atarionline.pl transformacja plików str, xex na wave windows - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1: CommentAuthorkosa1013
    • CommentTime2 Aug 2017
     
    Na naszej stronie internetowej jest zamieszczona baza danych gier na Atari. Mają one rozszerzenia typu atr lub xex. Jestem posiadaczem adaptera kasetowego do magnetofonu ale nie wiem czym i jak przetransformować pliki z powyższymi rozszerzeniami na pliki PC windows wave. Ponieważ od niedawna powróciłem do starego Atari 65 XE jestem trochę zielony ale zainteresowany tym komputerem i w związku z powyższym proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    KOSA
    • 2:
       
      CommentAuthorIron
    • CommentTime2 Aug 2017 zmieniony
     
    Magotrans czy jakoś tak się to zwało ;)

    Edyta: ->link<-
    • 3:
       
      CommentAuthorshanti77
    • CommentTime2 Aug 2017
     
    A to ->link<-
    • 4:
       
      CommentAuthorvoy
    • CommentTime3 Aug 2017
     
    MagoTrans jest już dość stary i nierozwijany i dlatego lepiej użyć Turgen System do tworzenia WAV-ów.

    XEX to plik binarny uruchamialny, a ATR to po prostu obraz dyskietki z 16-bajtowym nagłówkiem m.in. z informacją o pojemności dysku.
    • 5: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime3 Aug 2017 zmieniony
     
    Nie polecam MagoTrans (od lat nieuaktualniany).

    Polecam Turgen - jest cały czas ulepszany i jest łatwy w obsłudze. Na stronie tego programu jest też nowy XEX2CAS (zakładka "Utilities").

    Już to nieraz pisałem - do pliku xex wystarczy dograć loader. Dawno nic nie konwertowałem, ale chyba Turgen po wybraniu "normal" dodaje loader automatycznie. XEX2CAS ma wbudowanych kilka loaderów do wyboru.

    W przypadku programów całodyskowych trzeba mieć sporą wiedzę i nie zawsze się da taki atr przerobić.