atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (14)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" dla Atari STE, które pojawiło się w tym roku na Silly Venture, a z którego autorami rozmawialiśmy na zoomie AtariOnline.pl 4 godziny (zapis rozmowy w poprzedniej nowince), złożone jest z wielu efektów, w tym koderskich. Jeden z autorów, Piotr "Scorpio" Ejdys, obiecał naszym czytelnikom dokładnie przeanalizować technikalia wybranego przez czytelników AtariOnline.pl efektu koderskiego na kolejnym spotkaniu zoomowym. W tym celu uruchamiamy ankietę wyboru spośród 11 efektów. Poniżej lista tych efektów, w kolejności ich pojawiania się w demie. Można wskazać jedną opcję, zapraszamy do głosowania:



2024-08-30 17:54 by Kaz
komentarzy: 22
Kaz @2024-08-30 18:12:10
No to jedziemy, w poniedziałek sprawdzimy wyniki :)
Cyprian @2024-08-30 18:22:14
brakuje przycisku "wszystkie"
Kaz @2024-08-30 18:25:36
Tak, ale nikt nie ma tyle czasu, żeby dokładnie wytłumaczyć absolutnie wszystko :)

Bo przypomnę, że te efekty zostały opowiedziane, jak zostały zrobione, w poprzednim materiale (rozmowie z autorami). Tu Piotr zamierza pokazać programistyczną stronę efektu, level hard.
tebe @2024-08-30 19:28:02
będą przykłady w Pythonie ?
draconus50 @2024-08-31 00:23:21
leonemo50@gmail.com Przełącz konto

???
atariki50 @2024-08-31 03:34:04
Panie Jakubie. Wielki szacunek za muzykę w tym demie. ATARI ST brzmi jak Falkon :)
as.. @2024-08-31 07:31:04
Gdzie jest Falcon ?
atariki50 @2024-08-31 12:27:48
as.

Po prostu AY dostał jaj :)
xorcerer @2024-08-31 15:47:50
Ja głosuję na pierwszy efekt: obroty bryły 3d. Acid opowiadał z grubsza jaki tam jest kawał ciekawej matematycznej optymalizacji. Warto by o tym powiedzieć.
0xF @2024-09-01 08:37:07
Brawo, potrzeba takiej koderskiej wymiany doświadczeń
Kaz @2024-09-01 18:21:20
To prawda, szczególnie dla zajmujących się Atari ST/STE, bo polskich źródeł jak na lekarstwo. Dla małego Atari robimy takie sesje wymiany doświadczeń na zoomie AtariOnline.pl od kilku lat.

Wyniki głosowania wrzucę tutaj:
https://atarionline.pl/forum/comments.ph...
Anon @2024-09-02 07:53:23
Wszyscy chwalą muzykę Jakuba, czy jest dostępna w formacie źródłowym? Chyba, że została zakodowana, to wtedy nie ;)
jhusak @2024-09-02 09:41:02
Atari STE ma DMA dla dźwięku i odtwarza muzykę strumieniowo z dysku przy 0% udziale procesora (z wyjątkiem ładowania z dysku). Muzyka jest napisana w Auxy Studio na iPadzie i nie ma z STE żadnego powiązania poza byciem odtwarzaną na nim.
tebe @2024-09-02 11:36:09
no nie wiem czy Atari by tak chciało ;)
Atari STE @2024-09-02 14:36:31
Zdecydowanie tak nie chciałem.
Jhusak @2024-09-02 15:42:50
A co ma to tego Atari, skoro ja i chłopaki chcieliśmy?
Kaz @2024-09-02 15:46:12
67 oddanych głosów. Aż tylu potencjalnych koderów ST/STE? Fajnie ;)
FUJI @2024-09-02 16:57:31
Czy ten temat ma jakiś związek z wątkiem z 2011 roku, do którego zostały wrzucone wyniki głosowania ? Autor tak się nauczył programować w asm 68k ?
Kaz @2024-09-02 20:36:55
Tak :)
Ponadto ten wątek posłuży do dalszych informacji nauki kodowania w asm na ST/STE.
George @2024-09-06 17:38:40
All of them.
dss @2024-09-07 05:45:34
Jak dla mnie demko bomba. Jeśli muzyczka z demka na YT jest naprawdę odgrywana na oryginalnym STE to chyba niedoceniałem do tej pory możliwości dźwiękowych STE :)

A dla mnie najbardziej interesującym efektem jest rotator kostki Rubika. A to z tego względu, że sam kiedyś zajmowałem się animacją 3D na 800XL i straasznie interesuje mnie jak inni podeszli do implementacji niektórych rzeczy. Ja akurat nie implementowałem algo linii zasłoniętej.
Odnośnie demka - interesują mnie:
- jaki algo rysowania linii zastosowano: zwykły Bresenham czy raczej tutaj linie rysuje HW Blitter STE?
- jaki algo linii zasłoniętej użyto?
- metoda rotacji kostki - zwykłe wzorki na sin i cos czy coś innego?
- jakie optymalizacje bądź modyfikacje zastosowano?
- ASM czy C?
dss @2024-09-07 05:51:35
Nie no nie mogłem się postrzymać i dodać nowy koment: muzyczka kosmos :) Kuba - masz więcej takich produkcji w takim klimacie?
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Gra "TONY" (424)
ostatni: 10-10-2024 11:44, tebe
Motocross (LiteRally) (648)
ostatni: 10-10-2024 11:29, Kaz
Problem Jasia cover (93)
ostatni: 10-10-2024 09:37, Kaz
Grupa Pink Softhard (89)
ostatni: 10-10-2024 09:09, Kaz
Filterek do Blizzarda (100)
ostatni: 10-10-2024 08:35, adi
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (22)
ostatni: 09-10-2024 23:44, hawix
SID i POKEY (695)
ostatni: 09-10-2024 22:51, nogorg
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (951)
ostatni: 09-10-2024 20:51, Kaz
Doom na lampce i nie tylko (9)
ostatni: 09-10-2024 16:25, Cyprian
MultiCLK Module for Atari 8-bit (15)
ostatni: 08-10-2024 20:03, mono
STe enhanced games (47)
ostatni: 08-10-2024 15:16, Konstantyn
[K] Monitor LCD S-Video (4)
ostatni: 08-10-2024 12:30, sun
Informacje o Graph2Font (G2F) (105)
ostatni: 08-10-2024 08:45, Vidol
ACC - Atari Cracov Conference 1993 (1)
ostatni: 08-10-2024 02:55, Kaz
Troche AMIGOWO.. ale prawie "ATAR... (37)
ostatni: 08-10-2024 00:26, rafaldudek

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2834
Ostatnio zarejestrowany: CpjJwWHV
Postów ostatniej doby: 42

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»