atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Firmy retrokomputerowe - cz.2. Galtron z 2021-05-06 17:45 (1)
Firmy retrokomputerowe - cz.1. Retronics z 2021-05-04 23:00 (11)
Legia na Atari ST z 2021-05-01 22:50 (10)
Słów kilka o Fujinet (cz.3) z 2021-04-28 19:12 (9)
Nowości w świecie Atari z 2021-04-19 20:58 (23)
Dodatkowe kolory duszków z 2021-02-25 20:46 (19)
Środowisko prasowe z nowymi "Bajtkami" z 2021-02-24 12:22 (13)
"Albert" poprawiony z 2021-02-22 09:39 (55)
Światowa premiera "Uprchlý vekslák" z 2021-02-21 13:20 (14)
Czy nowa edycja "Bajtka" jest coś warta? z 2021-02-19 09:51 (14)
Światowa premiera "Alberta" z 2021-02-14 15:33 (139)
"Rainer" uwolniony! z 2021-02-13 21:30 (8)
Jeszcze nowszy "Recoil" z 2021-02-06 08:01 (5)
Niezwykła historia pewnej kasety z 2021-01-25 12:03 (27)
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty z 2021-01-24 10:27 (20)
"mouSTer" czyli myszka ST z 2021-01-23 15:32 (28)
Wybieramy najlepsze dema na Falcon030 z 2021-01-16 18:35 (22)
Ponownie "Środowiska prasowe" z 2021-01-12 17:10 (5)
Spowiedź autora #2 - Tbxx z 2021-01-08 18:52 (8)
New Year's Disc 2021 z 2021-01-01 23:57 (6)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Odkurzone gry Gandalfa – część II
Rok temu pisałem o odkurzonych ze starych nośników grach Słowaka Milana Skoludy, używającego ksywy Gandalf. Co kilka miesięcy udostępnia on na swojej stronie kolejne tytuły i dzisiaj przedstawię kolejną ich partię.

Żadna z tych gier nie była upubliczniona „w dawnych czasach”, premierę mają właśnie współcześnie na stronie autora. Założenie Gandalfa przy powrocie do starego kodu było takie, że nie będzie zmieniał oryginalnej rozgrywki, najwyżej poprawi bugi. We wszystkich grach dodane zostało automatyczne zapisywanie na dysku najlepszego wyniku (w przypadku emulatora Altirra trzeba ustawić możliwość zapisu: File → Disk Drives → R/W).

  • U-boat (premiera: marzec 2017)


  • Ta gra pochodzi z 1988 roku i jest jedną z pierwszych produkcji Gandalfa napisanych w Turbo Basicu. Rozgrywka jest podobna do takich klasyków, jak Seafox czy Seawolf 2 – z tą różnicą, że tutaj na ekranie w jednym momencie jest najwyżej jeden statek przeciwnika i jedna torpeda (z dziesięciu), którą wystrzeliwujemy. Są trzy typy statków-celów – dostajemy 30/ 60/ 100 punktów w zależności od trudności trafienia.

    Aby przejść do drugiego levelu, trzeba uzyskać w pierwszym co najmniej 100 pkt, aby przejść do trzeciego – co najmniej 200 pkt w drugim i tak dalej.


    Na początku widzimy czarny ekran, następuje inicjalizacja grafiki. Gandalf – jak pisze – mógłby obecnie zrealizować to inaczej, mając dzisiejszą wiedzę, ale nie chciał zbytnio modyfikować oryginalnego kodu.

    Grę możemy pobrać stąd.


  • Pristátie na Mesiaci, czyli Lądowanie na Księżycu (premiera: styczeń 2017)


  • W roku 1987 powstała pierwsza gra napisana przez Gandalfa, jeszcze pozbawiona jakichkolwiek elementów graficznych. Milan swój kod w Atari Basicu oparł na algorytmie z czasopisma ABC. Niestety istnieje tylko wersja słowacka, ale rozgrywka jest na tyle prosta, że łatwo jest się w niej zorientować.

    Celem gry jest bezpieczne wylądowanie na powierzchni satelity Ziemi. Tor lotu naszego pojazdu opisywany jest przez 3 parametry prezentowane na ekranie:
    Výska – wysokość,
    Rýchlost' (rýchlost' klesania) – prędkość opadania,
    Zásoba paliva – zapas paliwa.


    Na początku wybieramy jeden z 5 wariantów warunków startowych, od najłatwiejszego poczynając. Lądowanie składa się z kolejnych tur, w każdej z nich ustawiamy moc silnika (t'ah motorov) w procentach, a komputer odpowiada nam nową trójką obliczonych parametrów.

    Rozgrywka zakończy się sukcesem, jeśli w momencie osiągnięcia wysokości zero prędkość opadania nie będzie przekraczała 2 m/s.

    Plik z grą znajdziemy tutaj.


  • Meteors PMG (premiera: luty 2017)


  • Udoskonalona wersja gry Meteors, o której pisałem poprzednio. Tym razem rój meteorów przesuwa się z góry na dół, a nasz statek – wykonany w grafice PMG – jest wyraźnie większy, co czyni grę trudniejszą niż poprzednio i stąd 3 początkowe życia zamiast jednego.

    Plik z grą pobieramy z tego miejsca.


  • UFO Hunt (premiera: kwiecień 2017)



  • Gra powstała w 1989 roku. Łapiemy w niej latające spodki, a używamy do tego zadania latającej maszyny z dwiema teleskopowymi rękami wysuwanymi po naciśnięciu przycisku. Obce statki gwałtownie manewrują: trzeba zbliżyć się na tyle, aby móc wykonać swą misję, ale równocześnie uważać, aby nie zderzyć się z którymś z nich.

    Nieco przeszkadza nie najlepsze odświeżanie grafiki obiektów w grze, gdy nakładają się na siebie.

    Grę można pobrać stąd.

    2018-01-09 23:47 by "Adam"
    komentarzy: 5
    Znafca @2018-01-11 13:03:08
    "inicjalizacja"
    Polska język trudna język.
    Adam @2018-01-11 13:30:05
    Zgadza się, jest trudny nawet dla znawców ;)
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/inicja...
    xeen @2018-01-11 22:10:31
    zagrałem chwilę w ubota, bo lubię gry na jeden przycisk. Cytując klasyka: "W grę można zagrać, nic się nie stanie. Można też nie zagrać, też nic się nie stanie" :)
    Sędzia Stuleja @2018-01-12 01:00:39
    Makabryczne te "gry"....
    xeen @2018-01-13 08:58:07
    bez przesady. to są gry z 88. Wielu z nas miało taki okres i pisało sobie proste gierki w basicu. Sam nie moge odżałować, że moje przepadły ... w części. Bo o część poprosiłem kolegę Voya aby mi spróbował z kaset odzyskać. I też się "pochwalę" :)

    A sam ubot jest nawet grywalny
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Zewnętrzne rozszerzenie ram , 512... (316)
    ostatni: 06-05-2021 18:39, maxpayne
    Gra "Assembloids XE" (14)
    ostatni: 06-05-2021 17:46, Kaz
    SFX-Tracker (1)
    ostatni: 06-05-2021 15:08, pebe
    KRET - gra zręcznościowo-logiczna (60)
    ostatni: 06-05-2021 14:46, pebe
    Fred - konkurs na 30-lecie (6)
    ostatni: 06-05-2021 08:50, Barnaba
    Prawdziwa walka Atari kontra Comm... (367)
    ostatni: 06-05-2021 03:57, Tiger
    800xl - jak szybko rozpoznać, czy... (4)
    ostatni: 06-05-2021 01:47, itguyinaction
    NeoTracker - sample (17)
    ostatni: 05-05-2021 23:33, pin
    Legia na Atari (11)
    ostatni: 05-05-2021 21:25, Oskar Skoczeń
    Ciekawostki (4931)
    ostatni: 05-05-2021 18:53, pyniek9999
    Atarynka i inne 8-bitowce konwert... (23)
    ostatni: 05-05-2021 18:27, Peri Noid
    FREDDIE - żyje ! (15)
    ostatni: 05-05-2021 06:08, Zenon
    Atari 600XL czerwony obraz (14)
    ostatni: 04-05-2021 23:46, solo/ng
    Atari800 dla Raspberry Pi (98)
    ostatni: 04-05-2021 23:19, Pecus
    JagNESFest (21)
    ostatni: 04-05-2021 22:14, jesionen

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2332
    Ostatnio zarejestrowany: Kamiloska01
    Postów ostatniej doby: 19

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (20)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (28)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (21)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (55)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»