Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Gra "Ping-Pong" dla Atari ST |
Niedawno opublikowano nową, wyglądającą skromnie grę dla Atari ST/STE. Działa tylko w jedynym słusznym - jak mawiali niektórzy - trybie graficznym ST czyli mono 640x400. Mawiano tak z tego względu, że do ST monitor monochromatyczny SM124 miał obraz ostry jak żyleta, szczególnie w porównaniu z obrazem kolorowych monitorów i telewizorów CRT. Gra w ping-ponga to prosta, amatorska produkcja, ale wciąga, bo ma całkiem sprawnie odwzorowaną fizykę piłeczki. Ale uwaga! Przyjemność sprawia dopiero po opanowaniu zasad poruszania paletką, inaczej jest słabo. Można grać we dwóch lub z komputerem, jest ustawianie parametrów podkręcania, etc. Pliczek z grą to zaledwie... 22KB! To nawet na 8bitowym Atari byłoby niewiele, a tu mamy przecież maszynkę 16bitową. Plik jest dostępny na przykład u nas, w tym miejscu. I jeszcze filmik od autora gry: 2022-04-09 22:43 by Kaz
komentarzy: 23 |
Bca @2022-04-10 02:35:37 |
Kaz @2022-04-10 08:48:57 |
astrofor @2022-04-10 15:02:19 |
Mr. Dobra Rada @2022-04-10 18:16:01 |
Sam pomysł z okrągłymi paletkami mnie się podoba ...ale mamy 2022rok i jak widzę takiego monochroma to nie wiem kto oprócz autora i jego znajomych w to zagra i czym autor kierował się robiąc ping ponga - rozumiem że wzory matematyczne obliczające kąt odbijania piłki , jej fizykę mogą się fanom kodowania i matmy spodobać ,ale gry są przede wszystkim dla graczy. Autorze mam pomysł : jakby tak założyć że nie odbijamy piłeczki paletkami a piwnymi brzuchami dwóch gagatków to było by całkiem fajnie i zabawnie, dodaj więc może rączki , nóżki oraz główki a nikt o tej grze nie zapomni za te kilka tygodni ;) . :) |
Cyprian @2022-04-10 20:34:07 |
pirx @2022-04-11 01:09:43 |
Przykro mi ale @2022-04-11 10:34:50 |
Kaz @2022-04-11 11:22:51 |
Tak, oprawa graficzna mogłaby być znacznie lepiej zrobiona, bo się o to prosi. Z drugiej strony, są miłośnicy tak zwanej "esencji" tudzież czystego gameplayu, jest też współcześnie popularny nurt gier casual, które nie mają epatować oprawą graficzną czy dźwiękową. Dodam, że gra jest też w wersji dla współczesnych maszyn, niewiele się różni :D |
gorgh @2022-04-11 13:39:52 |
Kaz @2022-04-11 13:41:39 |
ROSY @2022-04-11 15:55:54 |
Na 8Mhz chodzi za wolno, ale dla dzieci nie ogarniajacych myszki moze to nawet lepiej :P Tak jak mowa na filmie - gra nie ma zadnych optymalizacji, np. ekran tla jest caly wklejany w kazdej klatce. Nie wiem czy GFA Basic 3.5 korzysta z blittera... No ale mamy, widze, sporo fachowcow, napewno któryś zrobi o wiele lesza wersje... :P |
Przykro mi ale @2022-04-11 18:47:35 |
ROSY @2022-04-11 22:19:50 |
Kaz @2022-04-12 07:24:04 |
Rosy - nie przejmuj się anonimowymi komentarzami, szczególnie takimi jak powyższy, który nie zawiera żadnej konstruktywnej krytyki. Ja uważam inaczej niż anonim, że należy autora poklepać po ramieniu, bo już sam fakt, że chce mu się zabrać za mało popularne w Polsce programowanie na ST/STE wymaga pochwały. GFA Basic 3.5 to moja ulubiona implementacja Basica, ale nie przypuszczałem, że ktoś obecnie zechce w tym pisać grę. Wielki plus ode mnie! Po drugie pochwała i "poklepanie po plecach" za pomysł - zarówno nietypowych paletek do ping-ponga, jak i fizyki ruchu. Po trzecie - plus za tryb monochromatyczny, prawdziwi ST-kowcy wiedzą dlaczego, amigowcy nie zrozumieją :D Jeżeli chodzi o konstruktywną krytykę - to z mojej strony są tylko dwie uwagi - ekran tytułowy domaga się grafiki, żeby atrakcyjnie zachęcać gracza do gry oraz optymalizacja dla 8MHz czyli klasycznych ST/STE - zresztą sam napisałeś, że tego nie robiłeś. Ale wielki szacun, że taką grę napisałeś - i zacieram ręcę na myśl, że może jeszcze zrobisz następną. Przy okazji rodzi się wiele pytań: dlaczego akurat ST? Dlaczego GFA Basic? Ciekawi mnie to właśnie dlatego, że nie ma zbyt wielu aktywnych ST-kowców, a staram się ich aktywizować. ZTCP GFA Basic 3.5 sam z siebie nie obsługuje blittera. |
Kaz @2022-04-12 10:46:24 |
A, jeszcze jeden drobiazg - kursor można wyłączyć, to nie będzie widoczny i nie będzie przeszkadzał. Jeżeli chodzi o "miganie" paletek to można spróbować synchronizować się do ekranu, ale nie wiem czy i jak VSYNC działa dla monitorów monochromatycznych, bo nigdy tego nie sprawdzałem. Dla niskiej i średniej rozdziałki działa. |
Mr. Dobra Rada @2022-04-12 16:33:36 |
@ROSY ... a jakbyś faktycznie dodał "sznurkowe"(jak lubisz zabawę w algorytmy) rączki , nóżki a paletkami by były owych ludzików brzuszki to naprawdę mogło by być ciekawie :D . @ pirx wiesz swego czasu chciałem zrobić coś swojego ,oryginalnego, ciekawego na A8 ,tyle że nie miałem z kim ,ba nawet komuś posmarowałem i wyszedł z tego mały kwas który będę musiał jeszcze wyjaśnić. Tak to jest jak się nie potrafi zakodować gry. Ale by gra była naprawdę dobra to winno się ją robić w zespole. |
ROSY @2022-04-12 17:56:50 |
Kaz @2022-04-12 19:44:54 |
ROSY @2022-04-12 20:10:59 |
ROSY @2022-04-12 20:12:02 |
Kaz @2022-04-12 21:38:47 |
ROSY @2022-04-13 23:38:10 |
Był błąd i troche pozmieniałem. Vsync powinien sie wlaczac od ok 16 Mhz. Zwiekszylem szybkosc kosztem dokladnosci, wiec moze np. pilka przeleciec przez siatke. Z koli przy 32 MHZ czasem zanika dzwiek, nie wiem dlaczego. Wiecej zmian nie planuje. Jak ktos chce sie pobawic moge przemyslec udostepnienie kodu i przekazanie uwag. |
Kaz @2022-04-15 10:12:27 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |