 4 (5|3|2)

życzę wszystkim autorom powstania gier z ich pomysłów :-)

Kaz 2010-01-03 15:41:58

Rako - nie ma punktow polowkowych - wiec prosze o zdecydowanie czy dajesz punkt nizej czy wyzej. W przeciwnym razie glosy "polowkowe" na dane prace nie beda policzone.

_rocky 2010-01-03 17:58:26

1. An Old Story - 5
Zbyt prosta, mało się dzieje, fakt taka gra by się przydała na Atari.

2. Desert Bus - 4
Nie wiem ile autor poświęcił czasu na konwertowanie, a ile na rysowanie.. punkty z napis Rocky (pomysł do rozwinięcia)

3. Dices of Destiny - 6
Ciekawa technika, niestety za mało czytelna na grę...

4. Dungeon Crawl Mini - 6
Grafika ok, trudne do wyobrażenia o co chodzi..

5. Fake Frogger II - 9
Oto przykład dobrej i kompletnej grafiki do gry, jest ciekawie zrobiona, choć pomysł stary (KAZ może sprity na drugim ekranie wzbogaciłyby grę)

6. Flash Bot - 6
Prosty dobrze zrobiony.. ok

7. Flying Shark - 7
Bardzo ciekawa gra by z tego była, grafika wymaga dalszej obróbki, za dużo sieczki.

8. Ghost'N Goblins - 7
Ciekawe, coś te kolory nie pasują do siebie.

9. Gladiator - 7
Również ciekawe, wymaga obróbki

10. Kung-Fu Master - 7
Ładne jak na hires, jakoś do mnie nie przemawia, mało dynamiczna..

11. Merlin - 7
Ciekawe, jednak z tego co widać za wiele nie mówi.. do rozwinięcia.

12. Pan Samochodzik i templariusze - 7
Nawet ciekawie wyglądająca tekstówka, zepsute proporcje na drugim ekranie.

13. Rohir - 8
Bardzo oryginalna i ciekawa grafika.

14. Shadow of the Beast II - 7
Przydałaby się na Atari, ale w lepszym wydaniu.

15. Szmacianka Soccer - 9
Powiew świeżości, podoba mi się.

16. Way to Get More Colors - 4 pkt
Prezentacja techniki - przykłady takie sobie (może gdyby podkolorować grę nr 2 w ten sposób byłoby ciekawiej)

Pozdrawiam

rako 2010-01-03 18:40:07

jak trzeba to trzeba... a więc;
7. - 7pkt.
11. - 7pkt
12. - 7pkt
13. - 9pkt
no i ;
16. - 6pkt

Yosh 2010-01-03 20:19:49

1 -> 5
2 -> 6
3 -> 10
4 -> 8
5 -> 7
6 -> 8
7 -> 9
8 -> 8
9 -> 7
10 -> 5
11 -> 6
12 -> 6
13 -> 9
14 -> 8
15 -> 9
16 -> 7

marok 2010-01-03 20:30:30

Konkurencja troche niedookreslona, a wiec i oceny moga byc bardzo rozne w zaleznosci od

przyjetych kryteriow. Mysle, ze mozna przyjac dwa modele ocen. Oceniac samo wykonanie prac, czyli

w zasadzie grafike, a mozna pokusic sie o spekulacje polegajaca na ocenie potencjalnej gry, czyli

troche na zasadzie pewnej gry wyobrazni. To troche przypomina sytuacje, kiedy na podstawie samych

zdjec z magazynu komputerowego wyrabialo sie opinie na temat danego tytulu. Pozniej czesto

okazywalo sie, ze ta pierwsza ocena wlasnie na podstawie zdjec ekranow byla mocno przestrzelona w

konfrontacji z prawdziwym tytulem. Tutaj z racji jeszcze mniejszej liczby danych (w magazynach

zwykle cokolwiek mozna bylo jeszcze przeczytac o tytule, czy nawet oprzec sie na ocenach

recenzentow), a nawet koniecznosci odpowiadania sobie na pytanie, czy dana praca reprezentuje

grafike projektu gry, ktory ma szanse zostac ukonczony, tym bardziej czynnik wyobrazni, moze

doswiadczenia i wlasnych oczekiwan, determinuje postrzeganie prac i wplywa na ocene.


1. 5 grafika srednia (tytulowa bardziej na plus, w grze mniej); spodziewalbym sie

raczej prostej gry turowej; zle kojarzy mi sie sterowanie kursorem w grze przy pomocy joya.
2. 6 grafika bardzo solidna; obawialbym sie plynnosci gry; molo jasny cel gry;

generalnie nie przepadam za samochodowkami, ale perspektywa 3D zasluguje na szacunek (za trudnosc

i oryginalnosc na atari).
3. 7 grafika bardzo staranna; gra w typie w ktorym niezasmakowalem.
4. 8 grafika dobra; dodatkowe informacje z forum na temat projektu gry, mocno podnosza

ocene.
5. 4 grafika raczej dobra (niektore elementy jak kloda nie bardzo mi sie podobaja, za

to plansza tutulowa stylowa); nie jestem przekonany do pomyslu uzasadniajacego powstanie tego

clona (ktory sprowadza sie jak mysle do wykorzystania grafiki w hi-res)
6. 8 grafika akuratna, obrazek tytulowy oryginalny i stylowy; gra logiczna, ale raczej

prosta jak sadze.
7. 5 grafika srednia lub dobra; tematyka nie specjalnie mnie pociaga; dodatkowo

sceptycznie oceniam zaawansowanie prac i w zwiazku z tym perspektywe powstania tytulu, co ma

wplyw na ocene.
8. 3 grafika dla mnie srednia; trudno uwierzyc mi w trzecia gre bedaca konwersja tego

samego tytulu w tak krotkim czasie (ma to przelozenie na ocene).
9. 4 grafika mnie nie urzeka (moze ze wzgledu na kolory); perspektywe powstania gry

oceniam sceptycznie (tak na wech, czyli z sufitu).
10. 9 grafika rewelacyjna (podkolorowany hi-res?); tematyka oryginalna jak na atari,

przypuszczam ze grywalna, perspektywa powstania teoretyczna istnieje (przekonanie z

"zaprzeczytania";))
11. 8 grafika poprawna (ekranu tutulowego mimo ze surowa to nawet dobra); duza

niewiadoma, ale wyglada obiecujaco z uwagi przede wszystkim na podejrzewana oryginalnosc; zgaduje ze perspektywa powstania gry istnieje (wyzsza ocena).
12. 7 grafika bardzo dobra; na uwage zasluguje czcionka, prawdopodobny sposob

komunikacji z gra (prostymi poleceniami dwuczlonowymi); mimo mocnych stron, generalnie nie

przepadam za tym rodzajem rozgrywki.
13. 5 grafika srednio mi sie podoba; jakos nie dostrzegam potencjalu na gre, ktora by

mnie pociagala (nie dostrzegam dynamiki na obrazkach).
14. 10 grafika rewelacyjna; najwyzsza ocena odpowiada duzej realnosci projektu, tego jak

wyglada grafika i spodziewanej grywalnosci.
15. 4 grafika dobra; praca oftopikowa, punkty za humor i rzetelne wykonanie.
16. 3 grafika dobra acz zakladam niesamodzielna; praca oftopikowa, zapewne prace nalezy oceniac w kategorii osiagniecia koderskiego, ale nie umiem zwazyc, czy jest ono godne specjalnego uhonorowania (w swojej ocenie nie uhonorowalem).