atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Będę grał w grę... "Millenium 2.2" z 2021-07-23 22:15 (1)
PeBe prezentuje swój program muzyczny z 2021-07-22 23:19 (5)
Narzędzia od Fox-a z 2021-07-22 10:48 (4)
Spotkanie z redaktorami "Świata Atari" z 2021-07-20 14:44 (1)
Wielki finał cyklu "MegaLoMania" z 2021-07-19 12:31 (16)
Będę grał w grę... "Ultima III" i inne! z 2021-07-16 16:21 (1)
Nasze nagrania: "Środowisko prasowe #24" i "MegaLoMania #15" z 2021-07-15 22:56 (2)
Środowisko prasowe cz. 26 z 2021-07-14 12:38 (12)
Atarowskie pismo w Empiku! z 2021-07-12 21:56 (19)
Lost Party 2021 za nami z 2021-07-12 11:31 (8)
Będę grał w grę... "Populous II" z 2021-07-10 00:59 (6)
Wspomnienie Jasona "TMR" Kelka z 2021-07-08 23:13 (9)
Co może być w środę? z 2021-07-07 09:30 (2)
Jak powstawała "Medusa" z 2021-07-06 06:03 (10)
Konkurs na ATASCII Art z 2021-07-04 17:20 (4)
Lost Party 2021 z 2021-07-02 21:02 (13)
Skutki środowisk prasowych... z 2021-07-01 00:12 (15)
Środowe "Środowisko prasowe" z 2021-06-30 06:26 (2)
Zapowiedź KWAS-a #23 z 2021-06-29 01:16 (7)
Benefis Jasona "TMR" Kelka z 2021-06-28 14:39 (1)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (9)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zmarły konkurs
Sikor tradycyjnie organizuje szybki konkurs, w aktualnych klimatach:

Hej!
Ogłaszam konkurs na grę obsługiwaną spacją.
Zasady:
- gra o tematyce zmarłych/duchów
- gra autorska
- obsługa jednym przyciskiem
- ma działać na standardowym Atari 65XE bez dodatków
- ma chodzić pod dowolnym DOSem lub ładować się spod Chaos Loadera (dla XXL-a: tak, X-BIOS dozwolony, o ile zadziała z czymś innym - nie przeszkadza mi on)
Czas trwania:
DeADLINE NIEDZIELA, 02.11.2014, GODZINA 21:00
Nagrody:
Tylko jedna: komplet pocztówek plus papierowa wersja Błękitnych Nimf (bez kostki), wysyłam wygranej osobie.
Prace wysyłamy na adres: sikor(podkreśł_spację)soft[zwierzę, od którego ponoć pochodzi człowiek]poczta(jakaś_kropka)fm
Po otrzymaniu gry - głosowanie do 12.11.2014.
Pozdrawiam,
Paweł "Sikor" Sikorski



2014-11-01 21:18 by TDC
komentarzy: 25
larek @2014-11-02 09:54:01
Na napisanie gry jest 24 godziny, a na głosowanie 10 dni? I gdzie tu sprawiedliwość? ;)
-tbxx- @2014-11-02 11:07:14
DeADLINE NIEDZIELA, 02.11.2014, GODZINA 21:00

Do "północy" bym coś napisał (bo pomysł jest)... a tak to dopiero po 21 będę miał czas coś robić na "Atari" :/
Anon @2014-11-02 11:27:47
Myślę że Sikor dopuści twoją pracę, nawet jak ja zgłosisz o północy. To nie SV 😉
tdc @2014-11-02 14:43:51
Też jestem za przesunięciem deadline o parę godzin ;)
s2325 @2014-11-02 16:27:20
Deadline nabiera nowego znaczenia w listopadzie.
KubalasaBliskomorski @2014-11-02 18:21:31
jaki polecacie program do robienia gier na atari ?
larek @2014-11-02 20:02:30
Atari Basic
jhusak @2014-11-02 20:07:31
Basic, Action lub assembler do kodowania. RMT do muzyki, a do grafiki Grafx2, G2f. Do scenariusza notepad, textedit lub vim czy emacs, to testowania Altirra lub atari800, może być w wersji atari800win. Do map i znaków Envision Reborn czy Atari Fontmaker z pomocą G2f
-tbxx- @2014-11-02 20:32:13
A jednak coś tam się udało zrobić. Masa błędów ale da się "zagrać" ;)
bob_er @2014-11-02 20:42:52
Gdyby na napisanie był przynajmniej tydzień, może coś prostego bym napisał. Ale jeden dzień - mało czasu. Niektórzy mają rodziny na karku,
-tbxx- @2014-11-02 20:45:42
2.5h pisania z przerwami na "to" i "tamto" - wiec jakość gry nie jest porażająca. Grunt że "w miarę" działa (nie do końca tak jak chciałem :/ )
miker @2014-11-02 21:12:24
No, to ja powiem, że ode mnie też "coś" będzie. :)
tdc @2014-11-02 21:20:53
Tak, Miker zrobił muzykę do gry którą kodował Bob_er ;):)
A Bob_er pewnie nie wie że coś robił :):)
miker @2014-11-02 21:24:22
Przekazane od Sikora: "Są dwie gry - jedna działa, w drugiej jest źle zrobiony font - do autora poszła prośba o poprawę. Dodatkowo była prośba o przedłużenie deadline-u - przedłużam do 22 (mam nadzieję, że poprawki fontu wpłyną).".
larek @2014-11-02 21:40:34
Sikor we własnej osobie nie może tu nic napisać?
larek @2014-11-02 21:42:07
Znaczy się - ma jakiegoś bana ba stałe, czy jak?
tdc @2014-11-02 22:13:05
Po długich rozmowach przyznaję że ma, ale nie takiego technologicznego tylko takiego innego typu ;)

Ale musze przyznać że w tej materii sporo się posunęło do przodu na ostatnim Pixel Heaven, więc może w przyszłości wszystko dojdzie do normy.
Anon @2014-11-02 22:25:50
Sikor ma focha
tdc @2014-11-02 22:31:22
Myślę że to cięższy temat...
nosty @2014-11-02 22:39:36
Hehe, przypomniała mi się kwestia, którą przed chwilą usłyszałem w filmie "Ostatni Samuraj": "Jego głos brzmi zbyt czysto by mógł zabrzmieć w tej sali" :)

Ale to było o cesarzu Japonii ;)
tdc @2014-11-02 22:49:24
Dobre, wypisz wymaluj pasuje do mnie ;):)
nosty @2014-11-02 22:57:03
Gra Rest In Peace ciekawa, ale duszek zżera przednioty (chyba ze bylo to zamierzone). No i opoznienie w reakcji na wcisniecie spacji tez nie ułatwia.
Ale wciąga :)
nosty @2014-11-02 23:19:46
tdc, jak rozwiązałeś kwestię, że bohater zabija duszka uderzając go z góry, a sam ginie gdy trafi go z boku lub z dołu?
Przecież każdy duszek to tylko jeden... duszek ;)

Myślałem, że wykorzystujesz to, że piernik jest zrobiony z dwóch, ale przy tym układzie pikseli jakoś tego nie widzę.

Potem pomyślałem, że wykorzystałeś ruch (czyli jak spada to zabija, jak się wznosi to ginie), ale eksperyment wykazał, że tak nie jest.

Zdradź tajemnicę :)
tdc @2014-11-08 05:58:11
Jest tutaj podstawowy problem, mianowicie system kolizji duszków podaje jedynie 1 lub 0. Zwykle się to sprawdza, gorzej gdy na jednym duszku porusza się więcej obiektów (tu nawet 10), wtedy sprzętowe kolizje są na nic.

Podobny problem był w grze Tedecujące starcie, gdyż na jednym i tym samym dyszku był samolot gracza ale i naprowadzane rakiety. Sprzętowe kolizje wtedy wykazałyby trafienie (1) lub brak (0), ale przy trafieniu to gracz ma zginąć czy przeciwnik bo został trafiony wystrzelonym pociskiem?
Ten problem jest nierozwiązywalny normalną logiką, może tą urzędników urzędów skarbowych czy też innych, dałoby radę :-> :P

No ale ponieważ urzędnicy żyją w kompletnym oderwaniu od rzeczywistości, to my żyjący w niej musimy rozwiązać to inaczej...

Zasada jest prosta KISS, w tym konkretnym przypadku kluczowe są dwie zależności: fire wciśnięty lub nie oraz wysokość na której znajduje się dany przeciwnik i gracz. Więcej nie trzeba.
Należy wybrać graniczną wysokość przeciwnika powyżej której z nienaciśniętym fire gracz zbija duszka, a poniżej sam ginie.

Co do dwóch duszków na postać gracza to umyślnie z zasady nie stosuję takich ograniczeń, jeśli idzie n duszków na dany obiekt to jest pełna swoboda na ich używanie, w końcu gry na Atari mają wyciągać maksimum z tego co Atari udostępnia ;)
Ale oczywiście w pewnych sytuacjach (jak Jamy) można się posiłkować takimi rozwiązaniami.


Jak widać to żadna tajemnica;) Po prostu należy sobie wszystko maksymalnie upraszczać.
tdc @2014-11-26 07:23:31
Moje słowa okazały się prorocze, dopiero co marudziłem na urzędników skarbowych, a tutaj wyskoczyła afera dziadków leśnych, którzy zachowywali się tak, jakby szybko chcieli udowodnić że nie tylko w skarbówkach siedzi się na stołkach i marnuje kasę podatników (i to w "obowiązkach", które mają dla kraju szkodliwy wpływ czy też jedynie konsekwencje). Co z tą Polską...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Lost Party (79)
ostatni: 24-07-2021 17:41, pebe
Zewnętrzne rozszerzenie RAM (512 ... (412)
ostatni: 24-07-2021 17:26, Peri Noid
Warsztaty graficzne z G2F (86)
ostatni: 24-07-2021 16:14, Kaz
SFX-Tracker (291)
ostatni: 24-07-2021 16:00, pebe
SDrive nie wczytuje niektórch gier (24)
ostatni: 24-07-2021 15:00, Peri Noid
Drukarka (triskarny) Tesla BT100 (8)
ostatni: 24-07-2021 14:57, Peri Noid
RastaConverter by Jakub Dębski (785)
ostatni: 24-07-2021 12:57, tebe
Nowa gra "(l')Abbaye des Morts" (2)
ostatni: 24-07-2021 12:51, tebe
"Bajtek" - nowe wydania! (56)
ostatni: 24-07-2021 09:20, miker
Program PC dla przygotowania graf... (33)
ostatni: 24-07-2021 08:08, tebe
RPG - Role-Playing Games albo Rom... (49)
ostatni: 23-07-2021 20:42, Kaz
Ile kanałów dźwięku ma Atari? (37)
ostatni: 23-07-2021 19:23, Peri Noid
SID i POKEY (562)
ostatni: 22-07-2021 22:56, emkay
RetroAge.net (134)
ostatni: 22-07-2021 21:56, tbxx
California Access 2001 (15)
ostatni: 22-07-2021 21:44, jakubd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2360
Ostatnio zarejestrowany: Norby
Postów ostatniej doby: 57

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (20)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (28)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (22)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (56)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»