atarionline.pl Będzie "Prince of Persia" na Atari - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime17 Jan 2020 zmieniony

No i sprawa się rypła :D

Po prostu mod wrzucony do RTM bez obróbki.
    • 2: CommentAuthoremkay

Interesting how detuning makes music to people interesting ;)
    And, well, the Samples were shifted to fit to Note "A".
    • 3:

CommentAuthormav
    • CommentTime17 Jan 2020

Nie chciało mi się tego sprawdzać, ale w RTM rzeczywiście można przestrajać instrumenty i to na kilka sposobów, także to, że na ścieżce jest nuta C, nie znaczy, że brzmi, jak C. Ponadto dodajmy do tego, że niektóre powinny brzmieć jak C, a nie brzmią :)
    • 4: CommentAuthoremkay
    • CommentTime17 Jan 2020

Kaz

"I think this type of writing makes you receive a negative response. You value a man who dares to do things differently than you want or don't want to do a thing in your way. And you then ironically write "god" about him."

Back then I just did ask friendly and gently. You only can guess how people are, if you exchanged some Mails. After asking 2 or 3 times i accepted that he will not do the needed stuff. And afterwards I realized that I must had have stung a beehive. How could I even dare to ask for something more perfect, if you understand.
    That's why I don't feel attacked by him. But he is one of those who put my words down, just for their own self righteousness . So normally, I wouldn't talk to them , but if they use words for putting people down, it's everyone's right to use self defense .

The main point is that they don't really like to do coding for the Atari, or Atari related pograms. It 's to show "Hey, I'm the best" cause.

Luckily not all do like that. and things get done.
    • 5:

CommentAuthorMq
    • CommentTime17 Jan 2020

Nie wiem czy tak bywało, ale przyszło mi do głowy, że robiąc mody z sampli na Amidze można było celowo wrzucać sample pod inną wysokość dźwięku, a następnie umiejętnie ułożyć utwór tak, żeby grał poprawnie, ale zapis był bezsensownych dźwięków. Takie zabezpieczenie przed łatwym skopiowaniem, przepisaniem dźwięków:-)
    Gdyby tak było, to tutaj właśnie zobaczyliśmy jak idealnie zadziałało zabezpieczenie:-) Jak to nazywał emkay? Jester?:-)
    • 6: CommentAuthoremkay
    • CommentTime17 Jan 2020

@mav
    Yes C isn't , It's a very precise E# , due to the used sample shift.
    Normally RMT cannot play the note that precisely.
    • 7:

CommentAuthormav
    • CommentTime17 Jan 2020

Nie było tak. Tzn można byłoby tak zrobić, ale każde "fizyczne" przesamplowanie wysokości łączyło się z dużą stratą jakości - zwłaszcza, że na amidze nie samplowano do 44.1 czy 48 tylko do 8 lub 11 z haczykiem. Dopiero wprowadzenie "instrumentów" w formatach np. xm, dawało możliwość 'przestrajania' sampli, bez ich resamplowania.

Dlatego bardzo często C nie dawało "prawdziwego" C. Pomijam w ogóle samplowane sekwencje. Na ten temat może się wypowiedzieć jakiś bardziej ogarnięty muzyk, używający właściwej terminologii :)
    • 8: CommentAuthoremkay
    • CommentTime17 Jan 2020

mav

You mean "Multi Sampling"?
    One Instrument is recorded several times, to avoid the "overdrive" of the used sample.
    • 9:

CommentAuthormav
    • CommentTime17 Jan 2020

My answer was for @Mk.
    Protracker hasn't multisample instruments.
    Of course this was done for avoid overpitching samples, so good instrument should have one sample per ~2-3 tones, recorded in intervals on best sample rate.
    Of course best option is to have one sample per tone, but then file size can be huge :)
    • 10:

CommentAuthorMq
    • CommentTime17 Jan 2020

@mav, dzięki za te wyjaśnienia. Ja się muzyką zajmowałem na małym Atari w latach jego świetności, później przesiadłem się na prawdziwe instrumenty muzyczne, a w latach Amigi ominęło mnie muzykowanie na komputerach w ogóle, bo Amigi wtedy nie miałem, wróciłem do muzykowania na kompie dopiero później na pecetach. W latach 90-tych głównie bawiłem się sekwencerami i MIDI, dopiero po roku 2000 bawiłem się sekwencerami z wykorzystaniem sampli, ale to już inne czasy, inne częstotliwości, inna cena pamięci, więc inna już zupełnie bajka.
    • 11: CommentAuthorzbyti

No to myślę, można podsumować offtop o muzyce tak:

- emkay wie co robi bo po imporcie modułu z Amigi do RTM bez grzebania w patternach starał się dostroić instrumenty by grały jak u Jestera.

- emkay pochwalił się efektem, który zdecydowanie nie oddaje zasłużonego hołdu tej kompozycji.
    • 12:

CommentAuthormav
    • CommentTime17 Jan 2020

Ja tylko jeszcze raz podkreślę - nie słuchałem, ani tym bardziej nie analizowałem tego przykładu. Tylko informuję, że jest taka możliwość :)

Przy czym sam utwór nieszczególnie przypadł mi do gustu i szybko wyłączyłem.
    • 13: CommentAuthoremkay

zbyti

You reflect what is actually always happening.

You see the work I did. But you don't see the cause.

Also, I'm a bit proud to find a solution to take all obstacles to show the needed part.
    BUT!!!!! You don't see the intention.
    The Intention always was to have the Atari put the best sound with the least usage of CPU power.

The worst part of recognition is , if people only see or hear and just judge, instead of thinking about the potential that is given there.

The fucked up part is that no one cares for doing development tools, to get further into that directions.

The real part is that people create C64 Software, because that development software grows by people who want to push the C64.
    • 14: CommentAuthorzbyti

@emkay

I'm only saying what your cover of Elysium is disgrace to Jester work.

If your intention was show us capability of POKEY I missed that part.

For future I propose show us music capability of A8 without false notes in presented tune.
    • 15: CommentAuthoremkay
    • CommentTime17 Jan 2020

"If your intention was show us capability of POKEY I missed that part."

That's it.

The tune isn't really as wrong as you claim. There are well parts and there are parts that need a re work.
    But nor in RMT, because RMT denies further development.
    Vice Versa, you could show me a tune that you like, It don't need 5 seconds of the tune to find a wrong note in it. This is the limited chiptune thing , Songs get intentional detuned to sound interesting.
    Even millions of SID tunes sound wrong. Even the 16 bit resolution didn't help, where people tried to do special sounds.
    Mainly SID tunes sound "in tune" if you get a modern remake of them .
    So where is the point to measure what "in tune is and what not" ? Heavy Metal freaks don't even know what a tune is...
    As long a the taste of the listener is hit, he may like it.
    • 16: CommentAuthorzbyti

Music for "Another Pong" is your job, right? I like it :-)

I recommend: go that way with your experiments and no one will complain.
    • 17: CommentAuthormakary
    • CommentTime17 Jan 2020

@mav, nie ma dis,e,f w różowej panterze, tam jest krzyżyk przy kluczach, stoi jak wół i podwyższa f na fis.
    • 18: CommentAuthorzbyti

Na filmie jest Dis E Fis

LOL... ten musci score co wklejałem dopiero jak powiększyłem to zobaczyłem, że krzyżyk jest na linii czyli na F a ne na E @makary ma rację :]

EDIT:
    Pomijam, że nawet myląc gdzie jest krzyżyk to i tak widząc go nie uwzględniłem - kompromitacja :D
    • 19: CommentAuthormakary

• 20: CommentAuthormakary
    • CommentTime17 Jan 2020

@mq: "Natomiast nijak tego nie można porównać z jednoczesnym zagraniem trzech następujących po sobie półtonów (D#EF), ponieważ taki akord po prostu nie istnieje, nie ma też żadnej gamy, skali, tonacji, która zawierała by w sobie trzy następujące po sobie bezpośrednio półtony. Eee, przepraszam, jest skala chromatyczna:-)"

a to bardzo interesujące, bo dość popularne skale mają takie następstwo półtonów - np. podstawowe skale bluesowe.
    • 21:

CommentAuthormav
    • CommentTime17 Jan 2020

Jest tam na pewno tylko nie w melodii a w linii basu, druga fraza.
    Zresztą w basie cały czas jest jazda po półtonach, ma znaczenie, czy to będzie c# d d# e czy d d# e f?

Zresztą jakie to ma znaczenie tak naprawdę, rzuciłem to jako żart :)
    Tak jak makary pisze, jest pełno utworów, gdzie dysharmonia tworzy harmonię, nie tylko w jazzie. Choć i tam znajdziesz pełno akordów septymowych, zmniejszonych, zwiększonych, nonowych i setkę innych. Niejednokrotnie brzmiących jednocześnie.
    Jakkolwiek intencją emkaya na pewno nie było zbliżać tej kompozycji do jazzu :)
    • 22: CommentAuthorzbyti

mav:

Jest tam na pewno tylko nie w melodii a w linii basu, druga fraza.

No bez jaj... :D

Wkleiłem powiększone nuty, dałem film - jest dokładnie tak jak pisze @makary.

Z resztą... zanuć sobie ;)
    • 23: CommentAuthormakary
    • CommentTime18 Jan 2020

@mav: luz, spoko przykład.

w temacie PoP: coś tam kiedyś z tym gościem od konwersji knowałem i jakoś jestem spokojny o efekty. To bardzo solidna firma moim zdaniem.
    • 24: CommentAuthoremkay
    • CommentTime18 Jan 2020 zmieniony

zbyti

"Music for "Another Pong" is your job, right? I like it :-) "

Yes, and thanks.
    Someone explained the problem with the pitch issue when using samples. The synth is build on the "technique" to do something like Multisampling. Which means that the timing difference between both "Filter" voices gets adjusted to have more depending waveforms from Octave to Octave.

"I recommend: go that way with your experiments and no one will complain. "

You might know that from my side , I never left the thread of PoP. You might see that they use PC Programs for building the source for the game.
    How would you explain that the absolutely 1st projects that had to be done were fully working development tools for "procedural graphics" "sound programming" and "software development" for the Atari?
    • 25:

CommentAuthorMq
    • CommentTime18 Jan 2020

@makary, jasne, moja pomyłka, jakoś tak mi się z głowy wydawało, że taka sekwencja trzech półtonów nie występuje, ale umknęły skale bluesowe. Jak widać muzyka jest różnoraka, a możliwości jej tworzenia są całkiem spore (niemal nieograniczone), pomimo istnienia jedynie dwunastu dźwięków, które da się zestawiać w różnych kombinacjach:-)

Pomijając jednak skale, granie dźwięków kolejno, to i tak nie było celem udowadnianie, że takie kombinacje istnieją lub nie, tylko chodziło o to, że jednoczesne zagranie trzech następujące po sobie półtonów tworzy dysharmonię i tu chyba się wszyscy zgodzimy.
    Z resztą to był tylko przykład dysharmonii w muzyce pokazanej przez emkay'a, a cała ta muzyka jest pełna dysharmonii, o tym chyba nie musimy dyskutować tutaj w nieskończoność. Proponuję dać już temu spokój.
    • 26: CommentAuthoremkay

Mq

I really would like to hear what you name harmonic music on POKEY .
    • 27:

CommentAuthorMq
    • CommentTime18 Jan 2020

@emkay it's simply most of music from atari games. I mean it's doesn't matter if it is music from Pokey or from guitar, piano, pc sound card etc. It is important whether harmonious sounds match or not each other in the same time. That's all.
    • 28:

CommentAuthorJacques
    • CommentTime18 Jan 2020

Maybe that's the key, disharmony lies much more in emkay's nature than harmony, doesn't matter it's about music or interactions :-)
    • 29: CommentAuthorzbyti

Ja tam widzę, że @emkay ma jakiś dorobek ->link<- więc nie przesadzajmy ;)
    • 30: CommentAuthoremkay
    • CommentTime18 Jan 2020

Mq

"@emkay it's simply most of music from atari games. I mean it's doesn't matter if it is music from Pokey or from guitar, piano, pc sound card etc. It is important whether harmonious sounds match or not each other in the same time. That's all. "

OK. But most game music isn't harmonic. There are some tunes that use 16 Bit for the melodic part, but then the volume mixing distorts, because the Instruments were too loud, and basses are just disharmonic by the limits of POKEY.
    Sorry, for me there is no base of discussion when it comes to "in tune" or not, if the rest of the tune is just disharmonic. Seems the only point why you judge about the used tones is that the disharmonic sounds have been reduced.
    Heck, even the Music of ToKi on the Amiga is a lot detuned. People like it that way, because it reminds of SID sound.
    The really nice tuned music on a NES sounds childish to them.
    It's really weird.
    • 31:

CommentAuthorMq

@emkay: to be fair, there is right harmony in "Another Pong" for example. I do not like this music itself, but I think it's ok, and I see someone can like it. I think it's very good idea, with sounds of pong game at the beginning, which are mixed next with music. I like this idea.
    I don't want to analyse every music created by you. I believe there are better and worst songs created by you, and maybe there are some which I like - maybe even very much. X-8 music is yours? If yes, then I like it very much:-)

Pokey is not a musician, pokey is just a device. You can create good sounding music on the Pokey, and disharmony sounds which sounds terrible. It depends of you. For example a guitar allows you to play detuned sounds even if you have good tuned instrument. Or better example: on the violin you must hear sound and correct it even while playing if it is necessary. So you can't say the problem is Pokey, because Pokey is only device, and you have the skill to play on it or you don't have it.
    I know the Pokey has restrictions. But if you decide to create music on it, then you must to know how to do it right on such device.

But by the way: three consecutive semitones played at the same time can't sounds good on any instrument or device.
    • 32: CommentAuthorrosomak
    • CommentTime18 Jan 2020

Panowie, czy to aby na pewno wątek na temat Prince od Persia??
    Robicie wszędzie jeden wielki off top, syf w wątkach i tyle w temacie
    Zastanówcie się co i jak robicie, Iraty4 już nie ma a syf jak był tak pozostał, i niech Irata nie myśli że był autorem tego syfu
    • 33: CommentAuthorzbyti

@rosomak nie narzekaj bo:

Prawo Godwina:

Wraz z trwaniem dyskusji w Internecie prawdopodobieństwo użycia porównania, w którym występuje nazizm bądź Hitler, dąży do 1 ->link<-

więc na AOL i tak jest nieźle :D
    • 34: CommentAuthoremkay
    • CommentTime18 Jan 2020

Mq

Thanks for your statement.
    The x-8 horror has surely not been done by me.
    How can people stand this? I'm asking this since decades.
    There are two pitch unstable channels played, the sounds cross the pitches somewhere. And the resulting sound is played to run POKEY into the mixing distortion.

The worst case that can happen when using POKEY, and you like it. OK, it can get even worse , if someone add the gen 2 sound at 1.79MHz to it.
    • 35: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime18 Jan 2020

@emkay
    Stroną programistyczną zajął się Lyren "Xuel" Brown, znany z eksperymentów w mieszaniu kolorów PAL. José nie napisał nic o autorach muzyki, ale na liście high score widnieje Miker i Emkay.

->link<-
    • 36: CommentAuthoremkay
    • CommentTime18 Jan 2020

@zbyti

Seems Lyren Brown did a MOD Conversion with RMT there himself, for that PAL blending Demo he wrote.
    • 37:

CommentAuthormaly_swd
    • CommentTime18 Jan 2020

Czy ktoś może zrobić tu porządek?
    Serio, chciałbym poczytać sobie po PoP...
    • 38:

CommentAuthorMq
    • CommentTime18 Jan 2020

Panowie, z jednej strony przepraszam, że uczestniczę w tej dyskusji i biorę udział w tym bałaganie. Z drugiej strony uważam, że cała ta dyskusja ma nadal wiele wspólnego z PoP i przyczyniamy się pozytywnie do dalszego rozwoju gry. Już wyjaśniam: odkąd emkay przeniósł się tutaj, przestał pisać na atariage:-) Czyli tam jest porządek. Ktoś musi się poświęcić:-) A kto chce poczytać o PoP, to ja bym odesłał mimo wszystko do atariage, bo tam są informacje pisane z pierwszej ręki przez autora i można porozmawiać merytorycznie również z jego udziałem, bo chętnie odpowiada. Sam tak robię, tam piszę tylko krótkie pochwały motywujące autora, i chętnie czytam wszystkie techniczne opisy relacjonujące proces tworzenia gry, nie wpieprzając się przy okazji autorowi w jego zamysł twórczy, bo najwyraźniej wie co robi i wie jak to robić, na pewno też sobie z tym świetnie poradzi, więc będziemy mieli świetną grę w efekcie końcowym:-)

To wszystko tak trochę półżartem, ale jeżeli admini mają taką możliwość, to też jestem za tym, żeby dyskusje muzyczne przenieść do odrębnego wątku.
    • 39: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime18 Jan 2020

W prawdziwym życiu jak dyskusja płynie to też czasem dyskutuje się o pobocznej sprawie i po chwili wraca do tematu.

Jak by był wątek o muzyce to pewnie nikt by w nim tego nie napisał co tutaj bo potrzeba było by się "strigerować".

Jak dla mnie było parę ciekawych informacji.

Jak w wątku na AA nic się nie dzieje to o czym tu pisać?

Chodzi w końcu na tym forum o dyskutowanie w ogóle czy informowanie?

Ja taki lekki bałagan postrzegam pozytywnie bo przy okazji wypływają czasem inne ciekawe informacje.
    • 40: CommentAuthoremkay

@maly_swd

We never really left the thread.
    I wrote that already.
    The game is aimed to run on the Atari, but the development is fully done on the PC with development tools. If those development tools get better and better, the higher is the chance to have such a project done in an acceptable timespan, and with a fair usage of the machine's capabilities.
    • 41: CommentAuthorrosomak
    • CommentTime18 Jan 2020

@zbyti, dyskutować i owszem, ale na temat i na poziomie, to że na tym forum można robić w pewnym sensie syf źle o nim i o userach świadczy
    • 42: CommentAuthorzbyti
    • CommentTime18 Jan 2020

@rosomak widać mamy różny próg tolerancji na offtop. Nie oceniam tak źle użytkowników tego forum jak Ty. Niech rozjemcą między nami będzie moderator - jeżeli moderator nie ingeruje to jest dla mnie OK tak jak jest.
    • 43:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime18 Jan 2020

Dyakusja jest spokojna. Każdy wyklada swoje racje. I tak powinno być.

Oczywiscie, powstał offtopic, ale nie mam technicznej możliwości wydzielać postów z wątków i tworzyć nowy. Dlatego tylko apeluję, by nie odbiegać od tematu.
    • 44: CommentAuthorGonzo
    • CommentTime19 Jan 2020 zmieniony

Kaz - co ty wąchasz?
    twoja wypowiedź to jak bym słuchał dyskusji w tzw "parlamencie EU"
    • 45:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime19 Jan 2020 zmieniony

Nie wiem po co słuchasz takich dyskusji w parlamencie UE, dla mnie nudne hobby. Parlament powinien podejmować decyzje, a nie tylko dyskutować. A tu jest, wytłumaczę dla orientacji :) - forum. Forum to miejsce celowo i z premedytacją przeznaczone do DYSKUSJI.
    • 46: CommentAuthorrosomak
    • CommentTime19 Jan 2020

Tylko co do pop ma się emkay i jego muzykowanie?
    • 47:

CommentAuthorKaz
    • CommentTime19 Jan 2020

Ma się nijak, więc właśnie wróćmy do tematu Prince of Persia na małe Atari.
    • 48: CommentAuthorrosomak
    • CommentTime19 Jan 2020

Polać Kazowi :-)
    Co tam nowego z POP?
    • 49:

CommentAuthorMq
    • CommentTime19 Jan 2020

No właśnie, @rosomak: co nowego z PoP? Co powiesz ciekawego na temat?
    • 50: CommentAuthorrosomak
    • CommentTime19 Jan 2020

Nic, używam tego forum do zasięgania informacji, rzadko czytam AA