atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra "Ping-Pong" dla Atari ST
Niedawno opublikowano nową, wyglądającą skromnie grę dla Atari ST/STE. Działa tylko w jedynym słusznym - jak mawiali niektórzy - trybie graficznym ST czyli mono 640x400. Mawiano tak z tego względu, że do ST monitor monochromatyczny SM124 miał obraz ostry jak żyleta, szczególnie w porównaniu z obrazem kolorowych monitorów i telewizorów CRT.

Gra w ping-ponga to prosta, amatorska produkcja, ale wciąga, bo ma całkiem sprawnie odwzorowaną fizykę piłeczki. Ale uwaga! Przyjemność sprawia dopiero po opanowaniu zasad poruszania paletką, inaczej jest słabo. Można grać we dwóch lub z komputerem, jest ustawianie parametrów podkręcania, etc. Pliczek z grą to zaledwie... 22KB! To nawet na 8bitowym Atari byłoby niewiele, a tu mamy przecież maszynkę 16bitową. Plik jest dostępny na przykład u nas, w tym miejscu.



I jeszcze filmik od autora gry:



2022-04-09 22:43 by Kaz
komentarzy: 23
Bca @2022-04-10 02:35:37
no mucha nie siada
Kaz @2022-04-10 08:48:57
Mucha nie siada, ale trzmiel tak :D
astrofor @2022-04-10 15:02:19
Straszne dzwieki wiercą dziurę w głowie. Ale gra super.
Mr. Dobra Rada @2022-04-10 18:16:01
Sam pomysł z okrągłymi paletkami mnie się podoba ...ale mamy 2022rok i jak widzę takiego monochroma to nie wiem kto oprócz autora i jego znajomych w to zagra i czym autor kierował się robiąc ping ponga - rozumiem że wzory matematyczne obliczające kąt odbijania piłki , jej fizykę mogą się fanom kodowania i matmy spodobać ,ale gry są przede wszystkim dla graczy.
Autorze mam pomysł : jakby tak założyć że nie odbijamy piłeczki paletkami a piwnymi brzuchami dwóch gagatków to było by całkiem fajnie i zabawnie, dodaj więc może rączki , nóżki oraz główki a nikt o tej grze nie zapomni za te kilka tygodni ;) . :)
Cyprian @2022-04-10 20:34:07
fajny pomysł na grę.
jakby jeszcze ktoś ze zmysłem graficznym ją ogarnął to gra była by cacy
pirx @2022-04-11 01:09:43
@Wujek Dobra Rada
Ogólnie się zgadzam, nie zgadzam się tylko z tym, że gry tworzy się dla graczy - gry na takie niszowe platformy przede wszystkim robi się dla siebie :]
Przykro mi ale @2022-04-11 10:34:50
Gra nie jest cacy.
Kaz @2022-04-11 11:22:51
Tak, oprawa graficzna mogłaby być znacznie lepiej zrobiona, bo się o to prosi. Z drugiej strony, są miłośnicy tak zwanej "esencji" tudzież czystego gameplayu, jest też współcześnie popularny nurt gier casual, które nie mają epatować oprawą graficzną czy dźwiękową.

Dodam, że gra jest też w wersji dla współczesnych maszyn, niewiele się różni :D
gorgh @2022-04-11 13:39:52
pomysł odbijania kulami a nie płaską powierzchnią świetny, no ale czemu tak prosta gra wymaga 16Mhz :)
Kaz @2022-04-11 13:41:39
Nie wymaga, jest rekomendowane. Ja grałem wyłącznie na klasycznym 8Mhz i działa poprawnie.
ROSY @2022-04-11 15:55:54
Na 8Mhz chodzi za wolno, ale dla dzieci nie ogarniajacych myszki moze to nawet lepiej :P Tak jak mowa na filmie - gra nie ma zadnych optymalizacji, np. ekran tla jest caly wklejany w kazdej klatce. Nie wiem czy GFA Basic 3.5 korzysta z blittera... No ale mamy, widze, sporo fachowcow, napewno któryś zrobi o wiele lesza wersje... :P
Przykro mi ale @2022-04-11 18:47:35
@Rosy: ależ możemy się ciągle klepać po ramieniu i udawać że wszystko jest cacy. Ale niestety tu daleko do tego by było cacy.
ROSY @2022-04-11 22:19:50
No pokaz swoje ekstra dzieła...
Kaz @2022-04-12 07:24:04
Rosy - nie przejmuj się anonimowymi komentarzami, szczególnie takimi jak powyższy, który nie zawiera żadnej konstruktywnej krytyki.

Ja uważam inaczej niż anonim, że należy autora poklepać po ramieniu, bo już sam fakt, że chce mu się zabrać za mało popularne w Polsce programowanie na ST/STE wymaga pochwały. GFA Basic 3.5 to moja ulubiona implementacja Basica, ale nie przypuszczałem, że ktoś obecnie zechce w tym pisać grę. Wielki plus ode mnie!

Po drugie pochwała i "poklepanie po plecach" za pomysł - zarówno nietypowych paletek do ping-ponga, jak i fizyki ruchu.

Po trzecie - plus za tryb monochromatyczny, prawdziwi ST-kowcy wiedzą dlaczego, amigowcy nie zrozumieją :D

Jeżeli chodzi o konstruktywną krytykę - to z mojej strony są tylko dwie uwagi - ekran tytułowy domaga się grafiki, żeby atrakcyjnie zachęcać gracza do gry oraz optymalizacja dla 8MHz czyli klasycznych ST/STE - zresztą sam napisałeś, że tego nie robiłeś.

Ale wielki szacun, że taką grę napisałeś - i zacieram ręcę na myśl, że może jeszcze zrobisz następną. Przy okazji rodzi się wiele pytań: dlaczego akurat ST? Dlaczego GFA Basic? Ciekawi mnie to właśnie dlatego, że nie ma zbyt wielu aktywnych ST-kowców, a staram się ich aktywizować.

ZTCP GFA Basic 3.5 sam z siebie nie obsługuje blittera.
Kaz @2022-04-12 10:46:24
A, jeszcze jeden drobiazg - kursor można wyłączyć, to nie będzie widoczny i nie będzie przeszkadzał. Jeżeli chodzi o "miganie" paletek to można spróbować synchronizować się do ekranu, ale nie wiem czy i jak VSYNC działa dla monitorów monochromatycznych, bo nigdy tego nie sprawdzałem. Dla niskiej i średniej rozdziałki działa.
Mr. Dobra Rada @2022-04-12 16:33:36
@ROSY ... a jakbyś faktycznie dodał "sznurkowe"(jak lubisz zabawę w algorytmy) rączki , nóżki a paletkami by były owych ludzików brzuszki to naprawdę mogło by być ciekawie :D .

@ pirx wiesz swego czasu chciałem zrobić coś swojego ,oryginalnego, ciekawego na A8 ,tyle że nie miałem z kim ,ba nawet komuś posmarowałem i wyszedł z tego mały kwas który będę musiał jeszcze wyjaśnić.
Tak to jest jak się nie potrafi zakodować gry. Ale by gra była naprawdę dobra to winno się ją robić w zespole.
ROSY @2022-04-12 17:56:50
K., napisalem caly elaborat i mi napisalo, ze podalem bledny URL. I co ? Mam to pisac od nowa ? Ja, p...
Kaz @2022-04-12 19:44:54
Spokojnie. Cofnij w przeglądarce, tekst będzie. URL-a nie możesz podać, jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem - to zabezpieczenie antyspamowe, bo mieliśmy najazd spamerów od powiększania penisów, etc. Ale jeśli URL podasz np. bez http albo ze spacjami to będzie ok.
ROSY @2022-04-12 20:10:59
COFNALEM I NIE BYLO...
ROSY @2022-04-12 20:12:02
I PODALEM BEZ HTTP
Kaz @2022-04-12 21:38:47
No coż, to tylko mogę przeprosić, bo ten system nie jest doskonały, a wręcz przestarzały. Zapraszam w zamian do rejestracji na forum, tam nic Ci nie zginie i można podawać linki :)
ROSY @2022-04-13 23:38:10
Był błąd i troche pozmieniałem. Vsync powinien sie wlaczac od ok 16 Mhz. Zwiekszylem szybkosc kosztem dokladnosci, wiec moze np. pilka przeleciec przez siatke. Z koli przy 32 MHZ czasem zanika dzwiek, nie wiem dlaczego. Wiecej zmian nie planuje. Jak ktos chce sie pobawic moge przemyslec udostepnienie kodu i przekazanie uwag.
Kaz @2022-04-15 10:12:27
Super! Pewnie, że udostępniaj kod, poprosimy. Nikt nie obieca, że się w to zagłębi, ale kto wie... :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari 400 mini (4)
ostatni: 28-03-2024 22:03, ccwrc
TSFX Turbo Blizzard (61)
ostatni: 28-03-2024 21:57, Peri Noid
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 22

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»