atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
U nas wszystko gra! MegaLoMania #7 z 2020-11-29 14:36 (3)
Dzisiaj "Środowisko prasowe" #12 z 2020-11-25 16:37 (0)
Historia reklamy w grach komputerowych z 2020-11-21 18:25 (17)
Gramy z autorem w "Last Squadron" z 2020-11-19 11:38 (19)
Ponownie "Środowisko prasowe" z 2020-11-15 20:41 (19)
Jak zrobić cover muzyki z Atari? z 2020-11-07 00:58 (40)
Gra "LiteRally" z 2020-10-24 00:08 (106)
Środa z prasą (cz.7) z 2020-10-12 08:43 (12)
Nowy "Atari Font Creator" z 2020-10-09 17:18 (13)
Nowa książka o Atari z 2020-10-01 08:23 (24)
"Atari Fan" po angielsku już jest! z 2020-09-23 07:15 (11)
Nowy RECOIL, jego historia i język Ć z 2020-09-10 20:26 (11)
Środa z prasą (cz.3) z 2020-08-31 22:44 (9)
Narzędzie do tworzenia scrolli z 2020-08-29 19:31 (9)
Żużelek dla czterech graczy z 2020-08-23 09:36 (38)
Kartridż Sparta DOS X z 2020-08-22 08:29 (4)
Usprawnienia magnetofonu XC12 z 2020-08-14 12:27 (11)
Rusza pre-order gry Adam Is Me na kartridżu z 2020-08-09 19:08 (40)
Atarowskie akcenty na imprezie Decrunch 2020 z 2020-08-06 21:00 (14)
Premiera "Gry w linie" z 2020-07-24 09:20 (19)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Żużelek dla czterech graczy
Wojciech "Bocianu" Bociański napisał:

Gier dla wielu graczy (multiplayer) nigdy dosyć, a że w moim skromnym dorobku jest takowych niewiele, to postanowiłem multiplayerową grę napisać. Gra Dirt Track Speedway to prosty symulator wyścigów żużlowych, gdzie nasz motor zakręca tylko w lewo i musimy tak manewrować, aby nasz tor jazdy był optymalny, bezpieczny i najszybszy. Wiem, że sam pomysł nie jest oryginalny. Jeszcze na studiach, czyli ponad 20 lat temu, mieliśmy dyskietkę z plikiem zuzel.exe, którą dało się odpalić na niemal wszystkich maszynach na całej politechnice, i grać w kilka osób na jednym komputerze, w ten niewymagający, ale jednak trzymający w napięciu tytuł. Mam też świadomość istnienia podobnej gry na Atari, napisanej zresztą przez mojego kolegę Koalę, ale jest ona mocno surowa, i moim zdaniem, mało grywialna. Więc usiadłem, przemyślałem temat i podjąłem się zrobienia wersji na Atari i to od razu dla czterech graczy.



Na standardowej maszynie można grać we trzech: dwóch graczy na joystickach, a trzeci używa spacji. I tylko spacji, gdyż gra jest tak zwaną "jednoprzyciskówką". Gra obsługuje także interfejs MultiJoy, umożliwiając grę czterem osobom naraz. Na joystickach używamy tylko przycisku fire, który powoduje skręt motoru w lewo. Im dłużej trzymamy przycisk, tym mocniej zakręcamy. Motocykl "na prostych" przyspiesza automatycznie, ale podczas zakrętów sam nieznacznie zwalnia. Daje nam to pewne możliwości manipulowania prędkością i zdobywania przewagi nad innymi graczami, przez obieranie najkorzystniejszej trajektorii skrętu. Gra nie wybacza błędów i gdy "przeciągniemy" zakręt to zaliczamy bandę i dyskwalifikacja. Easy to learn, hard to master ;)



Gra umożliwia "szybki wyścig", w którym możemy wybrać ilość okrążeń oraz graczy, i po prostu szybko sprawdzić kto jest lepszy. Dodatkowymi trybami gry są mecze, w których możemy rozgrywać określoną z góry ilość wyścigów, lub grać do ustalonego z góry limitu punktów. Punkty przyznawane są podobnie jak w prawdziwym żużlu, czyli za pierwsze miejsce są 3 punkty, za drugie 2, a trzecie miejsce premiowane jest jednym punktem. W przypadku dyskwalifikacji punktów nie dostajemy wcale.

Gra zapamiętuje też najlepsze czasy dla poszczególnych ilości okrążeń, oraz pamięta najlepszy czas pojedynczego okrążenia. Daje to dodatkowe możliwości "maksowania" czasów i wyników.



Teoretycznie gra powinna się odpalić na każdym Atari. Program wykrywa stereo Pokey i potrafi to wykorzystać, tak podczas odtwarzania muzyki jak i w trakcie samej gry. Jak zwykle autorem oprawy muzycznej mojej gry jest kolega LiSU, który tradycyjnie zrobił kawał dobrej roboty i dzięki mu za to. Dziękuję też testerom - krap sprawdzał, czy moja obsługa MultiJoya w ogóle działa, pancio testował multiplayera z dzieciakami, oraz tooloudtoowide, który przetestował czy gra odpala na niecodziennych konfiguracjach sprzętowych.

Mam nadzieję, że gra się Wam spodoba i dostarczy wielu emocji podczas multiplayerowych sesji. Plik dostępny tutaj. Udostępniam także źródła dla ciekawskich. Oczywiście w Mad-Pascalu. Pozdrawiam, Bocianu.





2020-08-23 09:36 by "bocianu"
komentarzy: 38
Kaz @2020-08-23 09:49:47
Brawo Bocianu! A przy okazji dodam, że trochę tych rozmów o grze było na naszych sesjach zoomowych, kto nie był niech żałuje, bo było zabawnie, a i można było się dowiedzieć sporo o żużlu, a także kulisach powstawania gry :D
Kaz @2020-08-23 11:56:20
Bocianu - pojawiają się pytania na fejsie i yt, te same co pojawiły się na zoomie - czy są jakieś plany co do wersji gry na FujiNet - jakbyś mógł powtórzyć to, co mówiłeś również na zoomie...
gorgh @2020-08-23 12:11:26
bardzo fajna gierka, dzięki
bob_er @2020-08-23 13:26:38
Wydaje mi się, że Koala kiedyś popełnił coś podobnego.
Philsan @2020-08-23 15:17:31
Very nice. What is your best lap time? Mine is 08:07.
pustak @2020-08-23 17:04:22
Gierka bardzo fajna!
Pamiętam kreski pod nazwą Speedway 98 na PC to była wg. mnie najbardziej udana wersja.

Dwie uwagi do wersji Atari:
Nie wiem czy to możliwe ale:
- lepiej by było jakby start był na jakiś znak (zielone światło losowych parę chwil i start) czy coś takiego. Dochodzi dodatkowy element rywalizacji i można zaliczyć taśmę.
- kolory kasków (kresek) jak w żużlu czyli czerwony, niebieski, biały i żółty.

Dzięki za grę!
tooloudtoowide @2020-08-23 18:27:10
dopraszam się o opcję paddles, oczywiście sam przycisk z każdego paddle do obsługi, ale to da możliwość 4 graczy na stockowym sprzęcie z epoki.
bocianu @2020-08-23 19:55:05
@gorgh: dzięki

@bob_er: dla tych czytających napisałem o tym w opisie.

@pustak: kolory kasków niestety nie da rady. Musiałbym dwa kolory rysować jeszcze duchami, a wtedy nie dałbym rady się wyrobić w jednej ramce.

@tooloudtoowide: ok, dobry pomysł, postaram się dodać.
CharlieChaplin @2020-08-23 21:17:41
Yes, there already was a Zuzel version by Koala for A8, visit Fandal's webpage and enter "Zuzel" as search string... (id=3458).

But this new version is much nicer and for more players!
(And Paddle support for 4 players would be great!)
Mq @2020-08-24 00:33:42
W paddle jeśli się nie mylę przycisk pierwszego i drugiego gracza na danym porcie joya jest odpowiednikiem wychylenia joya odpowiednio w lewo i prawo (po prostu te przyciski wykorzystują pin 3 i 4 portu, czyli dla joya kierunki lewo-prawo).

Idąc tym tropem jak już by była zrobiona wersja na 4 graczy na paddle, to można zrobić grę drużynową, w jednej drużynie gracz 1 i 2, a w drugiej gracz 2 i 3. Wykorzystując fakt, że to są te same przyciski co kierunki lewo-prawo w joyu, wyobrażam sobie, że można by wtedy też grać w dwóch graczy sterując czterema motorkami - każdy gracz dwoma swoimi za pomocą wychylania joya w lewo i prawo. Nie wiem czy to nie było by za trudne do ogarnięcia, żeby tak sterować joyem dwoma motorkami na raz, ale może się jakoś by dało, więc może warto przemyśleć i sprawdzić jakieś takie wersje. Ogólnie bazując na tego typu pomysłach można by po prostu wprowadzać kolejne warianty gry.
KrĂłtki @2020-08-24 08:10:52
Podoba mi się! Pamiętam wersję pecetową jeszcze z liceum - choć u nas z gier dla wielu graczy to królował Quake. Łezka się w oku kręci.

Sugestie:
1. 4. gracz mógłby być sterowany Shiftem. A używając jeszcze klawiszy konsoli, to w ogóle można by grać we czterech tylko na klawiaturze.
2. Jakby te zielone brzegi toru dało się narysować za pomocą duszków, to byłby jeden wolny kolor do rysowania śladu gracza nr 3.
tooloudtoowide @2020-08-24 10:40:21
@Mq, dokładnie - daje to trochę więcej kombinacji ale i możliwości.

1) można założyć grę dwóch graczy na jednym paddle czyli jednym porcie joya.

2) powyższe daje możliwość wykorzystania portu 2 joya na kolejnego gracza i klawiaturę jako czwartego gracza.

dwa zestawy paddle raczej mało kto ma :(

Pytanie o porty w Atari 400/800 (bez XL) bo tam są cztery porty joya fabrycznie :)
bocianu @2020-08-24 10:50:41
Proponuje docelowo takie schematy sterowania:
- Multijoy
- Joy1 Joy2 Spce Shft
- Joy1 Joy2 joy3 joy4 (400/800)
- Joy1 Spce Pad1 Pad2
- Pad1 Pad2 Pad3 Pad4

Czy coś pominąłem?
Bartodziej @2020-08-24 10:56:33
Fajny pomysł z grą i z wiosełkami.
A dałoby radę aby ślad nie miał koloru moto tylko jakiś szary? Bo tak to wygląda jak wyścig węży ;)
tooloudtoowide @2020-08-24 11:02:21
Bocianu, no tak teoretycznie to pominąłeś Atari 800 :) ja wiem, że w Polsce z 50 osób ma :) ale wraz z Incognito dostały nowe życie.
Peri Noid @2020-08-24 13:37:55
Na 400-ce z 48KB też ładnie działa i aż by się chciało te dodatkowe gniazda joyów wykorzystać. Pomysł z wiosełkami jest jeszcze lepszy.
Peri Noid @2020-08-24 13:50:31
Poprawka: na 400 jednak nie działa poprawnie.
Ktos @2020-08-24 13:55:33
Tenchi widzisz to ?? :)))
xeen @2020-08-24 15:21:37
lubie gry na jeden przycisk.
dobra gra turniejowa na party
bocianu @2020-08-24 15:39:02
@xeen: tak, też troszkę z taką myślą ją robiłem :)
grey / mystic bytes @2020-08-24 18:18:01
@bocianu: świetny pomysł!
Tenczix @2020-08-24 19:51:09
@Ktos: widzę.
0xF @2020-08-24 20:11:31
Żużel na ataraka, brawo!
+1 dla Shifta, te cztery schematy sterowania są świetne.
IRATA4 @2020-08-25 11:44:17
Fajna gra,ale czemu taka surowa plansza tytułowa? jakis motocyklista w hi res by sie zdał, poza tym spoko i muzyczka fajna,ale gdzie te motory....? pownno być Worms Race ;) pozdro
jakubd @2020-08-25 14:26:46
Świetny kawałek gry, pamiętam zuzel.exe ze szkoły średniej (w ogóle to ciekawe kto co jak z tą gierką, skąd się wzięła itd.) i te wszystkie strategie. Nawet z bratem pisaliśmy wersję jej do Androida. Z przyjemnością zagram.
Bi dżej Cismpf @2020-08-25 19:42:13
zróbta port na P-c :)
bocianu @2020-08-25 22:47:57
dodałem nowe schematy sterowania. enjoy!
Mq @2020-08-26 14:34:45
@bocianu, wiem że można mnożyć koncert życzeń w nieskończoność, ale czy da się łatwo zaaplikować jeszcze taki schemat, żeby na dwóch graczy mogło być spacja+shift? Chodzi o taki scenariusz, żeby grać we dwóch bez żadnych kontrolerów na samym gołym Atari.
Corrector @2020-08-27 00:38:55
mało grywialna - taka se literówka w tekście
tooloud @2020-08-27 01:09:51
na wiosełkach genialnie!
xxl @2020-08-27 14:28:46
atari XLGS na obudowie ma 4 klawisze ktorch stan mozna wykryc, tak wiec mozliwe jest sterowanie 4 playerami bez koniecznosci podlaczania klawiatury lub manipulatorow :D
mgr_inz_rafal @2020-08-27 22:24:00
Eleganckowość :)
Pisaliśmy z kumplami na zaliczenie laborek wersję sieciową - "netzuzel.exe". W pierwszej wersji każdy player robił broadcast na całą sieć, a reszta łapała pakiety. Jak odpalaliśmy gierę to od razu przylatywał admin z megawkurwem, że mu cała serwerownia mruga...
mgr_inz_rafal @2020-08-27 22:24:46
Zaznaczam, że to było na studiach, więc wtedy nie byłem jeszcze "mgr inż.", dlatego też tak słabo programowałem :D
Mq @2020-08-27 22:34:04
To faktycznie beznadziejnie, czyli byłeś po prostu Rafał, w dodatku jak się zawołało, to nawet nie wiadomo który, bo niejednemu psu Anto... eee, znaczy Burek:-)
pirx @2020-08-28 15:21:41
@xxl pomysł na sterowanie w XEGS fantstyczny ;)
Mq @2020-08-28 17:27:37
Nie wiem czy by się dało, ale w xegs każdy przycisk ma swój kolor, więc wtedy zawodnicy mogli by mieć odpowiadające im też kolory:-) Płyniemy już z fantazjami:-)
xxl @2020-08-28 17:40:07
3 klawisze na obudowie ale... ciekawe czy poprzez bit 4 rejestru $D20F mozna odczytac stan klawisza PLAY w magnetofonie? :D moze magnetofon molby byc potraktowany jako czwarty manipulator :DD
GRooBY @2020-09-13 13:30:16
Probowalem sciagnąć plik i niestety stronka sie otwiera ale nie pobiera pliku plus jakies zaszyfrowane znaczki wyskakuja na stronie? Czy to tylko moj problem - laptop mi pada? ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Emulacja ANTIC'a na GPU (49)
ostatni: 01-12-2020 01:37, mrk
Ciekawostki (4820)
ostatni: 30-11-2020 19:46, Adam
Moja mała biblioteka dla Atari ST (7)
ostatni: 30-11-2020 18:08, jpacanowski
Zapowiedź gry komnatowej (2)
ostatni: 30-11-2020 16:31, gorgh
Poszukiwany, poszukiwana... zagin... (10)
ostatni: 30-11-2020 14:51, Kaz
Najlepsze wybuchy w grach? (40)
ostatni: 30-11-2020 14:41, Kaz
Nowe "Amaurote" (79)
ostatni: 30-11-2020 11:22, IRATA4
Handlarze giełdowi na Atari (63)
ostatni: 30-11-2020 11:17, IRATA4
River Raid - gra bez końca? (54)
ostatni: 30-11-2020 10:20, Kaz
David Prowse (Darth Vader) zmarł ... (7)
ostatni: 30-11-2020 10:13, bruno_j
Konkurs ABBUC 2020 - pliki (55)
ostatni: 30-11-2020 00:35, CharlieChaplin
MadPascal - modyfikacja znaków a ... (12)
ostatni: 30-11-2020 00:33, tebe
Schemat S-Video (4)
ostatni: 29-11-2020 23:54, Kaz
Wątek do testów (130)
ostatni: 29-11-2020 22:36, mrk
U nas wszystko gra! (94)
ostatni: 29-11-2020 22:26, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2236
Ostatnio zarejestrowany: Ryszard S
Postów ostatniej doby: 25

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (54)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (24)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»