atarionline.pl Atari dla dyletanta, czyli jak zbudować studio nagrań na bazie ST? - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1: CommentAuthorIreniusz
    • CommentTime28 Dec 2015
     
    Pozdrawiam wszystkich Atari-maniaków ;-)

    Jestem kompletnie "zielony" w sprawach komputerowych.
    Chciałbym zarganizować amatorskie studio nagrywania muzyki w oparciu na systemie Atari ST 1040 (Cubase) - nagrywanie sekwencji midi oraz na MacBookPro - nagrywanie ludzkiego głosu oraz dźwięków z akustycznych instrumentów.
    Po nagraniu odpowiednich partii muzycznych (sekwencji midi i vawe'ów) chciałbym to wszystko zmiksować i wyedytować.

    Moje pytania:
    1. Jak użyć Atari ST1040 we współpracy z Mackiem i czy jest to w ogóle możliwe?
    2. Jakie szczególne oprogramowanie jest do tego potrzebne? Mam jakiegoś Cubasa na Atari oraz Garage Band na Maca.
    3. Jak prawidłowo to wszystko podłączyć aby czegoś nie spalić? (sterowniki, kable, przejściówki, itp)
    4. Może są jakieś inne problemy z tym związane, o których nie mam pojęcia, a które są ważne? (miksery, moduły, "bajery", itp)

    Dziękuję za wyrozumiałość.
    Pozdrawiam, Ireniusz
    • 2: CommentAuthorAdam
    • CommentTime9 Jan 2016
     
    Ktoś może pomóc Ireniuszowi?
    • 3:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime9 Jan 2016 zmieniony
     
    A to nikt nie odpowiedział?
    To się odezwę.
    Wystarczy interfejs midi do maca na usb. W miarę sensowny, nie ten za ośm zyla.
    Masz macbooka pro masz wszystko.
    Jeśli chcesz używać jako sekwencera ST, a maca jako instrument, midi wystarczy.
    Jeśli chcesz maca używać jako sekwencer - to ST Ci nie jest potrzebny, natomiast midi się przyda, jak chcesz się połączyć z modułem brzmieniowym.