atarionline.pl Wygraj koszulkę Silly Venture - konkurs - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime8 Nov 2014 zmieniony
     
    Szczegóły: ->link<-
    • 2:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime8 Nov 2014 zmieniony
     
    To może zacznę aby pokazać ideę

    Rozmiar XL :)
    • 3:
       
      CommentAuthorlarek
    • CommentTime8 Nov 2014
     
    Na obrazku z gry PX bierzemy pod uwagę "score" czy "hiscore"? Co znaczy hiscore = 45B?
    • 4:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime8 Nov 2014
     
    hiscore, oczywiście.
    To zapis w hexach
    • 5:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime9 Nov 2014 zmieniony
     
    Na razie SM, w PX muszę jeszcze potrenować. :)

    • 6:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime10 Nov 2014
     
    Jak na emulator to zacnie. Na real hw miałem 118, ale oczopląsy mi się śniły przez 2 dni.
    • 7: CommentAuthorwieczor
    • CommentTime10 Nov 2014
     
    Kuba, skąd pomysł że emulator ma laga? Nigdy nie stwierdziłem. Chyba że przez jakąś maszynę wirtualną grzejesz, ale lag będzie dotyczył wszystkiego, z wyświetlaniem włącznie, więc się nałoży. Jedyny jaki mogę sobie wyobrazić który by przeszkadzał, to właśnie na real HW, przez kartę telewizyjną.
    • 8:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime10 Nov 2014 zmieniony
     
    Ano stąd, że na emulatorze osiągałem o 15-20 punktów mniej. Ja laga nie mam (tzn mam stały), czyli ...

    Nie wiem, czy pamiętasz - kiedyś był wyścig (i dalej jest) na FPS-y (frames per second) - i nałogowi/wytrawni gracze nie grają, jak ich karty wyciągają poniżej 100 FPS. To niestety prawda, osiąga się lepsze wyniki, chociaż mi wystarczało w Doomie 5-10 FPS, ale to łatwa gra na "rookie". Każdy ułamek sekundy się liczy. Jak masz 1/10 sekundy na reakcję, to zmniejszenie tego czasu o ramkę ma olbrzymie znaczenie.

    A w takim Atari800 lag jest spory, bo ekran jest renderowany po całkowitym jego wygenerowaniu przez "komputer", a następnie trafia w kolejkę "refresh screen" do systemu.
    • 9:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime10 Nov 2014 zmieniony
     
    Podbijam.... :)

    • 10:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime11 Nov 2014 zmieniony
     
    Gram dalej ...



    Kolejne próby w PX.

    • 11: CommentAuthordarque
    • CommentTime11 Nov 2014 zmieniony
     
    Rozmiar XL.
    Moje wyniki :P



    • 12: CommentAuthorwieczor
    • CommentTime11 Nov 2014
     
    Czy widoczne na zdjęciach joysticki mają homologację komisji konkursowej i niezbędne certyfikaty?
    • 13:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime11 Nov 2014 zmieniony
     
    • 14:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime11 Nov 2014 zmieniony
     
    • 15:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime11 Nov 2014 zmieniony
     
    Poproszę o przedłużenie konkursu do czwartku 13.11, ale godziny 23:59.
    • 16:
       
      CommentAuthorgreymsb
    • CommentTime11 Nov 2014
     
    @xeen: jeśli o mnie chodzi to przystaję na prośbę Jakuba.
    • 17:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime11 Nov 2014
     
    zatem zmiana deadline - 13.11. 23:59:59
    • 18:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime12 Nov 2014 zmieniony
     
    Ale ja prosiłem do 23:59:00 :D Jednak dodatkowe 59 sekund - zawsze to jedna - dwie rundki więcej:)
    • 19:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime12 Nov 2014
     
    Jakub jako twórca gry Speed Maza nie może być przecież gorszy od jakiś niedzielnych graczy. :)
    • 20:
       
      CommentAuthorMWK
    • CommentTime13 Nov 2014 zmieniony
     
    Kurcza więcej nie dam rady... chyba się już starzeję :-(
    Pixeroids mi się nie wczytuje (SIO2SD), Atarka wiesza się na $0004 i koniec. Na emulatorze nie zwykłem grać, dlatego wynik nie traktuję jakoś poważnie >>



    Ach, dla formalności, koszulka XL.
    • 21: CommentAuthordarque
    • CommentTime13 Nov 2014
     
    Nikt więcej nie gra ? Czy czekacie na ostatnią chwilę żeby wkleić 300 pkt w Speedmaza :) ??
    • 22: CommentAuthorwieczor
    • CommentTime13 Nov 2014
     
    @darque: chciałem zauważyć, że póki co jesteś pobity o 1 punkt przez Rastana, więc masz co robić :) A screeny może czekają, żeby nie motywować przeciwników - taki tam nawyk ze snajpera z allegro ;)
    • 23:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime13 Nov 2014 zmieniony
     
    Wynik Patryka. 130/45A
    Mój niestety 122 w SM
    • 24:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime13 Nov 2014 zmieniony
     
    Podbijam Pixeloids ... :)

    • 25: CommentAuthordarque
    • CommentTime13 Nov 2014 zmieniony
     
    Rozmiar XL
    Pixeroids : 6B5
    SpeedMaza : 144

    Może w końcu uda mi się zobaczyć co jest na końcu tego labiryntu :)


    • 26:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    Oficjalne :) wyniki:

    1. Darque (XL) - 1861 punktów
    2. Rastan - 1472 punkty
    3. MWK - 1336 punktów
    4. Patryk / JHusak - 1244 punkty

    Gratulacje i Wielkie dzięki za udział w zabawie.

    Koszulki zdobyli: Darque i Rastan (Rastan - ASAP podaj rozmiar, pls!!!!)

    Do następnego konkursu.
    Koszulki do odbioru na SV, a jak kogoś nie będzie to poczta po party (taka aluzja do Darque aby się zapisał i pojechał :))
    • 27:
       
      CommentAuthorgreymsb
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    @xeen: Darque od dawna jest na liście obecności :D

    Rastan podawał rozmiar w wątku o koszulkach :D

    Gratulacje dla zwycięzców ! I podziękowania dla organizatora konkursu :D
    • 28:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    XL
    • 29:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    no masz - tyle osób, że nie zauważyłem Darque na liście :)
    • 30: CommentAuthordarque
    • CommentTime14 Nov 2014 zmieniony
     
    Super, pierwszy raz coś wygrałem :)
    Na SV będę na 100%.
    Przy okazji muszę powiedzieć że Speedmaza to bardzo dobra gra. Bardzo wciągająca.

    PS. Byłem wczoraj na badaniach okresowych z pracy i dostałem do zrobienia test na konsoli z lampkami i przyciskami. Jak któraś lampka się zaświeciła, musiałem przycisnąć przycisk pod nią.
    Ponoć średni czas reakcji to około 0,5 sekundy - jak miałem 0,3.
    To napewno dzięki Atari i SpeedMaza:D
    • 31:
       
      CommentAuthorjhusak
    • CommentTime14 Nov 2014 zmieniony
     
    Powyżej 130 punktów mają cyborgi :D
    A tak naprawdę, to SPEEDmaza będzie pewnie kiedyś poprawiona, bo trudność powinna rosnąć logarytmicznie (ew. pierwiastkowo), a rośnie liniowo.
    W labiryncie można zarobić ok. 200 punktów. Na końcu jest... światełko w tunelu...

    Gratuluję zwycięzcom i pozdrawiam.

    Dzięki darque za miłe słowa :)


    ----

    Taka drobna refleksja mi się nasunęła - gry miały zupełnie inaczej płynącą punktację. Może warto w przyszłych konkursach coś doważyć? Widać, że jeśli by podzielić wynik w Pixeloids przez 0xf (ops) czy przez 0x8 to punktacja uzyskana w obu grach byłaby zbliżona.
    • 32: CommentAuthorbob_er
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    Już po konkursie, więc można zapodać konstruktywną krytykę.
    Sądzę, iż bardziej w duchu SV by było, gdyby gry konkursowe nie były tylko na jednej platformie. Mamy tyle ich do wyboru.... Można by dać po tytule z VCS, XL/XE, ST.
    • 33:
       
      CommentAuthorxeen
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    Ponoć średni czas reakcji to około 0,5 sekundy - jak miałem 0,3.

    Nieżle - ponoć od 0.2 zaczynają z tobą rozmawiać skauci szukający talentów do formuły.

    @jhusak - myślałem o tym dzieleniu, owszem. Nie chciałem przekombinować ale zgadzam się. Ostatecznie po konkursie żałuję, że nie dałem tylko SpeedMazy

    @bob_er - dzięki, następnym razem pomyślimy (zwłaszcza o ST If you know what I mean ;)))
    • 34:
       
      CommentAuthorRastan
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    Gratulacje dla zwycięzcy.

    Wynik w Speed Maza jest nie do pobicia :), ale muszę przyznać, że zainspirował mnie do dalszej gry i udało mi się jeszcze wczoraj, po ogłoszeniu wyników, zdobyć 139 punktów. Grałem na emulatorze na pełnym ekranie. W emulatorze Atari800Win pod Win7 coś jest nie tak z kolorami na full-screenie. Ale mnie to pomogło osiągnąć lepszy rezultat, bo dzięki temu lepiej widziałem labirynt. :)

    Natomiast jeśli chodzi o Pixeloids to ta gra jest bardzo uzależniona od losowości. Znalazłem pewną metodę uzyskiwania dobrych wyników (takich powyżej 5xx), ale działa ona dobrze raz na pięćdziesiąt gier. :)
    • 35: CommentAuthordarque
    • CommentTime14 Nov 2014
     
    Ja w speedmaza próbowałem grać klawiaturą i dwoma joyami. Dopiero na starym joyu z fire pod kciukiem udało mi się przechodzić coraz dalej. Joy z fire na mikrostyki był za wolny..
    Pixeroids niestety mimo tego że fajnie zrobiona jest średnio grywalna. Nie da się w niej wymasterować , można liczyć tylko na farta, tak jak pisze Rastan.