Cześć :) Chcę podzielić się z Wami swoją pracą nad remakiem moich ulubionych gier dzieciństwa z w/w tytułu. Spędziłem nad nimi i nad konkstruktorami do nich chyba najwięcej czasu łącznie. Pomimo bardzo podobnej logiki, charakter mają zgoła inny, jednak postanowiłem połączyć zalety obu. Dodałem też sporo od siebie. Gra będzie na pewno już bardzo niebawem dostępna na androida za darmo. Nad wersją desktopową się zastanawiam, ponieważ "wpisowe" na steama to prawie 4 stówki (googlowi musiałem stówkę odpalić). Naturalnie edycja poziomów jest możliwa i konstruktor do niego także mógłby powstać. Ale żeby nie przedłużać.
Najpierw krótkie interko, widać co i jak:
Dla osób, które się zainstesują tematem, znacznie szerszy opis:
Jeżeli macie jakieś sugestie, proszę dajcie znać. Od wersji, kiedy nagrywałem filmy, dokończyłem ekran końcowy, po ukończeniu zestawu, czego mi brakowało. Dodałem także szlam z BD2. Zasadniczo muszę dodać jeszcze parę planet (choć nie ma gwarancji, że ktoś je wszystkie przejdzie) i mogę publikować. BoulderDasha II mam w planie także przenieść, ale chyba zostawię sobie to na potem, jeśli w ogóle będzie zainteresowanie. Co do "oryginalnej grafiki". To technicznie nie jest to najmniejszy problem, ale mam tu pewne problemy z poczuciem "bycia w porządku" i niezrzynania bez granic :) Jeżeli założyłem temat w złym dziale, proszę o przeniesienie.
1. Zainwestuj w grafika. Koniecznie ;) 2. Plansze zarówno z BD jak i Robbo wymagają precyzji i touch-screeny są od tego dalekie. Na Androidzie tego typu gry mają albo sterowanie za pomocą "smyrania" ekranu (powolne), albo wirtualny joy (mało precyzyjne), albo wirtualne klawisze (chyba najlepsze, ale konieczne jest używanie dwóch palców).
1. Mogłem źle szukać, ale nikogo nie znalazłem, kto chciałby się tego podjąć. Niestety. Teraz i tak wygląda to dobrze i spójnie, na początku korzystałem z grafik pościąganych z googla :D 2. Zdaję sobie z tego sprawę. Na drugim filmie widać zamysł, są "wirtualne" przyciski w układzie pado-podobnym, z opcją odwracania roli przycisków. Grałem w mobilnego Diamond Cavesa - da się tym grać, choć nie jest to wiadomo jakieś idealne. Ale tutaj bez kompromisu się nie uda.
Wrzuciłem sporą aktualizację, dodającą: - spore zmiany w ustawieniach, pod kątem dotyku. (tak, wiem, że nic nie zastąpi joya, lub ostatecznie klawiatury. ale na telefonie inaczej nie da rady:( ) - łatwy tryb, aczkolwiek wśród atarowców to niemalże jak potwarz włączyć taki tryb :D - generalnie pozwala popełnić "śmiertelną" pomyłkę raz na planetę. Dodatkowo, na oryginalnych planetach, w miejscach, gdzie były życia, są także baterie do naładowania się. Kto uważa to za daleko idące rozwiązanie... nie musi ich zbierać :) - inne poprawki
łupałem dzisiaj z Młodym. Dobrze się gra, bardzo ciekawa strona wizualna (postać, obiekty), charakterystyczna.
Graliśmy na tablecie 10.1. Przy takiej przekątnej fajnie byłby mieć możliwość / opcję np. używania przycisków sterowania z prawej i lewej strony jednocześnie. Chodzi o możliwość trzymania tabletu i sterowania kciukami obydwu rąk. Poza tym, zauważyłem, że dzieciak ma tendencję do wciskania przycisków z tej strony ekranu, bliżej której postać akurat się porusza (łatwiej "ogarnąć" postać i kątem oka przyciski do sterowania w tym samym czasie).
makary - technicznie to żaden problem, ale jak wtedy wykonywać akcje? Strzelanie i podbieranie? Kolejne dwa pady? Czy przycisk "akcja" np. w środku padów. Pytanie, czy inni gracze wiedzieliby o co chodzi :) Adam - jestem zupełnie opatrzony z grafiką i nie umiem być obiektywny, ale mi też wydaje się, że jest fajna :) Na początku to wyglądało o wiele gorzej.
Ok, wgrałem jednak jeszcze jedną poprawkę, bo nie dawało mi to spokoju. Na planetach z Boulderdasha mogło się znacznie przycinać, teraz już powinno chodzić idealnie. Musiałem zrezygnować z jednego z moich rozwiązań, bo najwyraźniej silnik sobie z tym nie radził tak dobrze.
makary - jednak zasiałeś we mnie ziarno ciekawości, bo na planetach wymagających szybkiego reagowania faktycznie by się mogło to przydać. Przyznam, że dopiero od niedawna testuję to w ogóle na fizycznym telefonie :D bo wcześniej tylko kilka razy sprawdzałem i znajomi mi potwierdzali, "że działa", ale poza tym wszystko testowałem na desktopie, na którym gra się o wiele łatwiej. Jeśli chcesz, przed wrzuceniem na google, mogę Ci podesłać na maila* linka do .apk żebyś rzucił na temat okiem. Zastanawiam się nad pozycją przycisków do akcji, dałem je do środka, ale myślę, czy nie dać ich też po wewnętrznych stronach "padów", albo obok strzałki w dół. Tymczasem propozycja działania:
Dokańczam kolejną wersję - idzie jak krew z nosa, ale uczę się przy okazji i mam frajdę. Wywróciłem pół wnętrza do góry nogami, niby coś pooptymalizowałem.. :)
Czy ktoś chce dołączyć do grupy beta? Zanim opublikuję.
Ponieważ dla wytrawnego gracza przejście poziomów powinno być błahostką, to jednak część graczy jest zaskoczona umiarkowanie wysokim(?) poziomem trudności, dlatego w wolnej chwili testowałem nowy rejestrator dźwięku i nagrałem tutorial jak grać w tutorial :D
Przy okazji przypomnę o swojej gierce, bo może część osób tego nie widziała wcześniej, a może ich to zainteresuje.
Warto dodać, że na wielu planetach są dodatkowe "wyzwania" w postaci medali do zdobycia - za różne rzeczy. Np. zebranie dodatkowej śrubki, czy przejście bez używania klucza. Dotyczy to także klasycznych gier, gdzie przechodząc je (i testując) doszedłem do wniosku, że można tutaj dodać wyzwanie :)
Tak patrząc na wszystkie to muszę stwierdzić że grałeś w Biene Maja,lubiłeś Smerfy - Zgrywus i Laluś - lustra i prezenty są ,ten nietoperz to chyba demon z Kernav ->link<- , klucz z Montezumy,magnes,śrubka ,Bomba ... a wiem Maszyna Czasu ... ;-)
Sam to zakodowałeś,czy jakiś "game maker" ??? Jak będziesz kiedyś miał czas i chciał to mogli byśmy zrobić przygodówkę z prawdziwego zdarzenia w grafice poklatkowej pseudo 3D taką w Full HD Ps4 Ready;-), kiedyś rozmawialiśmy ze masz możliwość pokombinowania z Vr/em Playstation 4 ,coś takiego na VR było by dobre ... MNIAM... w ogóle jakaś gra przeniesiona żywcem z Atari w VR - to by było to . Szkoda że mam taki zapierdziel , pomógł bym z grafiką , grywalność ok , ale takich pozycji są tysiące ...
Teoretycznie mogłaby być nawet i jutro, bo silnik to umożliwia. Praktycznie nigdy - bo żeby publikować w sklepie trzeba wpłacić kasę na początek i potem abonament - o ile dobrze pamiętam, co kompletnie się nie opłaca, by publikować grę za darmo. A nie wiem, czy cokolwiek bym na niej zarobił, gdyby była płatna.
Prace nad Laurą zmotywowały mnie do zastosowania podobnych rzeczy u siebie, w tym trudną decyzję o przejściu w pełne 3D, co z jednej strony spowodowało wiele korzystnych zmian, ale też kilka problemów - np. jak pokazać niektóre elementy z góry, żeby nadal były czytelne. Dodatkowo dużo energii i zachodu idzie na optymalizacje wszystkiego pod telefony, bo chciałbym nadal zachować względną płynność, pomimo wzrostu wymagań. Dodałem wiele rzeczy, animacji, chcę dorobić cutscenki na pierwszych kilku poziomach tłumaczących o co tu chodzi (choć oczywiście dla graczy retro to akurat nie problem) Oczywiście pełne zestawy 2 Robbo + 2 Boulderdashe. Dodałem losowy wygląd kamieni, co na pewno urozmaici i trochę zniweluje powtarzalność. Tak samo poobracane skrzynki. Chciałbym w przyszłości dodać przynajmniej także kolejne piętra rozgrywki (np most pozwalający górą przejść przeszkody), jeżeli to będzie jakoś możliwe. Generalnie pomysłów nie brakuje - gorzej z czasem....
@mav: Fajne, fajne. Jedyne co do mnie nie przemawia to 3D na planszach Boulderdash, w sensie to 3D tam robi dziwne wrażenie, po prostu coś jest nie halo. Wiem, łatwo się komentuje, ale chyba nie tak to powinno wyglądać. Widok jest "jakby" z góry, a kamienie lecą... no właśnie, w bok? :) A powinny spadać w dół :) Trudny temat, żeby to jakoś pokazać, sam nie wiem jak, ale to teraz to odlot w ciapki :)
Na planszach Robbo, to 3D nie ma tego mylącego efektu, bo nic tam nie spada. A w wersję obecną czasem sobie pykam :)
Tak, też mam ten "problem wyobrażeniowy" ze spadaniem :) Aczkolwiek póki co roboczo sobie wyobrażam, że to grawitacja planety przyciąga obiekty w innym kierunku. Tym bardziej, że na innych planetach przyciąga w inne strony (no na niewielu niestety, bo nie mam czasu zaprojektować nowych)
Kupa dobrej,nikomu niepotrzebnej roboty :) Nie krytykuję, tylko target oceniam na 5-10 osób :) No ale najważniejsze, że masz z tego frajdę, no i projekt wygląda profesjonalnie i atrakcyjnie, brawo
Czy tego nie można powiedzieć o wszystkich grach w obecnych czasach, gdy każdy ma wolną drogę do tworzenia ich, a graczom naszego pokolenia już czasu brak?
RetroBorsuk - chętnie! Generalnie teraz też można, publiczna wersja jest w 2d, ale pod względem samej mechaniki na razie zmian nie będzie. Dojdą cutscenki i (jeszcze) łatwiejsze wprowadzenie w zasady gry. I oczywiście znaczna zmiana grafiki.
gorgh - generalnie pewnie tak, aczkolwiek statystyka pobrań z googla jest odrobinkę lepsza :)
Jeśli macie jakieś uwagi/propozycje, to piszcie :)
Ale było już w jakimś wątku o tym po co to wszystko - akurat nie w temacie gier tylko rozszerzeń. Mnie też frajdę sprawia kodowanie i efekt tegoż, szczególnie jeśli jest tak jak chciałem. Jeśli ktoś inny to docenia, jest to wartość dodana :) A jak się sprzeda, to wiadomo :)
Jeśli jednak robię projekt komercyjny i widzę beznadziejność tego czegoś (ktoś tak chce i nie przetłumaczysz, że to syf), to pomimo iż jest z tego pieniądz, satysfakcja jest prawie żadna. Podejrzewam, że nie jestem wyjątkiem w tej kwestii.
ostatecznie wierzę w to, że jakość sama się obroni, jeśli gra jest dobra, to może nie usłyszymy zbyt wiele uwag zwrotnych od graczy, ale ludzie zapewne będą w nią grali, ja sporadycznie dostaje informację, że moja gra się komuś spodobała
mav - poczekam na wersję FULL WYPAS DELUXE MIODZIO - i wtedy się biorę za recenzję. Jak będzie gotowa - czekam na info. Na razie mam na głowie trochę rzewczy do napisania / obrobienia na stronę, więc luzik. A Twojej grze (oraz temu Adventures of Robbo) - mocno kibicuje.
@gorgh: tak właśnie jest - znaczy też w to wierzę. Jest jednak tak, że jeśli robisz coś dobrze, to pochwali Cię 1:10. Jeśli źle, w sensie nie podoba się, to skomentuje (żeby nie użyć mocniejszych słów) 9:10 :)
Dzięki za słowa wsparcia :-) Bardzo zastanawiam się nad wersją pc, która mogła być "bardziej wypasiona". Ale nie chciałbym po prostu wrzucić plików do netu, tylko jednak korzystać z jakiejś platformy, np. steam. To jednak wiąże się z opłatami. Nie widzi mi się płacenia 400 zeta za możliwość rozsyłania gry za darmo. Myślicie, że np. znalazłyby się osoby, które wsparłyby projekt w stylu wspieram.to? Wersja pc znacznie ulatwilaby np. integrację z edytorem poziomów,której na mobilce jakoś nie widzę.
Co do postępów - właśnie ogarnąłem świetny sposób na wstawienie ładnych napisów do cutscenek.
Myślicie, że na silly venture byłoby miejsce na jakiś pokaz?
@mav Możemy połączyć siły. Masz tu zajawke zeby nie klikać. JEdyny warunek to kochać Robbo. We can rule the galaxy. Jak chcesz to napisz na priv, mamy całkiem nieźle zorganizowane repo i pipeline. Join us! Join us! Death by dawn! p.s rozwiazaniem twojego problemu z kamera jest kamera ortho. Pozdrawiam.
Niestety obawiam się, że jestem za cienki w uszach, żeby brać udział w czymś zorganizowanym :) programista też raczej ze mnie żaden, ktokolwiek profesjonalny zajrzałby w ten mój "kod", to pewnie tylko byłby w stanie popatrzeć z politowaniem. Nie wiem, jak miałbym pomóc
Poza tym nasze wizje są raczej dalekie od siebie, pomimo tego samego materiału wyjściowego. Jest w tym nawet pewien urok :)