atarionline.pl Atari galeria rozmaitości - Forum Atarum

    Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

    • :
    • :

    Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

      • 1:
         
        CommentAuthorTheFender
      • CommentTime20 Apr 2010 10:04
       
      Po ostatnim konkursie kolegi xxl zauważyłem, że brakuje tutaj na forum czegoś takiego jak galeria Atari. Zapewne są wśród nas osoby, które coś tam sobie entuzjastycznie dziubią w G2F lub innym sofcie przeznaczonym do grafiki atarowskiej. A prace wędrują do przysłowiowej szuflady albo kosza.
      Może warto założyć miejsce, gdzie można te prace prezentować, tym bardziej że w zasadzie mało jest teraz grafik tworzonych z przeznaczeniem dla Atari 8-bit.
      Niniejszym zakładam wątek, w którym wszyscy chętni mogą prezentować swoje prace. Proszę tylko o zaznaczanie czy praca jest autorska, czy jest to konwersja.
      Ja wprawdzie nie jestem rysownikiem, ale na początek chciałem podłączyć 2 konwersje.

      Oczywiście komentarze jak najbardziej mile widziane :)
      • 2:
         
        CommentAuthorTheFender
      • CommentTime20 Apr 2010 10:04 zmieniony
       


      Konwersja
      • 3:
         
        CommentAuthorTheFender
      • CommentTime20 Apr 2010 10:04 zmieniony
       


      To też konwersja
      • 4: CommentAuthorGonzo
      • CommentTime24 Apr 2010 02:04
       
      TheFender - z tym tematem trafiłeś w 10
      muza, vino i śpiew :) - ładna buzia, bardzo dobra konwersja, no i ten dighter..., pozwoliłem sobie podłożyć music
      rmt: Raster - Indiana Jones 4
      • 5: CommentAuthorlhuven
      • CommentTime24 Apr 2010 08:04
       
      TheFender: świetny wątek, aż dziw bierze że nikt nie wpadł na niego wcześniej. Twoje konwersje są doskonałe! Ale gdybym musiał wybierać, wybrałbym samochód :P

      To teraz coś mojej szuflady. Konwersja Fallout, miała być na konkurs mokapowy ale ostetecznie nie dorobiłem screena z gry. Nigdy nie chciało mi się tego porządnie wykończyć.

      • 6:
         
        CommentAuthorRastan
      • CommentTime24 Apr 2010 11:04
       
      Obrazki fajne.
      Zaraz coś spróbuję pokazać.
      • 7:
         
        CommentAuthorRastan
      • CommentTime24 Apr 2010 13:04
       
      Konwersja z Amigi. Gra - Ivanhoe.
      Miała iść na konkurs mockapowy, ale nie zdążyłem dorobić screenu z gry.

      • 8:
         
        CommentAuthorcaco
      • CommentTime24 Apr 2010 14:04
       
      @ Rastan - dodaj jeszcze plik, abyśmy mogli zobaczyć Twoje dzieło na real sprzęcie.
      • 9:
         
        CommentAuthorRastan
      • CommentTime24 Apr 2010 14:04
       
      caco: ok.
      • 10:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime25 Apr 2010 10:04
       
      Rastan - swietny wybor tematu, dobra realizacja, ale... czy nie chcialbys sprobowac pobawic sie Timanthesem reklamowanym przez Irwina? Lewa strona twarzy Ivana az sie prosi o dithering (ale nie taki automatyczny tylko wlasnie reczny, ktorym mozna w Timanthesie rysowac). Bo reszta obrazka, wlasnie poza lewa czescia twarzy, jest super.
      • 11:
         
        CommentAuthorRastan
      • CommentTime25 Apr 2010 14:04
       
      Kaz - rzeczywiście można poeksperymentować z ditheringiem. W oryginale z Amigi sam obrazek ma 10 kolorów, zresztą przesyłam zrzut z emulatora. Mnie zależało na możliwie jak najwierniejszym odtworzeniu tego obrazu.



      Choć muszę przyznać, że nie wysilałem się zbytnio i wiele rzeczy można znacznie poprawić.
      W sumie zastosowałem standardowe 6 kolorów (5 kolorów + duże powierzchnie przykryte spritami - 1 kolor).

      Co to jest ten Timanthes i skąd to można pobrać ? Bo zdaje mi się, że przeoczyłem jakiś wątek.
      • 12:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime25 Apr 2010 14:04
       
      Tutaj zaczelo sie szukanie programu do bitmap:

      ->link<-

      a tu Irwin dal maly przepis na pierwsze kroki z ditheringiem w Timanthes:

      ->link<-
      • 13:
         
        CommentAuthorDracon
      • CommentTime25 Apr 2010 14:04
       
      A mi sie wlasnie podoba ta pierwsza wersja Rastana, szczegolnie odnosnie twarzy. Nic nie trzeba w niej poprawiac, poza ew. dodaniem dodatkowego odcienia (w miare mozliwosci - 5. kolorem albo duszkami).
      Dithering nie musi byc wcale w KAZDYM obrazku, to nie przymus, a istnieja juz grafiki, ktore naprawde dobrze wygladaja bez tej techniki, vide obrazek z intra gry "Barahir":



      Co do TIMANTHESa, to czekam na jakis tutek typu "step-by-step", bo program ma sporo poukrywanych funkcji albo rzeczy, ktore nie zawsze mozna szybko skumac...
      • 14:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime25 Apr 2010 14:04
       
      Nic nie trzeba w niej poprawiac, poza ew. dodaniem dodatkowego odcienia


      No wlasnie :). Malowanie ditheringiem to uzyskiwanie dodatkowych odcieni z kolorow juz uzytych w rysunku, wiec byloby tu, jak sam zauwazyles, na miejscu.

      Obrazek z "Barahira", niewatpliwie urodziwy, jest innego rodzaju. Napakowany jest szczegolami, wiec brak przejsc tonalnych nie rzuca sie w oczy. Z kolei "Ivanhoe" to duze, jednobarwne powierzchnie, wiec tam brak przejsc tonalnych rzuca sie w oczy (ale tylko w niektorych miejscach - wlosy, lewy policzek). Jezeli da sie to uzupelnic duszkami, 5-tym kolorem - to swietnie. Ale jezeli sie nie da, to warto moim zdaniem sprobowac innej drogi.
      • 15: CommentAuthorGonzo
      • CommentTime26 Jun 2010 00:06
       
      taka mała animka (G2F), niestety musiałem poprzycinać z góy i z dołu bo się nie mieściło :(
      jest jakiś sposób żeby tego typu animacje działały na rozszerzonej pamięci?

      • 16: CommentAuthorGonzo
      • CommentTime26 Jun 2010 00:06
       
      ok. niech tam, jest krócej, ale pełniej
      • 17:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime26 Jun 2010 12:06
       
      Ladnie, a da sie wstawic jakies dzwieki, moze nawet sample (jak w demku "Snowman")?
      • 18: CommentAuthorGonzo
      • CommentTime29 Jun 2010 00:06
       
      Kaz - musi wystarczyć rmt, i tak sukces, że jakoś udało mi się to wstawić :)
      • 19:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime30 Jun 2010 14:06
       
      U mnie w tle slychac od czasu do czas "pyrkanie" - nie jest to czesc melodii, jakis problem techniczny. U Ciebie tez to slychac?
      • 20: CommentAuthorGonzo
      • CommentTime1 Jul 2010 19:07
       
      Kaz - faktycznie, są te trzaski, trzeba by zmienić instrument w RMT, hmm nie pomyślałem o tym. Na razie dodałem trochę koloru i wydłużyłem RMT o dwa patterny.

      • 21: CommentAuthorlhuven
      • CommentTime1 Jul 2010 20:07
       
      wow, Iron Lord, kiedy cała gra?? :)
      • 22: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime23 Dec 2010 00:12 zmieniony
       
      Witam,
      To mój pierwszy post na forum a przy tym okazja do podzielenia się pracami z głębokiej szuflady. Obrazki powstały >15lat temu w Rambrandt'cie, kilka lat temu przekonwertowane przez życzliwego atarowca z dyskietek na PC i zrzucone z Atari800Win+. Jak widać są w różnym stanie zaawansowania. Coś mnie ręka świerzbi, żeby po latach znów pobawić się pixelami:)
      • 23: CommentAuthors2325
      • CommentTime23 Dec 2010 00:12
       
      z tego najbardziej podoba mi się Blood Planet, wyobraźnia pracuje jaka to mogłaby być gra mimo ich gumowych nóg
      • 24:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime23 Dec 2010 01:12
       
      Odyniec - obrazki bomba! Talent masz, niektore moglyby z powodzeniem walczyc o czolowe miejsca na zlotach Atari! Pozwolilem sobie przekonwertowac TIF-y na PNG:





















      • 25: CommentAuthormono
      • CommentTime23 Dec 2010 01:12
       
      Bruce i Christ. Wracaj do rysowania :) i startuj w konkursach.
      • 26: CommentAuthors2325
      • CommentTime23 Dec 2010 01:12
       
      na obrazku z napisem "Monsters" widzimy obcego przerysowanego z amigowej gry Alien Breed: Horror Continues
      • 27: CommentAuthors2325
      • CommentTime23 Dec 2010 01:12
       
      albo z pierwszego Alien Breed, właśnie straciłem pewność...
      • 28: CommentAuthorcaruso
      • CommentTime23 Dec 2010 02:12
       
      A mi się najbardziej podoba obrazek z Guns and Roses. Adler, Slash i Axl jak żywi :-) Brawo. No i "Christ". Klimacik...
      • 29:
         
        CommentAuthoradv
      • CommentTime23 Dec 2010 08:12 zmieniony
       
      Badzo ciekawe prace. Duże Atari dodałoby Ci skrzydeł.
      • 30: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime23 Dec 2010 15:12 zmieniony
       
      dzięki

      s2325: bo to miała być gra:) Bloody Planet (potem się dowiedziałem, że tytuł dwuznaczny:)), taka strzelanko-labiryntówka z widokiem z góry- kumpel programował, ja robiłem grafikę, plansze, animacje i muzykę. Zrobiliśmy jakieś 70%. Ponoć szukał wydawcy, ale nie było chętnych bo materiału było na grę wyłącznie dyskową. I zdechło. Może jeszcze jakieś grafiki do tej gry bym znalazł.
      Pewnie to jest z Alien Breed. Musiałem podpatrywać w Top Secrecie. Zresztą inne to też głównie "konwersje" ze zdjęć.

      Kaz: no właśnie w wątku testowym udało mi się tak wstawić a tu nie (?). dzięki.
      • 31: CommentAuthorlhuven
      • CommentTime5 Jan 2011 02:01
       
      Bruce, Gunsi - czad!:D Ale Christ najbardziej kopie...
      • 32:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime5 Jan 2011 03:01
       

      odyniec1:

      Kaz: no właśnie w wątku testowym udało mi się tak wstawić a tu nie (?). dzięki.


      Ale tam wstawiles PNG, a tutaj problemem chyba byl format TIFF.
      • 33:
         
        CommentAuthormiker
      • CommentTime5 Jan 2011 06:01 zmieniony
       
      Kumpel? Niejaki Panopticum?

      No, jest gierka + levele, można by z tym jeszcze coś porobić, bo szkoda, żeby się zmarnowało (w załączniku).
      • 34: CommentAuthornosty
      • CommentTime5 Jan 2011 08:01
       
      Ale czad... Gra z gatunku jakich na male Atari raczej nie ma. Piekna animacja, grafika dopracowana wlacznie z cieniami. Widac ze wrogowie dysponuja AI i "namierzaja sie" z pewnej odleglosci na gracza.

      Miker, zawsze mnie zastanawialo, jak ludzie moga trzymac takie rzeczy latami w szufladzie i spac spokojnie? ;P
      • 35:
         
        CommentAuthormiker
      • CommentTime5 Jan 2011 22:01
       
      E tam... jak to było tutaj: ->link<- to wzięło i przeszło bez echa (no, może oprócz muzyki, raczej nie najwyższych lotów imo).
      • 36: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime6 Jan 2011 21:01
       
      Panowie, ale jaja!!!:)
      To ja wtedy dałem ogłoszenie jako panopticum i Lizard (jest tutaj?) przekonwertował. Pobawiłem się wtedy jeszcze trochę w Rambrandcie i znów na lata odstawiłem, a maile z tamtych czasów przepadły.
      Odezwałem się w święta do wspólnika-programisty i niestety niewiele już pamięta i nie wie co się z jego dyskami stało... gdyby ktoś chciał grę np dokończyć to pewnie nie będzie problemu. Tylko nie wiem, na ile się materiał nadaje, bo robiliśmy po amatorsku. Nie było np. parcia, żeby wszystko w pamięci "na raz" zmieścić.
      Muzyka- bo koniecznie chciałem robić covery metalowych kawałków na A8:)
      • 37:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime7 Jan 2011 08:01
       
      Gra "Bloody Planet" zapowiadala sie rewelacyjnie. Mnie sie troszke kojarzy z "Into the Eagle's Nest" i Replay-owa "Obcym", ale oczywiscie to inna grafika i zupelnie inna gra, nie ma tu zadnego nasladownictwa.





      W filmiku ponizej prezentuje to, co mi sie udaje zrobic - strzelanie do niektorych murkow, wlaczanie jakiegos przelacznika (pokazuje sie graficzka), chodzenie:



      (podlozylem muzyke Analmuxa "Instrumentarium" w zwiazku z tym, ze Odyniec napisal cos o metalowym brzmieniu :).

      Na dyskietkach widze sporo poziomow, jest tez jakis edytor, ale nie udalo mi sie go uruchomic. Odyniec - czy moglbys dokladniej opisac zawartosc dyskow - co tam jest, do czego co sluzy, etc?
      • 38: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime7 Jan 2011 09:01 zmieniony
       
      Edytor jest i działa (edytor6.exe na dysku bloody_planet), uruchamia się spod dosa. Na tym samym dysku są "klocki" do 3 leveli w plikach .lib (1-temple, 2-tube, 3-base). Obsługa edytora jest banalnie prosta- wybiera się zestaw klocków, potem poszczególne klocki ustawia, zapis/odczyt (np. templea1.lev)- wszystko opisane. Nie pamiętam co znaczy "n" w polu nazwy pliku.

      Plansze są wszystkie na 3 levelach po 8x7 ekranów (pomieszane na trzech dyskach), niektóre ekrany są w dwóch wersjach. Złożyłem całość do png.

      Ten kawałek gry jest też na dysku z edytorem i uruchamiany normalnie w dosie. W linkowanym wątku Lizard wspomina o grze startowanej spod adresu, ale nie mogę się jej doszukać (?). To była wersja na 4 ekrany, poprawione chyba pociski, kolizje z potworami, trupy.

      Miker- czy masz komplet z tamtego "dealu"? Link na atariarea nie działa a może ja czegoś nie mam (pliku bloody_planet-old nie miałem)?

      Na dyskach Rambrandta brakuje mi animacji postaci i zestawu klocków/potworów do levelu3. Reszta jest.

      Teraz widzę, że do leveli trzeba by dorobić coś w rodzaju mapy zniszczeń, żeby np cienie po wysadzonych murkach nie zostawały.

      Muzyczka spoko.

      pozdr
      • 39: CommentAuthornosty
      • CommentTime7 Jan 2011 09:01 zmieniony
       
      A ja probowalem odpalic edytor spod DOS'a (MyDos4.53) na emulcu Atari800Win i kupa. Moze to kwestia emulatora, ale objawy byly o tyle dziwne, ze niepowtarzalne: raz emulator wywalil blad od razu, a drugi raz wyswietlilo sie jakies menu i po wcisnieciu klawisza crash...
      Moze ktos sprawdzic na real Atari?

      Cholera, no faktycznie szkoda by bylo zmarnowac tyle pracy... Skoro nawet levele sa juz zrobione (a o to zazwyczaj najtrudniej :P ).
      Tyle ze malo kto z programistow lubi grzebac w cudzym kodzie :/
      Ale XXL sie w tym specjalizuje, moze by sie podjal majac autorow jako wsparcie... ;)
      • 40:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime7 Jan 2011 09:01
       
      Ja uzyskalem ten sam efekt co Nosty - czyli wysypanie sie emulatorow.
      • 41: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime7 Jan 2011 10:01 zmieniony
       
      sprawdze wieczorem który to dos, chyba superdos i Atari800win plus 4.0 ze starszymi ramami. sypnęło się raz, jak chciałem załadować klocki a nie było ich na dyskietce. zobaczcie jeszcze czy ustawienie na 130xe coś zmienia.

      ps. To smartdos jednak.
      • 42: CommentAuthornosty
      • CommentTime7 Jan 2011 11:01 zmieniony
       
      Faktycznie pod Smartdosem dziala na emulcu. Chyba pierwszy raz w zyciu tego dosa odpalilem ;)
      Na razie zamiast klockow idze sieczke, ale to szczegol. Powalcze z tym dzisiaj.

      EDITED: jednak teraz mam wieksze jaja: raz sie udalo odpalic a teraz emulator robi crash przy samym wcztywaniu smartdosa :)
      Chyba odloze proby az bede mogl sie pobawic na real Atari...
      • 43: CommentAuthorodyniec1
      • CommentTime8 Jan 2011 00:01
       
      Rzeczywiście coś jest nie tak. Edytor odpala mi się przez smartdosa i ładuje klocki do każdego etapu. Można wgrać plansze i tyle... esc wywala program, save nie działa.
      Pod innymi dosami jest różnie- mydos np. zamienia klocki w zestawach, pod innymi się nie uruchamia. Jutro jeszcze pokombinuję...
      tu jest level 1:
      • 44: CommentAuthornosty
      • CommentTime8 Jan 2011 14:01
       
      Cholera, to jest piekne! 3 gotowe levele tej wielkosci, przy odpowiednim poziomie trudnosci to juz wlasciwie kompletna gra.

      @odyniec - moglbyc sprobowac wyszczegolnic jak najdokladniej czego brakuje do skonczenia gry? Sa do tego kompletne zrodla w asm? Moze naprawde jest niewiele do zrobienia i ktos z bieglych koderow sie podejmie...
      • 45: CommentAuthorlhuven
      • CommentTime4 Nov 2011 23:11 zmieniony
       
      odświeżając oryginalny temat:)

      Moja pierwsza próba w Paint 256. To naprawdę przyjemny edytor, jedyny minus to czas ładowania się screena z paletą kolorów. No i oczywiście brak wsparcia dla myszki.. Rysowane pod Altirrą joy'em od Atari i pecetową klawiaturą ;-)

      • 46:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime8 Nov 2011 16:11
       
      Brawo, cenie eksperymenty, szczegolnie tak hardcore-owe jak rysowanie joystickiem (uprawialem w podstawowce, w czasach Koali, ale jakos szybko mi przeszlo :).

      Grafika inspirowana wybrzezem Albanii i bunkrami Envera Hodży? ;)
      • 47:
         
        CommentAuthoradv
      • CommentTime8 Nov 2011 19:11
       
      @Ihuven Przyłączam się do wyrazami uznania do przedmówcy.
      Konwersje sux!
      • 48: CommentAuthorlhuven
      • CommentTime8 Nov 2011 19:11
       
      Gdzie mogę znaleźć program "Plama 256"? Wspominał o nim m.in. Dracon. Nie znalazłem go w bazie AOL..

      A może istnieją jeszcze jakieś inne, sensowne programy do rysowania w tym trybie? (nie licząc "Technicolor Dream").
      • 49: CommentAuthorVidol
      • CommentTime9 Nov 2011 11:11
       
      o tu...:)

      co prawda jest to wersja demonstracyjna ale, popixlowac sobie mozna.
      • 50:
         
        CommentAuthorKaz
      • CommentTime9 Nov 2011 12:11 zmieniony
       
      Tego programu wczesniej nie mialem, ale widze, ze to bardzo fajne narzedzie. Na zachete obrazki (jest ich na dyskietce wiecej):











      I jest jeszcze na dyskietce kod, moze ktos zechce wykorzystac we wlasnym programie takie obrazki:

      ; 
      ; -------------------------------
      ; - tryb graficzny z programu -
      ; - PLAMA 256 col -
      ; -------------------------------
      ;
      Graphics:MAC 1
      LDX #96
      LDA #12
      STA 834,X
      JSR 58454
      LDA #3
      STA 834,X
      LDA #<SCRname
      STA 836,X
      LDA #>SCRname
      STA 837,X
      LDA #15
      STA 840,X
      LDA #12
      STA 842,X
      LDA #?1
      STA 843,X
      JSR 58454
      END
      ;
      ORG $3000
      scrname:ASC "S:"
      DFB 155
      OPT %11000000
      Scr.Adr:EQU $5010
      GtiaCtl:EQU $D01B
      Dliv:EQU $0200
      DlPtrS:EQU $0230
      nmien:EQU $D40E
      wsync:EQU $D40A
      ;
      ; -- Display list
      ;
      Dsp.List:DFB 112,112,112+128
      DFB 15+64
      DFW Scr.Adr
      DFB 15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15
      DFB 15+64
      DFW Scr.Adr+$0FF0
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15,15,15,15,15,15,15,15
      DFB 15
      DFB 65
      DFW Dsp.List
      ;
      ; -- Wlaczenie przerwanie DL
      ;
      run:.GRAPHICS 8
      LDA #<Dsp.List
      STA DlPtrS
      LDA #>Dsp.List
      STA DlPtrS+1
      ;
      LDA #<DL.Int
      STA Dliv
      LDA #>Dl.Int
      STA Dliv+1
      ;
      LDA #192
      STA Nmien
      LDA #<Scr.Adr
      STA 88
      LDA #>Scr.Adr
      STA 89
      JMP *
      ;
      ; -- Procedura przerwanie DL
      ;
      Dl.Int:PHA
      TXA
      PHA
      LDX #194
      LDA #%01000001
      Loop@:DEX
      BEQ Endlp
      EOR #128
      STA wsync
      STA GtiaCtl
      JMP Loop@
      Endlp:LDA #1
      STA GtiaCtl
      PLA
      TAX
      PLA
      RTI