atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Po Silly Venture z 2019-12-08 16:11 (72)
Powrót Robbo z 2019-12-08 02:29 (4)
F#READY z 2019-12-02 00:30 (20)
Pokwasiliśmy w Warszawie z 2019-11-29 01:07 (19)
Nowe programy od 0xF z 2019-11-24 10:27 (9)
W sobotę KWAS #17 z 2019-11-22 02:11 (30)
Premiera "The Last Disk +" z 2019-11-20 22:03 (20)
Poprawki gier w Basicu z 2019-11-14 18:04 (22)
Nasi grają u dra Albana z 2019-11-13 23:54 (25)
Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach! z 2019-11-10 16:11 (44)
Nowy FLOP i nowe gry z 2019-11-02 07:05 (190)
Wyniki konkursu ABBUC 2019 z 2019-10-26 20:34 (52)
Silly Venture 2k19 - garść informacji i nowa invitka! z 2019-10-21 21:33 (17)
Klan Atari na Retrospekcji z 2019-10-18 00:03 (19)
Duddie's Goodies z 2019-10-16 15:41 (1)
W sklepie u Gwintera z 2019-10-12 00:08 (14)
Relacja z KWAS #16 z 2019-10-10 19:55 (7)
Silly Venture 2k19 - święto atarowcow coraz bliżej! z 2019-10-07 13:12 (19)
Premiera "Deszczownika" z 2019-10-06 18:13 (25)
Wywiad z Januszem Żurkiem z 2019-10-02 22:13 (18)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Po Silly Venture
Jako, że dzisiaj największe święto Atarowe się zakończyło, czas na podsumowania, wyniki, prezentację prac, dzielenie sie linkami. W tej nowince będziemy to prezentować, co się pojawi - nowinka będzie aktualizowana.

  • Atari XL/XE GFX



    YoomBlazer / Carrion


    Daphne / Ooz / Agenda


    Stigmata / Odyn1ec / Lamers


    Spacedog / Rocky / Mad Team


    Lynx Game / Rocky / Mad Team




  • Atari ST GFX


    Lektykarz / Piesiu / Agenda & MSB / Speccy PL


    RSB Teaser / ST Survivor


    Fractured Soul / ST Survivor


    A Long Journey To Silly Venture / Jade / Dune ^ Hemoroids


    Dungeon Re-Master / Pandafox / Hemoroids




  • Atari Lynx Demo Compo



  • Atari ST Demo Compo






  • Atari XL/XE Demo Compo






  • Atari XL/XE Intro 16K




  • Atari XL/XE 256B





  • Atari VCS Demo Compo





  • Atari Falcon Intro Compo




    2019-12-08 16:11 by Kaz
    komentarzy: 72
  • maly_swd @2019-12-08 20:16:17
    Ależ to było piękne.... Tak można podsumować całość :]
    xeen @2019-12-08 20:20:46
    Fajnie, że w końcu udało się dowieźć parę prac na malucha :) Respekt dla wystawiających. No i tym razem temat przewodni - Lynx - zrobił robotę.
    xeen @2019-12-08 20:45:50
    W atari st tym razem tylko jedno demko (ale moim zdaniem znakomite i miało rewelacyjny odbiór na sali podczas kompo), ale za to msx disc pusczony na ST - Faker Bashing - ma niesamowitą ekipę - jutro będę miał co słuchać w robocie ;)
    slv @2019-12-08 21:28:41
    Sorry Chłopaki, ale muza w demach po prostu ssie. MUTE moim przyjacielem jest. Ciężko się tego słucha.
    10 GOSUB 10 @2019-12-08 21:43:56
    slv: w których?

    "We accidentally..." to muza Dubmooda z oryginalnego intra, którego ta praca jest portem/tributem. W demie Agendy jest fajny soundtrack autorstwa trzech muzyków (najbardziej lubię część Stringa, tzn tę którą podejrzewam o bycie nią), demo Lamersów ma najbardziej oldschoolową muzykę ale jest co najmniej znośna, intro od g0blinisha może się wydawać męczące chociaż mi akurat podchodzi. Muzyka w intrze od Genesis Project też jest fajna (jak dla mnie).

    Więc jeszcze raz, w których? :-)
    stRing @2019-12-08 21:53:43
    10 GOSUB 10: jeśli masz na myśli kawałek z "Planet part" czyli zaczynający się zaraz po obracającej się planecie, to faktycznie ta część muzyki jest moja. Pozostałe kawałki należą do kolegów Caruso (intro, outro) i Aceman'a.
    VLX @2019-12-08 21:57:13
    "...ale jest co najmniej znośna..." :D
    Hospes @2019-12-08 22:06:22
    a mi muzyka z Unsolved bardzo się podoba :D
    xeen @2019-12-08 22:09:14
    mi też :)
    dodałem demko na VCS od Altair
    Ktos @2019-12-08 22:28:45
    A czy commodorowcy rozrabiali ?
    xeen @2019-12-08 22:31:24
    jeden taki mocno "narozrabiał": wygrał gfx compo ;)))
    szeryf @2019-12-08 22:44:00
    ja widziałem jak jeden kaszlał
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 00:59:35
    stRing haha zgadłem! :-) (i sorry za złą pisownie nicka wcześniej), muza w MECach też fajna, o k12 mi nie wypada się wypowiadać ale powiem tylko, że brzmienie to w 99% zasługa fajnych instrumentów od Bookera (ja jedynie zrobiłem na nich kawałek), o ile VCS jako platforma mnie raczej nie rusza, to produkcje KK już tak, więc z jednej strony krzywię się na te krowiaste pixele i straszny dźwięk a z drugiej podziwiam w zasadzie wszystko co ten człowiek wyprawia

    VLX: "co najmniej znośna" znaczyło, że mi się w zasadzie podoba a nie że "co najwyżej poprawna" :-)
    xeen @2019-12-09 07:27:43
    Mi wypada wypowiadać się o k12 - bardzo mi się podoba. Pytanie troszkę o specyfikację - jak to jest grane, jaki format itp.

    Dodałem prace gfx Rockiego.
    svoy @2019-12-09 08:23:18
    Wow, fajny ten pic rocky'ego (lynx game)! Pierwszy plan spoko, ale zwlaszcza mi sie podoba to co sie dzieje na drugim planie :P
    bocianu @2019-12-09 10:42:04
    @xeen: to RMT 15kHz grany 3 razy na ramkę.
    x0r @2019-12-09 11:20:12
    Demka na Atari XL mają powalające efekty i obłędną grafikę ale niestety muzyka w każdym tym demku jest KOSZMARNA, przypomina dźwięk modemu tudzież trzaski towarzyszące wciskaniu wtyczki do gniazda audio.

    Nie wiem jak ktoś może uważać że ta muzyka jest dobra skoro jest to piszcząco charczący chaos. Najgorzej jest tego słuchać na słuchawkach po prostu masakra.

    Rozumiem że są tu sami swoi i głupio krytykować kolegów muzyków ale ktoś w końcu musi im powiedzieć że to co robią jest złe i psuje robotę koderom i grafikom. Kod i grafika na Atari ciągle się rozwija a muzyka wręcz przeciwnie. Oczy cieszą, uszy bolą.
    xeen @2019-12-09 11:46:39
    nieźle - sporo CPU na taki utwór - ale wrażenie jest mega.
    svoy @2019-12-09 12:05:57
    x0r - osobiście praktycznie we wszystkich demkach mi się muza podobała, a w niektórych nawet bardzo. Nie bardzo mam jak skomentować uwagę "o dźwięku modemu tudzieź trzasków ....". Może jakiś problem z kablem słuchawkowym czy do kolumn? Qrcze na moje amatorskie ucho jest wszystko w tych kawałkach co powinno być, a to że nie mamy sine wave na POKEY, to już nie jest nasza wina.....
    Posiadacz Atari 130XE od 1987 roku @2019-12-09 12:14:59
    Z perspektywy lat jakie poświęciłem maluchowi i przy całym szacunku dla małego Atari jako całości to sam pokey to niestety wielka kupa.
    solo/ng @2019-12-09 13:10:24
    @x0r
    z drugiej strony porownanie muzyki z dem do "piszczaego chaosu" czy "dzwieku modemu" to jakies niedojebanie umyslowe, dlatego posty tego pokroju zlewa sie ieiplym moczem. widocznie umiejetnosc wyrazenia krytyki zwija sie 10 x szybciej na scenie niz rzekomy regres muzyczny.
    VLX @2019-12-09 13:22:18
    @xOr:
    A my, głupi, kombinowaliśmy, jak wcisnąć muzykę żeby wszystko zmieściło się w pamięci. Następnym razem powiem chłopakom, żeby wykorzystali generator liczb pseudolowowych, albo zrobili "save" pamięci na C: i problem muzyki zostanie rozwiązany. ;)
    x0r @2019-12-09 13:26:59
    Być może niezrozumienie bierze się z faktu że Atarowcy są na siłę przyzwyczajeni do fatalnego poziomu muzyki w grach i demach na Atari 8bit. Tu nie chodzi o możliwości pokeya tylko gust muzyczny i umiejętności twórców.

    Przesłuchałem jeszcze raz muzykę z demka Agendy. Cała ta muzyka kojarzy mi się z pracą młóckarni. Każdy pattern jest po wielokroć zapętlony i brzmi tak: bum brr trzask bum brrr trzask. Przypomina mi to też dźwięk jadącego pociągu albo dźwięk wczytywania gry z taśmy puszczony w zwolnionym tempie. Gdy wchodzi wokal to przypomina mi to gulgot indyka puszczony trzy oktawy wyżej.

    Dokładnie te same odczucia mam do muzyki w demku Lamers z tą różnicą że tam jest mniej młóckarni i więcej indyka.

    Oprócz tego wszystkie te muzyki nie mają w ogóle linii melodyjnej, żadnego miłego powracającego motywu, wszystkie instrumenty grają same sobie, każdy track gra własną muzykę i stara się być najgłośniejszy, namiastki motywów jeśli są nie są wprowadzane stopniowo tylko od razu na hurra, sumarycznie wszystko się nakłada tworząc burczący chaos.

    Oczywiście zaraz mnie za to zjecie. Zanim to nastąpi niech każdy podejdzie do tego z rozmysłem. Dla porównania wystarczy włączyć i posłuchać jakiegokolwiek demka na c64. Tam wiedzą co to melodia, linia basu, chorusów, perkusji i wokali. Wiedzą co to zwrotka i refren. Wiedzą że utwór powinien mieć rozpoczęcie, środek i zakończenie. Że utwór musi się rozwinąć zanim dojdzie do najważniejszego momentu. Że nigdy wszystkie instrumenty nie startują naraz i nie nakładają się na siebie. Że jeśli wokal gra główną melodię to wycisza się dźwięk tła. Naprawdę.
    Dracon @2019-12-09 13:57:54
    Ciekawy offtopic o muzyce się tu zrobił... ;D
    @x0r, a co powiesz o tej melodyjce:
    http : // asma.atari.org / asmadb / search.php ? play=551
    - też jest z dema, starego ale kultowego. Moim zdaniem to mistrzostwo i spełniałoby Twoje wymogi. :)
    A co do SID-a, to cenię jego możliwości generowania fajnej perkusji i basu ale mam wrażenie, że wiele utworów z archiwum HVSC jest (zbyt) podobnych do siebie, jakoś tak bez rewelacji.
    solo/ng @2019-12-09 14:05:46
    czyli niedojebanie mozgowe.

    oto dzwiek jadacego pociagu/wczytywania z tasmy wg. w/w:
    youtu.be/ykNxptyL3wk?t=355

    to wg. mojego "AI":
    youtu.be/0uBmo_h1J7E?t=350

    dzwiek wczytywania z tasmy:
    youtube.com/watch?v=3U69jBdDqRo

    "niezromienie" bierze sie z tego, ze pierdzielisz glupoty. standardowo z "podpisanego" nicka.

    muzyka w demie Agendy widac na kilometr,ze jest stworzona pod deesign z effami, aby "plumkalo/jinglowalo" z tym co sie dzieje na ekranie. oczywistym jest,ze ktos oze lubic klasyczna muze, ale taki styl tez daje rade. to juz gust . kilka fajnych motywow melodyjnych tez jest.

    podpisz sie chociaz, aby wiedziec kto ma taki przetwornik dzwiekowy w glowie.
    xxl @2019-12-09 14:30:30
    gdzie filmiki z gier na Lynx :-)
    x0r @2019-12-09 15:33:15
    Solo, użyte przeze mnie porównania do jadącego pociągu czy wczytywania z taśmy to ANALOGIE oraz PRZYBLIŻENIA a nie wprost TOŻSAME przyrównanie dźwięku.

    Gra wczytywania z taśmy to skrzek który bardzo przypomina mi dźwięk z demek Agendy i innych. Nie oznacza to że obie grupy dźwięków muszą być IDENTYCZNE jak to sugerujesz. Wiesz w ogóle co to jest ANALOGIA czy HIPERBOLA?

    Porównanie jest szersze. Dźwięk taśmy i pociągu jest pozbawiony motywów, rozwinięć i urozmaiceń, jest też drażniący i męczący, podobnie jak wspomniane utwory muzyczne.

    Dziękuję za inwektywy, spodziewałem się tego, nie rusza mnie to bo wyzwiska nie mają za grosz merytoryki.
    bocianu @2019-12-09 15:36:46
    "Gdy wchodzi wokal to przypomina mi to gulgot indyka puszczony trzy oktawy wyżej"
    @x0r: wokal? to jakie Ty dema oglądasz? :D
    svoy @2019-12-09 15:57:36
    x0r, ale idąc w tym kierunku możesz zabić dowolny utwór muzyczny, jeśli tylko nie do końca odpowiada twoim gustom :P

    Broniąc muzyków, ja widzę w tych wszystkich utworach i jakąś strukturę, i linie melodyczną, i pewien rozwój, niektóre motywy się pojawiają, inne znikają. A mój 'background' jest ze sceny PC (tam się 'wychowywałem' w latach pierwszej mojej aktywności 1997-2002) - więc teoretycznie nie jestem 'na siłę' przyzwyczajony do 8-bitowej muzyki, bo więcej kiedyś słuchałem innej muzyki (na komputerach). Znakomita większość ludzi na tym forum (ale też innych, o tematyce retro) zgodzi się, że te kawałki jakie możesz sobie posłuchać w demach z tegorocznego SV to często 'top notch' jeśli chodzi o muzę na tej generacji maszyn.

    Wydaje mi się, że problem z twoją opinią (do której masz oczywiście wszelkie prawa) jest gdyż zrównuje ona defacto w/w utwory muzyczne z 'szumem', z (cyt) "pracą młóckarni". I o ile większość z nas oczywiście akceptuje konstruktywną krytykę - to takie zdołowanie poziomu utworów (twoim zdaniem) powoduję naturalną reakcję obronną. To jest tak jakbyś poszedł do muzeum, popatrzył na jakieś 'uniwersalnie uznane' dzieło sztuki, i na podstawie tego że Ci się nie podoba - głośno stwierdził, że autor to wziął gówno i rozsmarował po płótnie, tak to wygląda. I nie zdziw się wtedy, że większość oglądających popatrzy się na ciebie krzywo, a niejeden Ci odpowie że chyba coś ci odjebało. A ty się będziesz upierał - mówiąc - popatrzcie na to, siamto, owamto, to jest sztuka, a nie to co wisi na ścianie.

    Krytykuj obiektywnie, i może nie używaj hiperbol (bo one często wykraczają poza granicę prawdy) a lepiej parabol :) Wszystkim wtedy będzie jakoś tak weselej pewnie :P
    x0r @2019-12-09 15:59:54
    Bocianu, muzyczki Agendy i Lamers oprócz czegoś na wzór basu, ozdobników (tła) i perkusji mają wokal. To te dźwięki które nagle się pojawiają i nie są basem, tłem ani perkusją. Inaczej nie da się tego określić. Czyżby Atarowcy nie rozumieli czym jest wokal w utworze i jaką funkcję pełni? Przecież linia wokalna była w każdym utworze Whittakera a także u innych dawnych atarowych twórców muzyki do gier.
    Blasph @2019-12-09 16:09:24
    Xor To jest ..linia melodyczna.. jak juz coś..masz rację wiekszos muzyczek w demach na komodę ma melodię bo została wyjebana z popowych hiciorow. ..w demach booze design cały czas to same patenty i akordy raz wolniej raz szybciej inna aranżacja
    ..i kupa filtrów na wszystko. Fajnie to brzmi ale nic w tym oryginalnosci ...gulgot..to arpeggio. ..tez w komodę używane
    bocianu @2019-12-09 16:09:40
    "To te dźwięki które nagle się pojawiają i nie są basem, tłem ani perkusją. Inaczej nie da się tego określić" - No jeżeli uważasz, że nie da się tego inaczej określić, to oznacza, że Twoja wiedza muzyczna jest co najmniej uboga. Wokal, to śpiew, murmurando, wokaliza lub inne dzwięki wydawane przez WOKALISTĘ. A dzwięki z muzyce ktore nie są basem, tłem ani perkusją możemy nazwać linią melodyczną, tematem muzycznym, leadem, linią wiodącą, solówką... i wieloma innymi określeniami. Wokal tutaj absolutnie nie pasuje, podobnie jak inne Twoje niecelne porównania.
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 16:12:12
    x0r: slowo ktorego szukasz to "temat"
    Blasph @2019-12-09 16:19:18
    O muzyce kolega xor to mało wie. Tu chodzi o wrażenia w odbiorze dźwięków pokeya. .i tu mogę się zgodzić ze mogą być skrajne...jestem atarowcem...ale sid jest lepszy bo to syntezator i basta ale i pokey potrafi zagrać zajebiście jak na chipa.
    x0r @2019-12-09 16:27:20
    Bocianu, drums, snares, choruses, hihats, vocals, bass - mimo że mają swoje odpowiedniki w „ludzkiej” muzyce to tak są nazywane jako grupy sampli do trackerów od lat 80. Chorus na pewno według ciebie oznacza wyłącznie „chór poznańskich słowików pod batutą prof. jana nowaka”, ale zakończę cię że tak się nazywa kategoria sampli. Nie ma to jak strzelić kulą w płot.

    Gosub, nie miałem na myśli „tematu”, bo temat w utworze to najczęściej wspólna gra vocal + chorus + drums. W muzyce w demku Agendy i Lamers miałem na myśli pojedynczą linię jednego rodzaju sampla. Okay nie nazywajmy go konkretnie, bo temat schodzi niepotrzebnie na dywagacje o definicjach.

    Blasph, ową linię melodyczną mają nie tylko utwory na c64, ale także na amidze a także w mainstreamie: Jackson, Queen czy nawet disco polo. A na Atari tego nie ma, bo zamiast tego cały utwór to szum tła, natłok charczących dźwięków nachodzących na siebie, bez wytchnienia, totalna interferencja, bez szacunku dla słuchacza, bez masteringu, bez choćby dbałości by drums i snares nie nakładały się na inne bity.
    Blasph @2019-12-09 16:39:51
    Ciężej zrobić mastering na czymś co nie jest do końca instrumentem...i muzyka to tez akordy , nie tylko melodia. Właśnie większość muzyczek na c64 to covery popularnych piosenek..i to współczesnych. .a to robili profesjonaliści
    bocianu @2019-12-09 16:42:11
    "W muzyce w demku Agendy i Lamers miałem na myśli pojedynczą linię jednego rodzaju sampla."

    Nie odróżniasz sampla od syntha, a starasz się pouczać ludzi co to jest chorus i temat i twierdzisz że nazwy instrumentów pochodzą od grup sampli. spoko.

    "Chorus na pewno według ciebie oznacza wyłącznie „chór poznańskich słowików pod batutą prof. jana nowaka" - nie, nie myślę tak. Schodzisz na argumenty ad personam, i sugerujesz że wiesz co na pewno myślę, więc kończę tę rozmowę, bo nie ma ona sensu. Jesteś trollem któremu skończyły się argumenty.
    x0r @2019-12-09 16:56:44
    Spróbuję wytłumaczyć to inaczej.

    Queen w utworze I want to break free ma głośną perkusję, a w tle ostry riff metalowy. Ale w momencie gdy wchodzi wokal (zwrotka), znikają dźwięki tła, całkowicie milknie elektryczna ciężka gitara, zostaje tylko perkusja i szerokie wolne miejsce na wokal (temat, melodię czy linię melodyczną - do wyboru, żeby się nie kłócić jak to się nazywa). Dzięki temu zabiegowi w utworze może wybrzmieć gitara, ale również sam wokal. Jedno nie zakłóca drugiego. Pojawia się rytm, mocniejsze momenty nie zakłócają tych spokojniejszych, melodia staje się zapamiętywalna, można odróżnić od siebie każdy instrument, utwór staje „czytelny” i nikogo od słuchania nie boli głowa.

    W muzyce z dem na Atari wygląda to zupełnie inaczej. Wszystkie instrumenty są wrzucone jednoczenie, każdy kanał eksploatowany jest na maksa, na każdym coś gra bez wytchnienia, tak jakby ktoś zmuszał kompozytora by nie zostawił żadnego pustego miejsca w trackach.

    Gdyby Freddy Mercury był Atarowym kompozytorem to refren jego piosenki brzmiałaby tak: „I want ŁUP TRACH to be GŻGŻ SZSZ free BAM DRRR BAM”, a pozostała cześć utworu byłaby nieodróżnialna od tego fragmentu. Właśnie takie coś nazywam dźwiękami młóckarni, bo ta maszyna nie ma litości dla uszu stojącej obok osoby.
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 17:07:41
    Dla mnie "chorus" to przede wszystkim refren (ale tak, chór też) :-)

    Niepotrzebnie generalizujesz bo do tego przydałoby się trochę wiedzy o tym co piszesz.

    Napierw napisałeś:

    "Tu nie chodzi o możliwości pokeya tylko gust muzyczny i umiejętności twórców."

    a potem:

    > A na Atari tego nie ma, bo zamiast tego cały utwór to szum tła,
    > natłok charczących dźwięków nachodzących na siebie, bez
    > wytchnienia,

    Nie słyszałeś ani jednego kawałka na Atari z linią melodyczną? Serio? Przecież piszesz chwilę wcześnie o Whitakerze, który takich używał (podobnie jak i wielu muzyków - w zasadzie nie potrafię podać przykładu kogoś, kto stroni od melodii we wszystkich swoich kawałkach).

    > totalna interferencja, bez szacunku dla słuchacza, bez masteringu,
    > bez choćby dbałości by drums i snares nie nakładały się na inne bity.

    Mastering? Ale jak? Czy to może znowu nierozsądnie rozciągnięte pojęcie? Bo jak tak, to robi się to (ręczny sidechaining na przykład) ale w bardzo ograniczonym (możliwościami pokeya a nie muzyka) zakresie.

    "drums" i "snares"? Czy ty w ogóle rozumiesz czym są "drums" i czym są "snares"? To pytanie retoryczne więc ci wyjaśnię: "drums" (bębny) to potoczna nazwa na perkusję w skład której wchodzą m.in. "kick" (stopa), "closed/open hihat", "toms" (kotły/przejściówki) i... "snares" czyli werble.

    I to czy perkusja nakłada się na inne bity (zakładam, że przez "bity" masz na myśli inne dźwięki; jeśli nie masz, to źle, perkusja grająca równo do bitu to dość pożądana sprawa) to wybór artysty i jak każdy wybór może być albo dobry albo zły, w zależności od efektu jaki chciano osiągnąć. Absolutnie nie można tego wyznaczać w oparciu o jakieś sztywne zasady bo nie na tym polega pisanie muzyki.

    No ale już wiemy mniej więcej, to nie pokey jest zły, tylko muzycy. Ale w sumie nie wszyscy (no bo na przykład taki Whitaker...) tylko ci tutaj, z tegorocznego SV. Zgadłem?
    zbyti @2019-12-09 17:19:08
    @x0r jak już Ci pisał solo/ng spójrz na demo jako CAŁOŚĆ, nie separuj muzyki od obrazu to zacznie Ci wszystko pasować. Ja się wychowałem na SID ale muzyce z w/w nie mam nic do zarzucenia, jest dobrze zaaranżowana.

    Na mnie jako DEMO ze względu na desing największe wrażenie zrobiło 'Rocket Nation" na Atari 2600. Świetna rzecz!
    Blasph @2019-12-09 17:26:58
    Carrion fajnie..pozdrowienia ! I co da się na Atari .?
    x0r @2019-12-09 17:32:47
    Po „trollu” i „niedojebaniu mózgowym” EOT z mojej strony. Nie da się rozmawiać na takim poziomie.
    Jacques @2019-12-09 17:32:55
    W nowince jest chyba wklejona wersja obrazka z C+4, a nie Atari:
    https://retronavigator.com/post/18957340...
    xeen @2019-12-09 17:36:26
    nie zdążyłem przed Twoim komentarzem - mam pokutę :)
    moja pomyłka

    fajne są te graficzki na malucha - dobry poziom.
    solo/ng @2019-12-09 17:37:19
    niezmiernie sie z tego powodu cieszmy. jak juz nauczysz sie rozrozniac:

    to
    youtu.be/ykNxptyL3wk?t=355

    od tego:
    youtube.com/watch?v=3U69jBdDqRo

    lub niezywania bezsensownie (czytaj: celowo zlosliwie, jak w przykladzie w muzeum o ktorym pisal wyzej svoy) to zapraszmy ponownie.
    xeen @2019-12-09 17:39:50
    solo - dajcie jakiś filmik chociaż z demka i gry :)
    maly_swd @2019-12-09 17:44:41
    Solo, że Tobie się chce z trolami gadać :)
    Traq/Altair @2019-12-09 17:47:33
    10Gosub10 a masz świadomość, że to i zeszłoroczne demo nie zrobił KK?
    W zeszłym roku dał tylko muzykę i mentoring.
    W tym roku dał efekt metra i przeprotował muzykę od Malfunction i mentoring.
    Resztę zrobiliśmy ja z Mariuszem.
    W zeszłym roku efekt polowania na spaceinvader był w 100% mój.
    W tym roku pierwsza scena i cały kod tańca też jest mój i cała masa pikselowej grafy.
    Miło by było gdyśmy byli dostrzegalni poza KK.
    Kk jest wyśmienitym nauczycielem i przyjacielem, ale my tez robimy postępy.
    Blasph @2019-12-09 17:53:16
    Traq zróbcie demo na a8 ..będziecie bradzie widoczni. .we love a8 😉
    Atari Spirit @2019-12-09 17:56:41
    Niedojeb mózgowy? Atarowcy, czemu tak delikatnie? Ładujcie w niego ile wlezie przecież człeczyna ośmielił się mieć inne zdanie niż wy. Połączcie swoje żywioły niech znowu powstanie Atarowska Banda Łysego! W dziesięciu na jednego sobie z nim poradzicie, niech rozpocznie się festiwal wyzwisk! Niech wciąż Atari Spirit Keeps Alive!

    Tak serio to doskonale wiecie o co chodzi koledze x0rowi ale wolicie na siłę się z nim kłócić bo ważniejsze jest klepanie się po plecach (w swoim kółeczku).

    Gosub kolego sympatyczny każdy kto robił muzykę trakerową wie że drumy to dźwięki dolnej stopy a snary to werble, x0rowi nie chodziło o definicję z wikipedii tylko to jak te dźwięki są realne nazywane jako pliki sampli, podstawowa linia perkusyjna w modach od zarania sceny to zapętlony drum-hi-snare-hat którym odpowiadają pliki sampli np. nicedrum2.iff, hi12.iff, snare.svx, bighat10.svx. Ale oczywiście najłatwiej odwrócić kota ogonem i mówić na siłę że ktoś nie ma racji bo według wikipedii drums oznacza także coś innego. Niektóre pojęcia mają kilka znaczeń także w potocznym użyciu i nie ma co się wymądrzać że jest inaczej bo robi się z tego niestrawna szopka.
    xeen @2019-12-09 18:08:36
    I love VCS too ;) Traq dzięki za sprostowanie. Wiekszość ludzi ma świadomość kto robił dwie kolejne prodki od Was na VCS - a KK to taki Michael Jordan jest na scenie więc wiadomo :)
    Ale bardzo mocno Wam kibicuje w demkach na VCS'a! ;)
    Jacques @2019-12-09 18:14:09
    @xeen
    Luz, przed chwilą było na naszym małym Atari (jeszcze) bardziej kolorowo :-)
    Całe szczęście, że C64 nie ma palety kolorów z C+4, bo byłoby pozamiatane ;-)
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 18:26:29
    Traq: najmocniej przepraszam, wpadłem w pułapkę stereotypu "jak na VCS i fajne to musi być KK" i nie wczytałem się w creditsy :-( w takim razie dzięki za przywracanie mojej wiary w VCS.

    Co do KK, to ja nadal zbieram szczękę z podłogi po jego "sekwencerze" wystawionym w czerwcu na Decrunchu (zaszokował mnie nie tyle efekt końcowy co genialna prostota pomysłu). Moja prywatna teoria głosiła do niedawna, że to kosmita wysłany na naszą planetę na urlop wypoczynkowy, ale w takim razie wygląda na to, że jest was więcej :-)

    Jeszcze raz przepraszam (z doświadczenia wiem jakie to wkurzające) i mam nadzieję na więcej produkcji od was :-)
    solo/ng @2019-12-09 18:32:59
    @Atari "Spirit"
    Nie rob ku*wy z logiki, dobrze? nikt tutaj nie ma problemu z wyrazaniem wlasnego zdania. Jak n-ty raz bija ktos,robiac celowe chamskie porownania - ktore defacto nie byly nawet hyperbolami, bo tylko "niedojebaniem mozgowyn" - to niech sie liczy z reakcja. Jak odpala krytyke jak jakis gowniarz czy Czlowiek Piwnicy - to zbiera zniwo.

    yrazl swo zdanie - dlaczego odpierasz mi prawo do tego samego? Bo uzylem brzydkich slow? czesto kontekst jest o wiele bardziej wazniejszy. Ile mozna takich "hiperbol"czytac - czyli celowych zloscliowsci zgorzknialem osoby?
    solo/ng @2019-12-09 18:34:48
    @Xeen - na jutro powinnismy miec i wrzucimy!
    solo/ng @2019-12-09 18:35:34
    sorry za literowki, testuje mini wifi klawke i jak widze do zmiany
    Atari Spirit @2019-12-09 18:58:42
    @Solo : był troll, było niedojebanie mózgowe, była kurwa z logiki, potem znowu niedojebanie, jakie inne mocne teksty znasz i nam zaprezentujesz?
    svoy @2019-12-09 19:07:25
    @Atari Spirit - ależ ja bardzo kulturalnie, i bez obrażania, i konstruktywnie odpisałem :)

    Rozumiem oczywiście kolegę Solo, bo ciężko jest dyskutować na argumenty racjonalne z kimś kto tych argumentów nie przyjmuje. Dla mnie problem poznawczy w zrozumieniu argumentów (okraszonych dość grubiańskimi parabolami) kolegi x0r'a jest to, że kompletnie mi się nie zgrywają z rzeczywistością. Jestem zwykłym zjadaczem chleba jeśli chodzi o konsumpcję muzyki (i ocenę muzyki) ale we wszystkich przywołanych przykładach (muzyki z dem z tegorocznego SV2019) widzę i linię melodyczną, i sekcję rytmiczną, i mają te utwory strukturę, i mają jakąś ciekawą dynamikę. Nie słyszę tam harczenia, skrzypienia, piłowania, czy jakichkolwiek innych odgłosów, które to przypominają. I stąd ciężko mi zaakceptować argumenty x0r'a który zrównuje te utwory z błotem (niejako GENERALNIE).

    To jest tak jakbyś stanął z kimś przed wieżą Eiffla, i ta osoba, mimo bezdyskusyjnego istnienia i rozmiaru i efektu wieży Eiffla negowała to, że przecież to nie prawdziwa wieża, to jakaś kupa blaszanego gruzu, to się kupy nie trzyma, nic tam nie pasuję, to jakieś przypadkowe skręcone elementy, itd. I rozumiem że może się komuś wieża Eiffla nie podobać, ale ciężko zanegować nawet oponentom (miłośnikom na przykład gotyku), że ona jest, że jakiś zamysł za tym był.

    Btw. to według mnie jest parabola.

    A hiperbolą byłoby w tym przpadku spekulowanie, że krytyka wykorzystano mocno seksualnie przy dźwiękach POKEYa, i teraz ma uraz, i tak go właśnie manifestuje. Ale oczywiście takiej hiperboli nie chciałbym poczynić :)
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 19:21:05
    Atari Spirit: nigdy się nie spotkałem z takim określeniem, "kick" czy "bass drum" tak, ale samo "drum" nie. Gdzieś z raz czy dwa razy jasne, sam nawet nazywałem sample "drum1", "drum2", "drum3" itp, ale nigdy nie słyszałem "drum" używanego konsekwentnie przez wielu ludzi jako "stopy".

    Zapytałem się też ludzi z o wiele dłuższym a przede wszystkim nieporównywalnie większym doświadczeniem i nikt takiego podziału nie znał. Więc nie tylko dla mnie jest to nowość. Przyznam się, że nie znam polskiej nomenklatury za dobrze więc może jakiś polski muzyk się wypowie?

    Zmierzam do tego, że naprawdę nie wiedziałem o co chodziło x0rowi, biorąc pod uwagę jak niedokładny był wcześniej. Ciężko czasem dostrzec granicę między trollowaniem a brakiem precyzji.

    I nie wiem nadal czy chodzi mu o to że pokey jest niefajny bo się mało da zrobić (tak, fałszuje i ma tylko cztery kanały, co poradzić), czy że akurat nikt z muzyków nie miał ochoty na wyraźną linię melodyczną (bo niewyraźne są wszędzie).

    I to nie jest tak, że bronię tych kawałków bo są najlepsze na świecie. Nie, nie są. Są dobre (swojego nie oceniam) i moim zdaniem robią dobrą robotę w wspomaganiu warstwy wizualnej.

    Jest różnica między "brakuje mi melodii" a "cały utwór to szum tła, natłok charczących dźwięków nachodzących na siebie, bez wytchnienia, totalna interferencja, bez szacunku dla słuchacza, bez masteringu, bez choćby dbałości by drums i snares nie nakładały się na inne bity" czy "bum brr trzask bum brrr trzask [...] dźwięk wczytywania gry z taśmy puszczony w zwolnionym tempie [...]gulgot indyka puszczony trzy oktawy wyżej. "

    Jeśli już mowa o muzyce, to czekam z niecierpliwością na kawałki z pokey compo. Z 2018 nadal brakuje dwóch prac i mam przeczucie, że można o nich zapomnieć, ale może przynajmniej z tego roku da się czegoś posłuchać.

    No i też czekam na szczegółowe wyniki :-)
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 19:22:46
    Atari Spirit: nigdy się nie spotkałem z takim określeniem, "kick" czy "bass drum" tak, ale samo "drum" nie. Gdzieś z raz czy dwa razy jasne, sam nawet nazywałem sample "drum1", "drum2", "drum3" itp, ale nigdy nie słyszałem "drum" używanego konsekwentnie przez wielu ludzi jako "stopy".

    Zapytałem się też ludzi z o wiele dłuższym a przede wszystkim nieporównywalnie większym doświadczeniem i nikt takiego podziału nie znał. Więc nie tylko dla mnie jest to nowość. Przyznam się, że nie znam polskiej nomenklatury za dobrze więc może jakiś polski muzyk się wypowie?

    Zmierzam do tego, że naprawdę nie wiedziałem o co chodziło x0rowi, biorąc pod uwagę jak niedokładny był wcześniej. Ciężko czasem dostrzec granicę między trollowaniem a brakiem precyzji.

    I nie wiem nadal czy chodzi mu o to że pokey jest niefajny bo się mało da zrobić (tak, fałszuje i ma tylko cztery kanały, co poradzić), czy że akurat nikt z muzyków nie miał ochoty na wyraźną linię melodyczną (bo niewyraźne są wszędzie).

    I to nie jest tak, że bronię tych kawałków bo są najlepsze na świecie. Nie, nie są. Są dobre (swojego nie oceniam) i moim zdaniem robią dobrą robotę w wspomaganiu warstwy wizualnej.

    Jest różnica między "brakuje mi melodii" a "cały utwór to szum tła, natłok charczących dźwięków nachodzących na siebie, bez wytchnienia, totalna interferencja, bez szacunku dla słuchacza, bez masteringu, bez choćby dbałości by drums i snares nie nakładały się na inne bity" czy "bum brr trzask bum brrr trzask [...] dźwięk wczytywania gry z taśmy puszczony w zwolnionym tempie [...]gulgot indyka puszczony trzy oktawy wyżej. "

    Jeśli już mowa o muzyce, to czekam z niecierpliwością na kawałki z pokey compo. Z 2018 nadal brakuje dwóch prac i mam przeczucie, że można o nich zapomnieć, ale może przynajmniej z tego roku da się czegoś posłuchać.

    No i też czekam na szczegółowe wyniki :-)
    nogorg @2019-12-09 20:05:24
    Co do muzy, to coś jest w tych zastrzeżeniach do muzy z małego Atari. Niektóre dema mają wg mnie duży rozdźwięk miedzy tym co widać, a co słychać. Dla mnie chyba najbardziej w demie Lamers. Aż szkoda, bo efekty są bardzo fajne, ale muza... no ciężko to oglądać dłużej niż minutę.

    Podobała mi się druga muzyczka w 'Far Away'. Fajna melodyka i nieprzesadnie nachalna pokeyowatość. To imho dobry kierunek. W 'Unsolved' muza też jest bardzo spoko. Przy 'Rocket Nation' można się uśmiechnąć, bo te dźwięki bardziej bawią niż rażą. Ale pozostałe są trudne dla niewprawionego ucha jak moje. No może trzeba mieć jakiś atarowski stopień wtajemniczenia, żeby szczerze powiedzieć, że to jest przyjemne do słuchania ale mnie, okazjonalnemu podglądaczowi, raczej do Pokeya nie zachęca. Ale może właśnie o to chodzi - żeby profanów odstraszać i żeby sami trzymali się z daleka :)
    POISON @2019-12-09 20:21:46
    Sorry for my question, but is there someone who knows music compo results ?
    grey / mystic bytes @2019-12-09 20:34:00
    @POISON: they will be available this evening.
    grey / mystic bytes @2019-12-09 20:57:07
    @LiSU (10 gosub 10): 2 prace o których wspomniałeś są na serwisie Demozoo.
    caruso @2019-12-09 21:08:20
    Nie bardzo rozumiem te potyczki słowne na temat muzyki. Każdy ma prawo do swojego zdania a do narzucania go innym już nie. Skoro x0r-owi i innym osobom się nie podoba to trudno. Każdy twórca powinien się liczyć z tym, że nie do każdego trafi. De gustibus non est disputandum. :-)
    10 GOSUB 10 @2019-12-09 21:27:54
    Grey: na Demozoo to one były od 13 miesięcy ale widzę że są wreszcie do ściągnięcia od dzisiaj, dzięki wielkie,

    To jak tak dobrze idzie to z rozpędu poproszę jeszcze o te z ST music compo :-) brakujące wildy sobie najwyżej odpuszczę, najbardziej to mi zależy na muzyce właśnie, aczkolwiek bardzo chętnie zobaczę tegoroczne wildy z oczywistych względów. No i dzięki z góry za wyniki!
    grey / mystic bytes @2019-12-09 21:35:32
    @Lisu (10 GOSUB 10): zgadza się. uderzyłem bezpośrednio do autorów. tak samo zrobię z resztą.

    Co do wyników to cały czas nad nimi siedzę (ascii art).

    Przy okazji, skoro już o tym mowa - większość z Was już o tym wie, ale autorzy wszystkich prac na tegoroczne SV mają czas na ich ew. dokończenie do 23-go grudnia. Następnego dnia, "na gwiazdkę", wszystkie prace o statusie "party-version" zostają przeze mnie "uwolnione" - bez wyjątków. Myślę, że te ok. 2 tygodnie po party w zupełności wystarczy. Pozdrawiam serdecznie.
    Dracon @2019-12-09 22:58:54
    @x0r: nie wszyscy Cię tu obrażali, a poza tym widzę, że nawet nie zadałeś sobie trudu aby sprawdzić tę muzyczkę, którą sugerowałem w linku.... :(
    Generalnie czasy super melodyjnych soundtracków w demosach na A8 chyba minęły (po odejściu X-Raya), teraz ludzie piszą trochę inaczej (nie znaczy, że gorzej), czasem eksperymentują, itp. Niemniej wg mnie muza w tych dwóch w/w może być. :]
    zbyti @2019-12-09 23:11:05
    @Dracon "czasy super melodyjnych soundtracków w demosach na A8 chyba minęły" robiłem sobie wielkie nadzieję na to gdy XTD z Amigi zadebiutował na małym Atari, ale wygląda, że to był tylko epizod w jego karierze niestety.
    solo/ng @2019-12-09 23:27:24
    czas zasypac party techno-rzeznia by Solo, to zatesknicie za muza z SV2019;)
    mav @2019-12-10 00:12:31
    Ja się trochę z opiniami o średniej muzyce zgodzę. Bo one też stały się trochę ofiarą "my potrafimy upchać tyle sampli i brzmień i one są wszystkie takie nowatorskie", że ucieka z tego wszystkiego istota muzyki.
    Wspomniany XTD zrobił swoją serię muzyczek, z których surprise 2 jest moim ulubionym i tam nie było szukania na siłę brzmień, tylko najbardziej podstawowe brzmienia z RMT, ale za to jest dusza w tej muzyce, jest to co tam powinno być.
    mOOnie @2019-12-10 01:40:21
    Muzyka z K12 i Unsolved wymiata! K12 delikatnie kojarzy mi się z 242 Fairlight/Virtual Dreams natomiast w Unsolved słyszę Sonolumineszenz :D Szacun panowie za wyciskanie takich brzmień z pokey'a!
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Co definiuje "to jeszcze Atari"? (152)
    ostatni: 10-12-2019 01:37, mav
    Gry w szachy na Atari (1134)
    ostatni: 10-12-2019 00:15, zbyti
    Nowa gra "Albert" (87)
    ostatni: 09-12-2019 23:32, solo/ng
    Pomysł na demo. (2)
    ostatni: 09-12-2019 21:59, astrofor
    Niedokończone gry (98)
    ostatni: 09-12-2019 20:55, IRATA4
    SV 2k19 - podziękowania (44)
    ostatni: 09-12-2019 17:05, crrn
    SV19 - biuro rzeczy znalezionych (1)
    ostatni: 09-12-2019 16:58, xeen
    Nowa gra "Star Vagrant" (53)
    ostatni: 09-12-2019 12:43, MADRAFi
    Zakończenia gier Atari (134)
    ostatni: 09-12-2019 01:27, odislaw
    Muzeum Historii Komputerów i Info... (15)
    ostatni: 09-12-2019 00:54, Kaz
    Wydawnictwo Fusion Retro Books (4)
    ostatni: 09-12-2019 00:00, zbyti
    Będzie "Prince of Persia" na Atari (324)
    ostatni: 08-12-2019 23:22, IRATA4
    Samoloty na SV (6)
    ostatni: 08-12-2019 21:49, IRATA4
    Sv19 live (75)
    ostatni: 08-12-2019 19:36, Vidol
    KARDRIDŻ WEEKEND 3+ (28)
    ostatni: 08-12-2019 16:51, seban

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2062
    Ostatnio zarejestrowany: bonifacei
    Postów ostatniej doby: 80

    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    F#READY i Dracon (20)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
    Marcin Długosz i Kaz (16)
    «« nowszestarsze »»

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (5)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»