atarionline.pl Tanie zrzucanie dyskietka->atr - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    Mam taki pomysł.
    kopierek na Atari, który czyta sektor dyskietki, a następnie zrzuca go w postaci a'la turbo na dźwięk. Dźwięk podłącza się do PC kabelkiem i sampluje Audacity. Nagrywa się wav 8-bitów 44 khz a następnie wrzuca do prostego programiku dekodującego, który wypluwa atr.

    Czy jest zapotrzebowanie na takie cuś?

    Do zrzucenia 10 dyskietek w sam raz.
    • 2:
       
      CommentAuthorKaz
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    A nie mozna zrobic tak, zeby ten programik na Atari od razu zrzucal sample? :)
    • 3:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    :) Byś miał pociachane sample :) Chodzi o to, by zgrać sobie dyskietkę, nie mając sio2sd czy sio2pc. Żadnych takich.
    • 4: CommentAuthorrudla
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    How about displaying QR codes on screen and scanning them with mobile phone?
    • 5:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime14 Jun 2012 zmieniony
     
    Rudla ma świetny pomysł! Można by też napisać własny dekoder dla ekranu 80x52 (40x26 linii, 2x2 bity/znak) i możemy przesłać jednym ekranem pół kilobajta.

    //EDIT można by też 4x4 spróbować, a wtedy 2 kB za jednym zrzutem... z tym, że dokładność szczytania proporcji ekranu musiała by wzrosnąć do kwadratu...
    • 6:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    O ekranie też myślałem, ale to już nie jest proste.
    Chodzi też o to, żeby programik kodujący można było przepisać w basic i miał kilkadziesiąt bajtów w linii data (no bo jak to wprowadzić inaczej?)
    • 7:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    Kuba, dostarcz mi fotkę (napisz część atarowską), a stroną pecetową ja się już zajmę :-)
    • 8:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    Hmmm... program w basicu też powinien nie być długi - w zasadzie to tylko potrzebujemy dzielenia na bity i... graphics 4 ?
    • 9:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime14 Jun 2012
     
    Zwróć uwagę, że:
    1. telefon się trzęsie
    2. jeśli nie, to dobra, kręcisz film. Czynności:
    ustawiasz kamerę czy też podłączasz Atari do tunera/nagrywarki/itp.
    Zrzucasz obraz dyskietki w postaci klatek filmu (każda klatka to 1 sektor z numerem
    Rozrzucasz film na klatki, ew. po prostu dekodujesz w locie. Na próbnym obrazku określasz położenie 4 punktów kontrolnych (zakładając, że nie ma zniekształceń optycznych).
    Potem to już hula, ale dużo zabawy z tym jest.

    Jednak konieczność zabawy kamerą/telem/tunerem jest dla mnie odpychająca i pachnie przerostem formy nad treścią:)

    Przecież równie dobrze można generować obrazki z czterema literami do rozpoznania i masz w trybie "0" 2 kB=256 bajtów i ocr-em przelecieć.

    W moim podejściu podłączasz kabelkiem Atari do programu, a on sobie w locie sampluje i wypuszcza ATR. W prostszej wersji wrzucasz wav do programiku.
    • 10: CommentAuthorAlex
    • CommentTime15 Jun 2012
     
    Telefon mógłby dekodować sekwencję QR kodów do pliku ATR :-) Wtedy można go albo od razu pod emulatorem odpalić, albo wysłać mailem/dropboxem na PC :)))
    • 11:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime15 Jun 2012
     
    a no chyba że tak.
    • 12: CommentAuthorpirx
    • CommentTime15 Jun 2012
     
    Telefon mógłby też słuchać piszczenia i w locie dekodować do .atr.

    Dużo mniej problemów niż z kamerką - wystarczy położyć telefon w pobliżu głośnika.

    Dodatkowo można łatwo zrobić "rozbiegówkę" - przed transmisją leci znany pattern, gdy telefon zacznie go poprawnie rozpoznawać wyświetla informację, że jest OK, wtedy wciskamy na kompie klawisz i leci sektor po sektorze.

    Nie trzeba trzymać kamerki minutami w łapie, martwić się migotaniem ekranu, itp.
    • 13: CommentAuthorzyga64
    • CommentTime15 Jun 2012
     
    Inny przykład hardcore: ->link<-
    • 14:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime15 Jun 2012 zmieniony
     
    Rzeczywiście hardcore :)

    Minus telefonu to częstotliwość próbkowania, komputer jest to w stanie zrobić 44100/sek a tel 8000 lub 11000/s; na pc prędkość stacji w trybie standard i prędkość tego, co wymyśliłem, jest porównywalna.
    Nie mówimy o super wypaśnych telefonach :)
    • 15:
       
      CommentAuthorMaW
    • CommentTime15 Jun 2012 zmieniony
     
    Wykorzystując flashowy media stream i filtry monochromatyczne można zrzucić obraz prosto z atarki na peceta przez kamerkę i to z dość dużą częstotliwością - ktoś przebije?
    • 16: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime25 Jul 2012 zmieniony
     
    Próbowałem z emulatorem niestety uzyskany plik jest prawie pusty.
    Nie wiem, jakie wartości prawidłowo podać jako parametry - przydałby się opis.

    Jeżeli chodzi o realne Atari to przydałby się program, który działałby jak kopier.
    W prostszej wersji odpalany z Basic-a z parametrami: adres w pamięci i długość danych.
    W bardziej rozbudowanej jako samodzielny kopier (xex).

    Ułatwiłoby to zgrywanie plików z Turbo, gdzie najlepiej z odczytem radzi sobie magnetofon Atari, a przy zapisie w tej chwili muszę przełączać kable...

    PS. Do listingu dołączyłem kody z Bajtkowego Edytora Basic-a (pl) i w wersji z Happy Computer Magazine (ger).
    • 17:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime25 Jul 2012
     
    Atari800 ma problemy z dźwiękiem. Spróbuj rozdzielczość 8-bit. U mnie działa super. Próbowałem też użyć różnych filtrów, dopóki sygnał przypominał prostokąt, wszystko działało. Wczytaj też wygenerowany plik do edytora dźwięku, ew. podeślij mi go.
    • 18: CommentAuthorQTZ
    • CommentTime28 Jul 2012 zmieniony
     
    Próbowałem powtórzyć ten efekt, ale teraz plik atr jest całkiem pusty (16 Bajtów). Sprawdziłem też na emulatorze Altirra - zapisałem wav zewnętrznym programem i też nic. Na Atari 800 Win PLus 4.1 final pierwsze linie zawierają różne liczby po "ST:", a dalej już do końca jedynki. Na Altirze początek jest podobny, ale dalej liczba jest większa (coś ponad 31000) i też do końca się powtarza, więc może ma tu znaczenie jakiś czynnik na Atari - ROM, DOS, Basic? Próbowałem z poziomu Turbo Basica i też nic.
    Sektory podaję 0,100, a dalej testuję obydwie opcje. Może tu popełniam błąd?
    • 19:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime31 Jul 2012 zmieniony
     
    Musi być orig so, orig basic. Jeśli emulator to siopatch wyłączyłem.

    ST to status, 1-> OK. <>1-> błąd.

    Musi działać.

    Emulator musi być na froncie, inaczej muzyki nie generuje.

    Obejrzyj powstały plik aiff pod audacity, czy czymś takim.