atarionline.pl Robbo Konstruktor - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorgolem14
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    Nie wiem jak się obsługuje nagrywanie kaset w emulcu atari. Jest tam tylko taka opcja /Atari/Tape recorder ale jak działa to nie wiem, bo mi się nic nie udało z niej wycisnąć, pomijając, że mój emulec się wiesza na plikach cas.
    • 2:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    Z tego co pamietam, byla kiedys informacja w necie (nie pamietam, czy nie na stronie Avalonu, ale to mozna sprawdzic w starych dyskusjach na Atari Area), ze ludzie Avalonu (w tm Janusz Pelc) prosza o nie kontaktowanie sie w sprawach Atari.

    To chyba zamyka sprawe. Jezeli ktos wyraznie nie chce, to przeciez jego wybor. Uszanujmy to.
    • 3: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    a czy wie ktos moze, w jaki sposob mozna stworzyc nowy, czysty plik *.cas ?!
    • 4: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    no i kurcze udalo mi sie przerobic jakies kilka bzdurnych plansz na dzialajaca gre. Do konca nie wiem jeszcze jak to zrobilem, ale posiedze nad tym.

    ->link<-

    Przez chorobe mi sie nudzi, przez co mam mase wolnego czasu :)
    • 5:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    Gedzior - skoro rozrgryzasz temat RK, to potestuj prosze tez wersje atr pod katem tego, co pisali inni. Z gory dziekuje.
    • 6: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime4 Mar 2009 zmieniony
     
    Jesli mowisz o tym .atr, ktory znajduje sie u Ciebie na stronce, to chyba on jest najbardziej znośny ze wszystkich plików, jakie do tej pory uruchamiałem.

    Najsampierw, przed uruchomieniem tego atr, wylaczylem SIOpatch'a. Kiedy RK juz sie wgral, dla testu wrzucilem we wszystkie 32 plansze po jednej kaspule i jednym robociku i wszystkie przetestowalem. W zadnym wypadku nie marudzil o zbyt dużą liczbę robocików, więc wziąłem się za przerysowywanie map, które ułożyłem wcześniej. Pierwsza się odpaliła, druga i trzecia też, ale czwarta już nie. Mało tego, każda następna planeta z tylko jednym robocikiem i jedną kapsułą też już nie chciała działać.

    Działały tylko 3, które rozrysowałem w całości.
    Wydaje mi się, że ta wersja pliku .atr, który masz na stronie tak jakby nie przyjmowała do siebie jakiejś określonej ilości elementów. Bo o ile przy rozrysowanych planszach, probowalem uruchomić te ubogie (z jednym robocikiem i kapsułą), które działały, to wystarczyło, że dodałem tylko jeden (obojętnie jaki) element i juz mi krzyczał, że za dużo robocików.

    Gdybym umiał to zerknąłbym do wnętrza tego pliku, ale nie wiem za bardzo czym i gdzie szukać błędu, o ile w ogóle istnieje.

    Mam nadzieję, że nie zagmatwałem zbytnio swojej relacji, a na osłodę mogę dać te 3 plansze, które działały i które udało mi się przetransportować do gotowego pliku z grą .atr :

    ->link<-

    Plansze są typowo na logikę, czyli coś co w Robbo zawsze ceniłem najbardziej. Bez zbędnych elementów zręcznościowych gdzie trzeba spieprzać przed mrówkami przez całą długość planszy. Dajcie znać jak się podoba :)
    • 7:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    Za kilka godzin potestuje i ocenie, jezeli chcesz.
    • 8:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    Oceniam:

    Poziom 1 - troche schematyczny, ale sa dwa dobre momenty, wiec za calosc dalbym 3+ albo 4-. Kolorystyka dobra.

    Poziom 2 - piekny! zmusza do kombinowania, a juz pomysl z bomba jest przedni. Dalbym 4+, przydaloby sie cos jeszcze dodac i bedzie mocne 5. Kolorystyka dobra.

    Poziom 3 - widze, ze sie rozkrecales z poziomu na poziom :). Tutaj 5 bez dwoch zdan. Koncowka zabojcza :). Kolorystyka w porzadku.

    Przy okazji - warto by chyba opisac wlasciwosci elementow RK, przynajmniej te, ktore sie roznia od oryginalnego Robbo. Kto zna wszystkie roznice?
    • 9: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime4 Mar 2009
     
    Hehe, ciesze sie, ze sie podobalo. Pierwsza plansza to tak ku wprowadzeniu:) Mam jeszcze kilka w zanadrzu ale nie wiem czy jest sens przesylac je tak partiami po 2-3.

    Poki co, ciagle jestem na chorobowym, wiec sprobuje pokombinowac jeszcze z tym nieszczesnym RK.

    A gdyby jednak ktos bardzo mocno chcial jakies inne plansze, to nie ma problemu ;) Te ktore dalem sa IMHO takie sredniawe, hehe ;)
    • 10:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    WAZNE:

    Galu kiedys napisal tak w komentarzach przy okazji nieprawidlowego brzmienia GTIA na emulatorze Atari800Win PLus:

    "Pod emulatorem Altirra
    ->link<-
    i podrzuceniu mu oryginalnych ROMów gra bardzo dobrze.
    Ogólnie jest to emulator, który dużo lepiej od Atari800 radzi sobie z wieloma rzeczami, m.in. emulacją kaseciaka."

    Moze TO jest odpowiedz na nasze problemy?
    • 11: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    zerkne zerkne :)
    • 12: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    jak nie urok to sraczka... sciagnalem Altirre - fajny program, latwy w obsludze i nieco inny od A800Win.

    Jednak odnosnie RK - powtarzaja sie te same problemy. Przy pliku .ATR, bez wylaczonego SIOpatcha jest problem murkow. Kiedy SIOpatch jest wylaczony, po rozrysowaniu kilku plansz wyskakuje blad 'za duzo robocikow'

    Jesli chodzi o wersje kasetowa, to w ogole nie wiem jak tymi kaseciakami operowac. Niby jest opcja CASSETTE->LOAD... ale za cholere nie wiem, jak sie tym poslugiwac. Sprobuje cos doczytac w manualu albo na stronce.

    Najbardziej przykry jest fakt, ze nie ma w Altirze opcji SAVE STATE i wszystko co rozrysowalem w RK musi teraz odejsc w zapomnienie, bo kiedy chce cokolwiek zapisac na dyskietce, wyskakuje błąd 139 - 'Niesprawne urzadzenia zewnetrzne albo niewlasciwie podlaczone. Blad w parametrach sterujacych urzadzeniem albo niewlasciwa instrukcja sterujaca'.

    Amba po prostu :D
    Im dalej w to brne, tym mniej wiem...
    • 13:
       
      CommentAuthoradiblol
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    gendzior - aby działała emulacja magnetofonu musi być włączony SIO patch na atari800win. Jeśli przy włączonym nie działają inne rzeczy (np. atari wysypuje się przy uruchamianiu) zmien ROM na nowszy. dzisiaj mam możliwość używania realnego atari to może sprawdze czy działa RK z pliku cas. tylko że ja nie wiem jak się rk obsługuje :D ale może uda mi się coś zrobić.
    • 14: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    wiem wiem, na szczescie nic mi sie nie wysypuje, ale wlasnie przy wlaczonym SIOpatchu nie da sie nic rysowac w RK. Nie wiem z czego to wynika, ale problem istnieje zarowno w wersji kasetowej, jak i dyskietkowej.

    Jesli bedziesz sprawdzal RK na atarynce, to daj mi znac prosze jak poszlo. Fajnie byloby gdybys sprobowal narysowac ze 3-4 plansze (obojetnie jakie) i sprobowal je zapisac na kasecie/dyskietce przy pomocy opcji ZAPISZ ROBBO.

    A wlasnie, bedziesz korzystac z dyskietki czy kasety ?! To tak z ciekawosci :)

    Szczytem marzen byloby, gdybys w ogole sprobowal zrobic zrzut tej dyskietki/kasety na PC. Wtedy moznaby sprawdzic czy problem tkwi w emulatorach, zabezpieczeniach oryginalnych/pirackich wersji RK, czy moze po prostu w plikach (.atr, .cas, .xex itp)

    Tak w ogole, dzieki za odezwe :)
    Powolutku opuszczaja mnie sily, bo strasznie nie lubie krecic sie w kolko i wywarzac otwartych drzwi:)
    • 15:
       
      CommentAuthorgolem14
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    IMNHO Tak w ogóle to pozostaje Reverse Engineering.
    • 16:
       
      CommentAuthoradiblol
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    Na prawdziwym atari do którego mam dostęp jest tylko magnetofon :( Ale dorobiłem sobie wejście i ładuję z kompa (z karty dźwiękowej), więc nie ma problemów z odczytem danych, które zniekształca kaseta.
    • 17: CommentAuthorzaxon
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    uff walczylem od rana i juz nie moge. Testowalem 3 wersje od kaza, jak nie murek "znika" calą plansze to nie moge zapisac, jak moge zapisac to "za duzo robocikow"
    Wgrywalem ATR z sio2sd z wylaczonym patchem, z sdrive Rastra , nawet z myide probowalem na nowej nie przerabianej atarce. Do tego 3 emulatory w roznych ustawieniach.
    Ide odkurzyc magnetofon bo wersja kasetowa wyglada na najlepiej dzialajaca.
    • 18:
       
      CommentAuthoradiblol
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    Niestety nie zdążyłem przetestować RK na real atari... trzeba będzie poczekać do następnego czwartku :(
    • 19: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    @zaxon - jesli masz ochote, to sproboj sciagnac pliczek ze stronki cas-archive.pigwa.net, z dzialu CAS'ów z poprawionymi loaderami. Nie jestem pewien, ale mam wrazenie, ze ten plik jest inny od pozostałych. Ja z tym plikiem walczylem nieco dluzej niz z reszta, ale niestety emulator wywalal mi blad 144, czy cos takiego...

    @adiblol - mimo wszystko dzieki za dobre checi. Czasu jest sporo, nikt nas z tym nie goni, a generalnie fajnie byloby miec dzialajaca wersje RK. Na marginesie to sam sie zastanawiam, czy nie kupic gdzies okablowania do atarynki, bo znajduje sie akurat w posiadaniu Atari65XE i magnetofonu :) Niestety kabli brak. Moze ktos sie orientuje, gdzie moglbym takowe dostac ?!
    • 20: CommentAuthorzaxon
    • CommentTime5 Mar 2009
     
    Dzialajaca wersje kasetowa mam na twardym dysku w atarce, wczytuje sie bez problemow, edycja plansz tez dziala, zapis na magnetofon tez ale bez sensu jest to zapisywanie na kasete,jesli juz nie da rady inaczej to zgrac od razu do wav i przerobic na CAS.
    Z innymi wersjami, raz dziala pod orginalna atarka,zapisuje,odczytuje,tworzy gre , a raz ma za duzo robocikow i nie wytlumaczysz ze jest jeden. Na dzisiaj juz odpuszczam,
    • 21:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime11 Mar 2009
     
    Dla milosnikow Robbo spis gierek. Bedzie co uzupelniac z czasem:
    ->link<-
    • 22: CommentAuthorgedzior84
    • CommentTime21 Mar 2009
     
    i jak tam ?! bedzie jakis konkursik ?!
    od biedy mozna wymieniac sie save'ami z emulatora :P
    • 23:
       
      CommentAuthoradiblol
    • CommentTime21 Mar 2009
     
    gendzior84: Przecież można strugać w Robbo Kreatorze...
    • 24:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime21 Mar 2009
     
    Gedzior - bedzie, bedzie. Wszystko w swoim czasie :)
    • 25: CommentAuthortrzebuch
    • CommentTime30 May 2011
     
    Robbo na Facebooku (kreowanie i testowanie plansz :) )
    ->link<-
    • 26:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime23 Nov 2019
     
    Problem czytelnika:

    Przemek:

    Witam, mam drobne pytanie. Pamiętasz może nazwę programu którym można było kopiować zabezpieczone krótką przerwą kasety. Zrobiłem grę Robbo w Robbo Konstruktorze, ale na wersji kasetowej bo wersja dyskowa ma błędy. Po nagraniu na kasetę tworzy sobie własny loader a po nim bardzo krótka przerwa i dalej program. Jak teraz wyłuskać ten program.


    Ja tylko mogę odesłać do naszego działu programów użytkowych do kaset:
    ->link<-
    i do dyskietek:
    ->link<-
    żeby potestować. A może ktoś pamięta jakiś konkretny program?
    • 27:
       
      CommentAuthorgaltron
    • CommentTime24 Nov 2019
     
    Dzięki KAZ za wstawienie mojego zapytania. Parę wyjaśnień: Mam Atari 130XE z Ultimate 1 MB. Próbowałem zrobić w RK swoją wersję gry. Niestety wszystkie pliki RK w wersji dyskietkowej mają błędy o których napisano wyżej. Wpadłem na pomysł aby zrobić grę w wersji kasetowej. Co ciekawe ta wersja nie ma błędów z murkami i robocikami. Można kombinować na wszystkie możliwe sposoby i plansze da się robić bez przeszkód, można je zapisywać, można zapisać całą grę. Lecz zwykle coś jak idzie pięknie to pojawi się nowy mur do zburzenia. Mianowicie przy zapisaniu całej już gotowej gry mechanizm zapisu na kasetę polega na wgraniu loadera z napisem "TA GRA POWSTAŁA PRZY UŻYCIU ROBBO KONSTRUKTORA" po którym następuje bardzo krótka przerwa i wgrywa się dalej gra. Jakim kopierem można dodać długą przerwę chyba po czwartym rekordzie aby zgrać samą grę i wrzucić np. do ATR jako wersja dyskietkowa. Chyba że jest jakiś program do kopiowania z kasety na dyskietkę w którym można pominąć loader przy zapisaniu już wgranej do pamięci gry. Na chwilę obecną z programów które testowałem jedyny który przyjął całość do pamięci to był Long Inter Copy. Niestety ten program robi zwykłą przerwę przy ponownym zapisie i taka gra później się nie wgrywa. JAK WYŁUSKAĆ SAMĄ GRĘ ?
    • 28:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime24 Nov 2019
     
    Wczoraj na KWASie zadałem to pytanie Krótkiemu i udzielił mi długiej i pokrętnej odpowiedzi, której niestety nie jestem w stanie powtórzyć przez jej rozwlekłość, przerywaną innymi rozmowami :D. Ale poprosiłem Krótkiego, żeby tu wpadł i napisał, co miał na myśli, więc jest nadzieja, że to zrobi :)
    • 29:
       
      CommentAuthorgaltron
    • CommentTime24 Nov 2019
     
    Jeszcze raz dzięki KAZ, jakby co walczę dalej z tematem ;)
    • 30: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime24 Nov 2019 zmieniony
     
    Tu opisałem w jakiej sytuacji występują te "błędy": ->link<- Wersja pro działa, a wersja atr wymaga odbezpieczenia... Więc oprócz wyłuskania wersji wygenerowanej programem w wersji kasetowej przydałoby się odbezpieczenie programu w atr. (Tak, wiem, że jest lepszy edytor na PC). Ktoś chętny?

    Edit: Nie znam U1M, ale z tego co czytam powinno się dać wyłączyć SIO patch. Patrz również posty 29,30,34 w w/w. wątku (najlepiej przeczytaj cały wątek).

    Co do tego impulsu w wersji kasetowej to na Emulatorze zmodyfikowanym przez Krótkiego jest zapisywany prawidłowo.
    • 31:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime25 Nov 2019
     

    QTZ:

    Co do tego impulsu w wersji kasetowej to na Emulatorze zmodyfikowanym przez Krótkiego jest zapisywany prawidłowo.


    Ale o ile dobrze zrozumiałem problem Galtrona, to chodzi o odczyt pliku z realnej kasety, a nie z emulatora. Tam jest krótka, niestandardowa przerwa między loaderem a programem.
    • 32: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime25 Nov 2019
     
    Galtron chciałby zapisać wynikową grę na dyskietce.

    I pewnie gdyby wersja dyskietkowa RK była poprawnie odbezpieczona to nie myślałby o wersji kasetowej.

    Jak rozumiem chciałby to zrobić na realnym Atari, ale najpierw lepiej i wygodniej sprawdzić na PC, a ten emulator (przynajmniej w tamtym czasie) był jedynym, który zabezpieczonego RK odczytywał i zapisywał / odczytywał jego pliki.

    Także czy to czy tamto, ale chodzi o to żeby pozbyć się tych zabezpieczeń...
    • 33:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime25 Nov 2019
     

    QTZ:

    Galtron chciałby zapisać wynikową grę na dyskietce.


    Nie sądzę, żeby celem była dyskietka, tylko żeby wyciągnąć z kasety plik z grą, tak aby można było swobodnie z niego korzystać, także umieścić w razie czego na dyskietce.

    Wskazuje na to:

    Galtron:

    wrzucić np. do ATR jako wersja dyskietkowa.


    Wyrażenie "na przykład" wskazuje, że nie musimy się ograniczać do dyskietki. I słusznie, bo celem nadrzędnym jest:

    Galtron:

    JAK WYŁUSKAĆ SAMĄ GRĘ
    .

    I jak domniemywam, chodzi o to, że Przemek już ma gotową grę, ale chciałby ją w jakikolwiek sposób przenieść, a nie zaprojektować od nowa pod emulatorem. Chociaż oczywiście, w ostateczności można i tak - przerysować planszę. Ale może ktoś zna sposób na poradzenie sobie z oryginalnymi plikami kasetowymi. To się może przydać w przyszłości do odzyskania innych tego typu gier z kaset.
    • 34: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime25 Nov 2019 zmieniony
     
    Nie ma to właściwie większego znaczenia, ale to w końcu na Atari czy na PC? Atr to raczej na PC ("raczej", bo np. z poziomu SIO2SD atr jest traktowany jak dyskietka).

    Jeżeli są nagrane na kasetę i chodzi o dowolny sposób przeniesienia ich do exe-ka, to można plik zgrać na PC (jako sygnał audio - i skonwertować programem Krótkiego) i spróbować wyodrębnić exe-ka, lub same plansze, np. pod wspomnianym emulatorem.

    Edit: Przykład: ->link<-

    Nie sprawdzałem czy się da, ale myślę, że powinno się dać zgrać mapy i np. podmieniając fragment pamięci umieścić je w poprawnej wersji RK w emulatorze i nagrać exe-ka. Być może da się też wyciągnięte poziomy wczytać do edytora na PC i tam zapisać jako xex.

    Jednak jeszcze raz powtórzę - najlepiej by było gdyby się znalazł ktoś, kto odblokuje zabezpieczenie wersji dyskietkowej - czym się ono objawia i przy jakich czynnościach jest to dokładnie opisane. Część dotycząca murka została odbezpieczona, jest jeszcze problem dostępu do menu plików - "błąd nadmiaru robocików".

    Oczywiście warto by było też odbezpieczyć wersję kasetową i pliki przez nią generowane, aby można było je swobodnie kopiować. Może też być tak, że dołączony boot loader (rozumiem, że to tak jest zapisywane) wymaga dłuższej przerwy do inicjalizacji.
    • 35:
       
      CommentAuthorKrótki
    • CommentTime2 Dec 2019 zmieniony
     

    galtron:

    Mianowicie przy zapisaniu całej już gotowej gry mechanizm zapisu na kasetę polega na wgraniu loadera z napisem "TA GRA POWSTAŁA PRZY UŻYCIU ROBBO KONSTRUKTORA"


    Czy ja dobrze zrozumiałem, że gra wygenerowana przez RK wyświetla Ci taki napis podczas ładowania? Pytam, bo moja kopia nie wyświetla.

    Przyjrzałem się troszkę grom generowanym przez RK. Po loaderze jest nie krótka przerwa, ale 160ms sygnał który nie jest standardowym blokiem danych. Podejrzewam że żaden kopier tego nie łyknie. Po drugie, reszta nagrania (tj. część po loaderze) nie jest standardowym plikiem binarnym DOS-u, więc nawet po zgraniu jej na dyskietkę będzie kłopot z jej uruchomieniem.

    Ja bym polecał przekonwertować zawartość twojej kasety do pliku CAS. Potem można na pececie zrobić z nim co się żywnie podoba, np. przedłużyć przerwę między rekordami albo wydobyć dane leveli.
    • 36:
       
      CommentAuthorgaltron
    • CommentTime3 Dec 2019
     
    Znalazłem inne rozwiązanie. Część robiłem na Robbo Konstruktorze, a część na Robbo Kreatorze. Po czym wszystko ładnie zgrałem i jest kolejna wersja gry Robbo Galtron, którą niedługo KAZ dołączy do reszty braci Robbbo ;)
    • 37:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime3 Dec 2019
     
    Poszedłeś na łatwiznę :D A rozwiązanie problemu przydałoby się może innym.

    PS. A czy możesz odpowiedzieć na pytanie Krótkiego - czy faktycznie w Twojej wersji pojawia się ten napis?
    • 38:
       
      CommentAuthorgaltron
    • CommentTime3 Dec 2019
     
    Wyświetla taki napis ale w wersji kasetowej. Wygląda to tak jak loader. Jest kilka bloków po czym nietypowa przerwa, napis na ekranie i dalsze wgrywanie.
    • 39:
       
      CommentAuthorKrótki
    • CommentTime4 Dec 2019 zmieniony
     
    A skąd masz tą wersję? Pliki generowane przez moją "kasetówkę" (jest w bazie AtariOnline) nie wyświetlają żadnego napisu, chociaż widzę że w loaderze jest ten ciąg tekstowy zaszyty.
    • 40:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime4 Dec 2019
     
    Rozmawiałem dzisiaj telefonicznie z Przemkiem i mówił, że właśnie z bazy AOL. Któraś wersja kasetowa tak mu pokazuje. Poprosiłem, żeby wskazał który to plik.
    • 41: CommentAuthormav
    • CommentTime4 Dec 2019
     
    Mi się tez wydaje, że w wersji dyskietkowej też tworzył się taki dopisek. Jak kiedyś przywiozę Atari, to może uda mi się to sprawdzić.
    • 42:
       
      CommentAuthorKrótki
    • CommentTime5 Dec 2019
     
    @Kaz: W bazie AO jest tylko jedna wersja kasetowa, zgrana z mojej kasety. Znaczy się używa tej samej.

    @galtron: Czy byłbyś skłonny podzielić się nagraniem Twojej gry wygenerowanej przez RK? Chciałbym dowiedzieć się, jaka różnica powoduje tę zmianę w działaniu loadera.
    • 43: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime5 Dec 2019 zmieniony
     
    Pisałem już o tym - wersji kasetowych w bazie AOL jest kilka: ->link<-

    Krótki, a może mógłbyś jeszcze coś podpowiedzieć czego szukać, żeby się pozbyć drugiej części zabezpieczenia?
    • 44:
       
      CommentAuthorKrótki
    • CommentTime5 Dec 2019
     
    Aaa, no tak, wersje kasetowe przewalone do plików, o nich zapomniałem, dzięki, przyjrzę się w wolnym czasie czym się różnią.

    Czego szukać? Trzeba ustalić w jaki sposób na ekran trafia komunikat "za dużo robocików" (tj. albo jest kopiowany do pamięci ekranu albo zmiany jest adres wiersza w Display Liście) i zrobić breakpointa na zmienianym obszarze. A potem - analiza zdeasemblowanego kodu. Umiesz w debugger Altirry?
    • 45: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime5 Dec 2019
     
    Minęły 3 lata... niewiele pamiętam, ale to co ustaliłem zapisałem - zobacz od swojego postu i moje poniżej: ->link<- . Co do debugera to jakoś dawałem radę, gorzej z assemblerem... dalej w tamtym wątku.